2016-12-30, 22:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Går du på crack eller vad är det frågan om?

På vilket sätt skulle ditt inlägg bevisa att Martin de facto är en sexbrottsling?

Han minns inget och Angelica anser inte att det handlade om sexuellt ofredande.

Vad är ditt problem?

Förhöret fortsätter.
Citat:
Därefter åkt runt i hennes bil och hamnat i Alvik. Där
misshandeln, olaga hot och försök till utpressning sker. Att ni efter det åker tillbaka till
hennes lägenhet. Att du där senare hotar henne med järnkrok och drar av hennes byxor och
slår henne med knuten näve mot lår och huvud. Sen att ni därefter åker till en krog vid
Gullmarsplan.
Citat:
M: Det är samma dag som hon har berättat för mig men hon har berättat på ett annat sätt för
mig ju. Det kan stämma också. Jag kan inte svara på det. Hon har ju varit utan droger så hon vet väl bättre än mig. Men jag kan inte säga annat än det jag fått återberättat för mig för jag
kommer inte ihåg. Men det finns en chans att det är så. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag har
grova minnesluckor. Det är bara att kolla mängderna som jag stoppat i mig, det är hästdoser.

Ja, så med det så vet han inte mycket säger han, och det fortgår i samma mönster i dom här förhören. Så visst har detta hänt, och Solglittret hade ingen vidare beskrivning för något struket åtal vilket inte existerar, så det gick aldrig till åtal vilket Solglittret återigen då ljuger.

Åtalsjusteringen är något helt annat och misstanken om sexuellt ofredande gick inte till åtal man valde olaga hot, misshandel och förstörelse. Det betyder att man ska hänvisa till sida och aktb då man babblar ur sig om just viktiga detaljer som en åtalsjustering.

1. Lotta polisanmälde check!
2. Åtalsjusteringen gäller inte sexuellt ofredande. check!
3. Martin sparkade Lottas huvud. check!
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 22:48.
Citera
2016-12-30, 22:48
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Förhöret fortsätter.

Ja, så med det så vet han inte mycket säger han, och det fortgår i samma mönster i dom här förhören. Så visst har detta hänt, och Solglittret hade ingen vidare beskrivning för något struket åtal vilket inte existerar, så det gick aldrig till åtal vilket Solglittret återigen då ljuger.

Åtalsjusteringen är något helt annat och misstanken om sexuellt ofredande gick inte till åtal man valde olaga hot, misshandel och förstörelse. Det betyder att man ska hänvisa till sida och aktb då man babblar ur sig om just viktiga detaljer som en åtalsjustering.

Skärp dig! Du får snart be om ursäkt!
Åtalet om sexuellt ofredande skrevs initialt - MEN STRÖKS ÖVER. Man valde att inte ha med denna punkt i åtalet. Kan du inte läsa - sexuellt ofredande finns INTE med i åtalet, men räknades upp som en punkt från början.

Du får nog ha bättre på fötterna om du ska påstå att jag ljuger. Skäms!
Citera
2016-12-30, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vet du, jag tror att du kommit på pudels kärna.
Alla diskussioner i media och framförallt här i tråden har handlat om hur någon uppfattat det här brottet och händelserna före och kring.

Eftersom man redan från början ljög och ville få fram en annan bild i folks medvetande, kom olika uppfattningar att härja.

Uppfattningar som baserades dels på mottagarens egna erfarenheter och värderingar och dels på mottagarens egen agenda om vad samhället borde lägga resurser på.

Väldigt mycket kom att bli färgat hur vi uppfattade saker olika. Vissa har slagits med näbbar och klor för att inte få sin världsbild förändrad.

Nu har antagligen slutlig dom avkunnats mot Martin och han sitter välförtjänt långt från oss andra i många år, dömd mördare men ingen sexualbrottling.

Domstolen har slagit fast att de var i ett förhållande och att Lottas uppgifter till anhöriga o vänner "helt enkelt inte var sanna". Härav också klarlagt att Lotta inte var rädd för honom, precis som det står i polisens anteckningar från maj "hon är inte rädd för Martin.
Hon var minst lika intresserad av att umgås med honom som han med henne.

Nu kanske detta mord på en kvinna av hennes käreste kan läggas till handlingarna och statistiken bland de andra 16 kvinnorna i år. Och vi som faktiskt också slogs för vår åsikt, men fick rätt, kan pusta ut. Hon blev inte ihjälslagen av en främmande stalker hon var rädd för.
Är det alltså den åsikt du har slagits för menar du? (Genom att påpeka detaljer som solarium, hårförlängning, sjukskrivning etc.) Åsikten att hon inte blev ihjälslagen av en stalker hon var livrädd för? Patetiskt. Ingen av oss som opponerat oss mot dig, och jag garanterar dig, inte heller hennes närmaste eller någon annan, är av den åsikten att hon mördades av en främmande stalker. Det är uppenbart för alla att hon hamnade i ett destruktivt förhållande som hon hade svårt att ta sig ur. I stort sett alla andra förutom du kan dock inse att det hon mötte i detta förhållande innebar dels att 1) det var inte bara att säga " tack och hej", dels 2) hur det påverkar ens tänkande och beslutsfattande att bli utsatt för dwt hon blev utsatt för.
Citera
2016-12-30, 22:52
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Skärp dig! Du får snart be om ursäkt!
Åtalet om sexuellt ofredande skrevs initialt - MEN STRÖKS ÖVER. Man valde att inte ha med denna punkt i åtalet. Kan du inte läsa - sexuellt ofredande finns ONTE med i åtalet, men räknades upp som en punkt från början.

Du får nog ha bättre på fötterna om du ska påstå att jag ljuger. Skäms!

Nix, det ska du ta fram så det syns och jag frågade dig om sidan och aktbilaga vilket du inte levererade utan hänvisar till en text om överklagande till domstolen.
Du skrev åtalet lades ner och sedan skrev du åtalsjustering och struken.

Det gick aldrig till åtal din jävla idiotjävel. Ge fan i att diskutera i ord du inte hanterar och begriper.
Åtalsjusteringen du hänvisade till finns inte. Struken finns inte i stämningsansökan vilket är åtalet.
Fattar du inte ? Lär dig vad ett åtal är först diskutera sedan.
Citera
2016-12-30, 23:02
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Nix, det ska du ta fram så det syns och jag frågade dig om sidan och aktbilaga vilket du inte levererade utan hänvisar till en text om överklagande till domstolen.
Du skrev åtalet lades ner och sedan skrev du åtalsjustering och struken.

Det gick aldrig till åtal din jävla idiotjävel. Ge fan i att diskutera i ord du inte hanterar och begriper.
Åtalsjusteringen du hänvisade till finns inte. Struken finns inte i stämningsansökan vilket är åtalet.
Fattar du inte ? Lär dig vad ett åtal är först diskutera sedan.

Jag har aldrig använt ordet "åtalsjustering" det kommer från dig.

Sätt dig ner läs FUPen och HR domen som är länkad med TR domen eftersom de hör ihop när HR hänvisar till den - 79 sidor.

Då kommer du också se att det initialt skrevs om åtal för sexuellt ofredande av Angelica.

Det för i helvete du själv som skrev det när du ville ange att jag hade fel och att han var en sexualbrottsling.

Denna punkt om "sexuellt ofredande av Angelica" ströks över och UTELÄMNANDES i åtalet som lades fram.

Vi kanske ska vända på det och du tar fram underlagen till att man först ville ha med "sexuellt ofredande" i åtalet - så kan jag - återigen - visa dig det slutgiltiga åtalet där denna punkt inte finns med.
Citera
2016-12-30, 23:16
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jag har aldrig använt ordet "åtalsjustering" det kommer från dig.

Sätt dig ner läs FUPen och HR domen som är länkad med TR domen eftersom de hör ihop när HR hänvisar till den - 79 sidor.

Då kommer du också se att det initialt skrevs om åtal för sexuellt ofredande av A.

Det för i helvete du själv som skrev det när du ville ange att jag hade fel och att han var en sexualbrottsling.

Denna punkt om "sexuellt ofredande av Angelica" ströks över och UTELÄMNANDES i åtalet som lades fram.

Vi kanske ska vända på det och du tar fram underlagen till att man först ville ha med "sexuellt ofredande" i åtalet - så kan jag - återigen - visa dig det slutgiltiga åtalet där denna punkt inte finns med.

Citat:

Man la ner åtalet för att det inte rörde sig om sexuellt ofredande.

.

Citat:
Man skippade och strök över texten om sexuellt ofredande av Angelica i åtalet. Martin blev aldrig varken dömd eller ens åtalad för sexuellt ofredande. Läs på.

Citat:
Åtalsjustering.

INKOM: 2016-10-07
MÅLNR: B 4328-16
AKTBIL: 115
Gärningsbeskrivningen avseende misshandel, olaga hot och skadegörelse den
18mars 2016 (5000-K747133-16)justeras till följande.
Martin Jonsson har den 18mars 2016 i A bostad i Huddinge
l. hållit en krok i handen och uttalat hot med betydelsen att han skulle skada henne
med kroken samt uttalat hot med betydelsen att han skulle döda henne (olaga hot)
2. orsakat henne smärta, blåmärke och svullnad genom att slå henne i ansiktet och
på låret (misshandel)
3. förstört hennes mobiltelefon och därmed orsakat skador för flera tusen kronor
(skadegörelse).
Samma dag har Martin Jonsson
4. kastat en nyckelknippa i pannan som ändras till ansiktet på An, vilket orsakat henne
smärta och blåmärke (misshandel) samt
5. uttalat hot med betydelsen att han skulle skada henne ytterligare med nyckeln
och hot med betydelsen att han allvarligt skulle skada eller döda henne (olaga hot).
Respektive hot har varit sådant att målsäganden kunde förväntas känna allvarlig
fruktan för sin egen säkerhet. Samtliga gärningar begicks med uppsåt.

