Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 06:04
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Finns det verkligen bevis på 800000 skelett? Vart är dessa bevis att finna?.
vilka 8 000 000 skellet? hur ska de kunna återskapa så många skellet när många bränts upp? Ja det finns , finns geologiska undersökningar som har hittat skelett bland annat Reinharlägrerna. De gjordes för några år sedan, de kunde bekräfta en jäkla massa skellet. Men ej hur de dog. Men det är väl irrelevant hur de dog på så kort?

Citat:
Du är för naiv, det är inte bara forskare som styr vad som når folkets kännedom ute i hela världen, och vad som sedan blir skolmaterial att lära barnen våra, utan du har även media och statsmakten som kan komma att censurera material som de inte de vill att många skall veta om. Ni är alla som barn, naiva, enfaldiga dårar.
Och du vågar ej ta emot fakta för det går emot din tro lol. Du svarade ej på de frågorna varför institution vågar äventyra sitt rykte, varför det skulle vara påhittat!

Citat:
Du skulle läsa om Tyska koncentrationsläger register, då skulle du se att siffran på antal döda judar i Auschwitz var 4 miljoner under en lång tid, för att sedan sjunka till 1,1-1,4 miljoner, för att sedan sjunka ytterligare till 73000 enligt New York Times (1991, 3 mars). Nu tror vissa att den siffran kan vara så låg som 38,031 judar. Så du ser, jag hade rätt som tvivlar på er fanatiker som tror på blint på den sidans version av "sanningen", deras historieskildring.
Men människa när ändrades skylten? Var det inte efter Berlinmurens fall? Innan dess vågade inte polen reta björnen!! lol. Utanför warsawapakten var det välkänt redan på 50 talet det var 1- 1,5 miljoner som dog i lägret. hur vet u det stämmer de skriver? Varför nämnde inte Rudolf Höss då 2,5 miljoner i stället för 4 miljoner,. 38,031 st... Den var dålig.. Hur var det om du inte läste förnekare sida (som NMR) och var käll kritiskt i stället? Då hade du hittat att det du nämner stämmer ej... Hur skulle du istället vara logiskt i ditt tänkande?

Citat:
Det går alldeles utmärkt att vara varken totalförnekare av förintelsen eller naiva fanatiker som du och de andra jepparna på tråden är.
Tanke på din reaktion i detta inlägg är du en fanatiskt förnekare. Så jag hade rätt tydligen!

Citat:
Landet Israel tillbaka, när de inte haft det landområdet på vad, 2000 år?! Det är inte att få landet tillbaka, det är att använda förintelsen med dess påstådda 6 miljoner döda som en förevändning till att ockupera palestiniern. Och givetvis använder man förintelsen för att skaffa sympatier i världen så opinionen är med en, inte palestinierna.
Är det så? När de redan börja flytta ditt på 1900 talet, så mycket så muslimerna som var där blide oroad? Eftersom judarna köpte mark och kastade ut muslimerna redan då!! Efterhand som antisemitismen tog fart i europa början 1900 talet så flyttade fler o fler till Palestina köpte mark.. De blide lovad landet. Läs "white paper 1939" Så den var dålig....

Citat:
Förnekarnas största fördel är att de inte förleds så lätt av officiella sanningar, och se vilka som också har rätt, siffrorna över de döda minskar stadigt.
Nej inga siffror har minskat, ni vill få de till det är så? Vad jag vet så har det varit drygt 6 miljoner sedan krigsslutet. Så vem blir vilseled här lol? Du tro på påhittade saker för du vill tro på det. Bevisa mig det har minskat i antal...
Citera
2018-10-14, 06:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Den film snutten vill jag se, Intressant! Har du läst vad Churchill nämnde om det? Det enda sättet hjälpa judarna var låt kriget ha sin gång, och de ska försöka få slut på kriget så fort som möjligt!
Jag nämnde han var antisemit!! så varför hjälpa dem?
https://winstonchurchill.org/the-life-of-churchill/war-leader/churchill-and-the-holocaust-the-possible-and-impossible/

Om de bombade järnvägsspåren så kan de inte använda den själv! Ta tex de bombade aldrig alla broar i Holland väl? just på grund de ville kunna använda dem själva.

