Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-06, 15:12
  #1
Medlem
Afkarns avatar
Hej!

Jag har precis köpt en ny gasolgrill.

Efter att jag har monterat den hittade jag denna lilla gummipackning ensam kvar i lådan:

https://imgur.com/vNlupbe

Det står inget om den i inehållsförteckningen. Så den måste ha lossnat från något.

Den är mjuk och flexibel, Diameter ca 1 cm. Det känns som det har något med gasoltillförseln att göra..

Vad är detta? Halp pls
Citera
2016-06-06, 15:15
  #2
Medlem
ganglere2s avatar
Är det en kran? Ser nästan ut så på bilden.
Känns inte så särskilt bra att glömma montera en packning när det är gas inblandat.
Citera
2016-06-06, 15:17
  #3
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dom skickar knappast med reservdelar så gör om o gör rätt. Den kanske är en viktig del i hela din grill så att strunta i den kan ju göra en explosion kanske.
Citera
2016-06-06, 15:30
  #4
Medlem
tarjaas avatar
Det är något som det ska sitta en slang på, troligtvis gas då !
Citera
2016-06-06, 15:42
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Kan den platsa som stötdämpare på någon del som ska ligga mot marken/bordet eller där inte så jättevarma delar av grillen kan slå emot varandra? Jag tänker att det finns ett hål någonstans, gissningsvis i en plåtdetalj där man för in den tunna änden och sedan drar tills det säger plopp och så sitter den där.
Citera
2016-06-06, 15:42
  #6
Medlem
Afkarns avatar
Lokaliserad! Det var en dämpning som gör att locket inte smäller när man öppnar det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback