Citat:
Ursprungligen postat av
nedboy
Du får givetvis planera din tid som alla andra ansvarsfulla vuxna? Du har 24 timmar per dygn som alla andra och man prioriterar då. Du är pappa till ett barn och det bör du prioritera före dig själv. Det har ingenting med kvinnan, försäkringskassan eller samhället i övrigt att göra.
Man behöver inte heller 25 000 kr efter skatt för att ta hand som sitt barn. Lever du under existensminimum så går socialen in och lyfter dig till just existensminimum. Då går det att ta ansvar för sitt barn.
Vad är det som gör att du har mindre möjlighet än någon annan?
Att du inte vill har jag fattat, men varför du inte kan vet jag inte?
Tycker du att andra som inte vill saker ska slippa just för att de inte vill? Slippa jobba exempelvis? Folk har inte bett om att födas så varför ska de tvingas att jobba för? De kanske inte har tid heller?

Som sagt, jag tänker inte planera om mitt liv pga att en egoistisk jävel går och snor sperma o tvingar mig att bli pappa mot min vilja i det dolda.
Sen så tänker jag inte lägga upp här i detalj varför det inte går. Det går inte helt enkelt, acceptera det!
Tänker inte diskutera mer kring den biten.
Sen så är jag inget annat än en vandrande plånbok för ungen och det finns inget lagstadgat krav på att ta ansvar, så det tänker jag inte heller göra.
Du kan ju dessutom läsa inlägget som någon postade en bit ovanför ditt, med undersökningar, lesbiska par osv.
Dessutom är du en egoist som bara tänker på ungen.
Vem tänker på mig? Vem bryr sig om att mitt liv blivit förstört??
Dessutom borde du veta att pengarna man får från myndigheter i detta landet, räcker inte för överlevnad.
Eller du tycker att jag ska flytta ifrån min bostad som jag trivs i och bo i en etta på 9kvm, mitt inne i ett muslimghetto med bränder och skottlossningar dagligen och inte ha råd till annat än att stirra på en tapet som bryts ner med tiden?
Tycker du att mitt liv ska bli förstört, att jag ska leva i misär, på existensminimum?
Tror du att mina lån som jag har och övriga utgifter, bara försvinner putsväck bara att kräket gjorde sig gravid bakom min rygg??
Du är fan blåst om du inte ser felet med dagens lagstiftning. Du är blåst om du tycker det är ok att alla inte är lika inför lagen.