Varför hade de kremeringsugnar KREM II;III precis vid järnvägen? den enda ingången till dessa var från järnvägspåret, de hade inga öppningar emot barrack områderna. http://www.remember.org/graphics/map-birkenau.gif

Det enda jag kan se var de skulle gå till döden snabbt från järnvägsvagnen. Ingen har lyckats ge mig ett bra svar!!

De här som gick ombord på tåget i Ungern till Auschwitz hade väskor och även ryggsäckar varje person, jag kan tänka mig att de hade någon färdkost och vattenflaska i bagaget.

När man ser till de ritningar när Auschwitz - Birkanau byggdes fanns krematorie ugnarna i anslutning till bårhusen, de var utmärkta på ritningarna också som bårhus.
Senare har man ändrat det till Gaskammare och bårhusen har försvunnit, det finns inga bårhus.
Enligt Röda Korset avled ca 100 personer varje dygn därför måste det finnas bårhus, men var fanns de ?
Självklart borde bårhusen finnas i anslutning till krematorie ugnarna,
Citera
2018-10-14, 06:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De här som gick ombord på tåget i Ungern till Auschwitz hade väskor och även ryggsäckar varje person, jag kan tänka mig att de hade någon färdkost och vattenflaska i bagaget.

När man ser till de ritningar när Auschwitz - Birkanau byggdes fanns krematorie ugnarna i anslutning till bårhusen, de var utmärkta på ritningarna också som bårhus.
Senare har man ändrat det till Gaskammare och bårhusen har försvunnit, det finns inga bårhus.
Enligt Röda Korset avled ca 100 personer varje dygn därför måste det finnas bårhus, men var fanns de ?
Självklart borde bårhusen finnas i anslutning till krematorie ugnarna,

Du har ingen video länk jag kan se de vandra på utan några vakter?

Nej om du tittar på bilden igen, vänstra sidan har du KREM II, III deras ingångar är endast ut emot järnvägsspåren. Finns inga ingångar in till Barack områdena.

Jo bårhus fanns väl? Men så stora!? 2 st stora hade de väl. Jag vet inte varför man ha så stora bårhus till, skulle de samlas på hög först och brännas någon speciella dag? Varför inte brännas direkt vid ankomst?
Citera
2018-10-14, 06:34
Medlem
MAX-HIMs avatar
Citat:
vilka 8 000 000 skellet? hur ska de kunna återskapa så många skellet när många bränts upp? Ja det finns , finns geologiska undersökningar som har hittat skelett bland annat Reinharlägrerna. De gjordes för några år sedan, de kunde bekräfta en jäkla massa skellet. Men ej hur de dog. Men det är väl irrelevant hur de dog på så kort?

Du skrev ju att de återfunnit 800000 kroppar i ditt förra inlägg, och då skrev jag skelett (eftersom de förmodligen bara är skelett kvar).

Citat:
Och du vågar ej ta emot fakta för det går emot din tro lol. Du svarade ej på de frågorna varför institution vågar äventyra sitt rykte, varför det skulle vara påhittat!

Jag svara visst. Det är inte institutionerna enbart som styr vad som skall forskas på, eller ens får forskas på (t.ex. lagar som förbjuder förintelseförnekelse och utgrävningar), och det är inte bara institutionerna som styr vilket av deras material som skall nå folkets kännedom, via främst media.

Citat:
Men människa när ändrades skylten? Var det inte efter Berlinmurens fall? Innan dess vågade inte polen reta björnen!! lol. Utanför warsawapakten var det välkänt redan på 50 talet det var 1- 1,5 miljoner som dog i lägret. hur vet u det stämmer de skriver? Varför nämnde inte Rudolf Höss då 2,5 miljoner i stället för 4 miljoner,. 38,031 st... Den var dålig.. Hur var det om du inte läste förnekare sida (som NMR) och var käll kritiskt i stället? Då hade du hittat att det du nämner stämmer ej... Hur skulle du istället vara logiskt i ditt tänkande?

