2016-06-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prepper
Det finns flera undersökningar som visar att det inte spelar någon roll om ett barn har en närvarande far.

Barn som kommit till genom insemination har inga som helst problem.

Dessutom så finns det undersökningar på att lesbiska kvinnor har de mest problemfria barnen.

Det bästa vore antagligen om mamman till barnet kunde bli lesbiskt.

Tvingar man någon som inte vill vara förälder att bli det kommer han inte vara lika kärleksfull och barnet kan lida skada.
Se där, en annan synvinkel som påtalar problem.
Citera
2016-06-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du är pappa till ett barn och det bör du prioritera före dig själv.

Till och med om du lyckas tvinga ofrivillga pappor till mer tid med barnen, så märker ett barn att det är hatat.
Det är verkligen destruktivt och elakt mot barnet, men det verkar inte du bry dig om.
Det kan inte vara barnet som du prioriterar. Inte heller brottsoffret (pappan), så vad är din agenda?
Citera
2016-06-29, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Du får givetvis planera din tid som alla andra ansvarsfulla vuxna? Du har 24 timmar per dygn som alla andra och man prioriterar då. Du är pappa till ett barn och det bör du prioritera före dig själv. Det har ingenting med kvinnan, försäkringskassan eller samhället i övrigt att göra.

Man behöver inte heller 25 000 kr efter skatt för att ta hand som sitt barn. Lever du under existensminimum så går socialen in och lyfter dig till just existensminimum. Då går det att ta ansvar för sitt barn.

Vad är det som gör att du har mindre möjlighet än någon annan?

Att du inte vill har jag fattat, men varför du inte kan vet jag inte?

Tycker du att andra som inte vill saker ska slippa just för att de inte vill? Slippa jobba exempelvis? Folk har inte bett om att födas så varför ska de tvingas att jobba för? De kanske inte har tid heller?

Som sagt, jag tänker inte planera om mitt liv pga att en egoistisk jävel går och snor sperma o tvingar mig att bli pappa mot min vilja i det dolda.

Sen så tänker jag inte lägga upp här i detalj varför det inte går. Det går inte helt enkelt, acceptera det!
Tänker inte diskutera mer kring den biten.

Sen så är jag inget annat än en vandrande plånbok för ungen och det finns inget lagstadgat krav på att ta ansvar, så det tänker jag inte heller göra.

Du kan ju dessutom läsa inlägget som någon postade en bit ovanför ditt, med undersökningar, lesbiska par osv.

Dessutom är du en egoist som bara tänker på ungen.

Vem tänker på mig? Vem bryr sig om att mitt liv blivit förstört??

Dessutom borde du veta att pengarna man får från myndigheter i detta landet, räcker inte för överlevnad.

Eller du tycker att jag ska flytta ifrån min bostad som jag trivs i och bo i en etta på 9kvm, mitt inne i ett muslimghetto med bränder och skottlossningar dagligen och inte ha råd till annat än att stirra på en tapet som bryts ner med tiden?

Tycker du att mitt liv ska bli förstört, att jag ska leva i misär, på existensminimum?

Tror du att mina lån som jag har och övriga utgifter, bara försvinner putsväck bara att kräket gjorde sig gravid bakom min rygg??

Du är fan blåst om du inte ser felet med dagens lagstiftning. Du är blåst om du tycker det är ok att alla inte är lika inför lagen.
Citera
2016-06-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Till och med om du lyckas tvinga ofrivillga pappor till mer tid med barnen, så märker ett barn att det är hatat.
Det är verkligen destruktivt och elakt mot barnet, men det verkar inte du bry dig om.
Det kan inte vara barnet som du prioriterar. Inte heller brottsoffret (pappan), så vad är din agenda?
Jag hatar inte ungen eller beskyller ungen för detta, men jag vill likväl inte ha något med nånting alls rörande detta, att göra, varesig unge, mamman, underhåll, ansvar eller nåt alls. Det är såklart tråkigt för ungen, men det är inget jag kan eller tänker göra nåt åt.

Jag har gjort vad jag kan för att göra det bättre men lagen är vrickad och myndigheter lyssnar inte.

