2018-08-30, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Om nu 99,9% av alla kvinnor klarar av det, hur kan det vara omöjligt för resten av kvinnorna att inte slå följe med dessa våldsverkare?

Hur vet du att 99,9 procent av alla kvinnor klarar det? Varför Lotta valde bli tillsammans med Martin vet varken du eller jag varför. Alla människor är olika val de gör i livet baseras på just individens egna erfarenheter och tycke. Om jag förstår dig rätt så menar du att dåliga beslut, val i livet är lika med att skylla sig själv när man sen blir utsatt för psykisk och fysisk misshandel? Jag anser ej detta det finns ingen människa som ska behöva känna skuld över att de blivit utsatta av en störd individ. Hela skuldfrågan ligger endast på den störda individen som utsätter en annan människa för detta.

Många utsatta kvinnor klandrar sig själva även efter de lämnat ett förhållande med våld och psykisk terror. Det är först när insikten om de psykologiska mekanismer som kickar in som de kan förstå varför de agera och hanterade saker som de gjorde.

Så Lottas val eller agerande är oväsentligt i detta sammanhang hon vart mördad av en psykisk störd individ som inte borde fått vara ute i det fria.

Människor som lever i pågående trauma kan inte tänka klart och tydligt. Därför är det viktigt att samhället skyddar människor emot dessa vidriga förövare .
Citera
2018-08-30, 23:46
Medlem
788578s avatar
Att vissa av er fullkomligt dansar på Lottas grav med kvinnoförnedring och jabbar emot feminism genom torftiga försök att rationalisera detta brott är bara så jävla ovärdigt. Allvarligt talat, titta ut genom fönstret och väx upp, edgelords
Citera
2018-08-31, 01:20
Medlem
develis avatar
Nu ska vi prata voffsingar.
Som djurägare har jag inga problem med att se vad som rör sig i Lottas huvud gällande skyddat boende.
Rocco beskrivs som hennes trofasta vän, hennes trygghet. Hon framstår som väldigt mån om sin hund, ordnar hundvakt till de han känner. Hon är att hon sviker honom.
Hon beskrivs som snäll och empatisk som person och hon verkar ha en stor längtan efter barn.
För många människor är ett djur en älskad familjemedlem. Lotta vill bo tillsammans med sin hund.
Lotta kan givetvis omgående åka till ett skyddat boende. Hon kan även flytta och de förmedlar ett boende till Rocco:
Citat:
Att lämna en våldsam relation innebär inte att du måste överge din bästa vän
Vi förmedlar jourhem åt djur så att våldsutsatta ska kunna fly."

"VOOV hjälper till att placera ditt husdjur i ett tillfälligt jourhem om du inte får ta med det till det skyddade boendet. Ta upp med kvinnojour/socialtjänsten vid första kontakten att du har djur som behöver följa med dig eller som behöver placeras på annat sätt. "
http://voov.nu/
När hon väl flyttat till ett skyddat boende så har hon lyckats skydda sig själv. Det är bara att dra och hon är helt dum som inte tar erbjudanden. Samhället har ju erbjudit allt möjligt och gjort vad de kan.
Men har de verkligen det? Jag saknar nämligen en viss nyckel som öppnar låset.

Martin har helt gjort klart för henne vilka kriminella kontakter han har, i hennes värld tar det aldrig stopp - han kommer jaga henne till vägs ände. Han har hotat att döda Rocco och människor i hennes omgivning. Martin kommer gå bananas när han upptäcker att hon dragit och hon tänker inte klart. Hon är vettskrämd. Eftersom hon är fullmatad med hot förutom våld är hon fullt medveten om hans kapacitet.
Jag är helt övertygad efter att han läst FUP att hon försöker rida ut stormen, att han ska fatta tycke för nån annan och försvinna på detta sätt.
För att hon skyddar sin Rocco och omgivningen. För att hon inte ser nåt slut på eländet. För att hon inte kan fatta rationella beslut.
... Och jag ser ingen som hon möter som diskuterar värst mycket kring psykologiska faktorer mer än förmedlar att det finns larm, skyddat boende och placering på jourhem åt hunden på annat ställe än hon själv.

