2016-07-07, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Den väsentliga frågan som många i tråden vore intresserade av att höra är varför kvinnan varit så desperat efter att föra just ts gener vidare?

Av alla manliga gener som finns tillgängliga inom 10 min på tinder, så väljer hon de från en jobbig och komplicerad man med taskig ekonomi, som har för vana att blåsa i sina använda kondomer...

TS var väl inte så komplicerad att få i sängen.
De verkar dessutom ha känt varandra ett tag som jag förstår det så det är väl någon som blivit betuttad i honom.
Citera
2016-07-07, 02:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Mmm, är dessa skäl alltid bättre än ts'?
TS?
Han kan inte göra abort - han bär inget barn.
Citera
2016-07-07, 03:09
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
TS?
Han kan inte göra abort - han bär inget barn.
Helt riktigt. Ska han ha halva ansvaret ska han ha lika mycket rättigheter. Eller?
Citera
2016-07-07, 03:17
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Helt riktigt. Ska han ha halva ansvaret ska han ha lika mycket rättigheter. Eller?
När det gäller barnet -ja visst, om han är beredd att ta ansvar och ge barnet den omsorg det behöver ... Men det vill han ju inte - och givet att han hatar barn så är det nog inte så lämpligt heller.
Citera
2016-07-07, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Fast män kan inte leva utan sex till skillnad mot kvinnor som kan leva utan barn.
I egenskap av att vara man borde man därför inte kunna kräva något ansvar från TS i den här frågan.

Du kan för helvete inte vara allvarlig va ?

Man är alltid ansvarig för sina handlingar.

Till och med var man i fyllan och villan "råkar" att sticka kuken.

Ta konsekvenserna.
Citera
2016-07-07, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Är det konstigt att blåsa i den? Är det omöjligt?

Jag sprang inte ut men jag lämnade inom 5-10 min efter att vi var klara och vad jag läst på nätet så kan spermier klara sig upp till en timme utanför. Så 50 min har hon ju haft på sig.

Du har alltså fått ett barn trots att du hållit på med kondomen 5-10 minuter innan du la den i papperskorgen?

Vad ska överklagas till försäkringskassan?
Citera
2016-07-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4PennPlaza
Du kan för helvete inte vara allvarlig va ?

Man är alltid ansvarig för sina handlingar.

Till och med var man i fyllan och villan "råkar" att sticka kuken.

Ta konsekvenserna.

Precis!

Alla vet hur barn blir till!

Så de flesta vet ju att de allra flesta val man gör har en konsekvens! Så då överväger man dem och väljer!

Att kräva att livet inte ska ha konsekvenser är märkligt!
Citera
2016-07-07, 11:15
Medlem
Citat:
Jag ser givetvis till att skydda mig om jag inte vill ha barn. Tveksamt också om jag skulle ligga med någon som jag tyckte det skulle vara en fasa och förskräckelse om det råkade bli barn. Är människan så hemsk så är det inte liggmaterial.

Och ta till dig av tipset -- vill du vara helt säker, spola ur kondomen med vatten innan du slänger den i papperskorgen.
SÅ jag har inte skyddat mig då?

För det första visste jag inte att hon var så hemsk, för det andra så har jag inte sex för att skaffa barn. Få in det i skallen att ALLA har inte sex för att skaffa barn!
Citera
2016-07-07, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Den väsentliga frågan som många i tråden vore intresserade av att höra är varför kvinnan varit så desperat efter att föra just ts gener vidare?

Av alla manliga gener som finns tillgängliga inom 10 min på tinder, så väljer hon de från en jobbig och komplicerad man med taskig ekonomi, som har för vana att blåsa i sina använda kondomer...
Du kanske ska läsa om ALLA mina inlägg i tråden.....du har ju uppenbarligen inte läst allt jag skrivit.
Citera
2016-07-07, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wilker
Du har alltså fått ett barn trots att du hållit på med kondomen 5-10 minuter innan du la den i papperskorgen?

Vad ska överklagas till försäkringskassan?
Var exakt står det att jag fipplade med kondomen i 5-10 min?
Citera
2016-07-07, 11:18
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
När det gäller barnet -ja visst, om han är beredd att ta ansvar och ge barnet den omsorg det behöver ... Men det vill han ju inte - och givet att han hatar barn så är det nog inte så lämpligt heller.
Han ska ha rätten att inte få barn, precis som kvinnan har i 18 veckor.
Citera
2016-07-07, 11:22
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Ja men ta bort abort-rätten helt då. En våldtagen tjej får i alla fall ett BARN. Vare sig hon önskar det eller inte. Det är HENNES barn, HENNES gener som går vidare in i framtiden.

Ja, fast hon måste vårda det också. Kanske med noll avlastning. Och mot sin vilja. Det kan till och med bli farligt för ett hjälplöst spädbarn. Till och med om barnet är djupt önskat och man är två om det, så kan Fan själv vara lös i barnkammaren när barnet skriker hela natten, föräldrarna är förstörda av sömnbrist o.s.v..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in