Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-15, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Hur fick de fram den informationen? Men då stämmer inte red cross siffrorna om man jämför med de dödslistorna. Är det så att red cross dokumentet är fejkat?
28,511 (30,065) have their religion recorded as Judaism.
1942 28,511
1943 30,148
Redcross
1942 48,500 personer avlidna
1943 37,000 personer avlidna
Enligt de ryska arkiven som hade dödslistor från 1942-1943 65.305 avlidna, have their religion (30,852 Catholic, 2,145 Protestant, 1,858 Greek Orthodox, 280 Czech-Moravian, 93 Eastern Orthodox). 28,511 (30,065) have their religion recorded as Judaism.
Red Cross har statistik för hela åren.
I statistiken från ryska arkiven är 1942 för hela året men sedan finns det dödslistor för 1941 och 1943,men inte kompletta listor.
Det ger en bra uppfattning hur de olika religionerna var reprensenterade i Auschwitz.
Sorterars dödslistorna ut för 1942 från de ryska arkiven, överensstämmer de med Red Cross uppgifter för 1942.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-15 kl. 12:35.
Citera
2018-10-15, 13:58
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Nej, som NinoRojo skriver så är bevisbördan helt och fullt på de, som påstår att det den samlade etablerade seriösa vetenskapen nått konsensus om, och som därmed blivit vedertagen historieskrivning om förintelsen, är felaktigt. Därför att förintelsen därmed är bevisad och har provats en mängd gånger både i den vetenskapliga metoden och i rättegångar.

Alltså är det ni som talar emot allmänt känd vetenskap, det som är allmänt vedertaget, som ska kunna lägga fram bevis för er sak som är starka nog för att tåla en granskning, för att saken ska tas upp till prövning igen. Detta är normal praxis i vetenskapen och inom rättsväsendet.

Att du sen med intellekt i nivå med en lobotomerad mört sitter och påstår att det måste till 6 mijnoler skelett för att kunna bevisa en förintelse av 6 miljoner människor, är så korkat världens urmakare torde ha många goda år framför sig... Vi tar ett enkelt exempel. Någon mördar säg 10 personer, styckar och förbränner dessa totalt, kör ev rester genom flistugg och mal till fint pulver, som sedan dumpas från bör till havs. Hur ska man då kunna hitta 10 skelett? Och om man inte hittar dessa 10 skelett, har inte morden ens skett då, fast man har en massa annan form av bevisning som t ex dokument, rester av faciliteterna och utrustning som användes, ritningar på hur dessa byggdes och även byggdes om, vittnesmål från medbrottslingar, vittnesmål från 5 personer som klarade sig för de lyckades smita eller hittades svårt skadade på platsen för brottet?

Att förnekare som du drar till med sådana krav är endast för att ni tvingas försöka flytta målstolparna och kräva sådant som är omöjligt att få fram, fast ni inte ens verkar begripa att det är irrelevant för bevisningen då det finns en mängd andra saker som tillsammans kan bevisa vad som hände.

Men det är ju såhär förintelseförnekarna jobbat sen dag ett, oseriöst, lögnaktigt, utan att kunna få visa några egna seriösa fakta eller bevis. Men hela tiden beskylla den seriösa vetenskapen för att inte ha några bevis och ljuga, utan att de ens klarar att bevisa det.

Jaså det är dags för nummer 3 att framträda. Stämplar du in nu? Ni 3 grabbar jobbar i skift va?...haha.

Så det är mera struntprat att läsa. Mera bluff men inget exakt som bevisats. Nej, det finns inte vad jag har hört (eller läst) flera oberoende vittnen som levt eller lever och har vittna att 6 miljoner människor har försvunnit (dött). Det finns inte vad jag vet dokument som stöder att 6 miljoner har gått bort genom mord (och inte via en naturlig död heller, eller via sjukdomar så som som tyfus). Och i mordrättegångar så måste man ha en kropp minst, och hemskt gärna ett mordvapen för att ett mord skall ha skett. Du är den som är korkad, på riktigt alltså. En IQ i nivå med ett urdjur.

Att förintelsehistorian har gjorts "vedertagen" och blivit "välrepeterad" gör den inte mera sann för det. För en lögn är alltid en lögn, även om den repeteras oändligt antal gånger. Förintelsehistorian har ändats åtskilliga gånger genom historian i en riktning som borde få vem som helst att begripa att något är fel, dvs, alla utom du och de 2 andra dumskallarna.

Bevisbördan är alltid på de som måste bevisa sina påståenden, för så fungerar det överallt i vetenskapliga sammanhang. Jag menar, det är regeln här. Så försök inte med mig, du bluffar men övertygar inte mig, och er sida har visat sig var lögnaktiga genom denna historias gång, så tvivlarna har all rätt att tvivla och inte behöva dömas till fängelse och böter för det. För förintelsehistorian blir väl inte mera sann bara för att folk skräms till tystnad, eller hjärntvättas som du och de 3 andra till att bli fanatiker? Skulle inte tro det heller.
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-15 kl. 14:13.
Citera
2018-10-15, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Jaså det är dags för nummer 3 att framträda. Stämplar du in nu? Så det är mera struntprat att läsa. Mera bluff men inget exakt som bevisats. Nej, det finns inte vad jag har hört (eller läst) flera oberoende vittnen som lever och kan vittna att 6 miljoner människor har försvunnit (dött). Det finns inte vad jag vet dokument som stöder att 6 miljoner har gått bort genom mord (och inte via en naturlig död heller, eller via sjukdomar så som som tyfus). Och i mordrättegångar så måste man ha en kropp minst, och hemskt gärna ett mordvapen för att ett mord skall ha skett. Du är den som är korkad, på riktigt alltså. En IQ i nivå med ett urdjur.

Att förintelsehistorian har gjorts "vedertagen" och blivit "välrepeterad" gör den inte mera sann för det. För en lögn är alltid en lögn, även om den repeteras oändligt antal gånger. Förintelsehistorian har ändats åtskilliga gånger genom historian i en riktning som borde få vem som helst att begripa att något är fel, dvs, alla utom du och de 3 andra dumskallarna.

Bevisbördan är alltid på de som måste bevisa sina påståenden, så fungerar det överallt i vetenskapliga sammanhang. Så försök inte med mig, du bluffar men övertygar inte mig, och er sida har visat sig var lögnaktiga genom denna historias gång, så tvivlarna har all rätt att tvivla och inte behöva dömas till fängelse och böter för det. För förintelsehistorian blir väl inte mera sann bara för att folk skräms till tystnad, eller hjärntvättas som du och de 3 andra till att bli fanatiker? Skulle inte tro det heller.

Precis, ”vad du vet” skriver du, och det är ju bevisligen inte mycket det, världen kan inte lastas för att du har noll koll när det finns vetenskaplig grund för förintelsen sedan länge. Att du vägrar se dessa, vägrar erkänna och förstå detta, är helt och hållet ditt eget problem.

Du har inte ens koll på bevisbördan och beter dig så oseriös att den enda förklaringen är att du trollar

Citat:
Bevisbörda inom vetenskap

Om en alternativ hypotes presenteras inom vetenskap så är det förespråkarna för denna hypotes som har bevisbördan gentemot den etablerade hypotesen.[källa behövs]

När man inom vetenskap diskuterar huruvida ett fenomen existerar, så brukar den som förespråkar existensen ha bevisbördan, eftersom det i allmänhet är lättare att bevisa existens än icke-existens

Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda#Bevisb%C3%B6rda_inom_vetenskap
Citera
2018-10-15, 14:30
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Precis, ”vad du vet” skriver du, och det är ju bevisligen inte mycket det, världen kan inte lastas för att du har noll koll när det finns vetenskaplig grund för förintelsen sedan länge. Att du vägrar se dessa, vägrar erkänna och förstå detta, är helt och hållet ditt eget problem.

Ja... "vad jag vet", så du menar att du vet allt då, eller? Till och med vad jag inte vet? Haha...nå är du självgod och korkad, eller önskar du att det vore så? Så klart du gör, men något bevis på att jag har fel kan du inte komma med, så då har jag rätt tills det att DU kan bevisa mord på 6 miljoner judar, precis vad förintelseförespråkarna framhärdar.

Citat:
Du har inte ens koll på bevisbördan och beter dig så oseriös att den enda förklaringen är att du trollar
Källa: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bevisb%C3%B6rda#Bevisb%C3%B6rda_inom_vetenskap

Haha...fast det står ju att den som påstår existensen av fenomenet måste bevisa den, så det är inte jag. Fram med bevisen nu. 6 miljoner döda judar är det som existerar som verkligt enligt er förespråkare för förintelsen, och allt enligt ditt eget påstående (den sk. etablerade hypotesen).

