2016-12-30, 21:55
  #8245
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skitprat! Oavsett så visste inte Lotta om att hon skulle dö av hans våld den här natten, så där kommer du ingen vart med dina tågspår. En femåring fattar detta, så finns det inget skyll dig själv i brottsbalken vilket du själv konstaterat. Dina åsikter håller inte helt enkelt.


Det finns ingenting i brottsbalken som säger att ifall Mooky på Flashback anser att någon är en sexbrottsling att han de facto verkligen är det också.

Du föll på eget grepp
Citera
2016-12-30, 22:01
  #8246
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldGimp
Man undrar vilken ställning du avlades i eftersom du verkar bra jävla snedknullad.
Klart du kan vara sexbrottsling utan att du har blivit dömd för det.
Enligt din logik är ungefär som att påstå att någon som har rånat en bank inte är en bankrånare för att han inte blivit dömd för det

Det är inte min åsikt. Det är Mookys egen åsikt. Det som inte finns i brottsbalken existerar inte..

Om man inte är dömd i domstol för att vara en idiot - då är man inte det.. typ så
Citera
2016-12-30, 22:06
  #8247
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Vilken aktbilaga finns detta med?
Vad han är dömd för har inte undgått någon men det betyder inte att detta inte skett.




Lägg ner. Sexuellt ofredande vet du inget om. Han minns inte ens. Du vet inte om det går att väcka åtal bara för att någon inte känner att det är så. Vad fan får du allt ifrån?

Vi vet i alla fall att det inte går att väcka åtal mot Martin för sexuellt ofredande bara för att DU känner för det..
Citera
2016-12-30, 22:07
  #8248
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Om jag inte har fel brukar hänvisning till aktbilagorna oftast innebära FUPen och inte domen.

Det jag talar om är Hovrättsdomen på 79 sidor.

Om du söker på Googel på "Lotta Rudholm" kommer du efter 5-6 rubriker till något som heter QFups. Längst ned i den texten finns en klickbar länk till HR domen via minifil.

Du kan då ladda ner hela domen.
På sid 48-49 finns texten om Angelicas åtal mot Martin och på sid 76-78 finns åtalat med den överstrukna texten och hänvisningar i marginalen.

Jag har detta redan men ser faktiskt inte vad du menar för sidan 76-78 i min fil handlar om text från Hovrätten i upplysningssyfte.
Jag ser åtalsjustering gällande misshandel och olaga hot och förstörelse, på sidan 70 i min fil. Det står aktb 52 är det denna du menar?
Nej, HR domen är på 15 sidor inte 79. Efter detta kommer TR och längst ner lite stämningsansökan och från advokaten. Och avräkningsunderlag.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
Vi vet i alla fall att det inte går att väcka åtal mot Martin för sexuellt ofredande bara för att DU känner för det..
Behövs inte han är dömd för mord och ska tillräknas närmare 19 år så det räcker, men ofredandet går inte att komma ifrån då det gäller diskussionen här.
__________________
Senast redigerad av Moosky 2016-12-30 kl. 22:14.
Citera
2016-12-30, 22:12
  #8249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Vi kan alla vara mördare, rånare och sexbrottlingar. Men för att vi ska få bära titeln "rånare,mördare eller sexbrottsling" bör vi nog stått åtalade och dömts för det.

När det gäller sexuellt ofredadande för beteckning av en händelse som skett privat utan vittnen mellan två personer - Angelica och Martin - bör det ju vara ett minimikrav att i vart fall offret uppfattat det som sexuellt ofredande. Nu hade tydligen inte ens offret Angelica uppfattat saken så. Då går det inte att väcka åtal.

Moosky anser att det borde ändå ha skett eftersom HEN uppfattade det som sexuellt ofredande. Skit i hur Angelica uppfattade det. Det är ju bara en dum blondin som inte kan tänka själv..

Camilla har också mycket starka åsikter om hur Lotta uppfattade Martin och hon ändrar inte sin uppfattning om oavsett att hon kan se svart på vitt att hennes uppfattning inte stämmer med verkligheten. Hon hävdar ändå på det bestämdaste att åklagaren har FEL och hon RÄTT..

Nu har några tidningarna börjat skriva "enligt anhöriga" eller "enligt systern" istället för att skriva hur det VAR..
Citera
2016-12-30, 22:21
  #8250
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ungefär samma sak som att skylla sig själv även om orden är inbäddade så syns det klart och tydligt.
Lotta valde Martin som var farlig då ska hon skylla sig själv enligt sno. Ingen brottsbalk att hänvisa till finns, men det ska ändå diskuteras helt utan underlag.

Det räcker inte att man ser orden - man måste också förstå innebörden av dem.

Det står inte heller i brottsbalken att Lotta valde Martin. Ändå gjorde hon det.