Det förvånar mig att ingen verkar kryper in under hennes blåmärken och lockar fram ett samtal kring hennes känsla av hopplöshet och hur hon egentligen tänker - för att få tag i de delar som gör ATT hon kan komma att tacka ja till hjälpen. Hon har ju helt låst sig av rädsla pga av hans hot.
Jag kan ha missat nåt fantastiskt i terapiväg vid läsning men det känns som om ingen förstår henne. Ingen sätter i nyckeln ordentligt.
Senast redigerad av develi 2018-08-31 kl. 01:39.
Citera
2018-08-31, 02:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jo tack, jag vet vad dessa suktar efter...
Han är för farlig för utbildad personal - hur farlig är han då inte för omgivningen.
Fortsättningsvis är ordvalet i journalen fullständigt motsägelsefullt:
"lite lätt uppvarvad kopplat till ADHD-diagnos" versus hans aktuella hot på plats samt "en 33-årig man med mycket hög våldsrisk".
... med den bakgrunden.

I högsta grad, ja.

Det är bulls eye, man ser samma sak via Angelica som Lotta. En förstående, ångerfull, ursäktande, flowers and candy Martin. Invävd med en offerroll om en taskig barndom och skyller på droger.
Det är växlingen mellan Dr Jekyll och Mr Hyde per se. Handen som omväxlande smeker och slår.
Saken är den att en psykopat inte ens besitter förmåga till ånger och agerar alltid i egenvinning. ALLTID.
Det är krokodiltårar, det är endast tårar av självömkan eller frampressat via ett planerat skådespel.
De vet precis när de riskerar tappa mark och sätter in charmoffensiven.
Responderar inte kvinnan så kommer återigen en hotbild:
Jag ska döda din hund, jag ska slå ihjäl dig. Jag ska gå efter din familj, jag ska ringa din chef så du förlorar både anseende och jobb.
Jag ska sprida rykten om att du är en jävla knarkande översexuell och otrogen hora. Om du anmäler mig och jag åker in så har jag en bekantskapskrets som utför jobbet åt mig. Du kommer ändå aldrig få ro vad du än företar dig.
Denna växling, ihop med vad som kallas gaslighting är extremt destruktiv och skapar total förvirring.

Ju mer han slår eller beter sig som ett svin så säger både förnuft och Bror Duktig som inte begriper vad psykopatiprcessen innebär att vederbörande är dum i huvudet som inte går.
Kvinnan lever i ett mellantillstånd, ett vaacuum och kommer växla mellan de där få stunderna av halmstrå där den där till synes normala mannen hon föll för framträder. Hon hungrar efter normalitet.

Ju längre inne i manipulationsprocessen, ju mer makt som har utövats så har personens mer normala jag helt brutits ner. Det är som att springa i en labyrint och inte hitta ut.
Lotta beskriver förtvivlat sin rädsla gällande en anmälan till målsägandebiträdet. Om han öht döms så är det inte värst långt straff, samt de sedvanliga avdragen.
Det bidde en tummetott gällande olaga hot och/eller misshandel och en ännu mer aggressiv Martin kommer stå på dörren redo att hämnas.
I denna bubbla där det snurrar i skallen på henne skyddar hon högst troligt sin omgivning likaväl eftersom han gång efter annan förmedlat att han ska plocka allt och alla i hennes omgivning.
Hon hoppas därför att han ska ha en naturlig avgång ut ur relationen. Därav blidkar hon honom likaväl.
Hon springer i en enda mörk labyrint varav varenda tanke kommer till en återvändsgränd.

Ja hon kom aldrig ur det här våldsförhållandet pga att hon blev så nedbruten livrädd och handlingsförlamad.
Det är ju hjälp man ska ha då man kliver in på polisstationen och inte bara ska det läggas ner. Hon visste också att han hotade hennes nära och kära och gjorde allt för att inget skulle hända dom.
Att manipuleras bli kär och hamna i en våldspsykopats klor är nog bland det jävligaste och svåraste att ta sig ur. Då måste samhället steppa upp helt enkelt, men det är ju inte så i detta fallet.
Det är tydligen vanligare än vad man tror med dom här våldspsykopaterna, och dom spelar ut hela sitt register med dubbla budskap. Angelica tog han förmodligen för att göra Lotta svartsjuk också och i psykopatens värld finns det inbillad otrohet och inbillning om att bli lämnad, och stora dramatiska scener om bagateller. Angelica blev rejält misshandlad och hade tur att hon klarade sig levande. PsykopatMartin anger att han inget minns då han slog som värst (lögn), men utredningen indikerar på att han tog paus då han slog Lotta till oigenkännlighet. Martin hade bestämt sig och gick in för att med uppsåt döda Lotta och han ångrar inte det öht utan innerst inne tänker han att hon fick skylla sig själv. Den här Kriminalvårdaren som larmar då han sitter inne tidigare är en van person som såg igenom charmoffensiven och manipulationerna. Eftersom dom här typerna inte är botbara så är frågan då om man inte ska ta död på dom med en gång om dom korsar ens väg. Det ser ju onekligen ut som att dom inte får den hjälp dom behöver och många får sätta livet till eller får men för livet.

Jag är nästan säker på att många av dom kvinnorna som suttit eller sitter för livstid för mord på¨sina män har misshandlats under många år både psykiskt och fysiskt, och till slut har det brunnit i huvudet på dom och då har tagit död på gubbjäveln helt enkelt.
Citera
2018-08-31, 03:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja hon kom aldrig ur det här våldsförhållandet pga att hon blev så nedbruten livrädd och handlingsförlamad.
Det är ju hjälp man ska ha då man kliver in på polisstationen och inte bara ska det läggas ner. Hon visste också att han hotade hennes nära och kära och gjorde allt för att inget skulle hända dom.
Att manipuleras bli kär och hamna i en våldspsykopats klor är nog bland det jävligaste och svåraste att ta sig ur. Då måste samhället steppa upp helt enkelt, men det är ju inte så i detta fallet.
Hotbilden är extrem med tanke på huvudkrossarens bakgrund.
Det kryllar inte av psykopater men det bör finnas en medvetenhet i varje enskilt fall att detta kan vara med i bilden. Mig veterligt beskriver hon ju vem han är i många situationer oavsett om de inte har insyn i hans diagnoser hela högen.
Det nog illa med kvinnofridskränkning - här är allt drivet till sin yttersta spets. Jag ser hotbilden över hennes nära krets som en stor bromskloss som gör att hon har svårt att ta emot hjälp; att hon beskyddar dem vilket medför ett till synes konstigt beteende alt. att hon tar så många kulor själv..
Att hon försöker undvika att han ska gå bananas framkommer med all tydlighet. Svarar inte, stänger telefon. Ring mig inte, fråga inte, kom inte hit. Säg inget.

Han är ju fullständigt maktgalen och paranoid - förutom fysiskt våldsam. En råstalker. Och som du säger obotlig gällande psykopatin. Att han har en komorbiditet med ADHD gör det ju inte bättre.

Detta med hans mor. Är det nån sanning eller en klassisk blame the mother som de här patologiska lögnarna gärna ägnar sig åt?
Citat:
PsykopatMartin anger att han inget minns då han slog som värst (lögn), men utredningen indikerar på att han tog paus då han slog Lotta till oigenkännlighet. Martin hade bestämt sig och gick in för att med uppsåt döda Lotta och han ångrar inte det öht utan innerst inne tänker han att hon fick skylla sig själv. Den här Kriminalvårdaren som larmar då han sitter inne tidigare är en van person som såg igenom charmoffensiven och manipulationerna. Eftersom dom här typerna inte är botbara så är frågan då om man inte ska ta död på dom med en gång om dom korsar ens väg. Det ser ju onekligen ut som att dom inte får den hjälp dom behöver och många får sätta livet till eller får men för livet.
Han besitter som sagt inte ens förmågan som psykopat. Han skjuter all skuld på offret och han försöker försköna sig själv te.x att han lagt henne i framstupa sidoläge och minsann både ringt samt erkänt. Allt upprepat till leda från larmsamtal till han transporteras därifrån i det akuta skedet.
Waow.. rena Florence Nightingale.
Han är säkert bekymrad att hon dör så han får ett mord på halsen.
Citat:
Jag är nästan säker på att många av dom kvinnorna som suttit eller sitter för livstid för mord på¨sina män har misshandlats under många år både psykiskt och fysiskt, och till slut har det brunnit i huvudet på dom och då har tagit död på gubbjäveln helt enkelt.
Livstidsdömda kvinnor har nog en annat motiv skulle jag dock tippa.
De är endast sju till antalet år 2017 så det torde gå snabbt att gräva fram.
För övrigt gällande mord är det i nio fall av tio män som är gärningsperson, de är försvinnande få i det stora hela så kvinnor agerar knappt ens ut i mord.
Fortsättningsvis är det mer frekvent en allvarlig psykisk störning gällande kvinnorna jämfört med männen.
Senast redigerad av develi 2018-08-31 kl. 03:32.
Citera
2018-08-31, 03:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår egentligen inte varför alla dessa gränslösa socionomer och feminister inte frivilligt samlar ihop en kollekt till Lottas anhöriga. Man samlar ju pengar även till andra ömkande ändamål.
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret

En märklig tanke att feminister stödjer idén att man från myndighetens sida skulle ignorerat Lottas beslut att lägga ner misshandelsanklagelserna mot Martin - för att hon inte var kapabel att förstå sitt eget bästa.
Nu har nationalekonomerna Nicko och Pulver gjort det här till en feministfråga också ser jag. Och de som ser ett problem med det som hänt och händer är socionomer. Jahapp.
Ni framstår ju inte som de starkaste korten på argumentationsfronten direkt..
Citera
2018-08-31, 03:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Det är väldigt mycket enklare att man själv undviker individer som skadar och får en att må dåligt. Som allt annat som är ohälsosamt eller farligt - äta flugsvamp, ge sig ut på svag is eller dricka bensin.
Vi kunde inte låsa in Martin innan han begick ett nytt brott, rensa skogen på flugsvamp, inhägna alla vattendrag eller förbjuda bensinmackar för att någon som Lotta inte begrep bättre.
Som tur är hade de flesta andra kvinnor inte satt sig i Lottas sits och lierat sig och framtidsplanerat med Martin, utan har bättre förnuft och förstånd.
Du vill lägga skuld på offret men du gör det så katastrofalt dåligt att du snarare framstår som skinntorr gammal gubbe i nån pingstkyrka.

Herre gud. Jämför psykopatens manipulativa strategier vid ett möte/en kontakt med flugsvamp och förbjudande av bensinstationer. En psykopat skulle kunna lura skiten av dig på två sek. så naiv som du framstår.

De inleder med vänskap. Visar sig förstående, medkännande, en vän som lyssnar, som ställer upp i ur och skur.
En relationssårad kvinna är ett perfekt byte att sätta tänderna i och när väl ett förtroende byggs upp går han all-in med charmen. Han ger henne full attention och framstår som guds gåva till kvinnorna.
Dess innan har han garanterat framställt sig som en som förändrats, kommit till insikt och sonat sina brott. Att allt hon råkar få fram kring person tonas ner via ren manipulation.
Citat:
De flesta människor i vårt avlånga land är rimligen tillräckligt förnuftiga om de får tillgång till korrekta fakta, att tycka att Lotta gjorde fel och själv valde fel väg med Martin. Inte tycker sannolikt gemene man heller att Lottas anhöriga ska bli miljonärer för våra skattepengar.
Det är därför det är så viktigt för anhöriga att få ut en annan bild i media - så kanske, kanske den där kittlande miljonen ändå kommer... men det kommer inte att hända.
Förhoppningsvis sätts det då till slut punkt för anhörigas mediamedverkan därefter.
Det märks att du är avundsjuk på pengarna. Det svider rejält. Varför ska de få pengar efter en sån kåkfarargroupie som Lotta som får skylla sig själv.
Fortsättningsvis skrattar jag ända till banken om du får vara med och betala nåt korvöre för mer lär det inte röra sig om - förutom det bra som en sådan här process är ämnad för.

Jag är tillräckligt förnuftig att få tillgång till korrekt fakta - dvs bortom all skit du levererar i denna tråd. Jag ska bjuda upp till dans när jag är klar med resp. område.
Senast redigerad av develi 2018-08-31 kl. 04:25.
Citera
2018-08-31, 04:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Nej men att månad efter månad, år efter år skriva skit om en mördad kvinna och hennes anhöriga - det känns meningsfullt? Sorry men jag kommer aldrig att förstå din agenda - för mig känns det bara totalt empatilöst. Vad är det du vill uppnå? Tycker du att du kommit längre i dina ansatser, eller? Har din "kampanj" här på Flashback varit lyckad?
Ja, och frågan är hur mycket navelludd det är i sammanställningarna kring Lotta. Nu har tiden gått, löven faller och det skola komma mer mordfall.
Vad är väl ett mord som detta.

....När man frågar efter vem som sagt vad i FUP och önskar mer fakta kring påståendena.

Självklart ska jag gå in i FUP del för del och montera ner skitsnacket. Jag ser reda nu att det stämmer föga trots kort tids läsning.
Citera
2018-08-31, 06:19
Medlem
Hur många är det inte som blivit mördade just FÖR att de faktiskt lämnat sin partner?
Men enligt vissa här skulle det säkert vara Lottas fel då också. Allt för att få försvara sitt eget köns tillkortakommanden. För mig är det ett tydligt tecken på att alltför många män fastnat i grottmänniskostadiet och uppenbarligen har hjärnan på dessa inte utvecklats tillräckligt.
Och eftersom svenska män verkar väldigt lättkränkta så är det väl bäst att tillägga att det såklart inte gäller alla män och att det finns kvinnor som misshandlar också blaha blaha.

Det som skrämmer mig är hur många som skyller på offret i sånna här lägen.
Man klappar sig på bröstet och försöker verka bättre än invandrare. Men kvinnosynen i Sverige är långt ifrån så bra som man förevisar , det blir tydligt i sådana här trådar.
Citera
2018-08-31, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dizzi
Hur vet du att 99,9 procent av alla kvinnor klarar det? Varför Lotta valde bli tillsammans med Martin vet varken du eller jag varför. Alla människor är olika val de gör i livet baseras på just individens egna erfarenheter och tycke. Om jag förstår dig rätt så menar du att dåliga beslut, val i livet är lika med att skylla sig själv när man sen blir utsatt för psykisk och fysisk misshandel? Jag anser ej detta det finns ingen människa som ska behöva känna skuld över att de blivit utsatta av en störd individ. Hela skuldfrågan ligger endast på den störda individen som utsätter en annan människa för detta.

Många utsatta kvinnor klandrar sig själva även efter de lämnat ett förhållande med våld och psykisk terror. Det är först när insikten om de psykologiska mekanismer som kickar in som de kan förstå varför de agera och hanterade saker som de gjorde.

Så Lottas val eller agerande är oväsentligt i detta sammanhang hon vart mördad av en psykisk störd individ som inte borde fått vara ute i det fria.

Människor som lever i pågående trauma kan inte tänka klart och tydligt. Därför är det viktigt att samhället skyddar människor emot dessa vidriga förövare .

Man behöver inte oroa sig för psykologiska mekanismer om man överhuvudtaget inte INLEDER en relation med en kåkfararvåldsverkare.

Ingen normal kvinna deltar i ”muckarfester”.

Man kan inte heller skylla på ”trauma” i början när relationen inte ens har börjat. Men tydligen kunde inte Lotta tänka klart ens då..
Citera
2018-08-31, 06:26
Medlem
Herostratoss avatar
Citat:
Läs i FUP - Lotta blev efter några telefonsamtal kontaktad av personal på Kvinnoskyddsboendet med erbjudande om en plats där hunden fick följa med. Lotta tackade trots detta nej till hjälp och återkom inte.

Läs åter i FUP om de sms Lotta skickade till Martin där hon skrev att han var "hennes allt". Att hon ville ha en framtid med honom och ville ha barn. Läs också om hur sur och upprörd Lotta var över att Martin publicerat en bild på Angelica på sin Facebooksida.

Läs gärna också Tingsrättsdomen där man uttryckligen slår fast att det var en ömsesidig och pågående kärleksrelation och att inget talar för att Lotta fruktade något, när hon hade stämt träff och slutligen släppte in Martin på natten när han slog ihjäl henne.

Det här fallet har vinklats i media för att ge en annan bild som bättre ska stämma överens med den agenda ex gränslösa Socionomer har för att få uppmärksamhet och mer skattepengar. Fullt i paritet med Lottas anhörigas pekuniära strävan.
Från början framställdes fallet på ett helt annat sätt och hoppfulla intressenter trodde att detta var ett "skytfönsterfall" som de kunde använda för att driva sin sak.

När det visade sig att Lotta inte alls hade gjort slut med Martin, att hon ljög till polisen, att hon hade snortat kokain och själv tjatat på Martin att ses den där ödesdigra natten - ja då framstod inte det hela som man ville. En del av detta lever fortfarande kvar i media och podcasten.
Tack för sammanfattning. Att P3 driver en feministisk agenda så till den milda grad att de ljuger om det här med hunden borde egentligen inte förvåna mig. GM bär så klart det yttersta ansvaret dock. Hoppas han blir sittande på riktig livstid.
Citera
2018-08-31, 06:29
Bannlyst
Tragisk händelse må hon vila i frid!
Lyssnade på en pod häromdagen där Hasse Aro uttalade sig han sa.
-Dom var aldrig ens ett par / tillsammans...

Vilket jävla skitsnack och det vet alla vi som läst fupen, men det spelar ingen roll oavsett om dom varit gifta i 10 år så är karljäveln fortfarande ett jävla odjur och jag hoppas han ruttnar i finkan men han har tydligen redan börjat få permisar.
Enligt mig så kan inte en sådant här as sona sitt brott tillräckligt så jag hoppas någon skjuter skallen av honom när han kommer ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in