Citat:
Jag har avsevärt mer koll på div. ämnen här än de flesta på forumet…vilket du mycket väl vet.
Att som du nu anstränga dig så hårt att trampa på mig gör bara att du själv framstår som en enfaldig barnrumpa.
Om du inte lägger ner detta tugg slutar jag svara dig.
nej "psykisk sjuk" är inte en straffrättslig term enbart, utan även använd ute i samhället. Alla psykisk sjuka är inte brottslingar per se.
manlig coolhet…ex. Själva grundkonceptet att manlighet är att klaffsa runt på jordens yta som världens medelpunkt och härskare. Ta, äga, härska, kontrollera några nyckelord för den typen av hyllad manlighet.
Varför har du inga kvinnliga Eklundhar? som är kåta och saknar impulskontroll? Det existerar självklart oattraktiva kvinnor utan impulskontroll och kvinnor är självklart kåta…säg mig? varför våldtar inte de, dödar och bränner upp? Hmm?
Svar: därför att den idén/ bilden finns inte ens i kvinnors, eller mäns tankevärld över vad det är att vara kvinna.
En kvinna som gör något sådant är ett monster…ett icke...
en Man som gör det är bara ( precis som du själv uttryckte det ovan) kåt.
Säger en hel del.
Och innan någon nu går igång på alla cylindrar..den manlighettyp/ norm/ ideal jag beskriver ovan är 1 av flera. Du har andra manlighetsideal med andra nyckelord: självkontroll, uppoffring, mentalt stark, beskyddande, empatisk, handlande etc. (1000 ggr mer verkligt cool än den första)
Sätt de senaste i kombination med respekt för kvinnor och kvinnlighet som verkligt ideal för kids…och vi får mindre av Eklundhs typ.
Att som du nu anstränga dig så hårt att trampa på mig gör bara att du själv framstår som en enfaldig barnrumpa.
Om du inte lägger ner detta tugg slutar jag svara dig.
nej "psykisk sjuk" är inte en straffrättslig term enbart, utan även använd ute i samhället. Alla psykisk sjuka är inte brottslingar per se.
manlig coolhet…ex. Själva grundkonceptet att manlighet är att klaffsa runt på jordens yta som världens medelpunkt och härskare. Ta, äga, härska, kontrollera några nyckelord för den typen av hyllad manlighet.
Varför har du inga kvinnliga Eklundhar? som är kåta och saknar impulskontroll? Det existerar självklart oattraktiva kvinnor utan impulskontroll och kvinnor är självklart kåta…säg mig? varför våldtar inte de, dödar och bränner upp? Hmm?
Svar: därför att den idén/ bilden finns inte ens i kvinnors, eller mäns tankevärld över vad det är att vara kvinna.
En kvinna som gör något sådant är ett monster…ett icke...
en Man som gör det är bara ( precis som du själv uttryckte det ovan) kåt.
Säger en hel del.
Och innan någon nu går igång på alla cylindrar..den manlighettyp/ norm/ ideal jag beskriver ovan är 1 av flera. Du har andra manlighetsideal med andra nyckelord: självkontroll, uppoffring, mentalt stark, beskyddande, empatisk, handlande etc. (1000 ggr mer verkligt cool än den första)
Sätt de senaste i kombination med respekt för kvinnor och kvinnlighet som verkligt ideal för kids…och vi får mindre av Eklundhs typ.
Kortfattat, män har mer testosteron än kvinnor av naturen. Det avspeglar sig naturligtvis i samhället.
Hjärnorna ser olika ut hos män och kvinnor etc etc.
Ett tydligt exempel är ju den manliga dominansen i kriminalitet.
Det här är inget jag fantiserar ihop, det är ju fullständigt logiskt att kvinnor inte kunnat jaga och kriga i samma utsträckning som män eftersom de varit upptagna med att vara gravida.
Det naturliga urvalet har skött resten och resultatet är hormonstinna män och empatiska kvinnor.
Förstår du? Våra värderingar har inte bestämt att det ska vara så, våra värderingar speglar ju vilka vi är. Vi kan förändra våra värderingar men det går inte på en dag att förändra vår natur.
Först måste du förstå detta. Det är fundamentalt.