2016-10-07, 08:06
Medlem
michieffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flubbb
Kommer han få fängelse eller rättspsyk?

Något annat än fängelse är otänkbart enligt åklagaren.
Citera
2016-10-07, 09:07
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men det var ju det hennes vänner gjorde - anmälde misshandel o berättade hur han hade slagit henne.
Hennes gamla selfi bilder på blåmärken för månader sedan hade inte hjälpt. Blåmärkena fanns ju inte kvar längre (se obduktionsrapporten) och Lotta nekade till misshandeln och vägrade anmäla.
Polisen talade ju med Lotta efter att vännerna anmält och hon nekade.
Utan existerande skador, utan vittnen och utan offer som bekräftar kommer man inte längre. Inte ens med gamla suddiga bilder där man inte ens kan se vem offret är.
Jag är ledsen men du måste vara dummare än tåget?

Jag debatterar inte vad som har skett.

Jag debatterar vad som INTE skedde och vad jag anser borde ha skett!!!

Kan du nu sluta att ta upp totalt irrelevant information.

Fan vad korkad du måste vara....eller så greppar du de sista halmstråna i något patetiskt försök att försvara "vännerna".

Jag skall göra det väldigt enkelt för cyberdoktorn, när vännerna erhöll fotografierna från Lotta så borde de ha rusat till polisen och med fotografierna gjort en polisanmälan.

Det är för mig totalt ointressant att de ringde till polisen då fotografierna "var suddiga" och man "inte ens kunde se vem offret är".
Det är för mig totalt ointressant att polisen ringde till Lotta efter att vänner ring till polisen.

Det intressanta för mig är att man inte gick till polisen med fotografierna och gjorde en polisanmälan. Så jävla enkelt är det!

Lottas "vänner" svek henne. Lottas "vänner" slaskar nu runt i pressen på ett sätt som ger mig uppkastningar.
Lottas "vänner" har inget att vara stolta över!
Citera
2016-10-07, 09:15
Medlem
MG har sannerligen givet psykopaten ett ansikte... #jagknäckerdinaarmarjagknäckerdinabenjagkrossardin skallemedensten
Citera
2016-10-07, 09:26
Medlem
Aktbilaga 60 sid 49.

Förhörsledan frågar Lottas syster Mariana ifall hon visste att Lotta brukade narkotika. “Nej, och jag vill inte veta det”.

Jag anser att detta är väldigt talande även här på nätet. Man vill inte se alla sidor av Lotta utan bara den sidan man själv väljer att se. En onyanserad bild är enligt dessa personer bättre än en nyanserad, för då kan man behålla sin uppfattning om Lotta intakt utan en massa jobbiga insikter.

Sen frågar förhörsledaren Mariana när hon var I kontakt med Lotta senast.

Och då svarar Mariana att det var den 19.5. när Lotta ringde till henne och Mariana berättade för henne att hon var på väg från sjukhuset I Umeå (det är förresten Mariana som sitter I rullstol I bilderna som vi har sett från begravningen).

Då svarar Lotta att “det skiter jag i”..

Per skulle ta livet av sig och då skulle Lotta inte ha RÅD att ha kvar Ecco... :-o

Herregud säger jag bara..

Observera också att enligt Mariana hade hon och Lotta en god relation och att de aldrig var ovänner. Och förresten ville Lotta inte att människor skulle vara ovänner överhuvudtaget. Lotta hade också en “jätte fin” relation med hela sin familj enligt Mariana.

Betrakta ovanstående I relation till det att Lotta hade TAGIT BORT Marianas telefonnummer DÄRFÖR att hon ansåg att hennes dotters pojkvän hade snackat skit om henne. Påtalat hennes bröstoperation samt botox I lapparna och I pannan.

Den 13.5. skriver Lotta till sin syster: “Så du vet så kommer vi aldrig mer att ha kontakt. Jag har tagit bort dig nu, kommer även ta bort ditt nummer.”

