Citat:
Ursprungligen postat av
Ghostery
Ändra lagen till att det ska bli möjligt för juridisk abort, att kunna bli klassad som anonym spermadonator eller liknande. Och att ta bort det där snacket om att om man har sex med någon, så har man automatiskt gett sitt medgivande till barn. Det är lika korkat som att någon som klär sig utmanande, automatiskt gett sitt medgivande till att bli våldtagen.
I mitt fall är det ju uppenbart att detta är ett utstuderat trix utan mitt medgivande.
Jag tycker inte att det är uppenbart i ditt fall. Vi har ju bara ditt ord på att det gått till som det gått till. Är man inte steriliserad får man räkna med att det kan bli barn. Du, precis som jag för övrigt, VET att du aldrig vill ha barn. Ändå steriliserade du dig inte.
När sen dina könsceller hamnade på villovägar steriliserade du dig ÄNDÅ inte på en gång för du var nojig att det skulle paja sexlivet. För dig är sex viktigare än att inte råka bli förälder. Du är oansvarigt och du lär dig inte av dina misstag.
Så du menar att alla män oavsett hur sexet gått till, skyddat eller oskyddat ska ha rätt till juridisk abort?
Ska det finnas någon tidsram?
Har du samlat ihop ett gäng ofrivilliga pappor som ska ta det vidare till politikerna?