Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2016-06-10, 07:15
  #1
Avstängd
Om inte, vilka kan?
Citera
2016-06-10, 07:19
  #2
Medlem
Du måste ju förfan kunna sjunga. När du lärt dig det kan du bli artist
Citera
2016-06-10, 07:22
  #3
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlitePreston
Du måste ju förfan kunna sjunga. När du lärt dig det kan du bli artist
Håller egentligen med dig men bevisligen är det inte alltid ett krav

Och med den tunna trådstarten svarar jag ja, alla kan utom möjligen stumma personer.
Citera
2016-06-10, 07:24
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CharlitePreston
Du måste ju förfan kunna sjunga. När du lärt dig det kan du bli artist
Räcker det? (endel artister kan inte sjunga särskilt bra och dom är ändå välkända...)
Citera
2016-06-10, 07:27
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fruciante
Räcker det? (endel artister kan inte sjunga särskilt bra och dom är ändå välkända...)
Det som låter skit för dig kanske låter ljuvligt för mig. För att säga emot mig själv, Ja alla kan bli artister utom (som redan nämnts) av stumma
Citera
2016-06-10, 08:35
  #6
Medlem
ettett3s avatar
Ja vem som helst kam bli musiker men om man vill bli världskänd så tror jag man måste se någorlunda ok ut. Tror inget skivbolag vill ha en som ser ut som ett troll.
Citera
2016-06-10, 08:39
  #7
Medlem
johanness avatar
nej, endast de som är så motiverade att de lägger all sin lediga tid på musiken kan räkna med att ha en chans att kunna försörja sig på den.
Citera
2016-06-10, 08:51
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virablatira
alla kan utom möjligen stumma personer.

Vad hindrar stumma (och andra) från att bli instrumentalister? En soloartist behöver inte nödvändigtvis sjunga.
Citera
2016-06-10, 09:03
  #9
Medlem
CXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nej, endast de som är så motiverade att de lägger all sin lediga tid på musiken kan räkna med att ha en chans att kunna försörja sig på den.

Du tror alltså att Justin Bebop lägger ner all sin vakna tid på musiken
Citera
2016-06-10, 09:52
  #10
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CXT
Du tror alltså att Justin Bebop lägger ner all sin vakna tid på musiken
jag gjorde misstaget att uttrycka mig alltför kategoriskt. naturligtvis finns det undantag. jag tror emellertid inte att de är så många, relativt sett.
Citera
2016-06-10, 09:52
  #11
Medlem
virablatiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hominem
Vad hindrar stumma (och andra) från att bli instrumentalister? En soloartist behöver inte nödvändigtvis sjunga.
Blev lite snabbt svar. Menade naturligtvis att stumma kanske har svårt att bli sångare. Även döv funkar ju. Minns jag inte helt fel var Beethoven döv.
Citera
2016-06-14, 20:03
  #12
Medlem
blisteryrashs avatar
Om man är förlamad från nacken och nedåt, samt är stum och/eller döv kan det nog också bli lite snärjigt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback