2018-08-31, 23:14
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
”intagna som avtjänar fyra års fängelse eller mer ”

Så ut kommer de i vilket fall som helst om man helt enkelt inte dömmer alla på livstid – för säkerhets skull. Att inte släppa ut dem villkorligt frigivna gör bara strafftiden längre. Men botar knappast psykopaterna..

Med ”övervakning” undrar jag om man

Men nu ändras lagen, så det går att skydda samhället från psykopater.
Jag säger inte att det vore FEL att låsa våldsbrottslingar in för längre tid, men någon lösning på frågan är det ju inte.

Det går inte att bota en psykopat.
Det här har man utrett ett tag och jag har talat om det förut, men det har inte gått in.
Inte heller har du fattat att det inte är Lex Lotta som har livstid för mord och att man kan hindra en villkorlig frigivning. Du har inte hängt med utan sitter i din egen bubbla full med hat.
Som sagt har dina åsikter inte ens med ett enda ord nämnts i lagstiftning eller förarbeten. Det betyder att ingen hänsyn tas öht gällande lag och straff av det du tycker eller önskar. Det handlar strikt om att skydda samhället från våldspsykopater. Är det något mer du inte fattar ? Det här är aktuellt brott och inte din privata kvinnohatartråd.
Citera
2018-08-31, 23:21
Medlem
[quote=micro113|65111308]Det enda du säger här är att du inte förstår skillnaden på intergarsinering och rättspsykiatri....[/QUOTE

Du får gärna utveckla vad du menar?
Citera
2018-08-31, 23:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky

1 juli 2019

Men nu ändras lagen, så det går att skydda samhället från psykopater.

De flesta psykopater döms inte för brott.
Dessutom talar man (gudskelov) bara om dem som redan begått ett brott. Alla de som ännu inte begått sitt första mord eller våldsbrott kan man inte göra ett skit för att stoppa.
Citera
2018-08-31, 23:36
Medlem
Citat:
Det går inte att bota en psykopat.
Det här har man utrett ett tag och jag har talat om det förut, men det har inte gått in.
Inte heller har du fattat att det inte är Lex Lotta som har livstid för mord och att man kan hindra en villkorlig frigivning. Du har inte hängt med utan sitter i din egen bubbla full med hat.
Som sagt har dina åsikter inte ens med ett enda ord nämnts i lagstiftning eller förarbeten. Det betyder att ingen hänsyn tas öht gällande lag och straff av det du tycker eller önskar. Det handlar strikt om att skydda samhället från våldspsykopater. Är det något mer du inte fattar ? Det här är aktuellt brott och inte din privata kvinnohatartråd.

Men det går inte. Var och en får skydda sig själv genom att inte umgås med psykopaterna.
Citera
2018-08-31, 23:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Men det går inte. Var och en får skydda sig själv genom att inte umgås med psykopaterna.

Det anser lagstiftaren, så förhåll dig till aktuellt brott annars får ni öppna en tråd i konspirationer.

Tillämpningsområdet för regler om uppskjuten villkorlig frigivning på grund av återfallsrisk bör inskränkas till fall där behovet av samhällsskydd kan anses väga särskilt tungt.
Senast redigerad av Moosky 2018-08-31 kl. 23:40.
Citera
2018-08-31, 23:41
Medlem
Citat:
Det anser lagstiftaren, så förhåll dig till aktuellt brott annars får ni öppna en tråd i konspirationer.

Lagstiftaren har ingen möjlighet att skydda kvinnorna. Lagstiftaren kan förlänga fängelsestraffen för de redan dömda. Och det är ingen lösning på problemet.
Citera
2018-08-31, 23:45
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Lagstiftaren har ingen möjlighet att skydda kvinnorna. Lagstiftaren kan förlänga fängelsestraffen för de redan dömda. Och det är ingen lösning på problemet.

Det är din privata åsikt och lagstiftaren avgör vem som behöver skyddas och inte det gör inte du.
Dessutom får du läsa lite till angående mer krafttag mot återfallsförbrytare.
Dom här männen fångar man upp tidigt och dom begår inte brott i vuxen ålder utan börjar tidigt, så det finns möjlighet att skydda samhället mot typer som Martin. Du har inget annat än konspirationsteorier vilket i sig inte är gångbart i aktuellt brott eftersom konspirationsteorier inte ingår i svensk lagstiftning.
Citera
2018-09-01, 00:07
Medlem
Citat:

Problemet ligger inte hos kvinnorna utan hos förövarna. Med hårdare och mer strikt lag/tillämpning kan samhället skydda medborgarna från dessa individer. Dom skall helt enkelt inte vara ute fritt i samhället. Punkt.
Citera
2018-09-01, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

Inser du att om Lottas anhöriga skulle få en miljon för att staten inte tog hand om den störde Martin - har också Martins anhöriga egentligen samma möjlighet att anklaga staten för att myndigheterna inte hindrade honom från att mörda. Speciellt om han var så uppenbart störd.

Jag tror minsann att jag ska stämma dem oxå för det har ju utsatt mig för risk att bli mördad av honom. Jag kunde ju ha träffat på honom o blivit hans nästa offer. Kanske kan jag få en miljon oxå.
Citera
2018-09-01, 08:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbelita
Hur många är det inte som blivit mördade just FÖR att de faktiskt lämnat sin partner?
Men enligt vissa här skulle det säkert vara Lottas fel då också. Allt för att få försvara sitt eget köns tillkortakommanden. För mig är det ett tydligt tecken på att alltför många män fastnat i grottmänniskostadiet och uppenbarligen har hjärnan på dessa inte utvecklats tillräckligt.
Och eftersom svenska män verkar väldigt lättkränkta så är det väl bäst att tillägga att det såklart inte gäller alla män och att det finns kvinnor som misshandlar också blaha blaha.

Det som skrämmer mig är hur många som skyller på offret i sånna här lägen.
Man klappar sig på bröstet och försöker verka bättre än invandrare. Men kvinnosynen i Sverige är långt ifrån så bra som man förevisar , det blir tydligt i sådana här trådar.
Spot on. Patetiskt att ge sig på offer (oavsett kön) och samtidigt försöka framställa sig som en Bror Duktig.
I sin yttersta utpost (komposthögen) kör man feminstkortet på hela högen och ropar batikhäxor gällande de som reagerar mot det rent osmakliga beteendet.
Moget? Nej. Oerhört primitivt.

Är han bara väldigt svartsjuk och har ett kontrollbehov?
Nej.
Han utövar stalkning, tvång, makt, kontroll, hjärntvätt, trakasserier och hot på en nivå som är extrem. Förutom det fysiska våldet. En annan psykopategenskap är lättkränkthet:
Han ska göra slut. Ingen annan.

Om hon anmäler honom så är hon rädd för följande:
får han ett kort straff så står han själv på dörren - om möjligt - ännu mer hämndbenägen.
Om han inte får ett straff så går det fortare på rälsen.
Om han hamnar i fängelse så tar andra hand om saken. Han har försäkrat henne om att hans polare hjälper honom.

Jag kan riktigt se hur det snurrar som ett myrstack i huvudet och hon har alla tecken på utmattningssyndrom.

Han har total makt över henne.
Oavsett om hon tar ett skyddat boende så blir det samma konsekvenser i hennes tankevärld:
han kommer att hämnas. Ingen kan ju skydda alla hon känner.

Hon är i klorna på en extremt våldsbenägen psykopat som hotar att döda folk i hennes omgivning.

Han har med all övertydlighet visat henne sin kapacitet och parallellt målar han med psykopatens hela palett och spelar alla jävla roller han kan komma på. Speciellt mot slutet när han börjar inse att han inte har samma makt över henne. Det är ett enda virrvarr av hot, smekningar, charm, nystart, fjäsk, superlativ och annat skräp.
Han står med både köttyxan och 100 trisslotter på samma gång, desperadon.

Hon är med andra ord helt förvirrad och tänker inte klart. Hon ser ingen lösning.
Då behöver någon dels hjälpa henne ur detta virrvarr samt att myndigheter agerar från sitt håll när det kommer till villkorligt frigivna stollar som Martin.

Avskrift vissa meningar ur FUP, namn maskade i löpande text:
Citat:
Citat:
Citat:
"Hon var kär i honom men hon ville ta sig ur förhållandet eftersom hon var rädd för honom."
"Jag sa till henne att hon inte kunde ha en sådan kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur på ett snyggt sätt. Lotta sa att hon bara kunde kapa eftersom han var så aggressiv."

" Jag har kvar sms som Lotta skickat till mig. Där skickar hon en bild på sina fötter och på benen och armarna. Hon är ordentligt misshandlad på bilderna.
Då skrev Lotta till mig och bad mig spara dessa om det skulle hända henne något."

"Hon var rädd att berätta för mig för det fanns en hotbild mot mig som Martin hade uttryckt eftersom han visste att Lotta och jag var bästa vänner."
Citat:
"Martin har sagt att han ska döda hennes hund."
"Martin hotat med att om hon kommer till Härnösand så ska han ta sig hit upp med.
Han har sagt att han ska mörda hennes familj och att Lotta inte vågade ta sig upp."
"C säger att det hörts på hennes röst att hon låtit rädd, förtvivlad, hon hade hört att hon varit livrädd, då hennes röst darrat."

"Då C ringt polisen, hade Lotta varit jättearg på henne, hon förstod inte varför C ringt. C försökte förklara att hon var jätteorolig för henne och rädd om henne.
C har fått känslan att hon skyddar dem."
Citat:
"Hon sa till P att han inte fick komma hem till henne för då kommer han även slå ihjäl honom."

"Martin skriker att hon är en hora samt att "han och hans kompisar ska våldta AnnCharlott och gräva ner henne i skogen."

" P observerar att hon har blåmärken på båda överarmarna och frågar henne vad hon gjort.
Martin svarar åt Lotta och förklarar att,

Ibland måste man lyfta upp henne och tillrättavisa henne."
Senast redigerad av develi 2018-09-01 kl. 08:49.
Citera
2018-09-01, 09:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
De flesta psykopater döms inte för brott.
Dessutom talar man (gudskelov) bara om dem som redan begått ett brott. Alla de som ännu inte begått sitt första mord eller våldsbrott kan man inte göra ett skit för att stoppa.
Man kan börja med en sak:
Ta psykopati på allvar.
Information kommer man långt med. Det gäller att känna igen de här falska skitstövlarnas förrädiska beteende.
Sen troligen viktigast av allt:
Det går inte att bota betyder det går inte att ändra på. Det går inte att vädja till nån som saknar samvete. Stoppa undan empatin och dra innan det är för sent.
Senast redigerad av develi 2018-09-01 kl. 09:17.
Citera
2018-09-01, 11:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han utövar stalkning.

Det du citerar är vad andra påstår att Lotta har sagt. Bland annat uppgifter från Lottas syster C. vars trovärdighet efter alla motbevisade lögner, torde anses som väldigt låg idag.

Det här är vad Lotta själv skrev.
Allt ur FUP. Observera att alla nedanstående sms är skrivna efter att Lotta gått till polisen 25/5. Hon uppgav även för polisen att hon inte hade någon kontakt med Martin längre eller visste var han fanns.

Under denna period 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Lotta skrev bl a följande till Martin:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️[hjärta] hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58 (Detta är Lottas allra sista sms till Martin, vid 4-5 tiden samma natt skedde dödsmisshandeln hemma hos henne.)
Senast redigerad av Solglittret 2018-09-01 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in