Citat:
Ursprungligen postat av
Abbelita
Hur många är det inte som blivit mördade just FÖR att de faktiskt lämnat sin partner?
Men enligt vissa här skulle det säkert vara Lottas fel då också. Allt för att få försvara sitt eget köns tillkortakommanden. För mig är det ett tydligt tecken på att alltför många män fastnat i grottmänniskostadiet och uppenbarligen har hjärnan på dessa inte utvecklats tillräckligt.
Och eftersom svenska män verkar väldigt lättkränkta så är det väl bäst att tillägga att det såklart inte gäller alla män och att det finns kvinnor som misshandlar också blaha blaha.
Det som skrämmer mig är hur många som skyller på offret i sånna här lägen.
Man klappar sig på bröstet och försöker verka bättre än invandrare. Men kvinnosynen i Sverige är långt ifrån så bra som man förevisar , det blir tydligt i sådana här trådar.
Spot on. Patetiskt att ge sig på offer (oavsett kön) och samtidigt försöka framställa sig som en Bror Duktig.
I sin yttersta utpost (komposthögen) kör man feminstkortet på hela högen och ropar batikhäxor gällande de som reagerar mot det rent osmakliga beteendet.
Moget? Nej. Oerhört primitivt.
Är han bara väldigt svartsjuk och har ett kontrollbehov?
Nej.
Han utövar stalkning, tvång, makt, kontroll, hjärntvätt, trakasserier och hot på en nivå som är extrem. Förutom det fysiska våldet. En annan psykopategenskap är lättkränkthet:
Han ska göra slut. Ingen annan.
Om hon anmäler honom så är hon rädd för följande:
får han ett kort straff så står han själv på dörren - om möjligt - ännu mer hämndbenägen.
Om han inte får ett straff så går det fortare på rälsen.
Om han hamnar i fängelse så tar andra hand om saken. Han har försäkrat henne om att hans polare hjälper honom.
Jag kan riktigt se hur det snurrar som ett myrstack i huvudet och hon har alla tecken på utmattningssyndrom.
Han har total makt över henne.
Oavsett om hon tar ett skyddat boende så blir det samma konsekvenser i hennes tankevärld:
han kommer att hämnas. Ingen kan ju skydda alla hon känner.
Hon är i klorna på en extremt våldsbenägen psykopat som hotar att döda folk i hennes omgivning.
Han har med all övertydlighet visat henne sin kapacitet och parallellt målar han med psykopatens hela palett och spelar alla jävla roller han kan komma på. Speciellt mot slutet när han börjar inse att han inte har samma makt över henne. Det är ett enda virrvarr av hot, smekningar, charm, nystart, fjäsk, superlativ och annat skräp.
Han står med både köttyxan och 100 trisslotter på samma gång, desperadon.
Hon är med andra ord helt förvirrad och tänker inte klart. Hon ser ingen lösning.
Då behöver någon dels hjälpa henne ur detta virrvarr samt att myndigheter agerar från sitt håll när det kommer till villkorligt frigivna stollar som Martin.
Avskrift vissa meningar ur FUP, namn maskade i löpande text:
Citat:
Citat:
Citat:
"Hon var kär i honom men hon ville ta sig ur förhållandet eftersom hon var rädd för honom."
"Jag sa till henne att hon inte kunde ha en sådan kille. Hon sa att hon vet om det men hon måste ta sig ur på ett snyggt sätt. Lotta sa att hon bara kunde kapa eftersom han var så aggressiv."
" Jag har kvar sms som Lotta skickat till mig. Där skickar hon en bild på sina fötter och på benen och armarna. Hon är ordentligt misshandlad på bilderna.
Då skrev Lotta till mig och bad mig spara dessa om det skulle hända henne något."
"Hon var rädd att berätta för mig för det fanns en hotbild mot mig som Martin hade uttryckt eftersom han visste att Lotta och jag var bästa vänner."
Citat:
"Martin har sagt att han ska döda hennes hund."
"Martin hotat med att om hon kommer till Härnösand så ska han ta sig hit upp med.
Han har sagt att han ska mörda hennes familj och att Lotta inte vågade ta sig upp."
"C säger att det hörts på hennes röst att hon låtit rädd, förtvivlad, hon hade hört att hon varit livrädd, då hennes röst darrat."
"Då C ringt polisen, hade Lotta varit jättearg på henne, hon förstod inte varför C ringt. C försökte förklara att hon var jätteorolig för henne och rädd om henne.
C har fått känslan att hon skyddar dem."
Citat:
"Hon sa till P att han inte fick komma hem till henne för då kommer han även slå ihjäl honom."
"Martin skriker att hon är en hora samt att "han och hans kompisar ska våldta AnnCharlott och gräva ner henne i skogen."
" P observerar att hon har blåmärken på båda överarmarna och frågar henne vad hon gjort.
Martin svarar åt Lotta och förklarar att,
Ibland måste man lyfta upp henne och tillrättavisa henne."