Detta alltså för att Marianas dotters pojkvän skulle ha sagt att Lotta är “fisförnäm”!! :-o

Snacka om drama I kubik av en 41årig dam som har “jätte bra relation” till sin familj..

Mariana svarar: “Jaha okey väldigt tråkigt vad har jag gjort?”

För mig låter det som att Mariana inte är helt chockad över Lottas agerande… Hon kanske är van vid drama från Lottas sida?

Kom ihåg också att det var Per som ville veta NÄR han skulle slippa ansvaret som hundvakt och därför ringde till Härnosand-gänget. Och då avslöjades Lottas lögner till höger och vänster.

Det är DÄRFÖR som Lotta reagerade så krafttigt. Men inte kunde hon säga sanningen då heller. Istället attackerade hon sin syster som var helt oskyldig till ALLT!

Mariana konstaterar själv I förhöret att “Lotta verkade inte tycka om man berättade sanningen för Per.

Sen ringde Mariana till den andra systern Camilla och fick veta att Lotta var förbannad på henne också..
Citera
2016-10-07, 10:00
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag är ledsen men du måste vara dummare än tåget?

Jag debatterar inte vad som har skett.

Jag debatterar vad som INTE skedde och vad jag anser borde ha skett!!!

Kan du nu sluta att ta upp totalt irrelevant information.

Fan vad korkad du måste vara....eller så greppar du de sista halmstråna i något patetiskt försök att försvara "vännerna".

Jag skall göra det väldigt enkelt för cyberdoktorn, när vännerna erhöll fotografierna från Lotta så borde de ha rusat till polisen och med fotografierna gjort en polisanmälan.

Det är för mig totalt ointressant att de ringde till polisen då fotografierna "var suddiga" och man "inte ens kunde se vem offret är".
Det är för mig totalt ointressant att polisen ringde till Lotta efter att vänner ring till polisen.

Det intressanta för mig är att man inte gick till polisen med fotografierna och gjorde en polisanmälan. Så jävla enkelt är det!

Lottas "vänner" svek henne. Lottas "vänner" slaskar nu runt i pressen på ett sätt som ger mig uppkastningar.
Lottas "vänner" har inget att vara stolta över!

Jag tycker lite synd om dig att du har hängt upp dig så på Lottas bilder som hon skickade till sina vänner.
Bilderna är tyvärr inte värda ett smack ur rättslig synvinkel - om inte Lotta erkänner att hon tagit dem och att de uppstått på grund av Martins misshandel. Om hon nekar till att Martin misshandlat henne - vilket hon gjorde - kan varken polis, vänner eller åklagare använda bilderna till något.

Man måste ha fakta om man ska kunna anmäla för misshandel - random fotografier på armar o ben i en telefon är inte fakta. Man VET ju inte ens vem bilderna föreställer!

Ponera att en kvinna blir lämnad av sin man för att han träffat en ny. Den lämnande försmådda kvinnan är arg och fixar fram lite bilder och uppger att det har skett en misshandel av mannen mot hans nya kvinna - se bara på bilderna hur hon ser ut! Både mannen o den nya kvinna nekar till att det skett.
Tycker du fortfarande att polisen ska lägga ytterligare utredningar på stora förhör och aktioner mot mannen? Och pressa hans nya kvinna??

Det är faktiskt så att om någon söker sjukvården efter ex en misshandel så dokumenteras detta, man tar foto, mäter skador och skriver journal. Men man skriver INGET rättsintyg.
Detta måste först begäras av polisen. En av orsakerna till att det görs på detta sätt är just att väldigt många anmälningar till polisen aldrig fullföljs. En annan orsak är att man inte vill förse någon med ett rättsintyg som kan användas som utpressning. Rättsintyget på skadebilden är till för polis och åklagare - som också betalar för utlåtandet.
Jag har i mitt liv träffat på två fall av "misshandel"med ditsminkade blåmärken i ansiktet. De gick att torka bort! ( Man blir helt chockad när man ser det!)
Det är tur inte en polis reagerade o drog igång en misshandelsutredning på dessa"offer".
Citera
2016-10-07, 10:17
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag tycker lite synd om dig att du har hängt upp dig så på Lottas bilder som hon skickade till sina vänner.
Bilderna är tyvärr inte värda ett smack ur rättslig synvinkel - om inte Lotta erkänner att hon tagit dem och att de uppstått på grund av Martins misshandel. Om hon nekar till att Martin misshandlat henne - vilket hon gjorde - kan varken polis, vänner eller åklagare använda bilderna till något.

Man måste ha fakta om man ska kunna anmäla för misshandel - random fotografier på armar o ben i en telefon är inte fakta. Man VET ju inte ens vem bilderna föreställer!

Ponera att en kvinna blir lämnad av sin man för att han träffat en ny. Den lämnande försmådda kvinnan är arg och fixar fram lite bilder och uppger att det har skett en misshandel av mannen mot hans nya kvinna - se bara på bilderna hur hon ser ut! Både mannen o den nya kvinna nekar till att det skett.
Tycker du fortfarande att polisen ska lägga ytterligare utredningar på stora förhör och aktioner mot mannen? Och pressa hans nya kvinna??

Det är faktiskt så att om någon söker sjukvården efter ex en misshandel så dokumenteras detta, man tar foto, mäter skador och skriver journal. Men man skriver INGET rättsintyg.
Detta måste först begäras av polisen. En av orsakerna till att det görs på detta sätt är just att väldigt många anmälningar till polisen aldrig fullföljs. En annan orsak är att man inte vill förse någon med ett rättsintyg som kan användas som utpressning. Rättsintyget på skadebilden är till för polis och åklagare - som också betalar för utlåtandet.
Jag har i mitt liv träffat på två fall av "misshandel"med ditsminkade blåmärken i ansiktet. De gick att torka bort! ( Man blir helt chockad när man ser det!)
Det är tur inte en polis reagerade o drog igång en misshandelsutredning på dessa"offer".

Jag debatterar INTE rättsintyg. Jag debatterar INTE procedurer under pågående förundersökning. Jag är väl bevandrad med dessa.
Jag debatterar vad "vännerna" borde ha gjort när de erhöll fotografierna!
Jag menar att hade "vännerna" varit riktiga vänner så hade de agerat annorlunda!

Hade "vännerna" gått till polisen då de erhöll fotografierna och gjort en formell polisanmälan samtidigt som de lade fotografierna på bordet, så hade polisen inte ringt Lotta utan snabbt besökt henne. Redan vid en okulär besiktning vid detta möte så hade utredningen sedan tagit en annan vändning.

Jag är ledsen, men dina försök att rädda "vännernas" heder och ära ter sig mer och mer patetisk.

Lottas "vänner" SVEK henne. Lottas "vänner" plockade fram fotografierna först efter att hon hade slagits ihjäl. Lottas "vänner" som satt på fotografierna dolde faktiskt att Lotta utsattes för brott. Lottas "vänner" har hennes blod på sina händer.

Det är med en viss glädje som jag skriver mina åsikter om Lottas "vänner" eftersom jag insett att du tar åt dig!
Citera
2016-10-07, 10:40
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
(det fetade)

Men BO anklagar väl också MJ för att inte tala sanning?
Ja precis så framgår i smsen. Hon talade inte sanning och inte han heller. Bägge misstäkte dessutom varandra för att vara otrogna.
De enda som kan glädjas åt de vansinningt många - flera hundra, ibland över hundra på en dag - smsen måste vara teleoperatörerna!
Hur sjutton orkade båda med detta???
Citera
2016-10-07, 10:44
Medlem
Solglittrets avatar
[quote=Utflyttad|58695469]

Hade "vännerna" gått till polisen då de erhöll fotografierna och gjort en formell polisanmälan samtidigt som de lade fotografierna på bordet, så hade polisen inte ringt Lotta utan snabbt besökt henne. Redan vid en okulär besiktning vid detta möte så hade utredningen sedan tagit en annan vändning.QUOTE]

Det är DU helt säker på? Du tror inte hade Lotta nekat då också - som hon gjorde vid alla andra polisdiskusioner?
Citera
2016-10-07, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Jag debatterar INTE rättsintyg. Jag debatterar INTE procedurer under pågående förundersökning. Jag är väl bevandrad med dessa.
Jag debatterar vad "vännerna" borde ha gjort när de erhöll fotografierna!
Jag menar att hade "vännerna" varit riktiga vänner så hade de agerat annorlunda!

Hade "vännerna" gått till polisen då de erhöll fotografierna och gjort en formell polisanmälan samtidigt som de lade fotografierna på bordet, så hade polisen inte ringt Lotta utan snabbt besökt henne. Redan vid en okulär besiktning vid detta möte så hade utredningen sedan tagit en annan vändning.

Jag är ledsen, men dina försök att rädda "vännernas" heder och ära ter sig mer och mer patetisk.

Lottas "vänner" SVEK henne. Lottas "vänner" plockade fram fotografierna först efter att hon hade slagits ihjäl. Lottas "vänner" som satt på fotografierna dolde faktiskt att Lotta utsattes för brott. Lottas "vänner" har hennes blod på sina händer.

Det är med en viss glädje som jag skriver mina åsikter om Lottas "vänner" eftersom jag insett att du tar åt dig!

Men en polisanmälan per telefon är ju lika formell som en anmälan vid ett besök. Du tycks inte förstå detta.

Sen anmälde ju Camilla Martin den 12.5. när Lotta hade ringt till henne och skrikit i telefon för att hon var rädd för sitt liv. Polisen åkte hem till Lotta, men Lotta släppte inte in dem i sin lgh. Senare på kvällen skällde Lotta ut sin syster FÖR att hon hade polisanmält Martin.

Den andra systern hade Lotta redan raderat ur sitt liv och sin telefon..
Citera
2016-10-07, 11:01
Medlem
Varför var Lotta förbannad på Camilla? Hon eller hennes barn eller deras respektive hade i alla fall inte pratat illa om hennes botox/bröstoperationer..

Jo, kvällen innan Lotta raderade sin andra syster från sitt liv (den 12.5. 19:40) hade Lotta ringt till Camilla I Härnösand och SKRIKIT i telefonen att Martin var på väg till Lottas lgh för att döda Lotta..

Efter samtalet var Camilla FÖRTVIVLAD och ringde till polisen för att berätta vad hon precis hade hört.

Polisen åkte hem till Lotta som inte ville släppa in dem. Camilla ringde till Lotta, men hon svarade inte. Det gjorde alla hennes släktingar väldigt oroliga.

När Camilla senare på kvällen återigen ringde till Lotta, svarade Lotta att hon var BESVIKEN på Camilla som hade ringt till polisen. Camilla förklarade då att hon inte kunde välja att INTE GÖRA NÅGOT. Camillas dotter ansåg att de skulle åka ner till Stockholm och “hämta hem” Lotta.

När man sen samtidigt läser SMS för att få veta vad som egentligen hade hänt mellan Lotta och Martin den dagen så inser man att

Lotta och Martin planerade att träffas vid halv två tiden, eftersom båda längtade efter varandra och ville älska med varandra
båda skulle träna först sen skulle de hämta Ecco från hunddagiset. Därefter skulle de älska med varandra.
Sen ändrar Martin sig. Han vill inte mysa längre. Bara ta en hundpromenad. Att han inte har duschat efter träningen använder han som ursäkt. Lotta förstår inte varför han inte kunde duscha hos henne. Sen blir det tjafs angående ifall Lotta kunde hämta hunden kl 14 eller 14:15 och även ifall Ecco redan hade fått vatten eller ej.
Martin ändrar sig en gång till. Han föreslår att de träffas en annan dag. Han är trött och vill hem.
Kl 14:35 skriver Martin att Lotta ljuger om allt! Sen blir det en massa samtal mellan Lotta och Martin. Bl.a. försäkrar Lotta Martin om att hon verkligen inte har några känslor kvar för Per..
kl 19:40 ringer Lotta och skriker I telefon till Camilla
kl 20:47 SMS:ar Martin till Lotta att det är “larvigt” av Lotta att hota ta sitt eget liv. Hennes vänner och familj kommer att sakna henne. Sen följer en massa peptalk från Martin till Lotta
Morgonen därpå vill de båda ha sex med varandra igen.
Citera
2016-10-07, 11:09
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Varför var Lotta förbannad på Camilla? Hon eller hennes barn eller deras respektive hade i alla fall inte pratat illa om hennes botox/bröstoperationer..

Jo, kvällen innan Lotta raderade sin andra syster från sitt liv (den 12.5. 19:40) hade Lotta ringt till Camilla I Härnösand och SKRIKIT i telefonen att Martin var på väg till Lottas lgh för att döda Lotta..

Efter samtalet var Camilla FÖRTVIVLAD och ringde till polisen för att berätta vad hon precis hade hört.

Polisen åkte hem till Lotta som inte ville släppa in dem. Camilla ringde till Lotta, men hon svarade inte. Det gjorde alla hennes släktingar väldigt oroliga.

När Camilla senare på kvällen återigen ringde till Lotta, svarade Lotta att hon var BESVIKEN på Camilla som hade ringt till polisen. Camilla förklarade då att hon inte kunde välja att INTE GÖRA NÅGOT. Camillas dotter ansåg att de skulle åka ner till Stockholm och “hämta hem” Lotta.

När man sen samtidigt läser SMS för att få veta vad som egentligen hade hänt mellan Lotta och Martin den dagen så inser man att

Lotta och Martin planerade att träffas vid halv två tiden, eftersom båda längtade efter varandra och ville älska med varandra
båda skulle träna först sen skulle de hämta Ecco från hunddagiset. Därefter skulle de älska med varandra.
Sen ändrar Martin sig. Han vill inte mysa längre. Bara ta en hundpromenad. Att han inte har duschat efter träningen använder han som ursäkt. Lotta förstår inte varför han inte kunde duscha hos henne. Sen blir det tjafs angående ifall Lotta kunde hämta hunden kl 14 eller 14:15 och även ifall Ecco redan hade fått vatten eller ej.
Martin ändrar sig en gång till. Han föreslår att de träffas en annan dag. Han är trött och vill hem.
Kl 14:35 skriver Martin att Lotta ljuger om allt! Sen blir det en massa samtal mellan Lotta och Martin. Bl.a. försäkrar Lotta Martin om att hon verkligen inte har några känslor kvar för Per..
kl 19:40 ringer Lotta och skriker I telefon till Camilla
kl 20:47 SMS:ar Martin till Lotta att det är “larvigt” av Lotta att hota ta sitt eget liv. Hennes vänner och familj kommer att sakna henne. Sen följer en massa peptalk från Martin till Lotta
Morgonen därpå vill de båda ha sex med varandra igen.

Tycker de är ett spel mellan två "dramaquens" som återges. Ingen av dem är stabil eller pålitlig!
Citera
2016-10-07, 11:25
Medlem
Ett citat från Lottas granne under rättegången:

"Jag kommer från en misshandel relation och kan förstå varför Lotta fortsatte ha kontakt med Martin. Som offer vill man se och ha kontroll över vart vederbörande befinner sig i sitt tillstånd, vilket leder till hur lugn man kan känna sig själv, eller hur utsatt man kan tänkas vara. Man skriver fina ord så att personen som brukar våldet, ska hålla sig lugn."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in