2018-02-16, 06:34
Medlem
jenna20s avatar
Hittade den här tråden av en slump och jag ser att den är gammal, men kunde ej låta bli att kommentera...
Den är 18 sidor också så jag har endast läst igenom ett par.
Jag undrar lite, hur har det gått för TS?

Anledningen att den här tråden berör mig är personligt.
Jag är tjej till att börja med. Min sambo har råkat ut för nästan exakt samma sak, där en tjej lurade honom att bli gravid. Nu har han betalat för detta i 12 år och vi har mycket problem i vår vardag p.g.a att en kvinna kan göra en sådan grej utan någon som helst påföljd. Jag kan inte begripa att detta inte är kriminellt. Hur fan kan man komma undan med att lura en man att bli pappa mot hans vilja? Något som han får betala för i resten av sitt liv. Inte bara i pengar utan man förväntas ju såklart finnas där för barnet och ha en god relation till kvinnan som förstört ens liv.
Jag lider med dig TS och inte ens som kvinna som sagt, så har jag några som helst sympatier för en annan kvinnan som gör en sådan rutten sak. Fängelse borde det vara! Och kvinnan borde få resten av sitt liv ruinerat på ett liknande sätt....att man har mage att vara så förbannat fräck. Jag skäms för mitt eget kön när jag hör såna här saker....
Senast redigerad av jenna20 2018-02-16 kl. 06:44.
Citera
2018-02-16, 12:17
Medlem
Tack jenna20!

Jättebra att du skriver. Sånt där värmer säkert TS.
Elakt sagt känns det dock typiskt att en tjej själv måste drabbas av feminismen innan myntet skall kunna trilla ner...

Citera
2018-02-16, 19:00
Medlem
Flickfotografs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenna20
Hittade den här tråden av en slump och jag ser att den är gammal, men kunde ej låta bli att kommentera...
Den är 18 sidor också så jag har endast läst igenom ett par.
Jag undrar lite, hur har det gått för TS?
Läs gärna resten också. Det här är bara ett av tecknen på att "könsmaktsordningen" inte riktigt är vad "de" påstår att den är.
Det säger de bara för utpressa staten på pengar med falska dikotomier och narrativ.
Narrativet är att kvinnor "alltid är offer" och "män är alltid förövare".
Sen vänder man upp och ner på hela diskussionen och gör en "Dikotomi innebär en uppdelning av en helhet i två separata delar. Delarna är alltså: gemensamt uttömmande: allt måste höra till ena delen eller den andra, och. ömsesidigt uteslutande: ingenting kan samtidigt tillhöra båda delarna."

För vem vill väl säga ifrån eller nej till en kvinna i nöd?
Läs tidningen, se och hör på radio och TV. Man kan knappt tro hur många lidande kvinnor och kvinnor i nöd det finns.
Och värst verkar det vara i Sverige, som i fjol utnämndes som världens bästa land för kvinnor att leva och bo i.
https://www.va.se/nyheter/2017/03/20/studie-efter-studie-sager-att-sverige-ar-varldens-basta-land-for-kvinnor--har-ar-forklaringen/
Citera
2018-02-22, 07:05
Moderator
pewpews avatar
Denna tråd hör inte riktigt hemma i feminism och blir därför flyttad till lämpligare forum såsom barn och familj.

/Mod
Citera
2018-02-22, 07:08
Medlem
Femme.Fatales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Till att börja med, så var jag lite osäker på vart jag skulle lägga denna tråden, så admin får gärna flytta den till lämpligare forumskategori ifall denna är felaktig, dock inte till papperskorgen!

Nu är det så här att jag har råkat ut för en äcklig, vidrig kvinna/tjej som utsatt mig för stöld, bedrägeri och egenmäktigt förfarande likt kvinnorna i dessa länkar:

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/74266768-forsoker-lura-till-mig-ett-barn-stoppar-in-sperma-med-fingrarna

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/63848544-inseminera-sig-sjalv

* http://www.familjeliv.se/forum/thread/56679174-kan-man-inseminera-sig-sjalv-sa-har/1

Nu är det ju dock så att i mitt fall, så använde jag kondom, som efter knullet, blev kontrollerad utav mig, för läckage och skador. Den hade EJ läckt och den hade INGA skador. Den var med andra ord intakt. Tyvärr så hade man ju hört under flera års tid att kondomer ej ska slängas i toaletter för då kunde diverse problem uppstå, så för att vara snäll (medan jag fortfarande inte visste vilket psykiskt sjukt kräk jag hade att göra med) så slängde jag den i papperskorgen på toan och gick sedan hem.

