2024-09-28, 10:09
Medlem
1) Ja, mer pengar in kommer troligtvis behövas. Det betyder inte att det är akut och att det måste ske idag.

2) ?

3) Jag har aldrig sagt något om licensavtal nu.

4) Med den logiken är, som sagt, alla stora läkemedelsföretag som kör sina studier i egen regi också jäviga och deras resultat ska således räknas bort.

5) Vi får se vad som händer, om pengar behöver plockas i, hur det ska göras och till vilka villkor. Det kommer troligtvis inte ske i närtid oavsett, då det finns andra sätt att fylla på kassan man lär sondera först.

Jag har varit med i Synact i många år och känner caset allt för väl. På gott och ont.
Citera
2024-09-28, 10:28
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipw88
1) Ja, mer pengar in kommer troligtvis behövas. Det betyder inte att det är akut och att det måste ske idag.

2) ?

3) Jag har aldrig sagt något om licensavtal nu.

4) Med den logiken är, som sagt, alla stora läkemedelsföretag som kör sina studier i egen regi också jäviga och deras resultat ska således räknas bort.

5) Vi får se vad som händer, om pengar behöver plockas i, hur det ska göras och till vilka villkor. Det kommer troligtvis inte ske i närtid oavsett, då det finns andra sätt att fylla på kassan man lär sondera först.

Jag har varit med i Synact i många år och känner caset allt för väl. På gott och ont.
Har du bytt signatur?
Var eller hur har du "varit med i SynAct?
Citera
2024-09-28, 10:34
Medlem
Måste jag skriva i en flashback-tråd för att vara investerad i bolaget?

Det jag menar är att jag har varit involverad i bolaget i många år som investerare.
Citera
2024-09-28, 11:20
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filipw88
Måste jag skriva i en flashback-tråd för att vara investerad i bolaget?

Det jag menar är att jag har varit involverad i bolaget i många år som investerare.
Nej skriverier i Flashback är inget krav.
Jag utgår från att du begriper att jag vill veta om du skrivit om SynAct någon annanstans eller om du studerat på egen hand i din kammare.

Slutna grupper är sekter.
Citera
2024-09-28, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CHleame
Jag utgår från att du begriper att jag vill veta om du skrivit om SynAct någon annanstans eller om du studerat på egen hand i din kammare.

Kort sammanfattat så var jag investerad långt innan jag gick med i någon discord.
Citera
2024-09-28, 12:01
Medlem
Citat:

Slutna grupper kan vara ett kompis gäng eller en aktie-klubb och dessa räknas inte som "sekterr" så ditt resonemang håller tyvärr inte.
Varför skulle han svarade dig angående det?
Du blandar ihop allt och kan inte se logiskt på vad vi berättar för dig om SynAct här i tråden. Men vi har tålamod och förståelse för att det inte är så lätt att förstå det här med Biotech.
Citera
2025-01-05, 12:58
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Studie revideras (föreningen blir?)
Närmast obefintlig kassa
Ni drömmer om listbyte där 12 mån ordnad finansiering krävs.
Värderingen är:
"Bolaget värderas just nu 110 gånger kassan. De flesta fas 2 forskningsbolag ligger 1-5x kassan"

Ni är pigga på att gissa orimligt låga värden i andra biotech så jag tillåter mig samma dumhet.

När ses vi på rimliga värderingen under 10SEK?
Lär handla om samma tid som för andra korthus (Tex WNT)
Se på Fan
(då fick mina åsikter om WNT sällskap av ytterligare ett Danskt luftslott)
Inte bara Ringhals3 som viftat med under 10 spänn
Verkligheten kom ikapp och studietider enbart under medicineringen utan uppföljningstid.
Tror inte den sortens studieupplägg behöver kommenteras vidare. Danskarna vet vad de gör när de vänder sig till spelmissbrukarna i Discorden med E-meil.
Citera
2025-01-11, 09:53
Medlem
Citat:
Se på Fan
(då fick mina åsikter om WNT sällskap av ytterligare ett Danskt luftslott)
Inte bara Ringhals3 som viftat med under 10 spänn
Verkligheten kom ikapp och studietider enbart under medicineringen utan uppföljningstid.
Tror inte den sortens studieupplägg behöver kommenteras vidare. Danskarna vet vad de gör när de vänder sig till spelmissbrukarna i Discorden med E-meil.
Efter ditt inlägg har aktien stigit med över 20 %. Så det är inte under 10 kr längre.
Senast redigerad av Truefighter 2025-01-11 kl. 09:57.
Citera
2025-01-11, 12:30
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Efter ditt inlägg har aktien stigit med över 20 %. Så det är inte under 10 kr längre.
Kan du uttrycka det i kronor och ören i förhållande till kursen när du skrev inlägget ?(det första alltså, inte det jag svarar på via citatet)
Eller föredrar du procent ?
Det är liksom inte relevant vad kursen gjort nu. Många har ett GAV som kan snittas ned enormt mycket med bagatellartat små tillköp ur ekonomisk synvinkel, antal aktier blir däremot enormt många.
Men varför ska de göra det?
De återupptagna studierna är återigen korta för autoimmuna processen utan uppföljningstid efter avslutad medicinering.
Om du tänker svara med att det är tänkt att bli en livslång medicinering, då får du följdfrågan långtids biverkningar? i förskott av mig?
Senast redigerad av Kiroba 2025-01-11 kl. 12:32.
Citera
2025-01-11, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
Kan du uttrycka det i kronor och ören i förhållande till kursen när du skrev inlägget ?(det första alltså, inte det jag svarar på via citatet)
Eller föredrar du procent ?
Det är liksom inte relevant vad kursen gjort nu. Många har ett GAV som kan snittas ned enormt mycket med bagatellartat små tillköp ur ekonomisk synvinkel, antal aktier blir däremot enormt många.
Men varför ska de göra det?
De återupptagna studierna är återigen korta för autoimmuna processen utan uppföljningstid efter avslutad medicinering.
Om du tänker svara med att det är tänkt att bli en livslång medicinering, då får du följdfrågan långtids biverkningar? i förskott av mig?
Jag skrev inlägget i dag som ett konstaterande. I övrigt bemärkelse låter jag dina andra frågor (som inte har med mitt inlägg att göra) ligga kvar. Även om de kan tyckas vara av intresse. Så mycket kan jag ändå drifta mig att säga. Att det får medicinska myndigheter avgöra vid en eventuell framtida prövning.
Citera
2025-01-11, 13:35
Medlem
Kirobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Truefighter
Jag skrev inlägget i dag som ett konstaterande. I övrigt bemärkelse låter jag dina andra frågor (som inte har med mitt inlägg att göra) ligga kvar. Även om de kan tyckas vara av intresse. Så mycket kan jag ändå drifta mig att säga. Att det får medicinska myndigheter avgöra vid en eventuell framtida prövning.
OK jag trodde det var enormt viktiga frågor för investerarna att bedöma sannolikheten för signifikant utfall och regulatriska myndihǵheter bedömning.
Men jag är van att anses ha mer fel än rätt
Citera
2025-01-11, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiroba
OK jag trodde det var enormt viktiga frågor för investerarna att bedöma sannolikheten för signifikant utfall och regulatriska myndihǵheter bedömning.
Men jag är van att anses ha mer fel än rätt
På intet vis har jag påstår något annat.
Men då får du även sätta din tilltro till ledningen och i förlängningen de regulatoriska myndigheterna. Har du inte det så blir det ju en annan fråga. Naturligtvis är det förknippat med en hög risk att investera i Biotech i kliniska Faser. Särskilt då när det gäller mindre bolag av dito. Det måste du ha med i beräkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in