2018-02-25, 20:18
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Vem hotade? Om de var tjejen som hota dig, så är du urblåst. Fattar du väl själv att de inte är olagligt att neka till att vara pappa.

Tror du på allvar att polisen hämtar dig för att ta ett dna o se om du e papps?
Denna story är ju helt sjuk. 5% sanning. Du vill inte betala underhåll. Resten ät bara påhitt.

Ditt spån... Om en kvinna hävdar att en man är fadern och kräver underhåll så kan mannen enligt lag självklart tvingas att lämna DNA prov. Så lyder lagen. Hur fan kan du inte veta det? Är du efterbliven?
Citera
2018-02-25, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Sterilisering för män är ju väldigt riskfritt så bra att du tog mod till dig. Eventuella biverkningar är ju bara om killen får någon psykologisk noja och inte får upp den sen.

Hur går det med att hitta andra i samma situation som kan hjälpa dig att ändra lagen?

Hur tycker du lagen ska utformas? Hur ska domstolen bevisa att mannen använt kondom om kvinnan ljuger och säger att han inte gjort det? Även om det går att bevisa att kvinnan visste att mannen absolut aldrig vill ha barn så är ju inte det ett bevis på att mannen använt kondom.
Ändra lagen till att det ska bli möjligt för juridisk abort, att kunna bli klassad som anonym spermadonator eller liknande. Och att ta bort det där snacket om att om man har sex med någon, så har man automatiskt gett sitt medgivande till barn. Det är lika korkat som att någon som klär sig utmanande, automatiskt gett sitt medgivande till att bli våldtagen.

I mitt fall är det ju uppenbart att detta är ett utstuderat trix utan mitt medgivande.
Citera
2018-02-26, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Ändra lagen till att det ska bli möjligt för juridisk abort, att kunna bli klassad som anonym spermadonator eller liknande. Och att ta bort det där snacket om att om man har sex med någon, så har man automatiskt gett sitt medgivande till barn. Det är lika korkat som att någon som klär sig utmanande, automatiskt gett sitt medgivande till att bli våldtagen.

I mitt fall är det ju uppenbart att detta är ett utstuderat trix utan mitt medgivande.

Jag tycker inte att det är uppenbart i ditt fall. Vi har ju bara ditt ord på att det gått till som det gått till. Är man inte steriliserad får man räkna med att det kan bli barn. Du, precis som jag för övrigt, VET att du aldrig vill ha barn. Ändå steriliserade du dig inte.

När sen dina könsceller hamnade på villovägar steriliserade du dig ÄNDÅ inte på en gång för du var nojig att det skulle paja sexlivet. För dig är sex viktigare än att inte råka bli förälder. Du är oansvarigt och du lär dig inte av dina misstag.

Så du menar att alla män oavsett hur sexet gått till, skyddat eller oskyddat ska ha rätt till juridisk abort?

Ska det finnas någon tidsram?

Har du samlat ihop ett gäng ofrivilliga pappor som ska ta det vidare till politikerna?
Citera
2018-02-26, 01:23
Medlem
Citat:
Ditt spån... Om en kvinna hävdar att en man är fadern och kräver underhåll så kan mannen enligt lag självklart tvingas att lämna DNA prov. Så lyder lagen. Hur fan kan du inte veta det? Är du efterbliven?
Hur mycket får man då i skadestånd om det inte är så, kränkning? Kan man verkligen påstå detta utan rimlig bevisning?
Citera
2018-02-26, 01:54
Medlem
Prodelins avatar
Doppa i fitta har sitt pris tydligen
Citera
2018-02-26, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Hur mycket får man då i skadestånd om det inte är så, kränkning? Kan man verkligen påstå detta utan rimlig bevisning?

Om modern väcker talan om fastställande av faderskap, så räcker det att hon yrkar på faderskapstest för att den presumtive fadern måste underkasta sig ett sådant. Då förelägger rätten fadern att genomgå sådan undersökning med hot om böter och om det inte hjälper biträde av polismyndighet för att undersökning skall komma till stånd.

Om den testet är negativt kan modern komma att tvingas betala rättegångskostnaderna. Men jag har svårt att tänka mig att mannen skulle få några pengar i skadestånd. Om polisen måste hämta honom på jobbet kanske han får ersättning för förlorad arbetsinkomst för dom timmar han är borta.
Citera
2018-02-26, 09:02
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:

Helt rätt. Men bara om mannen använt kondom för att ta eget ansvar samt att kondomen var hel efter samlag.
För du är väl en människa som tar fullt ansvar för dina egna handlingar?
Citera
2018-02-27, 09:15
Medlem
Citat:
Jag tycker inte att det är uppenbart i ditt fall. Vi har ju bara ditt ord på att det gått till som det gått till. Är man inte steriliserad får man räkna med att det kan bli barn. Du, precis som jag för övrigt, VET att du aldrig vill ha barn. Ändå steriliserade du dig inte.

