2016-06-11, 21:19
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mollie2010
Hunden fick ex sambon som har delad vårdnad, hämta ut från polisstationen. Oskadd.
Det jag tycker är konstigt är att han inte gick till angrepp mot förövaren.
Håller helt med dig Mollie2010 eftersom en Briard är känd för att vara lojal, trofast, beskyddande orädd m.m.
Kanske idioten tidigare har klappat på hunden (c:a 25-40 kg) och då etablerat att Martin är en alfa-hanne placerad mellan Lotta och hunden i en s.k. flock-hierarki?
Han är tydligen van med kamphundar och har ju bevisligen sedan 15 års ålder hunnit stampa sönder ett antal människohuvuden.

Vem vet vad som hände med hunden i samband med att Martin knäckte några revben på Lotta? Hunden kanske inte ens var där då, men om Lotta visade hunden att hon var rädd för Martin, så kanske hunden t.o.m. uppfattade Martin som högre stående än Lotta i en hierarki?

Allt är ju bara spekulationer ifrån min sida, och jag hoppas att du inte tar illa upp för det, eftersom du berättat att du har någon form av kommunikation med någon anhörig.
Ta hand om dig!
Citera
2016-06-11, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvalls
Han skulle alltså ha suttit i fängelse till juli 2017 men släpptes av nån oförklarlig anledning ut tidigt 2016 och straffet omvandlas till villkorligt.

Han skulle släppas ut Juli 2016. Men släpptes ut Oktober 2015. (ungefär)
Citera
2016-06-11, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Potifar2
Ja du. Med tanke på att MGM sågs på Psyk dagen innan han slog ihjäl Lotta har du helt rätt. Psykiatrin är också under nedmontering och hård press. Folk söker hjälp och får inte hjälp eller får fel hjälp, får träffa sjuttioelva olika läkare på psyk, får höra att man måste vara farlig för sig själv eller andra för att bli inlagd osv.

Sedan när det är för sent så klarar inte den rättspsykiatriska vården heller sitt uppdrag. Knappast för att de inte VILL. Utan pga resursbrist.

Det stämmer överhuvudtaget inte. ALLA som söker hjälp får hjälp. Det är nämligen lag på det. Vården får enligt lagen inte neka någon hjälp. Dom som inte "får" hjälp är dom som inte vill ha hjälp och dom som inte samarbetar. Det är nämligen omöjligt att hjälpa dom. Alla som samarbetar får hjälp. Och väldigt bra hjälp.

Det kan hända att det kan vara sjuttioelva olika läkare men då får man ju acceptera att det är så det är.

Att man bara blir inlagd om man är farlig för sig själv eller andra stämmer inte det heller. Det räcker att man säger att man t ex mår väldigt dåligt och att man vill bli inlagd och så blir man också det. Det är väldigt lätt att bli inlagd om man själv säger att man behöver det.
Citera
2016-06-11, 21:28
Medlem
mollie2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Håller helt med dig Mollie2010 eftersom en Briard är känd för att vara lojal, trofast, beskyddande orädd m.m.
Kanske idioten tidigare har klappat på hunden (c:a 25-40 kg) och då etablerat att Martin är en alfa-hanne placerad mellan Lotta och hunden i en s.k. flock-hierarki?
Han är tydligen van med kamphundar och har ju bevisligen sedan 15 års ålder hunnit stampa sönder ett antal människohuvuden.

Vem vet vad som hände med hunden i samband med att Martin knäckte några revben på Lotta? Hunden kanske inte ens var där då, men om Lotta visade hunden att hon var rädd för Martin, så kanske hunden t.o.m. uppfattade Martin som högre stående än Lotta i en hierarki?

Allt är ju bara spekulationer ifrån min sida, och jag hoppas att du inte tar illa upp för det, eftersom du berättat att du har någon form av kommunikation med någon anhörig.
Ta hand om dig!
Nej jag tar inte illa upp mem det är jobbigt att se hur de anhöriga lider...
Citera
2016-06-11, 21:29
Medlem
Mördarbröderna får lite reklam i AB för er som har plus
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22977355.ab?teaser=true
Citera
2016-06-11, 21:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Det var ju ett planerat drag från hans håll, att besöka psyk innan han mörda Lotta
Någon annan tjej i tråden berättade tidigare att hon visste vem Martin var samt att hon vid samma tillfälle som Martin hade varit på Psyk, och hävdade bestämt att den tjej som var där tillsammans med Martin absolut inte var Lotta (vars fotografi då fanns publicerat i media)!

Sanningshalten i påståendet har jag givetvis inte en susning om, men tyckte då att det i sammanhanget lät fullt rimligt.
Citera
2016-06-11, 21:30
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Har inte orkat läsa hela tråden, (endast ca 15 sidor bakifrån) det verkar vara en del oenigheter om offret hade ett förhållande med gärningsmannen. Hade hon inte det? Fick den känslan när jag läste någon artikel i expressen som handlade om hennes ex-pojkvän.
Citera
2016-06-11, 21:31
Medlem
Citat:
Briard är känd för att vara lojal, trofast, beskyddande orädd m.m.
)

Den rasen (Briard) anses som en "tuff" hund. Märkligt att den inte har skyddat BO.
Citera
2016-06-11, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Har inte orkat läsa hela tråden, (endast ca 15 sidor bakifrån) det verkar vara en del oenigheter om offret hade ett förhållande med gärningsmannen. Hade hon inte det? Fick den känslan när jag läste någon artikel i expressen som handlade om hennes ex-pojkvän.

Det är väl ingen som vet riktigt 100%. Personligen börjar jag tvivla på att de hade ett regelrätt förhållande och lutar mer åt att mördaren valde ut henne och stalkade.
Citera
2016-06-11, 21:34
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Någon annan tjej i tråden berättade tidigare att hon visste vem Martin var samt att hon vid samma tillfälle som Martin hade varit på Psyk, och hävdade bestämt att den tjej som var där tillsammans med Martin absolut inte var Lotta (vars fotografi då fanns publicerat i media)!

Sanningshalten i påståendet har jag givetvis inte en susning om, men tyckte då att det i sammanhanget lät fullt rimligt.
Det kanske stämmer, MEN har var avsiktligt på psyk innan mordet just för att kunna påvisa att han mått dåligt och sökt akut hjälp
Citera
2016-06-11, 21:44
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasha08
Det kanske stämmer, MEN har var avsiktligt på psyk innan mordet just för att kunna påvisa att han mått dåligt och sökt akut hjälp

Och hur vet du att det var avsiktligt om man får fråga?
Senast redigerad av satanslillebror 2016-06-11 kl. 21:48.
Citera
2016-06-11, 21:48
Medlem
Sasha08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Och hur vet du att det var avsikligt om man får fråga?
Finns svart på vitt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in