Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-25, 10:23
  #1
Medlem
Halloj.
Nu är det så att jag letar efter ett digitalt dörröga med rörelsedetektor som automatiskt tar stillbild när nån går utanför dörren. Har kollat runt och det är väldigt få dörrögon som gör detta. De flesta ska styras manuellt. Jag vill ju veta om nån stryker runt när jag sover el är borta. Vars kan jag hitta en för typ max 2000;-
Nån som vet?
Citera
2016-06-25, 10:28
  #2
Medlem
Bluebeast72s avatar
Priset kan du glömma men hittade ngt intressant i ditt fal:

http://spy.eu/video-door-phones-and-.../910_VD12.html
Citera
2016-06-25, 10:31
  #3
Medlem
nedboys avatar
Ett alternativ kunde vara att du bygger en själv med Arduino som bas? Om du nu kan det vill säga? Annars ganska lätt att lära sig.
Citera
2016-06-25, 10:36
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toker22
Halloj.
Nu är det så att jag letar efter ett digitalt dörröga med rörelsedetektor som automatiskt tar stillbild när nån går utanför dörren. Har kollat runt och det är väldigt få dörrögon som gör detta. De flesta ska styras manuellt. Jag vill ju veta om nån stryker runt när jag sover el är borta. Vars kan jag hitta en för typ max 2000;-
Nån som vet?

De flesta är manuella, eftersom ett automatiskt dörröga skulle (beroende på trapphusets exakta beskaffenhet) klassas som antingen olaga kameraövervakning eller kränkande fotografering.
Citera
2016-06-25, 11:03
  #5
Medlem
Latexkings avatar
Finns en https://ring.com/ som sparar en bild eller video och medelar dig via telefonen. Man får då möjlighet att prata med personen direkt. Sist jag kollade så säljs den inte i sverige men det finns alltid ebay med risk att åka på tull osv
Citera
2016-06-25, 11:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Priset kan du glömma men hittade ngt intressant i ditt fal:

http://spy.eu/video-door-phones-and-.../910_VD12.html

Det är ju precis en sån jag letar.... men dom verkar ha fösvunnit ur der svenska sortimentet.
Citera
2016-06-25, 12:07
  #7
Avstängd
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Priset kan du glömma men hittade ngt intressant i ditt fal:

http://spy.eu/video-door-phones-and-.../910_VD12.html


Snyggt!

Men vad menar du med att glömma priset? Kostar den inte 134€?
Citera
2016-06-25, 12:12
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toker22
Det är ju precis en sån jag letar.... men dom verkar ha fösvunnit ur der svenska sortimentet.
Troligen pga: (FB) Digitalt dörröga med rörelsedetektor.
Citera
2016-06-25, 12:19
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toker22
Halloj.
Nu är det så att jag letar efter ett digitalt dörröga med rörelsedetektor som automatiskt tar stillbild när nån går utanför dörren. Har kollat runt och det är väldigt få dörrögon som gör detta. De flesta ska styras manuellt. Jag vill ju veta om nån stryker runt när jag sover el är borta. Vars kan jag hitta en för typ max 2000;-
Nån som vet?


Jag hade ett vidrigt patrask (ej svensk) där han brukade spionera på mig när jag lämnade lägenheten. Det stör mig inte att han är ensam, där varken han och hans fula fru har några vänner eller andra aktiviteter men när de öppnar min brevlåda för att kolla vad det är för post jag fått då är de kriminella och egentligen ska de inte uppehålla sig i Sverige och ta upp plats, resurser och bidrag.

Så jag skaffade en bra minikamera som kopplade till en rörelsedektetor och petade in i min dörrkikare, synkade till elektronik som vid vibrationer och ljuddetektion triggade en andra kamera så att man kan utan svårigheter se vem det var som öppnade min brevlåda. Det skickade jag sedan till min advokat. Så hanterat man latinamerikanska och latinska slödder och avskum. Man ska inte ha icke svenska grannar.
Citera
2016-06-25, 12:24
  #10
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toker22
Det är ju precis en sån jag letar.... men dom verkar ha fösvunnit ur der svenska sortimentet.

Dom är inte tillåtna i sverige utan tillstånd (och skyltning) då det klassas som kameraövervakning.
Sålänge kameran sköts manuellt så är det okej, men om den filmar/fotar utan dig så är det inte tillåtet.
Citera
2016-06-25, 12:32
  #11
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Dom är inte tillåtna i sverige utan tillstånd (och skyltning) då det klassas som kameraövervakning.
Sålänge kameran sköts manuellt så är det okej, men om den filmar/fotar utan dig så är det inte tillåtet.
Det ordnar man lätt med lokala elektronikreparatören, han kopplar om den på 3 min.
Citera
2016-06-25, 12:33
  #12
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det ordnar man lätt med lokala elektronikreparatören, han kopplar om den på 3 min.

Är fortfarande olagligt dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback