Citat:
Ursprungligen postat av
Moosky
Ja hon kom aldrig ur det här våldsförhållandet pga att hon blev så nedbruten livrädd och handlingsförlamad.
Det är ju hjälp man ska ha då man kliver in på polisstationen och inte bara ska det läggas ner. Hon visste också att han hotade hennes nära och kära och gjorde allt för att inget skulle hända dom.
Att manipuleras bli kär och hamna i en våldspsykopats klor är nog bland det jävligaste och svåraste att ta sig ur. Då måste samhället steppa upp helt enkelt, men det är ju inte så i detta fallet.
Hotbilden är extrem med tanke på huvudkrossarens bakgrund.
Det kryllar inte av psykopater men det bör finnas en medvetenhet i varje enskilt fall att detta kan vara med i bilden. Mig veterligt beskriver hon ju vem han är i många situationer oavsett om de inte har insyn i hans diagnoser hela högen.
Det nog illa med kvinnofridskränkning - här är allt drivet till sin yttersta spets. Jag ser hotbilden över hennes nära krets som en stor bromskloss som gör att hon har svårt att ta emot hjälp; att hon beskyddar dem vilket medför ett till synes konstigt beteende alt. att hon tar så många kulor själv..
Att hon försöker undvika att han ska gå bananas framkommer med all tydlighet. Svarar inte, stänger telefon. Ring mig inte, fråga inte, kom inte hit. Säg inget.
Han är ju fullständigt maktgalen och paranoid - förutom fysiskt våldsam. En råstalker. Och som du säger obotlig gällande psykopatin. Att han har en komorbiditet med ADHD gör det ju inte bättre.
Detta med hans mor. Är det nån sanning eller en klassisk blame the mother som de här patologiska lögnarna gärna ägnar sig åt?
Citat:
PsykopatMartin anger att han inget minns då han slog som värst (lögn), men utredningen indikerar på att han tog paus då han slog Lotta till oigenkännlighet. Martin hade bestämt sig och gick in för att med uppsåt döda Lotta och han ångrar inte det öht utan innerst inne tänker han att hon fick skylla sig själv. Den här Kriminalvårdaren som larmar då han sitter inne tidigare är en van person som såg igenom charmoffensiven och manipulationerna. Eftersom dom här typerna inte är botbara så är frågan då om man inte ska ta död på dom med en gång om dom korsar ens väg. Det ser ju onekligen ut som att dom inte får den hjälp dom behöver och många får sätta livet till eller får men för livet.
Han besitter som sagt inte ens förmågan som psykopat. Han skjuter all skuld på offret och han försöker försköna sig själv te.x att han lagt henne i framstupa sidoläge och minsann både ringt samt erkänt. Allt upprepat till leda från larmsamtal till han transporteras därifrån i det akuta skedet.
Waow.. rena Florence Nightingale.
Han är säkert bekymrad att hon dör så han får ett mord på halsen.
Citat:
Jag är nästan säker på att många av dom kvinnorna som suttit eller sitter för livstid för mord på¨sina män har misshandlats under många år både psykiskt och fysiskt, och till slut har det brunnit i huvudet på dom och då har tagit död på gubbjäveln helt enkelt.
Livstidsdömda kvinnor har nog en annat motiv skulle jag dock tippa.
De är endast sju till antalet år 2017 så det torde gå snabbt att gräva fram.
För övrigt gällande mord är det i nio fall av tio män som är gärningsperson, de är försvinnande få i det stora hela så kvinnor agerar knappt ens ut i mord.
Fortsättningsvis är det mer frekvent en allvarlig psykisk störning gällande kvinnorna jämfört med männen.