2016-06-24, 21:32
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifeisnow
Det har pågått lääänge och tom barnprogrammen på SVT gör allt vad de kan för att "påverka"..

Formulerade mig lite illa men jag är redan medveten

Fan vad det verkligen syns nu att de faktiskt sysslar med hjärntvätt och borde bli dömda för detta i domstol!

Vi ska ha folkomröstning om nyval och EU medlemskap!

Jävla grislöfven ska bli åtalad för allt han och sjuklövern ställt till med!
Citera
2016-06-24, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Är inte börsen stängd idag?
Jo den var stängd idag.
Citera
2016-06-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheWindCriesMary
Herregud, hade låga förväntningar redan innan valet men svensk media har porträtterat Brexit mörkare än jag trodde var möjligt. Det är skamligt att så få i det offentliga rummet fokuserar på att det brittiska folket sagt sitt och fått sin vilja igenom tack vare demokratiska metoder.

Vi slapp i alla fall Pascalidou och Zavala. Visst har inte rapporteringen om Brexit varit neutral men valvakan till EU valet var det värsta jag sett.

https://youtu.be/RCcTOMoLOIs
Senast redigerad av avec 2016-06-24 kl. 21:50.
Citera
2016-06-24, 22:49
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Vi slapp i alla fall Pascalidou och Zavala. Visst har inte rapporteringen om Brexit varit neutral men valvakan till EU valet var det värsta jag sett.

https://youtu.be/RCcTOMoLOIs

Vänstern har hållt en medveten låg profil i frågan i media eftersom detta är ett positivt utfall även för dom. Vänstern vill också störta EU men man vill inte göra gmensam sak med högern. Fast man gör det ändå... i smyg..
Citera
2016-06-24, 23:22
Medlem
Francois-Maries avatar
Glömmer aldrig när SvTs kryptokommunistiske utsände, Christian Catomeris rapporterade från Camerons tillkännagivande av UKs omröstning om EU-medlemskapet.

Uppenbarligen ansågs den statliga televisionens tittare inte mogna att få informationen att huvudanledningen till detta var Nigel Farage och UKIP, vilka inte nämndes med ett ord. Istället gjorde han ett reportage om en obskyr EU-fientlig högersekt som höll till på en husbåt. Detta ansåg han tydligen vara en relevant bakgrundsinformation för att de svenska tittarna skulle förstå det politiska spelet om EU i Storbritannien.
Catomeris skulle haft en lysande framtid i DDR FernSehen, fast det har han ju redan i SVT...

Ang dagens rapportering tappade jag räkningen på hur många gånger "oro" nämndes i sändningarna. Bjärt kontrast mot när PK-känsliga ämnen behandlas. Då talas det på sin höjd om "utmaningar".

Inget snack om att det kan finnas positiva möjligheter.

Fri och oberoende television kallas det.
Citera
2016-06-24, 23:29
Medlem
Disobeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Det skall väl inte diskuteras här men jag har det senaste året haft en känsla av att flashback har tagits över av en, i smyg, ny agendasättande grupp moderatorer. Kan de ha blivit infiltrerade tro?

Kan verkligen stryka under på detta. Har varit här ett tag och moderaterna har verkligen ändrat på sig.
Citera
2016-06-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disobey
Kan verkligen stryka under på detta. Har varit här ett tag och moderaterna har verkligen ändrat på sig.

På vilket sätt då?
Citera
2016-06-25, 00:08
Medlem
Bara hysteriska gråterskor som fattas i nyhetsinslagen och -artiklarna i svensk media idag som sagt. Stämningen påminner om något i stil med att brittiska öarna nyligen förintats av ett vätebombsregn.... kolsvart stämning liksom. Undrar hur de svenska journalisterna mår egentligen?
Citera
2016-06-25, 01:12
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Nu är detta förhållandevis offtopic, men lönedumpningarna är ett av problemen med EU, som borde löst sig genom rimliga minimilöner och dylikt. Detta är iofs samtidigt ett problem som Storbritannien skiter i, ty de konservativa knappast värnar om fattiga.

Skillnaden som jag ser det är att detta har övertalat folk till att hoppa på en rollercoaster de inte vill vara med om. T. ex. detta:
https://www.washingtonpost.com/news/the-switch/wp/2016/06/24/the-british-are-frantically-googling-what-the-eu-is-hours-after-voting-to-leave-it/

Farage har använt riktigt låg propaganda (och rena lögner vad gäller NHS funding) vilket leder till att ekonomin runtom i världen skakas om samt att Storbritanniens egen ekonomi saboteras. De kommer behöva omförhandla allting vad gäller EES, vilket är en röra.

Vidare tycker jag det rent medialt är lågt av Farage att prata om flyktingar, som att det skulle vara ett mindre "problem" i ett oberoende GB. De är då skyldiga under internationella lagar att värna om flyktingar, och kan inte ducka med Dublinförordningen.

Till att börja med är det långt ifrån endast konservativa som stött brexit. Vidare kan man inte direkt påstå att alla som är konservativa är helt ointresserade av att hjälpa låginkomsttagare.

Sedan när det gäller Farage och vad han påstått under själva kampanjen så har jag inte följt med särskilt noga, mest eftersom jag redan var helt övertygad om att ett utträde var det enda rätta. Det är dock möjligt att han överdrivit vissa saker, men detsamma gäller samtidigt den andra sidan som inte kört med annat än skrämselpropaganda hela vägen.

Angående flyktingar så har du dock fel. Internationella lagar gäller förvisso mycket riktigt oavsett om man är medlem i EU eller inte, men internationella lagar säger inget om hur ett enskilt land ska utforma sin migrationspolitik så länge de tillåter att människor söker asyl. Svenska politiker framförde tills inte allt för länge sedan samma argument när det gällde den svenska migrationspolitiken, dvs. att den inte kunde förändras på grund av internationella avtal och regler, men likväl gick det alldeles utmärkt när det började bli lite för svettigt.

Hur som helst handlar det här knappast om hur media hanterar brexit så vi kanske bör återgå till topic innan vi båda får på fingrarna av någon arg moderator.
Citera
2016-06-25, 01:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Gillar hur man skrev att London vaknar till en chock.

Majoriteten fick ju som dom ville. Ska man ta minoriteter sanning och göra till allas? Inget nytt fenomen iof
Londonborna röstade ju faktiskt för att stanna i EU.
Citera
2016-06-25, 01:31
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNoShow
Bara hysteriska gråterskor som fattas i nyhetsinslagen och -artiklarna i svensk media idag som sagt. Stämningen påminner om något i stil med att brittiska öarna nyligen förintats av ett vätebombsregn.... kolsvart stämning liksom. Undrar hur de svenska journalisterna mår egentligen?

Yup. Eskimån Wolodarski verkade redan ha sin artikel färdigskriven. Det är tydligen hemskt att vanligt folk får mer makt igen, och hans maktmonopol inte längre kan leva på att suga ut pengar från befolkningen och stoppa i egen ficka.
Citera
2016-06-25, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Londonborna röstade ju faktiskt för att stanna i EU.
Det är riktigt. Fast det kan noteras att en majoritet i Stockholms län röstade ja till EMU 2003. Enda länet i Sverige för övrigt. Dagen efter vaknade vi inte till rubriker om "Stockholm i chock" etc. Istället var det fullt med bilder på firande fontänbadande miljö/vänstermuppar. Säger en del...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in