Citat:
Ursprungligen postat av
Kämpendahl
Om någon vill gå emot folkviljan så tror jag både du och jag anser att det är bra om det visas i TV?
Ja, men det är inte bra om
endast det perspektivet visas i TV.
Citat:
Vad menar du med "Denna dag borde handla om att demokratin och folkviljan har segrat"? Personligen anser jag att båda sidors perspektiv ska visas samtidigt som man försöker börja göra analyser av vad det här betyder för Storbritannien, EU och Sverige. Allt annat vore orimligt. Tyvärr verkar det inte vara så att den vinnande sidan är ute och firar idag. De borde bada i fontäner och åka i kortege men de verkar hålla sig inne av någon anledning. Fanny säger själv att hon träffat människor från båda sidor och har återgett deras ståndpunkter. Ett problem är att i London så var man kraftigt för att vara kvar inom EU och det är nog svårt att hitta experter som av ekonomiska anledningar tycker det är en bra idé att bryta sig ut ur EU. Ett stort argument för att bryta sig ur EU har varit att återta makten till England vilket är ett argument som är ganska irrelevant för experter inom politik och ekonomi. Till och med nej-sidan konstaterade igår att det här kommer att kännas ekonomiskt i Storbritannien med lägre tillväxt och högre arbetslöshet så kort sagt, att hitta någon expert som i TV står och säger att det här blir en bra affär för Storbritannien finns nog inte att uppbringa.
Allt som du skrev ska man naturligtvis rapportera om.
Men vet du vad man
också borde rapportera om? Det vinnande laget, folkviljan och EU ur ett kritiskt perspektiv. Ingenting av detta gjorde man. Länka till intervjun där Fanny intervjuade en Brexit-anhängare, eller påstår du att det inte finns några i London?
Detta är agendasättande journalistik, punkt slut. End of discussion.