2016-06-11, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av filippasol
Det stämmer överhuvudtaget inte. ALLA som söker hjälp får hjälp.

lögn, alternativt fantasier på nivåer som inte ens är rolig. det var väldigt längesedan vi hade en sådan psykvård. idag har vi en ''vård'' där det lex-maria och det finns fall där folk har åkt för överdoseringar på receptbelagda preparat och inte ens fått en remiss.

så för allas bästa sluta fantisera.
Citera
2016-06-11, 22:58
Medlem
Tolvans avatar
Vi vet ju en del om GMs bröder men vad vet vi om föräldrarna? Har någon tagit upp dem tidigare i tråden? Jag är personligen lite nyfiken vad det kan vara för mänskligt avskrap som producerat dessa avskum.
Citera
2016-06-11, 23:05
Bannlyst
Super aggressiv hund + helyllekvinna, nånting är fel i den bilden.
Senast redigerad av peheis666 2016-06-11 kl. 23:08.
Citera
2016-06-11, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Vi vet ju en del om GMs bröder men vad vet vi om föräldrarna? Har någon tagit upp dem tidigare i tråden? Jag är personligen lite nyfiken vad det kan vara för mänskligt avskrap som producerat dessa avskum.

Citat:
Det två brödernas uppväxt beskrivs som besvärlig. De växte upp med en missbrukande mor, som gick bort 2006.
Den äldre brodern hoppade av gymnasiet, och började jobba som målare och jobbade till och från. I en tidig utredning beskrev han sin tonårstid som jobbig, han umgicks mycket med vänner som drack mycket och vid 18 års ålder, efter den första domen, flyttades han till ett familjehem, och var fortsatt familjehemsplacerad i fyra år – fram till 1992 – när han var 22 år gammal. Samma år blev han pappa. Under barnets första två år syns han inte i brottsregistret, men sedan hopar sig domarna igen.
I en utredning som gjordes i början av 2001 uppgav han att han hade alkoholproblem, och mådde psykiskt dåligt. Vid tre tillfällen under loppet av en månad 2000 sökte han hjälp på psykakuten.
– Jag är rädd för vad jag kan ställa till med när jag är onykter, berättade han.

-

Citat:
Han anses enligt den psykologiutredning som gjorts på honom ha diagnosen antisocial personlighetsstörning och psykopati. Han har även diagnosen ADHD

ASPD och sen bristande impulskontroll på det, ja detta är något som högst sannolikt suttit inlåst om vi haft kvar mentalsjukhusen i detta land.
Senast redigerad av dip 2016-06-11 kl. 23:14.
Citera
2016-06-11, 23:11
Medlem
mollie2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666
Vad menar du med superaggressiv? Ecco, Lottas hund är inte superaggressiv. Rasen har vaktinstinkt!
Citera
2016-06-11, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Någon annan tjej i tråden berättade tidigare att hon visste vem Martin var samt att hon vid samma tillfälle som Martin hade varit på Psyk, och hävdade bestämt att den tjej som var där tillsammans med Martin absolut inte var Lotta (vars fotografi då fanns publicerat i media)!

Sanningshalten i påståendet har jag givetvis inte en susning om, men tyckte då att det i sammanhanget lät fullt rimligt.

Ja, det var nog högst sannolikt ett "planerat" besök på psyk från hans sida. Jag tror att den dag Lotta dumpade honom satte han sitt mål. Villkorlig frigivning, förberedelser (psykbesöket), och slå ihjäl Lotta samt ringa polisen och anmäla sig själv.
Citera
2016-06-11, 23:22
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
-

Det två brödernas uppväxt beskrivs som besvärlig. De växte upp med en missbrukande mor, som gick bort 2006.
Den äldre brodern hoppade av gymnasiet, och började jobba som målare och jobbade till och från. I en tidig utredning beskrev han sin tonårstid som jobbig, han umgicks mycket med vänner som drack mycket och vid 18 års ålder, efter den första domen, flyttades han till ett familjehem, och var fortsatt familjehemsplacerad i fyra år – fram till 1992 – när han var 22 år gammal. Samma år blev han pappa. Under barnets första två år syns han inte i brottsregistret, men sedan hopar sig domarna igen.
I en utredning som gjordes i början av 2001 uppgav han att han hade alkoholproblem, och mådde psykiskt dåligt. Vid tre tillfällen under loppet av en månad 2000 sökte han hjälp på psykakuten.
– Jag är rädd för vad jag kan ställa till med när jag är onykter, berättade han.
.
Tack för det dip.

Och fader okänd?
Citera
2016-06-11, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mollie2010
Vad menar du med superaggressiv? Ecco, Lottas hund är inte superaggressiv. Rasen har vaktinstinkt!

Rätt. Det är en fransk hund med både vall- och vaktinstinkt. Jag har erfarenhet av en del, så generellt aggressiv skulle jag inte säga att dom är.

Uppenbarligen inte, för då hade den mest troligt inte överlevt.
Citera
2016-06-11, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peheis666

Vad yrar du om? vadå superaggressiv hund?
Citera
2016-06-11, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Rätt. Det är en fransk hund med både vall- och vaktinstinkt. Jag har erfarenhet av en del, så generellt aggressiv skulle jag inte säga att dom är.

Uppenbarligen inte, för då hade den mest troligt inte överlevt.

Utan å lägga för stor vikt vid hunden.. Den används inom olika områden(också polis å militär) så den har nog bra med kapacitet. Hur är det om man är drog/anabola-påverkad, hur mkt känner man om man blir hundbiten? Kanske han fortsatte misshandla trots hunden?
Citera
2016-06-11, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nittonhundraett
Utan å lägga för stor vikt vid hunden.. Den används inom olika områden(också polis å militär) så den har nog bra med kapacitet. Hur är det om man är drog/anabola-påverkad, hur mkt känner man om man blir hundbiten? Kanske han fortsatte misshandla trots hunden?

Isåfall hade det nog stått att han förts till sjukhus först innan polisen kunde ta med honom till sitt lilla krypin.
Citera
2016-06-11, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompish
Isåfall hade det nog stått att han förts till sjukhus först innan polisen kunde ta med honom till sitt lilla krypin.

Låter rimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in