2021-11-11, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tartar
Ledsen men jag får inte sekt-fomo. Fallhöjden är hög och det finns så mycket bättre RR där ute.

Ledsen men jag får inte sekt-jomo (joy of missing out). Uppsidan är hög och det finns så mycket färre RR där ute.
Citera
2021-11-11, 09:16
Medlem
Biotechinvs avatar
Riktigt fult gjort av bolaget att formulera sig som att det gäller en ny design. Det är inte möjligt att ändra en studiedesign om det inte redan är med i protokollet. Det handlar om en helt ny studie och inget annat.

Resultaten har inte varit tillfredsställande, därav en ny fas2a i Q2 nästa år.
Detta kommer givetvis leda till väldigt stora kostnader. En stor emission är att vänta.
Om inte bolaget kan attrahera långsiktiga investerare kommer kursen slaktas, även om top line resultat är bra.
Citera
2021-11-11, 09:20
Medlem
CHleames avatar
Studie revideras (föreningen blir?)
Närmast obefintlig kassa
Ni drömmer om listbyte där 12 mån ordnad finansiering krävs.
Värderingen är:
"Bolaget värderas just nu 110 gånger kassan. De flesta fas 2 forskningsbolag ligger 1-5x kassan"

Ni är pigga på att gissa orimligt låga värden i andra biotech så jag tillåter mig samma dumhet.

När ses vi på rimliga värderingen under 10SEK?
Lär handla om samma tid som för andra korthus (Tex WNT)
Citera
2021-11-11, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Biotechinv
Riktigt fult gjort av bolaget att formulera sig som att det gäller en ny design. Det är inte möjligt att ändra en studiedesign om det inte redan är med i protokollet. Det handlar om en helt ny studie och inget annat.

Resultaten har inte varit tillfredsställande, därav en ny fas2a i Q2 nästa år.
Detta kommer givetvis leda till väldigt stora kostnader. En stor emission är att vänta.
Om inte bolaget kan attrahera långsiktiga investerare kommer kursen slaktas, även om top line resultat är bra.

https://etikprovningsmyndigheten.se/for-forskare/andringsansokan/ och https://www.kliniskastudier.se/for-dig-som-forskar/kliniska-studier---steg-for-steg/genomforande.html
Du har fel. Det avgörs från fall till fall även om det har skett en väsentlig förändring.

Var finner du resultat från NS studien, vilket jag antar du hänvisar till.
Citera
2021-11-11, 10:18
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thisdude
https://etikprovningsmyndigheten.se/for-forskare/andringsansokan/ och https://www.kliniskastudier.se/for-dig-som-forskar/kliniska-studier---steg-for-steg/genomforande.html
Du har fel. Det avgörs från fall till fall även om det har skett en väsentlig förändring.

Var finner du resultat från NS studien, vilket jag antar du hänvisar till.

Vi kan formulera det hur vi vill. En omgång med nya patienter kommer doseras nästa år.
Ledningen försöker släta över situationen. Om resultatet varit tillfredställande efter fyra veckor finns det ingen mening att göra en "ny design".
500 miljoner i emission, blir det till samma pengavändare denna gång också?
Citera
2021-11-11, 10:34
Medlem
Citat:
Vi kan formulera det hur vi vill. En omgång med nya patienter kommer doseras nästa år.
Ledningen försöker släta över situationen. Om resultatet varit tillfredställande efter fyra veckor finns det ingen mening att göra en "ny design".
500 miljoner i emission, blir det till samma pengavändare denna gång också?

Ja, det stämmer en ny omgång med patienter. Så varför skulle bolaget vilja fortsätta med NS om effekten var bedrövlig. Logiskt skulle vara att bara slopa studien helt och fortsätta fokusera på RA/PsA. Men du kanske besitter insideinfo?
Citera
2021-11-11, 11:41
Medlem
CHleames avatar
Citat:
Ja, det stämmer en ny omgång med patienter. Så varför skulle bolaget vilja fortsätta med NS om effekten var bedrövlig. Logiskt skulle vara att bara slopa studien helt och fortsätta fokusera på RA/PsA. Men du kanske besitter insideinfo?
Nu spekulerar du mer än Biotechinv som du citerar.
En Fas II är så billig att även små biotech utan kassa inte har råd att inte göra om och göra rätt om inte resultatet är fullständigt oanvändbart. Så det du tycker är logiskt håller inte ens vi belackare med dig om.
Besitter du själv insiderinfo?
Nej det var bara en överflödig och dum fråga.

"Bolaget värderas just nu 110 gånger kassan. De flesta fas 2 forskningsbolag ligger 1-5x kassan"
Citera
2021-11-11, 11:42
Medlem
Biotechinvs avatar
Citat:

Bedrövligt har jag inte sagt, men uppenbarligen är inte ledningen nöjda med vad de sett efter fyra veckors dosering. Jag var tidigare övertygad om starka resultat i RA men inte längre.
Detta var ett dåligt pm, även om Synact och discorden försöker skönmåla situationen.

Det som kommer hända nu är att top line presenteras, förmodligen med ok resultat, ej signifikant bättre än placebo. Strax därefter meddelas en större emission på minst 500 miljoner samt listbyte till Nasdaq.

Blir det ABG som sköter förfarandet igen med samma tagare som tidigare så kommer kursen bli totalt demolerad.
Citera
2021-11-11, 11:57
Medlem
Citat:
Bedrövligt har jag inte sagt, men uppenbarligen är inte ledningen nöjda med vad de sett efter fyra veckors dosering. Jag var tidigare övertygad om starka resultat i RA men inte längre.
Detta var ett dåligt pm, även om Synact och discorden försöker skönmåla situationen.

Det som kommer hända nu är att top line presenteras, förmodligen med ok resultat, ej signifikant bättre än placebo. Strax därefter meddelas en större emission på minst 500 miljoner samt listbyte till Nasdaq.

Blir det ABG som sköter förfarandet igen med samma tagare som tidigare så kommer kursen bli totalt demolerad.

Ja lite min tanke också att NS kanske inte gav den effekt man ville se och valde då att göra om den med 3 månaders effekt, får vänta med mer förtydligande från cheferna.

RA tror jag fortfarande kommer vara väldigt bra och sedan fortsätter PsA på det resultatet.
Citera
2021-11-11, 16:21
Medlem
Det är värdeskapande aktiviteter vi ser.
RA topline är det som kommer ruska om rejält. Nu vill man göra pipen så attraktiv (läs dyr) som möjligt för ett BP. För oss aktieägare är det viktigaste att RA sitter. Övrigt är ordentligt underordnat det. BP kommer titta på pipen och vad som ligger planerat samt vad de planerade studierna grundar sig på för data och tidigare resultat. Nu utnyttjar man läget från den fina data vi har och det man sett från tox och ards samt att tabletten mer eller mindre är färdig, för att utöka studien och potentialen i NS (läs skapa värde från nya förutsättningar).
Man hade kanske kunnat köra på, plockat fram resultaten vid årskiftet och varit nöjd med det analyshusen räknat fram. Nu tar man viktiga strategiska beslut utifrån nya möjligheter. Då gäller ”kill your darlings” med ett tydligt mål, deal.
Citera
2021-11-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A-Z.a-z.0-9.och-.
Det är värdeskapande aktiviteter vi ser.
RA topline är det som kommer ruska om rejält. Nu vill man göra pipen så attraktiv (läs dyr) som möjligt för ett BP. För oss aktieägare är det viktigaste att RA sitter. Övrigt är ordentligt underordnat det. BP kommer titta på pipen och vad som ligger planerat samt vad de planerade studierna grundar sig på för data och tidigare resultat. Nu utnyttjar man läget från den fina data vi har och det man sett från tox och ards samt att tabletten mer eller mindre är färdig, för att utöka studien och potentialen i NS (läs skapa värde från nya förutsättningar).
Man hade kanske kunnat köra på, plockat fram resultaten vid årskiftet och varit nöjd med det analyshusen räknat fram. Nu tar man viktiga strategiska beslut utifrån nya möjligheter. Då gäller ”kill your darlings” med ett tydligt mål, deal.
Ja! Att ta en tablett dagligen istället för i suspension ökar följsamheten och att öka längden på studien ger alltså större sannolikhet för signifikant behandlings effekt. Det är ju i kvalitets höjande syfte samt att använda sig av den nya tablett formuleringen denna omdesign görs vad gäller studien med AP1189 och Nefrotisk Syndrom!
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/11/11/synact-pharma-synact-pharma-omdesignar-studie-for-ap1189-ska-dra-nytta-av-ny-tablettformulering.html
Senast redigerad av Truefighter 2021-11-11 kl. 18:44.
Citera
2021-11-11, 19:56
Medlem
Man blir nästan lika förvånad varje gång marknaden inte kan ta in information på rätt sätt, jag själv handlade 2k extra aktier idag på 116. Tack.

Precis som vid pm för utökning av RA studien så säljer de nervösa sina aktier neråt i panik, rakt in i de pålästas händer.
På tal om PM när RA studien utökades, så steg kursen ordentligt efteråt. (Ca: 100%)

Jag skulle råda alla som känner sig lurade till försäljning idag att anmäla profilerna som utnyttjar forum för att skrämma de osäkra.
Att det inte är krav på bank id för att skriva på placeras forum är för mig helt obegripligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in