Fittan har då förmodligen utfört någon utav handlingarna som tas upp i familjeliv-länkarna och gjort sig själv gravid och sedan hållt käften om det. När ungen hade hunnit bli några år gammal så kom det plötsligt en lapp hem som påstod att jag var pappa.

Nu vill den korrupta socialen och den korrupta vidriga försäkringskassan att jag ska betala dyrt resten utav mitt liv för något jag aldrig velat ha eller ens visste att jag hade.

Jag var i kontakt med advokat som tyvärr ej kunde göra något, pga denna vattentäta lagen att män är skyldiga att betala underhåll OAVSETT hur ungen kommit till. Idioterna anser att man gett sitt medgivande även om kondom och p-piller använts. Bara där så visar de ju hur korrupta och vidriga de är.

I mitt fall så anser jag att det är bedrägeri, stöld och egenmäktigt förfarande. Men det finns inget sätt att sätta åt fittan för detta, i detta korrupta skitland vi nu bor i, där lagen sägs gälla lika för alla.

Efter mycket utskällning på försäkringskassan så fick jag reda på att alla män som blivit utsatt för liknande, kunde överklaga till försäkringskassan. För det påstods att om många "kunder" vill överklaga, DÅ inser idioterna på försäkringskassan att ett problem finns och börjar nysta i det och KAN eventuellt leda till lagändring om vi har något uns av tur.

Så kort och gott, ALLA ni män som hamnat i en sådan situation, där tjejen ni haft sex med, gjort som någon utan kvinnorna i familjelivlänkarna beskrivit, ska överklaga till försäkringskassan att ni vill ha det omprövat.

Ni får jättegärna pm:a mig ifall ni vill göra gruppanmälan ihop med mig eller vad som.
Jag har redan skickat in min överklagan men jag lär få skicka in flera så jag är på.

Jag i vart fall tänker ju inte finna mig i sådan här orättvis vidrig behandling. Så kan jag inte få igenom detta på laglig väg, jag tänker då på juridisk abort (googla det för er som ej känner till termen) eller bli klassad som spermadonator, så kommer jag kort och gott att lämna landet för ett annat land för försäkringskassan inte har något att säga till om.

Jag har en en lista på länder där de inte har något att komma med när det gäller indrivning av underhåll.

Jag kommer i vart fall inte finna mig i att betala skiten.
Jag tycker det är tråkigt att jag ska behöva fly från landet jag växt upp i, men detta var droppen, resten av skiten har löfven ställt till med. Det kommer inte att bo kvar här oavsett vad.

Jag tycker OCKSÅ att ni ska maila/ringa politiker i de partier ni röstar på (mest fördelaktigt sd eftersom de är störst) och påpeka att ni vill ändra nuvarande lagen kring detta och införa möjlighet till juridisk abort och bli klassad som spermadonator pga såna fittor som dessa äckliga, vidriga egotrippade kvinnorna.

Så kom igen grabbar!
Försäkringskassan?! Sjukaste jag hört. Hur ska de avgöra skuld? Det måste ju isf tas upp i domstol.
Citera
2018-02-22, 09:12
Medlem
Nu har jag inte läst igenom allt men får lite funderingar.

Tror folk fortfarande på fullaste allvar att dra ut den innan man kommer funkar? Beroende på hur mycket som kommer ut innan vilket är individuellt för män så finns det en betydlig chans att bli gravid ändå. Dock så klart mycket mindre än när man kommer inne.

Sen att kondom och p-piller är 100%? Alla vet väl att det finns en minimal chans att nån slinker förbi ändå, även om en kondom ser hel ut. Och att man även kan bli gravid när man tar p-piller.

Man kan också bli gravid bara genom att komma utanpå slidan nära öppningen.

Nu är det ju surt att det finns fruntimmer som ökar på chanserna genom vissa bisarra grejer.
Men man ska alltid vara medveten om att vaginalt sex alltid kan leda till graviditet, oavsett kondom, p-piller eller tid i månaden. Om man nu inte steriliserat sig som man och även bekräftat det.

Att kondomen "såg hel ut" borde inte räcka långt.
Citera
2018-02-25, 02:32
Medlem
heropsychodreamers avatar
Citat:
Ja, jag blev TVINGAD till ett sådant ja, som visade att det var 99.99% säkerhet att det var jag som var "skyldig".

Jag är fullständigt ointresserad av ungar och har ALDRIg velat ha nån unge och vill det fortfarande inte.

Men trots det så har nån äcklig fitta lyckats lura in mig i skiten, trots alla typer utav skydd. För jag ska väl för fan kunna ha sex utan att riskera att bli pappa?? Eller vad är det för fel på detta landet??
Vem fan skaffar barn MED kondom och p-piller?

Om du alltid varit säker på att du inte vill ha barn varför har du inte sterilisera dig då?
Citera
2018-02-25, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heropsychodreamer
Om du alltid varit säker på att du inte vill ha barn varför har du inte sterilisera dig då?
Har gjort det nu. Var på väg en gång förut men var rädd att det skulle bli komplikationer som förstör sexlivet. Har redan några komplikationer som spökar så vågade inte riskera att förvärra det då.
Citera
2018-02-25, 19:54
Medlem
Citat:
Har gjort det nu. Var på väg en gång förut men var rädd att det skulle bli komplikationer som förstör sexlivet. Har redan några komplikationer som spökar så vågade inte riskera att förvärra det då.

Sterilisering för män är ju väldigt riskfritt så bra att du tog mod till dig. Eventuella biverkningar är ju bara om killen får någon psykologisk noja och inte får upp den sen.

Hur går det med att hitta andra i samma situation som kan hjälpa dig att ändra lagen?

Hur tycker du lagen ska utformas? Hur ska domstolen bevisa att mannen använt kondom om kvinnan ljuger och säger att han inte gjort det? Även om det går att bevisa att kvinnan visste att mannen absolut aldrig vill ha barn så är ju inte det ett bevis på att mannen använt kondom.
Citera
2018-02-25, 20:01
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Jag hade en polare som körde oskyddat, vid en Tinder - dejt.

9 månader senare, utan att de har någon kontakt, kommer tjejen med en barnvagn och plingar på hans dörr, med sin mormor.

Snubben konsumerade 200 gram kokain därefter under 6 månader och tappade fotfästet helt och hållet för han blev såpass traumatiserad av händelsen.

Det gick så långt att hans kokainbruk utvecklades till att han kritade en massa och fick skulder, som han sedan var tvungen att låna av andra för att återbetala.

Slutade med att jag och andra polare lånade ut till honom med hans farsa som borgensman. Dock räckte det inte för han var så fast och fortsatte att ladda, och det slutade med att de kidnappade honom 2-3 gånger och körde Snabba Cash stuket med en pistol i munnen för att få pengarna, och ringde mig mitt i natten för mer pengar.

Det hela slutade med att han försvann ifrån landet alt lever under skyddad identitet och hans familj var tvungen att sälja villan för 15 miljoner och flytta till en annan ort, för att de pressade dem på pengar.

Så, läxan, lärd.

Droger bör vara lagliga, så man kan undvika dessa kriminella element, och ha skyddat samlag givetvis.
Citera
2018-02-25, 20:06
Medlem
Citat:
Jag har gjort ALLT som du nämner, utom just sista punkten, men TROTS det, anser du att jag är skyldig.

Ok nu tappade du mig.
Citera
2018-02-25, 20:10
Medlem
Citat:
Du vet uppenbarligen inte det fungerar. De kollar på min årsimkomst året tidigare. Är det över 100k/år så måste jag betala. De tar dock inte hänsyn till att min ekonomi kanske inte ser likadan ut nu, eller att jag har andra utgifter, som bil, husdjur, lån, försäkringar, internet, telefon, mat, bränsle, skatter och avgifter av olika slag.

De bryr sig bara om el och hyra, inget annat.

Sen så säger de att de har ett belopp som de anser att jag ska kunna överleva på, dvs 4600kr. Jag har räkningar för långt mer än 4600kr, så vilka pengar ska jag handla mat för?

Det finns inte en chans att dom bara lämnar dig 4600 om din el och hyra kostar mer än så. Man får alltid existensminimum. Så hur mycket pengar låter dom dig behålla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in