Bäst hade varit att tvångsadoptera bort ungen till en familj som ger ungen kärlek, trygg tillvaro och en bra uppväxt.

Tvivlar starkt på att mamman kan göra det.
Citera
2016-06-29, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghostery
Jag hatar inte ungen eller beskyller ungen för detta, men jag vill likväl inte ha något med nånting alls rörande detta...

Bra, men ändå. Kan lova att det är en helt annan känsla att ha barn med någon som man vill ha barn med och när man är hyffsat redo för det, och det märker med säkerhet barnen. Det finns tillräckligt med män som vill binda sig och skaffa familj. Finns ingen som helst anledning för samhället att främja den här typen av kvinnligt barbari.
Citera
2016-06-29, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Bra, men ändå. Kan lova att det är en helt annan känsla att ha barn med någon som man vill ha barn med och när man är hyffsat redo för det, och det märker med säkerhet barnen. Det finns tillräckligt med män som vill binda sig och skaffa familj. Finns ingen som helst anledning för samhället att främja den här typen av kvinnligt barbari.
Ja.
Citera
2016-06-29, 16:07
Medlem
Många idioter i denna tråd, skulle vara intressant å veta vad ni tycker man har för skyldigheter att betala underhåll om tex TS satt å runka hemma å nån brud går igenom hans papperskorg efter spermapapper eller om TS blir gangbang våldtagen av 3 brudar som blir med barn, många underhåll att betala.
Enligt mig borde kvinnan i fråga åtalas och staten gå in å betala för barnet.
Citera
2016-06-29, 16:09
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Som sagt, jag tänker inte planera om mitt liv pga att en egoistisk jävel går och snor sperma o tvingar mig att bli pappa mot min vilja i det dolda.

Sen så tänker jag inte lägga upp här i detalj varför det inte går. Det går inte helt enkelt, acceptera det!
Tänker inte diskutera mer kring den biten.

Sen så är jag inget annat än en vandrande plånbok för ungen och det finns inget lagstadgat krav på att ta ansvar, så det tänker jag inte heller göra.

Du kan ju dessutom läsa inlägget som någon postade en bit ovanför ditt, med undersökningar, lesbiska par osv.

Dessutom är du en egoist som bara tänker på ungen.

Vem tänker på mig? Vem bryr sig om att mitt liv blivit förstört??

Dessutom borde du veta att pengarna man får från myndigheter i detta landet, räcker inte för överlevnad.

Eller du tycker att jag ska flytta ifrån min bostad som jag trivs i och bo i en etta på 9kvm, mitt inne i ett muslimghetto med bränder och skottlossningar dagligen och inte ha råd till annat än att stirra på en tapet som bryts ner med tiden?

Tycker du att mitt liv ska bli förstört, att jag ska leva i misär, på existensminimum?

Tror du att mina lån som jag har och övriga utgifter, bara försvinner putsväck bara att kräket gjorde sig gravid bakom min rygg??

Du är fan blåst om du inte ser felet med dagens lagstiftning. Du är blåst om du tycker det är ok att alla inte är lika inför lagen.

Du skriver och tänker som en 13-åring.
Pengar man får från myndigheter? Går du på soc eller är skjukskriven dessutom? Asså nu får du ge dig, du menar på fullaste allvar att du är snål med dina snyltpengar som du inte ens tjänat ihop själv?
Nä, INGEN tänker på dig. Inte på mig heller. Eller alla andra vuxna i landet. Det är nåt alla lär sig med åren.
Vi föds själva och dör själva. Deal with it, och allt annat.
Lagarna är för Barnets bästa. Det tas tyvärr ingen hänsyn till snorvalpar som tycker synd om sig själva, vilket är en jävla tur.
Skaffa dig ett jobb och betala ditt underhåll.
Och än bättre, skaffa en relation med ditt barn.
Du har fått rådet av nästan alla i hela tråden, men lyssnar såklart bara på de fåtal miserabla människor som precis som du sitter ensamma i sina runkfåtöljer bakom flashback.
Lycka till grabben! Jag menar det.
Citera
2016-06-29, 16:15
Medlem
RickardXXIIIs avatar
Likaväl som det finns en laglig möjlighet för en kvinna att säga nej till ett oönskat barn borde det finnas motsvarande möjlighet för en man att säga nej till ett oönskat barn. Båda föräldrarna borde enligt lag, fram till en viss vecka i graviditeten, måsta vara överens om att bli föräldrar till barnet, alltså en samtyckeslagstiftning. Om kvinnan ändå väljer att föda barnet fastän fadern inte samtycker borde det inte föreligga några krav på fadern whatsoever. Då är det kvinnans barn, punkt slut. Faderskapet erkänns inte och det räcker så. Barn behöver inte båda föräldrarna för att få en bra uppväxt som det alltid yras om, det räcker med en bra förälder och andra vuxna förebilder som är bra, vilket de flesta barn får från bl.a. våra utmärkta lärare i skolan och förskolan.

Eftersom vi har en väldigt orättvis lagstiftning är det umärkt av TS att driva denna fråga så att vi får en lag som är könsneutral. Det är för mycket känslor och för lite av rationellt tänkande i den här frågan.

Svårt att säga vad TS kan göra för övrigt. Möjligen anmäla för bedrägeri men det är tveksamt om någon åklagare kommer att ta upp fallet. Sannolikheten att få en fällande dom förefaller ganska liten eftersom hyndan säkert kommer att ljuga sig blå om hur det hela gick till, dvs. ord står mot ord.

Som hämnd tycker jag att TS borde kräva ensam vårdnad av barnet. Då borde TS i alla fall få delad vårdnad och bara det gör att underhållet halveras. Ett annat alternativ är TS via bulvan startar bolag. Då kan inte Kronkalle göra löneutmätningar. Alla tillgångar och konton skrivs på bulvanen.
Citera
2016-06-29, 16:16
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Jag hatar inte ungen eller beskyller ungen för detta, men jag vill likväl inte ha något med nånting alls rörande detta, att göra, varesig unge, mamman, underhåll, ansvar eller nåt alls. Det är såklart tråkigt för ungen, men det är inget jag kan eller tänker göra nåt åt.

Jag har gjort vad jag kan för att göra det bättre men lagen är vrickad och myndigheter lyssnar inte.

Bäst hade varit att tvångsadoptera bort ungen till en familj som ger ungen kärlek, trygg tillvaro och en bra uppväxt.

Tvivlar starkt på att mamman kan göra det.

Trasig mamma.
Trasig pappa.
Stackars barn.
Citera
2016-06-29, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ko12
Många idioter i denna tråd, skulle vara intressant å veta vad ni tycker man har för skyldigheter att betala underhåll om tex TS satt å runka hemma å nån brud går igenom hans papperskorg efter spermapapper eller om TS blir gangbang våldtagen av 3 brudar som blir med barn, många underhåll att betala.
Enligt mig borde kvinnan i fråga åtalas och staten gå in å betala för barnet.
Ja, tyvärr finns det många idioter...men det förvånar inte längre, man märker av dom vart man än är nuförtiden...hela samhället är fullt utav idioter som dessa, inte konstigt att landet ser ut som det gör och håller på att gå under. Skrämmande att så få personer i detta land faktiskt kan använda hjärnan.
Citera
2016-06-29, 16:21
Medlem
Du har ju för fan en möjlighet att vara med ditt barn. Och det du ska pröjsa går ner desto mer du är med ditt barn. Fattar du inte hur kul det kan vara att lära ditt barn att fiska, eller ett annat språk eller precis vad som helst.

Tänk hur folk som inte kan skaffa barn känner sig.

Sen är socialen och försäkringskassan fylld med en massa idiotkärringar, bokstavligen. å man önskar att Breivik gått in där och gjort processen kort.

Jag upprepar: kan du inte tänka dig att ha barn sätt inte kuken i en kvinna.
Don't do the crime, if you can't do the time.

Dumfan! Du beter dig som en neger, ta ansvar för helvete!
Senast redigerad av 654654 2016-06-29 kl. 16:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in