Du bara antar att det rör sig om NMR inblandning, du svamlar som den andra idioten nu...

Citat:
Tanke på din reaktion i detta inlägg är du en fanatiskt förnekare. Så jag hade rätt tydligen!

Jag förstår inte ens vad du yrar om. Har du baksmällar?

Citat:
Är det så? När de redan börja flytta ditt på 1900 talet, så mycket så muslimerna som var där blide oroad? Eftersom judarna köpte mark och kastade ut muslimerna redan då!! Efterhand som antisemitismen tog fart i europa början 1900 talet så flyttade fler o fler till Palestina köpte mark.. De blide lovad landet. Läs "white paper 1939" Så den var dålig....

Du vet att ockupationer har gjort av områden bebodda av palestinier, och du vet att förintelsen har använts som ett sätt att urskuldar dessa ockupationer som skett, steg för steg. Dina texter liknar mest ursäkter för alla fel som gjorts av judarna.

Citat:
Nej inga siffror har minskat, ni vill få de till det är så? Vad jag vet så har det varit drygt 6 miljoner sedan krigsslutet. Så vem blir vilseled här lol? Du tro på påhittade saker för du vill tro på det. Bevisa mig det har minskat i antal...

Du läser inte fakta, Tyska koncentrationsläger register. Istället slösar du bort all din tid på att kackla här på flashback likt den andra muppen, vad han nu hette...
Citera
2018-10-14, 06:47
Medlem
Citat:
Jo bårhus fanns väl? Men så stora!? 2 st stora hade de väl. Jag vet inte varför man ha så stora bårhus till, skulle de samlas på hög först och brännas någon speciella dag? Varför inte brännas direkt vid ankomst?
Det måste ha funnits bårhus en möjlighet är att de kallades för Gaskammare.
Det fanns ett stort bårhus som också skulle fungera som skyddsrum med ett kraftigt valv.
Sannolikt skyddsrum för SS personal.
Citera
2018-10-14, 06:48
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAX-HIM
Du skrev ju att de återfunnit 800000 kroppar i ditt förra inlägg, och då skrev jag skelett (eftersom de förmodligen bara är skelett kvar).
aha jag läste som 8 000 000. Nej de vet inte exakta i antalet, men det är uppskattat, det mer än 1 st i alla fall, även 100 000. Det är konsensus att det är 800 000 som föll offer där.

Citat:
Jag svara visst. Det är inte institutionerna enbart som styr vad som skall forskas på, eller ens får forskas på (t.ex. lagar som förbjuder förintelseförnekelse och utgrävningar), och det är inte bara institutionerna som styr vilket av deras material som skall nå folkets kännedom, via främst media.
hur vet du det? vilka bevis har du för det? Vad jag vet så läggs alla handlingar ut till kännedom. Vem som helst kan ladda ner och checka dem, vissa kostar pengar. Så hur styr man vilka som visas och inte visas? Tro du bara hittar på i din värld, för det ska låta bra. Var är det förbjudet att forska om det? Däremot är det förbjudet att förneka, om det inte stämmer(vilket det ofta inte gör)

Citat:
Du bara antar att det rör sig om NMR inblandning, du svamlar som den andra idioten nu...
Nej då det finns fler, jag skrev "som NMR". Men det finns flera stycken ...

Citat:
Jag förstår inte ens vad du yrar om. Har du baksmällar?
Det genomsyrar i ditt inlägg vad du tycker, det började bra. Läs dina inlägg från början.

Citat:
Du vet att ockupationer har gjort av områden bebodda av palestinier, och du vet att förintelsen har använts som ett sätt att urskuldar dessa ockupationer som skett, steg för steg. Dina texter liknar mest ursäkter för alla fel som gjorts av judarna.
Absolut inte, allt går checka upp. Det är vad ni vill få det till, men tyvärr är det som vanligt ni har fel. För ni har för lite kött på benet.

Citat:
Du läser inte fakta, Tyska koncentrationsläger register. Istället slösar du bort all din tid på att kackla här på flashback likt den andra muppen, vad han nu hette...
jodå det gör jag, men som vanligt de stämmer ej. Men ge mig en fakta som stämmer, så bevisa jag har fel!
Citera
2018-10-14, 06:59
Medlem
Enligt uppgift från Auschwitz museum registrerades 400.000 personer som fångar 1940- 1945.
Enligt Röda Korset avled 135.000 personer 1940-1945.
Birkanau hade ca 100.000 fångar Auschwitz 20.000 fångar och industrier utanför 35.000 fångar.
Det skulle täcka upp 290.000 av 400.000.

Resterande 110.000 användes för att bygga östvallen och fångar blev placerad till industrier som var i sort behov av arbetare.
Citera
2018-10-14, 07:03
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Det måste ha funnits bårhus en möjlighet är att de kallades för Gaskammare.
Det fanns ett stort bårhus som också skulle fungera som skyddsrum med ett kraftigt valv.
Sannolikt skyddsrum för SS personal.
Det fanns bårhus i huvudlägret (Auschwitz 1), de blide ombyggd sedan till skyddsrum till SS. Den har stor skyddsvall runt om.
Sedan har du skyddsrum/bårhus(gaskammare) vid KREM IV,V de var stora.... drygt 200 kvadratmeter. De låg under marken.
Men finns en ritning där "bårhusen" av misstag blide kallad för gaskammare. Just nu hittar jag ej den.
Så varför behöver de en bårhus? varför ej bränna kroppar direkt när de anlände till krematoriumet?
Skulle de samla likenpå hög eller? Varför hade de titthål med galler innan för glaset? varför var där avlopp i golvet? Även ventilation fanns som lede ner värme från ugnarna. Dessa saker med flera låter ologiskt om det var för bårhus!

Sedan 52 st ugnar fanns det totalt i Auschwitz, till ett läger för drygt 115000 (birkenau). Det är många, tanke på liknade läger som Dachau hade 4-8 st ugnar beroende på hur man räknar. Det får mig tänka var de mindre sjuka i Dachau och andra läger? OM SS kunde förutse att de skulle bli många sjuka, varför byggde de inte samma antal ugnar som i Auschwitz?

Det är endast Auschwitz som i % har så överdrivet med ugnar, jämfört med andra läger.
Citera
2018-10-14, 07:15
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Enligt uppgift från Auschwitz museum registrerades 400.000 personer som fångar 1940- 1945.
Enligt Röda Korset avled 135.000 personer 1940-1945.
Birkanau hade ca 100.000 fångar Auschwitz 20.000 fångar och industrier utanför 35.000 fångar.
Det skulle täcka upp 290.000 av 400.000.

Resterande 110.000 användes för att bygga östvallen och fångar blev placerad till industrier som var i sort behov av arbetare.
Registrerade ja! Men de som inte registrerades, folk som de inte hade användningar för?
Är det så, att mellan 1940-45 avled endast 135 000 st registrerade fångar?

DE 400 000 var under alla 5 åren eller hur? De dog inga under tiden? de som dog, deras platser ska inte fyllas upp av andra? De 135 000 dog samma dag? skulle ej tro det skede sista dagen 1945. Jag förstår inte din räkning.

Skulle inga dö förrän sista dagen, så hade lägret blivit överfull på 20 dagar. Det eftersom, det anlända oftast 5 000 - 6 000 per dag.
Citera
2018-10-14, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Ett av de viktigaste bevisen för att förintelsen har ägt rum är att det fanns väldigt många vittnen som berättade vad som hände.

Ett andra bevis är att antalet judar i europa var mycket färre efter kriget än före kriget.

Ett tredje bevis är att det finns läger dit man bevisligen (finns dokumentation) transporterade många människor, men sen när lägren befrias finns inte det så många människor kvar.

