2016-06-25, 12:31
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Eftersom du verkar ha svårt att svara på frågan i nedanstående tidigare inlägg, så tar jag mig friheten att tolka det som att du anser att det ska rapporteras när folk som tycker "rätt" vill ha en ny folkomröstning, men inte rapporteras när folk som tycker "fel" vill ha en ny folkomröstning.
Nej, det är inte korrekt uppfattat.
Citera
2016-06-25, 12:32
Medlem
Kommunisterna är givetvis tokiga över att folkviljan har fått säga sitt. Eliten är upprörda över att folk inte har köpt lögnen om ett underbart EU, som har försökts säljas i 60 år.
Citera
2016-06-25, 12:34
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrDrapa
Detta är din personliga, och rejält färgade, åsikt! Inte fakta!

Och VAD är sannolikheten att få denna fråga belyst och nyanserad, om våra reportrar med stockholmskt "Stureplansperspektiv" står och intervjuar enbart liktänkande med "londonskt Stureplansperspektiv" dagarna i ända???
Det är min personliga uppfattning baserat på den erfarenhet jag har. Men länka gärna till ekonomer och politiska experter som hävdar att det är högst ekonomiskt fördelaktigt för Storbritannien att lämna EU så är jag givetvis beredd att ompröva det.
Citera
2016-06-25, 12:34
Medlem
UT64s avatar
Expressen jobbar på: Brexit kan slå mot din bank enligt en artikel av Arne Lapidus.

Artikeln säger egentligen ingenting utan är nog bara en i raden av alarmistiska
konstigheter svenska journalister sysslar med för tillfället.
Citera
2016-06-25, 12:38
Medlem
Politice-Rectams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
kopplingen görs till högerpopulism, då Storbritannien vid utträde kan kontrollera sina egna gränser

Tror många högerpopulister verkligen så? Jag är själv en högerpopulist men naturligtvis vet jag att UK redan nu har full kontroll över gränderna.
Citera
2016-06-25, 12:43
Medlem
Det är tråkigt att media bara tar upp det negativa och inte tar hänsyn till att en majoritet i England faktiskt röstade.
Det är som att majoriteten som vann marginaliseras.
Det var ett av dom få demokratiska valen som har skett, det måste respekteras att det blev som det blev.

För vi är väl för demokrati?
Senast redigerad av 1094930 2016-06-25 kl. 12:45.
Citera
2016-06-25, 12:44
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Eftersom du verkar ha svårt att svara på frågan så tar jag mig friheten att tolka det som att du anser det vara fel av SVT och andra medier, såväl i Storbritannien som Sverige, att rapportera om denna ganska uppmärksammade namninsamling som nu tvingar parlamentet att lyfta frågan?

Att prioritera det som en toppnyhet - självklart.

Det har jag ju skrivit i klartext. Läs för i helvete.

Edit:
För att sätta det i perspektiv så masade sig drygt 4 miljoner iväg till en vallokal 2015 för att rösta på UKIP vars plattform helt byggde på ett EU-utträde.

Då var det även tusentals gånger längre tid sedan det senaste valet att vara med i EU hade hållits, än vad det är idag.
Men ändå blev detta inte en toppnyhet i världen?

Varför är 800 000 underskrifter så oerhört mycket viktigare två dagar efter en omröstning än vad 4 miljoner röster i ett val var 40 år efter den senaste omröstningen hade hållits?
Senast redigerad av Oformad 2016-06-25 kl. 12:51.
Citera
2016-06-25, 12:45
Medlem
vegeges avatar
Citat:
Det är min personliga uppfattning baserat på den erfarenhet jag har. Men länka gärna till ekonomer och politiska experter som hävdar att det är högst ekonomiskt fördelaktigt för Storbritannien att lämna EU så är jag givetvis beredd att ompröva det.

Det måste ju vara otroligt vårt att sia om när man inte vet hur avtalen ser ut. Men du har ju erfarenhet, i alla fall.

Länder som Tyskland och Frankrike har viktig handel med Storbritannien och vill rimligen inte införa tullar på exempelvis bilar. Samtidigt ligger det inte i EU:s intresse att låta britterna slippa för billigt undan, det kan uppmuntra till att andra länder också vill lämna EU.

Vad är rimligast? Att EU växer och blir starkare eller imploderar totalt? Varför kan inte Storbritannien förhandla till sig liknande avtal som Norge? Eller Schewiz?
Citera
2016-06-25, 12:48
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Nej, det är inte korrekt uppfattat.
Kan du inte bara erkänna att du enbart är en dålig förlorare som tycker det är jobbigt mentalt att acceptera en motgång!

Så här ser du ut i tänkande människors ögon: https://www.youtube.com/watch?v=mIuY9cKLkho

Men jag synar din bluff om påstått engagemang för demokrati och respekt för minoriteten.
Om det verkligen är så, så kan du istället börja föra samma resonemang direkt med samma argument för att det är dags för Sverige att hålla en ny folkomröstning om EU. En miljon underskrifter har samlats in för det och Sverige har röstat nej till EMU, så det är hög tid att ompröva ställningstagandet nu.

Se så! Argumentera gärna samtidigt för ny omröstning i både UK och Sverige med samma argument, men klarar du inte av det är du bara en dålig förlorare som tycker att folket röstat "fel" och det är därför du vill att resonemanget om en ny omröstning ska tas på allvar och inte bara skrattas åt som känsloreaktioner från dåliga förlorare. Om saken ska tas upp i parlamentet, ska det naturligtvis skrattas gott åt de 800.000 dåliga förlorarna även där – för det är tillåtet att hånskratta i det brittiska underhuset.
Citera
2016-06-25, 12:54
Medlem
DrDrapas avatar
Citat:

Eftersom denna tråd handlar om "Medias hantering av Brexit" så tänker inte jag hamna i polemik kring huruvida en nettobidragsgivare och importör av billig utländsk arbetskraft (som England) kan tjäna på att avbryta detta destruktiva beteende. Jag är övertygad om det, men det tarvar en mer ingående diskussion om är OT i trådens kontext.

Däremot handlar det om att "journalisterna" inte direkt bryter ryggen av sig för att hitta en neutral belysning av ämnet. Man borde kunna kräva att svenska journalister, likt sina mer seriösa utländska kollegor, INHÄMTAR ARGUMENT FRÅN BÅDA SIDORNA i någorlunda proportioner!!

Det är ju istället bara "VSB-journalistik" (VSB = Vilket Skulle Bevisas) i ren propagandistisk anda. Tacka fasen för att du, och många andra, tror att Brexit-folket både är dumma i huvudet (och äter spädbarn till frukost...) när rapporteringen är så ensidig och agendastyrd!!
Citera
2016-06-25, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Politice-Rectam
Tror många högerpopulister verkligen så? Jag är själv en högerpopulist men naturligtvis vet jag att UK redan nu har full kontroll över gränderna.

De behöver då inte längre ta emot andra EU medborgare som exempelvis från öststaterna.
Citera
2016-06-25, 12:55
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Tog mig tio sekunder av googling för att hitta. Varför klarar inte statstelevisionen av det?
http://www.economistsforbrexit.co.uk/
Citat:
The Economists for Brexit is a group of eight independent, leading economists who are convinced of the strong economic case for leaving the EU. To date, debate on the economic merits of whether the UK should remain in the EU has become overwhelmed by the Government's Project Fear campaign. Each of the eight economists have become exasperated by the scaremongering and often economic illiteracy of this campaign.

Kan du erkänna att du har fel nu, eller ska jag googla en hel minut och samla namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in