2016-05-28, 14:47
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och dom ställen som inte tar betalt så får man be om nyckel i kassan och får nåt i denna stilen: https://www.youtube.com/watch?v=i21dtnWWIl8

Hehe! Typ bensinstationer brukar hänga på någonting som är jobbigt att släpa på.
Citera
2016-05-28, 14:51
Medlem
Gratis i Tyskland? Så fort man ska gå på en toalett på en rastplats så kostar det 1 Euro. Jag var på en rastplats i Belgien där det var gratis, den var extremt skitig.

Behöver jag pinka när jag är i Stockholm finns det en gratistoalett vid slottet, annars går jag in på Kungliga biblan och använder deras som inte kostar
Citera
2016-05-28, 14:52
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Hehe! Typ bensinstationer brukar hänga på någonting som är jobbigt att släpa på.

Konsum här har nån jäkla mojjäng på sin i storleksklassen att man nästan överväger att lösa en kundvagn, samma med Hemköp (dom lessnade på att lokala tiggaren använde toan som dushrum bla)...
Citera
2016-05-28, 14:53
Medlem
Cataphracts avatar
Urindoften på offentlig plats kommer ju av romerna ifrån Rumänien och Bulgarien. Har man någonsin gått förbi en av deras sovplatser i Sthlm city nattetid där de ligger i sovsäckar så vet man hur illa det luktar i anslutning till den platsen.

De utför sina behov utomhus på gatorna.
Citera
2016-05-28, 15:04
Medlem
KonungHonungs avatar
Ska man ta betalt så får man också acceptera Kort eller Swish. Restauranger brukar visserligen låta gäster använda toaletter mha kvittot, men hur gör man om man måste använda toaletten innan man beställer?

Inte en jävel går omkring med metallpengar längre. Joakim von Anka möjligen.
Senast redigerad av KonungHonung 2016-05-28 kl. 15:07.
Citera
2016-05-28, 15:05
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cataphract
Urindoften på offentlig plats kommer ju av romerna ifrån Rumänien och Bulgarien. Har man någonsin gått förbi en av deras sovplatser i Sthlm city nattetid där de ligger i sovsäckar så vet man hur illa det luktar i anslutning till den platsen.

De utför sina behov utomhus på gatorna.
I Malmö har zigenarna åtminstone anständigheten att bajsa och kissa på kyrkogårdarnas gravar.

https://www.google.se/search?q=bajs+grav+malm%C3%B6+kyrkog%C3%A5rd&ie=ut f-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=dJdJV5rREYWMsAHfyr6wAg

Alla politiler och alla poliser är jättenöjda med det, det är så här idealsamhället de har skapat borde vara, enligt dem alla enhälligt. Alla svenskar röstar lydigt idiotiskt för mer av samma. Alla svenskar vill aktivt att deras grav bajsas på av zigenare. Det är den värderingen som kollektivt definierar vad det svenska folket är för någonting.

Inte u dra på att varenda svensk hatar svenska folket och Sverige. Jag hatar dem, de äcklar mig de värdelösa försvarslösa offergrisarna. Jag förstår alla som pissar på de självhatande äckelsvenskarnas gravar. Det är ju så de själva alltid aktivt har valt att ha det. Svendka Kyrkan skulle älska att alla deras kyrkor används som toaletter. Svensk kultur har tre ideal: Förnedring. Misslyckande. Döden.
Senast redigerad av Fri 2016-05-28 kl. 15:13.
Citera
2016-05-28, 15:15
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Gratis i Tyskland? Så fort man ska gå på en toalett på en rastplats så kostar det 1 Euro. Jag var på en rastplats i Belgien där det var gratis, den var extremt skitig.

Behöver jag pinka när jag är i Stockholm finns det en gratistoalett vid slottet, annars går jag in på Kungliga biblan och använder deras som inte kostar
Finns även en gratispissoar nedanför Klara Kyrka. Den luktar inte godis direkt!!

Vid Brommaplan så finns det ett kombinerat betaldass och gratispissoar. Detta hindrar dock inte tiggarzigenarna att använda ICA:s lastramp som toalett. Även den lilla infarten på sidan av Swedbank är poppis att använda.
Citera
2016-05-28, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitet-Golv
Senast för någon dag sedan såg jag en svartmuskig man hoppa ut ur bilen och ställde sig och kissade mot väggen. Han måste ha varit nödig.
Är det invandringens fel att gatorna i Sverige stinker urin?
Citera
2016-05-28, 15:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Är det invandringens fel att gatorna i Sverige stinker urin?
Det är det definitivt.
Citera
2016-05-28, 15:33
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Ja, det luktar urin rätt ofta i de svenska städer jag har varit. Man kan gnälla över att det kostar en femkrona att gå på offentlig toalett, men det går ju att vara förberedd också, dvs ta med sig en tia eller femma. I Stockholm finns väl dessutom små bås av diskbänksplåt som är helt gratis, eller har de tagits bort? Visserligen stank dessa små bås på långt håll, men fördelen med det var att det inte behövde skyltas för att folk skulle hitta rätt, om man säger så.

Vidare. Problemet med den dåliga toalettinfrastrukturen i Sverige kommer sig bland annat av att svenska kommunpolitiker ofta inte längre lever i något som kan kallas för verkligheten. Kiss och bajs är som företeesle i det nya och vackra Sverige, liksom bortraderat från deras medvetanden. Ungefär som död och sjukdom.

Som avslutning kan jag rekommendera att gå på offentlig toalett i Nordafrika. Bara för att få en förståelse för att stank kan vara ett relativt begrepp. Det är lätt att hålla sig i Alger, så att säga. Funderade på att också nämna indiska offentliga toaletter här, men det skulle ställa indierna i allt för dålig dager, i vissa fall till och med i jämförelse med nordafrikanerna. Inte alltid är de gratis heller. Vill bara nämna också, att den gång jag var på toaletten på Kölns järnvägsstation, glömmer jag inte.

I övrigt intressant tråd med spännande kommentarer.
Citera
2016-05-28, 15:45
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Urinstanken beror på att Sveriges befolkning är så primitiv. Vi kissar och bajsar, var vi än står och går. Högt och lågt. Jag har startat en tråd om detta fenomen som speglar bajskorvens problem i överklassförorten Kista i Stockholms län. Där vittnas det om bajskorvar på gatan. Jag misstänker att det är de anställda på Ericsson som bajsar på trottoaren på väg mellan tunnelbanan och arbetet: (FB) Artikel: Kista centrum fylls av människobajs

Problemet kommer dock att försvinna genom att vi svenskar byts ut mot mer civiliserade kulturer, där bajsandet i offentliga rum inte finns på kartan.
problematiken med denna konstanta förorening av Kista kan ju också ligga i det som en tidigare skrev, att denne numera gick omkring på planeten jorden helt kontantlös. Där har du pudelns kärna! Skitnödigheten har inga lagar, den har ingen rasism, inga fördomar. Den drabbar alla oavsett ålder eller hudfärg. Från fattige Pialli, fiskare på Bali, till drottning Silvia, ja det säger jag eder, inte ens drottning Elizabeth kommer undan det primitivaste av primitiva, och halle-fucking-luuja vad jag är glad över detta, att man inte kan köpa sig fri från detta. Alla måste skita! Sen kan det ju i och för sig inte vara så svårt att skaffa sig en byxficka välförsedd med femmor och tior och whatever.
Citera
2016-05-28, 15:46
Medlem
Ferhs avatar
Är väl främst invandrare och dylikt som brukar roa sej med att förstöra offentliga toaletter, och är väl svårt att göra något åt det med för man kan ju inte gärna ha övervakningskamera inne på toaletten.

...Kanske göra så att för att få använda en offentlig toalett så måste man istället för att betala ha ett gratis medlemskap i en sak, och medlemskostnaden består i att man måste ställa upp och rengöra offentliga toaletter en timme om året + få godkänt för arbetet? Kanske kan lära folk att bete sej som människor när de får uppleva hur det är att städa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in