2016-07-04, 09:22
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
ALLA människor med en IQ över 80 kan efter en ganska enkelt analys konstatera att alla medier påstår samma sak med samma hysteriska tonläge. En scam helt enkelt. Och klarar man inte av att inse det är det pinsamt helt enkelt. Makten och massmedia förtjänar bara förakt.

Men om man behöver en IQ på minst 80 så undrar jag om du fått hjälp med analysen
Citera
2016-07-04, 09:25
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Om vi ska tro media så är dom som röstade på UKIP mestadels unga, arga vita män som blivit över när globaliseringståget dundrat förbi. Men dom som röstade ut Storbritannien ur EU var dom äldre 60+, medan de unga 18-24 åringarna ville vara kvar. Allt enligt media.

Du kanske är medveten om att folkomröstningen handlade om det brittiska medlemskapet i EU. Det var inte ett partival Om du inte känner till skillnaden mellan de olika valen så kanske du kan fråga någon vuxen i din närhet
Citera
2016-07-04, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
ka ka ka

Klart jag inte gör.
Så vad syftar du på, att en vänsterdebattör för fram det vänstern sagt i alla år om borgarpressen?

Mitt syfte med min fråga var givetvis att få svar på den frågan jag ställde i mitt inlägg. Är det tydligt nog för dig, eller ska du ducka ännu en gång? Få se om du kan lägga ihop ett och ett, dvs vad har tråden gemensamt med Åsas krönika? Hmmm...

(Tänk att Åsa Linderborg skulle ge legitimitet till en fb-tråd som fb-journalisterna sa var bullshit.)
Citera
2016-07-04, 11:28
Medlem
UT64s avatar
Svensk medias offensiv mot Brexit framstår mer och mer som genomskinlig.
Det är som en slags medial jiu-jitsu där den starkare åker i marken p.g.a. sin
tyngd och styrka. Och ett magplask har det varit journalisterna.
Ju högre de skriker, desto fler som ifrågasätter dem!

Nu har dock journalisterna verkat ena sig kring att engelsmännen är rasister.
Och det är väl i "rasismen" som alla svenska journalister hamnar efter tags kampanjande.

Sedan måste ju de stackarna samla kraft inför de fruktansvärda utmaningar som väntar.
Pöbeln i olika länder kan ju tänkas rösta "fel" även i kommande val: Trump, Le Pen o.s.v.
Citera
2016-07-04, 12:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Svensk medias offensiv mot Brexit framstår mer och mer som genomskinlig.
Det är som en slags medial jiu-jitsu där den starkare åker i marken p.g.a. sin
tyngd och styrka. Och ett magplask har det varit journalisterna.
Ju högre de skriker, desto fler som ifrågasätter dem!

Nu har dock journalisterna verkat ena sig kring att engelsmännen är rasister.
Och det är väl i "rasismen" som alla svenska journalister hamnar efter tags kampanjande.

Sedan måste ju de stackarna samla kraft inför de fruktansvärda utmaningar som väntar.
Pöbeln i olika länder kan ju tänkas rösta "fel" även i kommande val: Trump, Le Pen o.s.v.

Skulle du kunna var hygglig och visa på att journalisterna enats om att Britterna är rasister
Citera
2016-07-04, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Men om man behöver en IQ på minst 80 så undrar jag om du fått hjälp med analysen

Se där ett klassisk sossegrepp. Härskarteknik. Jo det väl enda sättet för dig att visa dig på styva linan...
Citera
2016-07-04, 12:48
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Skulle du kunna var hygglig och visa på att journalisterna enats om att Britterna är rasister
Lars Lindstöm Expressen, Fredrik Virtanen Aftonbladet, för att nämna några.

För övrigt är tonen samma i sådär 95% av alla "Brexit-katastrof"-artiklar jag läst.
Citera
2016-07-04, 13:02
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Lars Lindstöm Expressen, Fredrik Virtanen Aftonbladet, för att nämna några.

För övrigt är tonen samma i sådär 95% av alla "Brexit-katastrof"-artiklar jag läst.

Ok så journalsiter som enats är alltså två stycken kvällstidningskrönikörer. Du kanske skull testa att läsa några anra tidningar eller använda dig av etermedia. I då fall skulle din bild förändras
Citera
2016-07-04, 13:09
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Se där ett klassisk sossegrepp. Härskarteknik. Jo det väl enda sättet för dig att visa dig på styva linan...

Nu har inte jag till skillnad mot dig Maud Olofsson som intellektuell förebild ( hon hade en förkärlek för att anklaga motståndare som var överlägnsa för att använda härskartekniker ) så mina kunskaper om härskartekniker är tämligen begränsade. Jag visste inte ens om att de gick att parti relatera dom .

Men om mitt inlägg är ett exempel på härskarteknik vad är i så fall ditt infantila inlägg om iq på 80 och hysteriska tonlägen. jag får intrycket att om det stämmer med iq 80 så bör du rimligen att döma efter ditt inlägg behövt hjälp med analysen
Citera
2016-07-04, 13:16
Medlem
Citat:
Nu har inte jag till skillnad mot dig Maud Olofsson som intellektuell förebild ( hon hade en förkärlek för att anklaga motståndare som var överlägnsa för att använda härskartekniker ) så mina kunskaper om härskartekniker är tämligen begränsade. Jag visste inte ens om att de gick att parti relatera dom .

Men om mitt inlägg är ett exempel på härskarteknik vad är i så fall ditt infantila inlägg om iq på 80 och hysteriska tonlägen. jag får intrycket att om det stämmer med iq 80 så bör du rimligen att döma efter ditt inlägg behövt hjälp med analysen

Maud, ja jisses. Du kar inga problem med fantasin i vilket fall. Och du, om man blir så förnärmad som du av IQ nivån kan man ju undra om jag träffade en öm punkt. Lev väl
Citera
2016-07-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vvdjs
Mitt syfte med min fråga var givetvis att få svar på den frågan jag ställde i mitt inlägg. Är det tydligt nog för dig, eller ska du ducka ännu en gång? Få se om du kan lägga ihop ett och ett, dvs vad har tråden gemensamt med Åsas krönika? Hmmm...

(Tänk att Åsa Linderborg skulle ge legitimitet till en fb-tråd som fb-journalisterna sa var bullshit.)

Kan du då länka till den text du syftar på så jag vet vad du frågar om. (Jag tillhör inte dom som brukar läsa Åsa Lindeborgs krönikor)
Citera
2016-07-05, 08:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exponerad
Kan du då länka till den text du syftar på så jag vet vad du frågar om. (Jag tillhör inte dom som brukar läsa Åsa Lindeborgs krönikor)
Nej du läser väl aldrig något som är vettigt skrivet har vi märkt.
Bara klicka dig in på AB och söka på Linderborgs krönikor, väldigt enkelt till och med för dig.

www.aftonbladet.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in