Titta: det existerar en verklighet utanför brottsbalken
Citera
2016-12-30, 22:23
  #8251
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Moosky anser att det borde ändå ha skett eftersom HEN uppfattade det som sexuellt ofredande. Skit i hur Angelica uppfattade det. Det är ju bara en dum blondin som inte kan tänka själv..

Camilla har också mycket starka åsikter om hur Lotta uppfattade Martin och hon ändrar inte sin uppfattning om oavsett att hon kan se svart på vitt att hennes uppfattning inte stämmer med verkligheten. Hon hävdar ändå på det bestämdaste att åklagaren har FEL och hon RÄTT..

Nu har några tidningarna börjat skriva "enligt anhöriga" eller "enligt systern" istället för att skriva hur det VAR..

Men varva ner du verkar uppskruvad. Ta nu och läs brottsbalken och se om det finns något du kan bita i gällande dina anklagelser om Lottas val och leverne. Resten verkar rörigt och obegripligt som du just nu skriver om. Nej, A är inte någon dum blondin, så det kan du stryka.

Ja, då du skriver i topp med brottsbalken och det brott som är begånget så kanske medias artiklar går in. Det handlar om mord inte hur Lotta levde eller vilka val hon gjorde eller om hon var sjukskriven. Gärningarna som hat begåtts har du här. Sorry dina åsikter är inte med.

1. GROV FRIDSKRÄNKNING (5000-K618313-16)


Gärning
Martin Jonsson och Anncharlott Rudholm har under våren 2016 haft en parrelation. Jonsson har under perioden mars-maj uppsåtligen begått följande gärningar mot Rudholm, vilka samtliga har varit led i en upprepad kränkning av hennes integritet och har varit ägnade att allvarligt skada hennes självkänsla.
a. misshandel
b. skadegörelse g
c. misshandel
d. skadegörelse


2. FÖRTAL (5000-K618313-16)

3. MORD (5000-K663828-16)

Gärning
Martin Jonsson har den 4 juni 2016 i Anncharlott Rudholms bostad i Bromma uppsåtligen berövat henne livet genom utdela ett stort antal – fler än tio – slag och sparkar mot hennes ansikte och huvud samt genom att slå, sparka eller ta hårda grepp om hennes hals.
Rudholm har befunnit sig i en skyddslös ställning och har legat försvarslös på golvet när det mesta av våldet utövats

4-7. NARKOTIKABROTT, RINGA BROTT (5000-K663828-16)
Citera
2016-12-30, 22:25
  #8252
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag har detta redan men ser faktiskt inte vad du menar för sidan 76-78 i min fil handlar om text från Hovrätten i upplysningssyfte.
Jag ser åtalsjustering gällande misshandel och olaga hot och förstörelse, på sidan 70 i min fil. Det står aktb 52 är det denna du menar?
Nej, HR domen är på 15 sidor inte 79. Efter detta kommer TR och längst ner lite stämningsansökan och från advokaten. Och avräkningsunderlag.


Behövs inte han är dömd för mord och ska tillräknas närmare 19 år så det räcker, men ofredandet går inte att komma ifrån då det gäller diskussionen här.

Du kan inte kalla honom för en sexbrottsling, eftersom han inte är dömd för det.

Det var ju din egen argument när vi pratade om de kriminella handlingar som Lotta utförde.
Citera
2016-12-30, 22:32
  #8253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Men varva ner du verkar uppskruvad. Ta nu och läs brottsbalken och se om det finns något du kan bita i gällande dina anklagelser om Lottas val och leverne. Resten verkar rörigt och obegripligt som du just nu skriver om. Nej, A är inte någon dum blondin, så det kan du stryka.

Ja, då du skriver i topp med brottsbalken och det brott som är begånget så kanske medias artiklar går in. Det handlar om mord inte hur Lotta levde eller vilka val hon gjorde eller om hon var sjukskriven. Gärningarna som hat begåtts har du här. Sorry dina åsikter är inte med.

1. GROV FRIDSKRÄNKNING (5000-K618313-16)


Gärning
Martin Jonsson och Anncharlott Rudholm har under våren 2016 haft en parrelation. Jonsson har under perioden mars-maj uppsåtligen begått följande gärningar mot Rudholm, vilka samtliga har varit led i en upprepad kränkning av hennes integritet och har varit ägnade att allvarligt skada hennes självkänsla.
a. misshandel
b. skadegörelse g
c. misshandel
d. skadegörelse


2. FÖRTAL (5000-K618313-16)

3. MORD (5000-K663828-16)

Gärning
Martin Jonsson har den 4 juni 2016 i Anncharlott Rudholms bostad i Bromma uppsåtligen berövat henne livet genom utdela ett stort antal – fler än tio – slag och sparkar mot hennes ansikte och huvud samt genom att slå, sparka eller ta hårda grepp om hennes hals.
Rudholm har befunnit sig i en skyddslös ställning och har legat försvarslös på golvet när det mesta av våldet utövats

4-7. NARKOTIKABROTT, RINGA BROTT (5000-K663828-16)

Och jag vill minnas att just DU hävdade att sexuellt ofredande också stod på listan. Men jag ser det inte bland de gärningar som har begåtts.

