Citat:
Ursprungligen postat av
Redax
Å, äntligen en ärlig och klok röst, vars ståndpunkt jag kan respektera, särskilt vad gäller omdömet av journalisterna. Jag gillar för egen del inte EU som det ser ut nu, och EU har misslyckats kapitalt med dels EMU/euro och dels flyktingfrågan. EU behöver sannerligen reformeras. Men jag är inte beredd att hälla ut barnet med badvattnet. EU kan fungera väl om man lägger dess funktioner på en rimlig nivå.
Problemet går åt båda håll..
Innan folkomröstningen så hade media en ytterst tveksam hållning till sin uppgift att rapportera om brexit, man höll gärna fram de problem och negativa konsekvenser ett brexit skulle få. Det var mer eller mindre en kampanj för stanna sidan som svensk media levererade..
Om man istället hade diskuterat varför så många vill lämna och de faktiska problem som EU har kanske vi hade kommit längre, nu valde man att att basunera ut skrämselpropaganda för att opinionsbilda för sin sak.. Lika så gör politikerna, de är inte beredd att kompromissa eller vika en tum..
I slutändan så bör du nog fundera på att man kanske faktiskt tvingas hälla ut barnet med badvattnet, för det är det enda sättet att bli av med det ytterst skitiga, korrupta och smutsiga badvattnet.
Och där ska du nog inte be om allt för mycket tålamod för det har vi redan haft, nu är det dags för EU att visa att man är redo att reformera och själv göra sig av med det där badvattnet du pratar om..