2016-06-13, 07:43
Medlem
Farbror-Joakims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du är helt underbar!
I inlägg efter inlägg orerar du om mannens ondska med hänvisning till mannens aggressivitet. Alla mäns.
Men just i det här fallet är baseballträt vad det symboliserar och vad han ska göra med det helt ovidkommande.

Liksom för henne.

Headless chicken are we?

En man som går in i en skola och tänker misshandla någon med ett baseball trä... Har du en aning om vilka skador det ger?

Om han inte har några spärrar där. Vad får dig att tro att han inte kan hantera ett strykjärn lika bra?
Mot den där kvinnans skalle?
Är det upphetsande?
A chance for romance?

De som finner trygghet i en sådan kille har nästan alltid blivit misshandlade som barn. Och tror mannen ska skydda dem. Vilket han gör.
Tills de Misshagar honom.

Eftersom du verkar så djävla skitskraj för män så att du vill kontrollera dem på detaljnivå.
Varför är du inte rädd för de riktigt farliga männen.
Har du en barndom som gett dig ex blind fläck så du inte känner igen den verkliga faran. Utan ser spöken överallt?

Hör du röster också?

Hahaha! Det här måste jag följa. Nu börjar det bli kul på riktigt.
Ska Merapi försvara den här halvkriminella ligisten som gillar svinga basebollträ. Kanske ser hon hans omtänksamma och fina sidor som finns gömda därinne någonstans, kanske kan hon till och med förändra honom, ta fram de där sidorna, rädda honom från han själv. Han är ju bara missförstådd... Basebollträt är bara hans sätt att uttrycka det han inte kan med ord, när han drämmer det i huvudet på Axel i 8B
Senast redigerad av Farbror-Joakim 2016-06-13 kl. 07:45.
Citera
2016-06-13, 08:52
Medlem
ZiggyStarguzzlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
För sorry men kvinnor kan faktiskt inte ändra dessa saker. Är bara män som kan ändra sina egna normer för vad det ska innebära att vara män och är när ni gör detta i grunden som det kommer hända saker.

Kan du inte förklara det där närmare?
Är det inte män och kvinnor tillsammans som ska bygga samhället som män och kvinnor ska leva i?
Är du för ett patriarkat alltså, fast ett nytt patriarkat bättre anpassat för kvinnor?
Citera
2016-06-13, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyStarguzzler
Kan du inte förklara det där närmare?
Är det inte män och kvinnor tillsammans som ska bygga samhället som män och kvinnor ska leva i?
Är du för ett patriarkat alltså, fast ett nytt patriarkat bättre anpassat för kvinnor?

Det är män och kvinnor som ska bygga tillsammans och leva tillsammans.
Kvinnor kan ju inte ensamma kräva förändringar om inte männen är med på noterna.
Och nej jag är inte för någon form av maktövertag för något kön.

Var det detta du ville ha förklarat?
Citera
2016-06-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du är helt underbar!
I inlägg efter inlägg orerar du om mannens ondska med hänvisning till mannens aggressivitet. Alla mäns.
Men just i det här fallet är baseballträt vad det symboliserar och vad han ska göra med det helt ovidkommande.

Liksom för henne.

Headless chicken are we?

En man som går in i en skola och tänker misshandla någon med ett baseball trä... Har du en aning om vilka skador det ger?

Om han inte har några spärrar där. Vad får dig att tro att han inte kan hantera ett strykjärn lika bra?
Mot den där kvinnans skalle?
Är det upphetsande?
A chance for romance?

De som finner trygghet i en sådan kille har nästan alltid blivit misshandlade som barn. Och tror mannen ska skydda dem. Vilket han gör.
Tills de Misshagar honom.

Eftersom du verkar så djävla skitskraj för män så att du vill kontrollera dem på detaljnivå.
Varför är du inte rädd för de riktigt farliga männen.
Har du en barndom som gett dig ex blind fläck så du inte känner igen den verkliga faran. Utan ser spöken överallt?

Hör du röster också?

Jag orerar inte ett skit om någon ondska…..
Jag pratar om uttryckt aggressivitet.
Citera
2016-06-13, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
https://sv.wikipedia.org/wiki/Halmdocka

Du fegar ur så fort du ombeds argumentera sakligt.

Jag har frågat ett par gånger nu apropå din övertro på "den rätta normen" som lösning på kriminalitet:

Vilken norm hade räddat Engla?

Jag kan inte säga vilken norm som just hade räddat Engla för jag har ingen aning om vad som specifikt fick Eklundh att ticka igång.

Men jag kan svara på vad som skulle kunna rädda framtida Englor.

En kraftig stigmation i samhället kring våld ex. Det är ok att vara arg men INTE ok att agera efter ilskan. En sådan norm i våra samhällen hade gjort susen för mycket.
Idag har vi kvar gamla värderingar kring våld, i vissa kulturer mer än i andra.
Våld hyllas, anses coolt, tufft, spännande etc.

man kan ju fråga sig varför, finns ju inget mer meningslöst i modern tid utan lejon, fiender i buskarna etc. Finns ingen psykologi idag som stödjer idén av att folk måste avreagera sig, det är båg. Att utagera sin aggression aktivt är idel känslostyrning och inget IQ eller EQ med i spelet.
Brukar föraktas djupt då det rör sig om kvinnor, men hos män är det fortfarande helt ok och "manligt" värre.
Detta borde helt sonika bara dunsta i vår kultur om fler Englor ska räddas i världen.
Börja förakta män som slår så det hörs och syns i kulturen och i det sociala samspelet.

Upphöj istället manlig empati. Ni har gott om den men i den manliga könsrollen så är det en undertryckt och undanskuffad känsla. Gör den ultra manlig och ni har plötsligt flera fält att spela på i framtiden.

Där 2 tips.
Citera
2016-06-13, 09:33
Medlem
ZiggyStarguzzlers avatar
Citat:
Det är män och kvinnor som ska bygga tillsammans och leva tillsammans.
Kvinnor kan ju inte ensamma kräva förändringar om inte männen är med på noterna.
Och nej jag är inte för någon form av maktövertag för något kön.

Var det detta du ville ha förklarat?

Vet inte om jag fattat dig rätt.
Du säger å ena sidan att män ska ta ansvar för våldtäkterna, å andra sidan att vi ska bygga samhället tillsammans.

Om jag fattar rätt nu så vill du dela upp ansvar i manligt och kvinnligt ansvar? Är det rätt uppfattat?
Citera
2016-06-13, 09:39
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Inte lite credit du ger dig själv!
Citat:
Upphöj istället manlig empati. Ni har gott om den men i den manliga könsrollen så är det en undertryckt och undanskuffad känsla. Gör den ultra manlig och ni har plötsligt flera fält att spela på i framtiden.
Vem som vill undertrycka folks känslor är det knappast något tvivel om, och det är ni feminazis.

Hur lång tid tror du man kan trycka ner mäns ilska innan det exploderar ordentligt?

Hur länge kan en ideologi sprida hat innan den anses hatisk?

10 år?

50 år?
Citera
2016-06-13, 09:41
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Fast man utgår från vilka som begår brottet när man letar ut minsta gemensamma nämnare inte tvärtom.
Den grupp som nästan 100% av alla våldtäktsmän tillhör är …..män.
Du missade visst min fråga. Lätt hänt.

Här är den:

(FB) Varannan kvinna sextrakasserad Är denna AB kampanj sund?

Kan du förklara för en korkad antifeminist som jag vad "minsta gemensamma nämnare" är för något?
Citera
2016-06-13, 09:55
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Jag kan inte säga vilken norm som just hade räddat Engla för jag har ingen aning om vad som specifikt fick Eklundh att ticka igång.

Nej du har ingen aning, men många åsikter.
Eklund är inte den typ av människa som normer och social påverkan biter på i någon nämnvärd grad.
I det fallet kunde man däremot ha agerat med insatser mycket tidigare och förhindrat det som skedde med Engla.

Citat:

Nej det kan du sannerligen inte. Du har enorma kunskapsluckor på flera berörda områden och du blandar ihop begreppen.

Eklund är INTE cool, Eklund blir ihjälslagen av män om chansen ges.
Så skippa ditt "norm"-snack.
Citera
2016-06-13, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggyStarguzzler
Vet inte om jag fattat dig rätt.
Du säger å ena sidan att män ska ta ansvar för våldtäkterna, å andra sidan att vi ska bygga samhället tillsammans.

Om jag fattar rätt nu så vill du dela upp ansvar i manligt och kvinnligt ansvar? Är det rätt uppfattat?

Ta "ansvar" för verkar vara ett enormt svårt begrepp att tolka. Måste hitta ett nytt sätt formulera vad jag menar där märker jag…

Eftersom det jag pratar om man ska ta ansvar över (dvs engagera sig i/ åtgärda) handlar om normer kring könsindentitiet så blir det delat ansvar ja. Om män inte vill ändra sin roll i samhället så kan inte kvinnor göra mer än att tjata…kräva…tjata…kräva…
Samma om inte kvinnor vill ändra något.
Citera
2016-06-13, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flammarion
Nej du har ingen aning, men många åsikter.
Eklund är inte den typ av människa som normer och social påverkan biter på i någon nämnvärd grad.
I det fallet kunde man däremot ha agerat med insatser mycket tidigare och förhindrat det som skedde med Engla.

Nej det kan du sannerligen inte. Du har enorma kunskapsluckor på flera berörda områden och du blandar ihop begreppen.

Eklund är INTE cool, Eklund blir ihjälslagen av män om chansen ges.
Så skippa ditt "norm"-snack.

Snälla du alla lever efter normer. Du får isolera en människa från all mänsklig kontakt för att skapa någon som inte har normsystem att förhålla sig till.
Om jag har fattat det rätt så var heller inte Eklundh klassad psykisk sjuk.

nej andra tycker inte Eklundh är cool…men Eklundh själv kanske uppfattade sig som cool i sitt agerande, tänkt på den? En riktigt karlakarl som tog för sig av brudarna…typ.
exakt den idealbild av aktiv viril manlighet som vi har ständigt flödande i det kulturella utrymmet.
Vad var det Getrud skrev någonstans ovan…Me Tarzan!
Citera
2016-06-13, 10:26
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Snälla du alla lever efter normer. Du får isolera en människa från all mänsklig kontakt för att skapa någon som inte har normsystem att förhålla sig till.
Så hur ska du lösa det då?
Citat:
nej andra tycker inte Eklundh är cool…men Eklundh själv kanske uppfattade sig som cool i sitt agerande, tänkt på den? En riktigt karlakarl som tog för sig av brudarna…typ.
exakt den idealbild av aktiv viril manlighet som vi har ständigt flödande i det kulturella utrymmet.
Vad var det Getrud skrev någonstans ovan…Me Tarzan!
Här skriver du att det är kvinnors fel hur Eklund betedde sig.

Fundera över det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in