När sen dina könsceller hamnade på villovägar steriliserade du dig ÄNDÅ inte på en gång för du var nojig att det skulle paja sexlivet. För dig är sex viktigare än att inte råka bli förälder. Du är oansvarigt och du lär dig inte av dina misstag.

Så du menar att alla män oavsett hur sexet gått till, skyddat eller oskyddat ska ha rätt till juridisk abort?

Ska det finnas någon tidsram?

Har du samlat ihop ett gäng ofrivilliga pappor som ska ta det vidare till politikerna?
Jo, så fort detta uppdagades så steriliserade jag mig på momangen.

Jo det är uppenbart då det är många saker som pekar på att detta var planerat från fittans sida.
Citera
2018-02-27, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Helt rätt. Men bara om mannen använt kondom för att ta eget ansvar samt att kondomen var hel efter samlag.
För du är väl en människa som tar fullt ansvar för dina egna handlingar?
Givetvis.
Citera
2018-03-01, 02:35
Medlem
Citat:
Jo, så fort detta uppdagades så steriliserade jag mig på momangen.

Jo det är uppenbart då det är många saker som pekar på att detta var planerat från fittans sida.

Du kanske tycker det är uppenbart men skulle det hålla i domstol?

Eller tycker du att män ska kunna avsäga sig faderskapet hur det än gick till när kvinnan blev gravid?
Citera
2018-03-02, 13:13
Medlem
Jo, man kan bli gravid trots alla typer av skydd...

Men om kvinnan säger inte till pappan senast när hon märker att hon är gravid då borde hon förlora rätten att dra mannen in i situationen senare. Föräldrar borde komma överens tillsammans hur dem gör, man känner att lura någon att bli pappa borde vara brott. Det går dock aldrig att bevisa så killar, ni måste själva ta hand om er. Precis som kvinnor måste göra för många årtusen och fortfarande i många länder, var pappan kan enkelt försvinna medan graviditet för kvinnan betyder fattigdom...

Vad händer om man vill ha abort men kvinnan inte är en nästa fråga. Abort är en operation med möjlighet till komplikationer. Jag känner en som kunde aldrig mer skaffa barn pga en infektion hon fick vid abort. Större risk så större ansvar.

Det är bara föräldrarnas perspektiv. Tar man in barns perspektiv då blir man arg och säger att båda kön borde växa upp och ta ansvar. Att mörda en bebis borde inte vara så enkel som det är i Sverige nu. Alla tror att dem har rätt till att ha sex. Det har ingenting med dina rätter att göra. Sex leder till graviditet, gör det inte tills du är redo för barn.
Citera
2021-02-25, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Hittade den här tråden av en slump och jag ser att den är gammal, men kunde ej låta bli att kommentera...
Den är 18 sidor också så jag har endast läst igenom ett par.
Jag undrar lite, hur har det gått för TS?

Anledningen att den här tråden berör mig är personligt.
Jag är tjej till att börja med. Min sambo har råkat ut för nästan exakt samma sak, där en tjej lurade honom att bli gravid. Nu har han betalat för detta i 12 år och vi har mycket problem i vår vardag p.g.a att en kvinna kan göra en sådan grej utan någon som helst påföljd. Jag kan inte begripa att detta inte är kriminellt. Hur fan kan man komma undan med att lura en man att bli pappa mot hans vilja? Något som han får betala för i resten av sitt liv. Inte bara i pengar utan man förväntas ju såklart finnas där för barnet och ha en god relation till kvinnan som förstört ens liv.
Jag lider med dig TS och inte ens som kvinna som sagt, så har jag några som helst sympatier för en annan kvinnan som gör en sådan rutten sak. Fängelse borde det vara! Och kvinnan borde få resten av sitt liv ruinerat på ett liknande sätt....att man har mage att vara så förbannat fräck. Jag skäms för mitt eget kön när jag hör såna här saker....
Hej. Tack.

Måste ha missat ditt inlägg tidigare.

Detta är verkligen skit och vi borde alla som drabbats av sån här skit, gå samman mot regering/myndigheter eller med advokater, vadsomhelst, så länge vi kan få till förändring i detta korrupta äckliga jävla skitland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in