2016-06-24, 20:33
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Jaha. Där kom också äldreföraktet med i kampen mot de förhatliga lämna-röstarna.

Han får en smula mothugg för det på sin twitter iallafall. Annorlunda hos rikspajasen
Henrik Arnstad dock. Där är det fullt ös med enbart likasinnade som suger varandra
och tävlar om att fördöma valresultatet.
Så är det nog egentligen inte men Arnstads mest framstående talang är den blixtrande förmågan att radera och blocka alla som inte delar Kleinis märkliga syn på tillvaron. Så framstår det som en enda stor familj av lyckliga meningsfränder
Citera
2016-06-24, 20:34
Medlem
Se det positivt detta kanske behövdes! tänk om Boris J, Trump och övriga EU kan börja förhandla till Europas och USAs fördel? begränsa asyl invandringen och kräv kontroller och krav på de som kommer. Ta hem företag från Asien och satsa på Europa och USA också. Fantastisk möjligheter ges nu också att investera för tillväxt, investera i billiga europeiska aktier nästa vecka...guldläge och om vi skall vara ärliga en uppryckning för den galna okontrollerade politiken som förts tidigare...
Citera
2016-06-24, 20:46
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sguelaiche
De har tröttnat på troll som inte kan bete sig som folk i kommentarsfälten.
Helt rätt att förhindra dessa antidemokraters diskussionsförstörande kommentarer.
Det brukar vara så man gör med ordningsproblem i skolan nuförtiden. Är det några som snor grejor i kiosken så stänger man den i stället för att straffa eller stänga av de skyldiga. Säger kanska mycket om dig, samhället i stort, och om hur man ser på demokratins fundament - den enskilda åsikten.
Citera
2016-06-24, 20:52
Medlem
UT64s avatar
Aftonbladet tar upp de fruktansvärda konsekvenserna för tredje man.
Nämligen att svenska turister får sämre växlingskurs!

Snacka om att prioritera och analysera effekterna av den engelska folkomröstningen.
Citera
2016-06-24, 20:55
Medlem
Hamstrutss avatar
Korruptionen är med andra ord så djupt rotad i systemet att media försöker hjärntvätta befolkningen med ren och skär propaganda.

Nu blir man riktigt mörkrädd faktiskt.
Citera
2016-06-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oformad
Är inte börsen stängd idag?
jo det är klart den är stängd idag - jag var inne på en sida som hade en massa börser runt om hela världen - och den måste ha visat siffror från igår när det gällde Sverige och Finland.

Man kunde se att det hade först blivit ett ras på cirka fyra procent i världen - men sedan hade börserna börjat hämta sig igen på e.m.

https://www.nordnet.se/mux/web/marknaden/varlden/index.html
Citera
2016-06-24, 21:12
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamstruts
Korruptionen är med andra ord så djupt rotad i systemet att media försöker hjärntvätta befolkningen med ren och skär propaganda.

Nu blir man riktigt mörkrädd faktiskt.
Det har pågått lääänge och tom barnprogrammen på SVT gör allt vad de kan för att "påverka"..
Citera
2016-06-24, 21:14
Medlem
Nån som tittar på SVT Aktuellt just nu? Fyfan, deras jävla val av personer som intervjuas. Endast EU-fanatiker.
Citera
2016-06-24, 21:23
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Nån som tittar på SVT Aktuellt just nu? Fyfan, deras jävla val av personer som intervjuas. Endast EU-fanatiker.

Helt otroligt. Men de hade dock med Nigel Farages segertal och Boris Jonsons tal också.

Maria Borelius, vilket drinkluder
Citera
2016-06-24, 21:24
Medlem
Grisbrottarens avatar
Det talas hela tiden i statstelevisionen om hur Storbritannien är splittrat p g a att hälften röstade emot utträde. Jag minns tydligt den svenska omröstningen om EU 1994 och hur det då aldrig nämndes något om att landet splittrats. Jag tog dock upp det med mina engagerade bekanta, som oftast var EU-anhängare.

Den gången röstade ju en majoritet på 52% "rätt" och den knappa minoritet som kördes över kunde föraktas och nedlåtande avfärdas som rädda och bakåtsträvande, när de borde omfamna den – i etablissemangets ögon – självklara framtiden.
Men när nu de rättyckande "körs över" av ett demokratiskt beslut, ska det minsann ältas hur per se dåligt det är för landet med en knapp valseger.

De Goda™ är skakade nu av att folket säger ifrån.
Citera
2016-06-24, 21:27
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det talas hela tiden i statstelevisionen om hur Storbritannien är splittrat p g a att hälften röstade emot utträde. Jag minns tydligt den svenska omröstningen om EU 1994 och hur det då aldrig nämndes något om att landet splittrats. Jag tog dock upp det med mina engagerade bekanta, som oftast var EU-anhängare.

Den gången röstade ju en majoritet på 52% "rätt" och den knappa minoritet som kördes över kunde föraktas och nedlåtande avfärdas som rädda och bakåtsträvande, när de borde omfamna den – i etablissemangets ögon – självklara framtiden.
Men när nu de rättyckande "körs över" av ett demokratiskt beslut, ska det minsann ältas hur per se dåligt det är för landet med en knapp valseger.

De Goda™ är skakade nu av att folket säger ifrån.
Klockrent rätt! Minns även jag den tiden och hur det lät då..och nu är det samma visa fast åt andra hållet..och statsmakten fortsätter hyckla om att vi lever i en demokrati...
Citera
2016-06-24, 21:31
Medlem
Herregud, hade låga förväntningar redan innan valet men svensk media har porträtterat Brexit mörkare än jag trodde var möjligt. Det är skamligt att så få i det offentliga rummet fokuserar på att det brittiska folket sagt sitt och fått sin vilja igenom tack vare demokratiska metoder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in