Många vittnen gör inte saker sant.

Dör judar i svält eller i tyfus när dom allierade har bombat sönder infrastrukturen så inte mat och förnödenheter kan ta sig fram till lägren så är det klart det blir mindre judar efter kriget.
Sen flydde säkert många judar till USA, och då blir det mindre judar i Europa.

När människor dör i tyfus eller svält så bränner man liken eller grävs ner i massgravar för att inte sjukdomar ska spridas vidare och då finns det inte lika många människor kvar, det gäller alla sidor.
Citera
2018-10-14, 10:02
Medlem
Enligt de ryska arkiven som hade dödslistor från 1942-1943 65.305 avlidna var det
35,228 (37,148) have their religion recorded as Christian (30,852 Catholic, 2,145 Protestant, 1,858 Greek Orthodox, 280 Czech-Moravian, 93 Eastern Orthodox). 28,511 (30,065) have their religion recorded as Judaism.

Enligt Red Cross statistik som täcker hela tiden som Auschwitz Birkenau lägret bedrevs skulle de ha varit ca 60-65.000 judar avlidna från den totala mängden 135.00 avlidna.

År Enligt Red Cross
1940/1941 19,500 personer avlidna
1942 48,500 personer avlidna
1943 37,000 personer avlidna
1944 30,000 personer avlidna
1945 500 personer avlidna

Totalt 135,000 personer avlidna i Auschwitz enligt Röda Korset

Prisoner Age of Death Auschwitz
Åldersgrupp Antal
Över 90 år 3 personer avlidna
80 - 90 år 69 personer
70 - 80 år 452 personer
60 -70 år 1975 personer
50 - 60 år 7,625 personer
40- 50 år 14, 710 personer
30- 40 år 14,064 personer
10 - 20 år 6,368 personer
00- 10 år 2,450 personer

Materialet är hämtat från dödslistorna som ryssarna hade i arkiv 65,305 personer avlidna

Det man kan inse med ovan material är att judarna utgjorde ca 50 % av de registrerade fångarna och att många av de som avled hade en hög ålder.
Senast redigerad av Fagro 2018-10-14 kl. 10:32.
Citera
2018-10-14, 10:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Enligt de ryska arkiven som hade dödslistor från 1942-1943 65.305 avlidna var det
35,228 (37,148) have their religion recorded as Christian (30,852 Catholic, 2,145 Protestant, 1,858 Greek Orthodox, 280 Czech-Moravian, 93 Eastern Orthodox). 28,511 (30,065) have their religion recorded as Judaism.
Enligt Red Cross statistik som täcker hela tiden som Auschwitz Birkenau lägret bedrevs skulle de ha varit ca 60-65.000 judar avlidna från den totala mängden 135.00 avlidna. Döda i Auschwitz
År Enligt Red Cross
1940/1941 19,500 personer avlidna
1944 30,000 personer avlidna
1945 500 personer avlidna

Totalt 135,000 personer avlidna i Auschwitz enligt Röda Korset

Hur fick de fram den informationen? Men då stämmer inte red cross siffrorna om man jämför med de dödslistorna. Är det så att red cross dokumentet är fejkat?
28,511 (30,065) have their religion recorded as Judaism.
1942 28,511
1943 30,148

Redcross

Ja det verka så, om man läser sedan: The Red Cross never issued such a statistic, nor has it offered any estimate of the number of victims who perished in the camps. In its bulletin of February 1, 1978, the Red Cross declared that it had never compiled, much less published such statistics.

The 300,000 figure was actually taken from the Swiss paper, "Die Tat," in 1955. This estimate, however, was only a figure for the number of Germans who perished in the concentration camps. No mention of any Red Cross figures, however, was ever made by the paper.

Despite the obvious deception, Holocaust deniers, continue to peddle it, hoping that few people will actually check the sources.

http://motlc.wiesenthal.com/site/pp.asp?c=gvKVLcMVIuG&b=394667

Precis som är nämnda innan, du har blivit förd bakom ljuset igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in