Har er sida (eller du) problem med att bevisa att 6 miljoner judar mördats, eller vadå??? Om så är fallet, då är ju er så kallade "etablerade sanning" inget annat än en propaganda-bluff i syfte att hjärntvätta människor till att tro på något icke-existerande.
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-15 kl. 14:32.
Citera
2018-10-15, 14:33
Medlem
http://kulturhusetstadsteatern.se/KonstDesign/Evenemang/2018/Witnesses/

"I ett omfattande projekt har fotografen Mikael Jansson under otaliga resor genom Sverige, träffat och porträtterat överlevande från Förintelsen. I avskalade svartvita porträtt träder nu den sista generationen fram."

"Välkommen till öppen vernissage torsdag 18 oktober
Kl. 17.00–19.00: Öppen vernissage
Kl. 17.30: Utställningen invigs av Sture Carlsson, VD Kulturhuset Stadsteatern och Daniel Birnbaum, curator. I närvaro av fotografen Mikael Jansson."

Så länge det finns överlevare finns det bevis, kan man tycka ...
Citera
2018-10-15, 14:41
Medlem
Citat:
Ja... "vad jag vet", så du menar att du vet allt då, eller? Till och med vad jag inte vet? Haha...nå är du självgod och korkad, eller önskar du att det vore så? Så klart du gör, men något bevis på att jag har fel kan du inte komma med, så då har jag rätt tills det att DU kan bevisa mord på 6 miljoner judar, precis vad förintelseförespråkarna framhärdar.

Haha...fast det står ju att den som påstår existensen av fenomenet måste bevisa den, så det är inte jag. Fram med bevisen nu. 6 miljoner döda judar är det som existerar som verkligt enligt er förespråkare för förintelsen, och allt enligt ditt eget påstående (den sk. etablerade hypotesen).

Har er sida (eller du) problem med att bevisa att 6 miljoner judar mördats, eller vadå??? Om så är fallet, då är ju er så kallade "etablerade sanning" inget annat än en propaganda-bluff i syfte att hjärntvätta människor till att tro på något icke-existerande.

Igen, då du verkar ha synnerligen svårt att fatta.

Det är DU som har bevisbördan på att 6 miljoner är en fullständigt felaktig siffra vad gäller antalet hudar som dog p g a naziregimens förföljelse och utrensningar. Du måste alltså kunna lägga fram bevis som tål att kontrolleras och som håller mot det den etablerade historievetenskapen har nått konsensus om, alltså redan bevisats. Så nu är det upp till dig som påstår att det inte stämmer att klara att bevisa det.
Citera
2018-10-15, 14:53
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Igen, då du verkar ha synnerligen svårt att fatta.

Det är DU som har bevisbördan på att 6 miljoner är en fullständigt felaktig siffra vad gäller antalet hudar som dog p g a naziregimens förföljelse och utrensningar. Du måste alltså kunna lägga fram bevis som tål att kontrolleras och som håller mot det den etablerade historievetenskapen har nått konsensus om, alltså redan bevisats. Så nu är det upp till dig som påstår att det inte stämmer att klara att bevisa det.

Det är ju löjligt att du inte förstår att din sida inte har några egentliga bevis på att ungefär 6 miljoner judar dödats. Det är ju därför du ännu babblar här, för du kan inte lägga fram bevisen på "bordet" och därmed en gång för alla stänga ner denna tråd. Visst stämmer det? Jag har rätt.
Citera
2018-10-15, 14:55
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Jaså det är dags för nummer 3 att framträda. Stämplar du in nu? Ni 3 grabbar jobbar i skift va?...haha.

Så det är mera struntprat att läsa. Mera bluff men inget exakt som bevisats. Nej, det finns inte vad jag har hört (eller läst) flera oberoende vittnen som levt eller lever och har vittna att 6 miljoner människor har försvunnit (dött). Det finns inte vad jag vet dokument som stöder att 6 miljoner har gått bort genom mord (och inte via en naturlig död heller, eller via sjukdomar så som som tyfus). Och i mordrättegångar så måste man ha en kropp minst, och hemskt gärna ett mordvapen för att ett mord skall ha skett. Du är den som är korkad, på riktigt alltså. En IQ i nivå med ett urdjur.

Att förintelsehistorian har gjorts "vedertagen" och blivit "välrepeterad" gör den inte mera sann för det. För en lögn är alltid en lögn, även om den repeteras oändligt antal gånger. Förintelsehistorian har ändats åtskilliga gånger genom historian i en riktning som borde få vem som helst att begripa att något är fel, dvs, alla utom du och de 2 andra dumskallarna.