Ändå hävdar du det. Med emfas..

Läs du din brottsbalk en gång till..
Citera
2016-12-30, 22:33
  #8254
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du kan inte kalla honom för en sexbrottsling, eftersom han inte är dömd för det.

Det var ju din egen argument när vi pratade om de kriminella handlingar som Lotta utförde.
Citat:
FL: Börja med att berätta om din relation till A
M: Vi träffades på en dejtingsida som hon knullade på, badoo.
FL: När var det ni träffades?
M: Jag vet inte. Hela året har varit en dimma för mig. Jag vet ju ingenting.

När Martin får misstankarna presenterade för sig säger han så här.
Citat:
M: Vad är det för jävla krok och så, jag fattar ingenting. Jag blir riktigt jävla äcklad. Jag vet
att jag är skev och så och är dum och kan säga saker. Hoten och sånt det kan jag köpa att jag
gjort. Det skulle jag kunna ha gjort men jag kan inte säga det rakt ut för jag kommer inte ihåg.
Du kan fråga henne också om hur mycket piller jag tagit. Jag kan inte svara på vad som har
hänt under den här tiden. Jag kan inte det. Jag har grova minnesluckor. Jag kräktes hela tiden.
Jag hade knappt någon näring i kroppen. Jag gick på jättehöga preparattillskott av anabola.
Jag hade jättehöga doser. Min hjärna gick på högvarv.
M: Telefonen vet jag att jag har haft sönder men jag vet inte direkt hur. Det är det jag kan
säga. Och att hon fått en nyckel i ansiktet det vet jag också.


Citat:
Ursprungligen postat av sno
Och jag vill minnas att just DU hävdade att sexuellt ofredande också stod på listan. Men jag ser det inte bland de gärningar som har begåtts.

Ändå hävdar du det. Med emfas..

Läs du din brottsbalk en gång till..

Var då?
Citera
2016-12-30, 22:37
  #8255
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
När Martin får misstankarna presenterade för sig säger han så här.


Var då?


Går du på crack eller vad är det frågan om?

På vilket sätt skulle ditt inlägg bevisa att Martin de facto är en sexbrottsling?

Han minns inget och Angelica anser inte att det handlade om sexuellt ofredande.

Vad är ditt problem?
Citera
2016-12-30, 22:38
  #8256
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Moosky anser att det borde ändå ha skett eftersom HEN uppfattade det som sexuellt ofredande. Skit i hur Angelica uppfattade det. Det är ju bara en dum blondin som inte kan tänka själv..

Camilla har också mycket starka åsikter om hur Lotta uppfattade Martin och hon ändrar inte sin uppfattning om oavsett att hon kan se svart på vitt att hennes uppfattning inte stämmer med verkligheten. Hon hävdar ändå på det bestämdaste att åklagaren har FEL och hon RÄTT..

Nu har några tidningarna börjat skriva "enligt anhöriga" eller "enligt systern" istället för att skriva hur det VAR..

Vet du, jag tror att du kommit på pudels kärna.
Alla diskussioner i media och framförallt här i tråden har handlat om hur någon uppfattat det här brottet och händelserna före och kring.

Eftersom man redan från början ljög och ville få fram en annan bild i folks medvetande, kom olika uppfattningar att härja.

Uppfattningar som baserades dels på mottagarens egna erfarenheter och värderingar och dels på mottagarens egen agenda om vad samhället borde lägga resurser på.

Väldigt mycket kom att bli färgat hur vi uppfattade saker olika. Vissa har slagits med näbbar och klor för att inte få sin världsbild förändrad.

Nu har antagligen slutlig dom avkunnats mot Martin och han sitter välförtjänt långt från oss andra i många år, dömd mördare men ingen sexualbrottsling.

Domstolen har slagit fast att de var i ett förhållande och att Lottas uppgifter till anhöriga o vänner "helt enkelt inte var sanna". Härav också klarlagt att Lotta inte var rädd för honom, precis som det står i polisens anteckningar från maj "hon är inte rädd för Martin.
Hon var minst lika intresserad av att umgås med honom som han med henne.

Nu kanske detta mord på en kvinna av hennes käreste kan läggas till handlingarna och statistiken bland de andra 16 kvinnorna i år. Och vi som faktiskt också slogs för vår åsikt, men fick rätt, kan pusta ut. Hon blev inte ihjälslagen av en främmande stalker hon var rädd för. Det var dumt och naivt av Lotta att tro på en "ofarlig" framtid med Martin. Hon valde detta själv,men förtjänar narturliigtvis inte att bli ihjälslagen av honom. Case closed.
__________________
Senast redigerad av Solglittret 2016-12-30 kl. 22:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in