2016-06-13, 11:52
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Jag har avsevärt mer koll på div. ämnen här än de flesta på forumet…vilket du mycket väl vet.
Att som du nu anstränga dig så hårt att trampa på mig gör bara att du själv framstår som en enfaldig barnrumpa.
Om du inte lägger ner detta tugg slutar jag svara dig.

nej "psykisk sjuk" är inte en straffrättslig term enbart, utan även använd ute i samhället. Alla psykisk sjuka är inte brottslingar per se.

manlig coolhet…ex. Själva grundkonceptet att manlighet är att klaffsa runt på jordens yta som världens medelpunkt och härskare. Ta, äga, härska, kontrollera några nyckelord för den typen av hyllad manlighet.
Varför har du inga kvinnliga Eklundhar? som är kåta och saknar impulskontroll? Det existerar självklart oattraktiva kvinnor utan impulskontroll och kvinnor är självklart kåta…säg mig? varför våldtar inte de, dödar och bränner upp? Hmm?
Svar: därför att den idén/ bilden finns inte ens i kvinnors, eller mäns tankevärld över vad det är att vara kvinna.
En kvinna som gör något sådant är ett monster…ett icke...
en Man som gör det är bara ( precis som du själv uttryckte det ovan) kåt.

Säger en hel del.

Och innan någon nu går igång på alla cylindrar..den manlighettyp/ norm/ ideal jag beskriver ovan är 1 av flera. Du har andra manlighetsideal med andra nyckelord: självkontroll, uppoffring, mentalt stark, beskyddande, empatisk, handlande etc. (1000 ggr mer verkligt cool än den första)
Sätt de senaste i kombination med respekt för kvinnor och kvinnlighet som verkligt ideal för kids…och vi får mindre av Eklundhs typ.

Kortfattat, män har mer testosteron än kvinnor av naturen. Det avspeglar sig naturligtvis i samhället.
Hjärnorna ser olika ut hos män och kvinnor etc etc.
Ett tydligt exempel är ju den manliga dominansen i kriminalitet.
Det här är inget jag fantiserar ihop, det är ju fullständigt logiskt att kvinnor inte kunnat jaga och kriga i samma utsträckning som män eftersom de varit upptagna med att vara gravida.
Det naturliga urvalet har skött resten och resultatet är hormonstinna män och empatiska kvinnor.
Förstår du? Våra värderingar har inte bestämt att det ska vara så, våra värderingar speglar ju vilka vi är. Vi kan förändra våra värderingar men det går inte på en dag att förändra vår natur.
Först måste du förstå detta. Det är fundamentalt.
Citera
2016-06-13, 12:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag orerar inte ett skit om någon ondska…..
Jag pratar om uttryckt aggressivitet.
Du är på en kurs som konstant sprider hat och demoniserar män och aggressivitet.

Men uttryckt aggressivitet är ok om den utförs med ett baseballträ

Mot en annan man

Och om den uttryck med ord

Av dig mot män
Citera
2016-06-13, 12:10
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Kortfattat, män har mer testosteron än kvinnor av naturen. Det avspeglar sig naturligtvis i samhället.
Hjärnorna ser olika ut hos män och kvinnor etc etc.
Ett tydligt exempel är ju den manliga dominansen i kriminalitet.
Det här är inget jag fantiserar ihop, det är ju fullständigt logiskt att kvinnor inte kunnat jaga och kriga i samma utsträckning som män eftersom de varit upptagna med att vara gravida.
Det naturliga urvalet har skött resten och resultatet är hormonstinna män och empatiska kvinnor.
Förstår du? Våra värderingar har inte bestämt att det ska vara så, våra värderingar speglar ju vilka vi är. Vi kan förändra våra värderingar men det går inte på en dag att förändra vår natur.
Först måste du förstå detta. Det är fundamentalt.
En penis är en social konstruktion måste du förstå.

Vare sig den eller något annat har med testosteron eller andra hormoner att göra!

It's all in your head.
I normerna förstår du
Citera
2016-06-13, 12:19
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Fast titta dig omkring lite….och nu pratar jag världen inte enbart lilla Sverige.
Verkar det på dig som att den manliga normen varit: "Man ska vara snäll mot flickor?"
har det inte snarare varit: Behandla kvinnor som barn, de är underlägsna varelser. typ?

Vara snäll mot någon är att se, respektera och tänka på den andres välbefinnande för dess egen skull, inte för sin egen skull.

V kommer från en tid där manligt uttryckt aggressivitet haft en poäng, denna poäng slutade gälla ungefär när människan började ta över planeten och vilda djur drog sig tillbaka. Sen har manlig aggressivitet används för att förskanska sig makt över andra och ta deras resurser…
Idag är båda dessa taktiker direkt vansinniga för hela planetens existens.
Är bara se vad ex. krig i ett land Syrien…ställt till med…tänk dig vad krig i 10 länder hade ställt till med.
Män MÅSTE alltså iklä sig nya roller, om vi överhuvudtaget ska klara livhanken.
Det verkar vara ångestdämpande för dig att prata om krig.

Killen talade om att i Sverige är det norm att vara snäll mot flickor. Och det är det. Tyvärr är en och annan störd och följer inte normer utan sitt förvridna sinne

Varför inte bearbeta det du varit med om hos psykolog.

För du blir bara mer och mer osammanhängande.

Den enda förklaringen jag ser till att du jobbar med normförändring i Sverige där det inte behövs är att du råkat ut för en galning.
Men dessa kan man inte tala till rätta förstår du. De är inte förnuftsstyrda. Det är därför man betecknar dem galna.

Du slåss alltså mot en väderkvarn. Och det är nog att beteckna som lite galet också när jag tänker på det
Citera
2016-06-13, 12:32
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Jag har avsevärt mer koll på div. ämnen här än de flesta på forumet…vilket du mycket väl vet.
Att som du nu anstränga dig så hårt att trampa på mig gör bara att du själv framstår som en enfaldig barnrumpa.
Om du inte lägger ner detta tugg slutar jag svara dig.

nej "psykisk sjuk" är inte en straffrättslig term enbart, utan även använd ute i samhället. Alla psykisk sjuka är inte brottslingar per se.

manlig coolhet…ex. Själva grundkonceptet att manlighet är att klaffsa runt på jordens yta som världens medelpunkt och härskare. Ta, äga, härska, kontrollera några nyckelord för den typen av hyllad manlighet.
Varför har du inga kvinnliga Eklundhar? som är kåta och saknar impulskontroll? Det existerar självklart oattraktiva kvinnor utan impulskontroll och kvinnor är självklart kåta…säg mig? varför våldtar inte de, dödar och bränner upp? Hmm?
Svar: därför att den idén/ bilden finns inte ens i kvinnors, eller mäns tankevärld över vad det är att vara kvinna.
En kvinna som gör något sådant är ett monster…ett icke...
en Man som gör det är bara ( precis som du själv uttryckte det ovan) kåt.

Säger en hel del.

Och innan någon nu går igång på alla cylindrar..den manlighettyp/ norm/ ideal jag beskriver ovan är 1 av flera. Du har andra manlighetsideal med andra nyckelord: självkontroll, uppoffring, mentalt stark, beskyddande, empatisk, handlande etc. (1000 ggr mer verkligt cool än den första)
Sätt de senaste i kombination med respekt för kvinnor och kvinnlighet som verkligt ideal för kids…och vi får mindre av Eklundhs typ.
Nej du har ingen koll på nåt.

Pedofili är en psykiatrisk diagnos

Pdf-fil som autocorrect väljer att stava det är ett inlärt sexuellt beteende.

Dvs pedofilen är själv utsatt som barn. Det är så våra sexuella preferenser skapas nämligen. I tidiga möten.
Så förövaren Englund har alltså som barn varit offer. Möjligtvis av sin mor. Tänka sig det finns kvinnliga pedofiler
Citera
2016-06-13, 12:38
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
En penis är en social konstruktion måste du förstå.

Vare sig den eller något annat har med testosteron eller andra hormoner att göra!

It's all in your head.
I normerna förstår du

haha, snart tror jag på det…
Citera
2016-06-13, 12:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Eklund är inte en normal man, är vi överens om den saken?
Det där nyckelfrågan tror jag. De flesta av oss lever långt ifrån pedofiler.
Men om inte feminister är skvatt galna, så har de byggt sin världsbild på erfarenheter åt det hållet.

Att bekämpa männens aggressivitet blir ett sätt att hålla känslorna för det inträffade ifrån sig.
En psykologisk förvarsmekanism förpackad i en ideologi.

Lite samma som fotbollshuliganer.

Våld föder våld
Citera
2016-06-13, 13:09
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Själva grundkonceptet att manlighet är att klaffsa runt på jordens yta som världens medelpunkt och härskare. Ta, äga, härska, kontrollera några nyckelord för den typen av hyllad manlighet.
Merapi hatar inte män...
Citat:
Varför har du inga kvinnliga Eklundhar?
Báthory and four collaborators were accused of torturing and killing hundreds of young women between 1585 and 1610.

The atrocities described most consistently included severe beatings, burning or mutilation of hands, biting the flesh off the faces, arms and other body parts, freezing or starving to death.[20] The use of needles was also mentioned by the collaborators in court.

Eller Delphine LaLaurie? Kanske Catalina de los Ríos y Lisperguer! Darya Nikolayevna Saltykova?

Så verkar det gå när man ger kvinnor makt. Annars brukar kvinnor gilla att förgifta folk.

Det kanske är det som är kvinnlighet? Sadism och tortyr så fort man får chansen?

Det verkar stämma enligt mängder av undersökningar, då det är kvinnor som står för merparten av sånt i förhållanden: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1854883/

Här har du en teori Merapi:

Patriarkatet infördes för att rädda samhället som inte hade överlevt om ni mordiska sadistiska kvinnor har någon som helst makt, medan vissa män förvisso ibland blir våldsamma men på det stora hela visar en enorm självbehärskning även när de blir provocerade.

Den "teorin" är precis lika giltig som dina fantasier.
Citera
2016-06-13, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno

Patriarkatet infördes för att rädda samhället som inte hade överlevt om ni mordiska sadistiska kvinnor har någon som helst makt, medan vissa män förvisso ibland blir våldsamma men på det stora hela visar en enorm självbehärskning även när de blir provocerade.

Det där är egentligen ganska självklart. Kanske går att klä i andra ord, men mannen är inte starkare än kvinnan utan anledning. Det naturen inte slänger bort med tiden, fungerar.
Citera
2016-06-13, 13:34
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Men om inte feminister är skvatt galna, så har de byggt sin världsbild på erfarenheter åt det hållet.

Att bekämpa männens aggressivitet blir ett sätt att hålla känslorna för det inträffade ifrån sig.

Våld föder våld

Ja det är en tydlig försvarsmekanism. Man bygger upp en alternativ verklighet med enkla regler och enkla lösningar. Det skapar trygghet.
Citera
2016-06-13, 13:38
Medlem
Citat:

Våld föder våld

Det är det här som är lite skruvat när det kommer till feminism, när det gäller andra former av xenofobi kan man förstå att det bildas en nidbild av motståndargruppen eftersom man inte delar vardag med den. Man kan hata nidbilden av judar, muslimer, bögar etc, för man kan tro på den. Men feminister lever ju rimligen med massor av män i sina liv, män som inte passar in på nidbilden, hur lyckas man tro på struntet då?
Citera
2016-06-13, 13:48
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SixtenSixX
Men feminister lever ju rimligen med massor av män i sina liv, män som inte passar in på nidbilden, hur lyckas man tro på struntet då?
Extrem kognitiv dissonans.

Som exempel alldeles nyligen: (FB) Varannan kvinna sextrakasserad Är denna AB kampanj sund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in