Det är stämningsansökan och vad jag kan se är det justerat från meningen med pannan till ansiktet.
Vare sig innan justering eller efter finns detta med som du påstår. Nu är jag färdig med dig och dina hopplösa påstående. Det är du som inte greppar vad ett åtal är.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 23:20.
Citera
2016-12-30, 23:20
Medlem
Citat:
Förhöret fortsätter.

1. Lotta polisanmälde check!
2. Åtalsjusteringen gäller inte sexuellt ofredande. check!
3. Martin sparkade Lottas huvud. check!

Så sexuellt ofredande har visst ägt rum - enligt dig. Men det gick inte till åtal.

Undrar varför?
Citera
2016-12-30, 23:21
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sexuellt ofredande sitter i Mookys skalle på samma envisa sätt som "ökad hotbild" finns i Camillas skalle. Dessa går inte att ändra på oavsett om hela världen - inklusive offret - intygar att så inte var fallet.

Bäst går den avskrivna åtalspunkten om sexuellt ofredande att läsa i FUPen aktbilagorna 101 enligt marginalantackningarna från HR domen sid 70. (Jo den slutar inte på sid 15.. som Moosky påstår)

Man kan ju inte slå in fakta om nu Mooskys skalle är av samma material som ett yxskaft.

Nej Martin åtalades inte för sexuellt ofredande. Hör och häpna - inte heller dömd för detta! Ja under utredning angavs händelsen med Angelica 18/3 först även innefatta sexuellt ofredande. Detta ansåg man inte längre vara så när åtalet stod klart.
Var är problemet???
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-30 kl. 23:25.
Citera
2016-12-30, 23:26
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Bäst går den avskrivna åtalspunkten PM sexuellt ofredande att läsa i FUPen aktbilagorna 101 enligt marginalantackningarna från HR domen sid 70. (Jo den slutar inte på sid 15.. som Moosky påstår)

Man kan ju inte slå in fakta om nu Mooskys skalle är av samma material som ett yxskaft.

Nej Martin åtalades inte för sexuellt ofredande. Hör och häpna - inte heller dömd för detta! Ja under utredning angavs händelsen med Angelica 18/3 först även innefatta sexuellt ofredande. Detta ansåg man inte längre vara så när åtalet stod klart.
Var är problemet???

Det hjälper dig inte du skrev struken i åtalet men visst autismen gör sig gällande här. Men nu vet du att i åtalsjusteringen är det inget struket. Att man stryker något i PM är inte i åtalet. Hahahha.

Vet du ens vad en stämningsansökan är? Justering ser man på nästa sida står det och där kommer det man justerat. Det är stort kryss på första 5 punkterna i stämningsansökan.

Ja du kanske har en HR på 79 sidor, men inte vi andra. Sidan 15 -HR hur man överklagar.
Hahahhahah....Efter detta kommer Solna Tingsrätts dom, och därefter stämningsansökan, och sedan advokat och avräkning.

Stämningsansökan är det den handling som inges till domstol för att väcka åtal.
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 23:34.
Citera
2016-12-30, 23:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det hände med A enligt aktbilaga 53. Så jag tror dig inte utan du överdriver.

Här har du själv angett var det står att läsa att Martin utsatte Angelica för sexuellt ofredande.

Så varför frågar du om var det har stått????
Citera
2016-12-30, 23:33
Medlem
Citat:
Bäst går den avskrivna åtalspunkten om sexuellt ofredande att läsa i FUPen aktbilagorna 101 enligt marginalantackningarna från HR domen sid 70. (Jo den slutar inte på sid 15.. som Moosky påstår)

Var är problemet???

Jag tror inte att ens Martin hade lyckats med att banka fakta I Mooskys skalle oavsett om han tog I och använde även fötterna som hjälpmedel..

Problemet är att Moosky har bestämt sig för att det är så.
Citera
2016-12-30, 23:39
Medlem
Citat:
Det hjälper dig inte du skrev struken i åtalet men visst autismen gör sig gällande här. Men nu vet du att i åtalsjusteringen är det inget struket. Att man stryker något i PM är inte i åtalet. Hahahha.

Vet du ens vad en stämningsansökan är? Justering ser man på nästa sida står det och där kommer det man justerat. Det är stort kryss på första 5 punkterna i stämningsansökan.

Ja du kanske har en HR på 79 sidor, men inte vi andra. Sidan 15 -HR hur man överklagar.
Hahahhahah....Efter detta kommer Solna Tingsrätts dom, och därefter stämningsansökan, och sedan advokat och avräkning.

Stämningsansökan är det den handling som inges till domstol för att väcka åtal.

Du själv tycks inte veta vad sexuellt ofredande är. Du måste nog gå och studera brottsbalken lite till..

Det är inget fel att ha asperger. Men det försvårar kommunikationen med andra.

Lotta hade sina tillkortakommanden. Martin sina...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in