Bevisbördan är alltid på de som måste bevisa sina påståenden, för så fungerar det överallt i vetenskapliga sammanhang. Jag menar, det är regeln här. Så försök inte med mig, du bluffar men övertygar inte mig, och er sida har visat sig var lögnaktiga genom denna historias gång, så tvivlarna har all rätt att tvivla och inte behöva dömas till fängelse och böter för det. För förintelsehistorian blir väl inte mera sann bara för att folk skräms till tystnad, eller hjärntvättas som du och de 3 andra till att bli fanatiker? Skulle inte tro det heller.
Behövs obduktionsprotokoll och dödsorsak för såna här bilder?

https://www.google.se/search?q=judar+massgrav&num=100&newwindow=1&safe=o ff&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjR3czevYjeAhWD3SwKHYT4AMcQ_AUIESgB&biw=1024&bi h=768
Citera
2018-10-15, 15:07
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Behövs obduktionsprotokoll och dödsorsak för såna här bilder?

https://www.google.se/search?q=judar+massgrav&num=100&newwindow=1&safe=o ff&client=tablet-android-samsung&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwjR3czevYjeAhWD3SwKHYT4AMcQ_AUIESgB&biw=1024&bi h=768

Du förstår, problemet med dessa bilder är att de 1. Inte berättar huruvida personerna dog via naturliga orsaker, sjukdomar, eller mord (alltså utan obduktion vet man inte säkert). 2. Antalet personer på bilden är ingenting (i mängd räknat) jämfört med 6 miljoner döda människor.

Men visst, det är anskrämligt att se, och den känslan lurar nog många att tro på den officiella historian, 6 miljoner mördade judar (är vad vill alla får höra ända från det att vi är barn). Men 6 miljoner är så ofattbar stor siffra i sig så folk överlag kan inte fatta det, inte ens i närheten kan de ta till sig den siffran vad gäller mängd människor, och det är nog ett skäl till att gemene man kan förledas lätt.
Citera
2018-10-15, 15:14
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Du förstår, problemet med dessa bilder är att de 1. Inte berättar huruvida personerna dog via naturliga orsaker, sjukdomar, eller mord (alltså utan obduktion vet man inte säkert). 2. Antalet personer på bilden är ingenting (i mängd räknat) jämfört med 6 miljoner döda människor.

Men visst, det är anskrämligt att se, och den känslan lurar nog många att tro på den officiella historian, 6 miljoner mördade judar (är vad vill alla får höra ända från det att vi är barn). Men 6 miljoner är så ofattbar stor siffra i sig så folk överlag kan inte fatta det, inte ens i närheten kan de ta till sig den siffran vad gäller mängd människor, och det är nog ett skäl till att gemene man kan förledas lätt.
Hur de dog är väl rätt ointressant, det var nazismen som tog livet av dem.
Det finns många bilder som visar pistolförsedda nassar som mördar vid gravkanten.

Nassarnas är ansvariga för deras död. Vem annars?
Citera
2018-10-15, 15:36
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Hur de dog är väl rätt ointressant, det var nazismen som tog livet av dem.
Det finns många bilder som visar pistolförsedda nassar som mördar vid gravkanten.

Nassarnas är ansvariga för deras död. Vem annars?

Ja fast förintelseberättelsen indikerar ju att mord i massor har skett, alltså avsikten är eller var att döda (och enligt förespråkarna för förintelsen så lyckas nazisterna döda 6 miljoner judar, ungefär). Så, om det senare visar sig att en del, eller många, dog av sjukdomar eller naturlig död (ålderdom) så kan man ju inte entydigt tolka det som att det var nazisterna uppsåt att döda just dessa individer.

Du har sett bilder på avrättningar skriver du, och det är hemskt. Men fakta behövs för att styrka att 6 miljoner mord av judar har skett (av nazisterna).
Senast redigerad av MAX-HIM 2018-10-15 kl. 15:41.
Citera
2018-10-15, 15:48
Medlem
Citat:
Det är ju löjligt att du inte förstår att din sida inte har några egentliga bevis på att ungefär 6 miljoner judar dödats. Det är ju därför du ännu babblar här, för du kan inte lägga fram bevisen på "bordet" och därmed en gång för alla stänga ner denna tråd. Visst stämmer det? Jag har rätt.

Det är det du har att bevisa då det är du som har bevisbördan då du kastar fram påståenden som går helt emot etablerad vetenskap. Och då du bevisligen har extremt stora brister i vad den officiella historieskrivningen faktiskt säger om förintelsen, och inte heller har någon koll på vilken bevisning den grundar sig på, så är det närmast världsrekord i självmål för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in