• 1
  • 2
2014-07-31, 21:41
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Centrumet fylls av människobajs!

Enligt nätttidningen Mitti är Kista centrum fyllt av människobajs. Alla lediga utrymmen och prång sägs vara fyllda av människor som sitter på huk och krystar för fulla muggar. Medborgaren och kistaiten Inger Bagger har tagit på sig att dokumentera och kartlägga förödelsen. "Hennes kamera är fylld av bilder på bajskorvar" kan Mitti berätta.

Vad är det för marodörer som sitter och krystar i Kista centrum? Det talas om hemlösa, men är det verkligen hela sanningen? Den moderate kommungubben Bo Sundin överväger att upprätta bajamajor i anslutning till de centrala delarna av Kista för att komma tillrätta med problemet. Clas Westerlund hos Corvara industri- och skadesanering berättar att gärningsplatsen måste desinfekteras efter att man har torkat bort bajset från gator och torg för att undvika smitta av hepatit och salmonella.

Frågeställning:
1. Törs man åka till Kista efter detta avslöjande?
2. Har ni som bor i Kista observerat de bajskorvar det talas om i artikeln?
3. Hur påverkar bajsandet priserna på bostadsrätterna i Kista centrum?

Länk: http://www.mitti.se/centrumet-fylls-av-manniskobajs/
Citera
2014-07-31, 21:57
Medlem
OleYellers avatar
Kista C har en ovanligt stor population av tiggande romer. Så stor att lokala blattegäng gett sig på dem ibland. Att dessa inte nämns i artikeln är såklart av rädsla för att bli "rasist"-stämplad. Pinsamt av Mitti att inte våga rapportera verkligheten som den tragiskt nog ser ut.
Citera
2014-07-31, 22:09
Medlem
sommarlovs avatar
Toaletter finns.
Men eftersom dessa bajsmarodörer har kulturella regler för toabesök, kan de inte gå på en vanlig mugg.
De kan inte blanda män och kvinnor, och har andra för oss obegripliga regler.

-Därför är de tvingade att lätta på rumpan i varje hörn!
Citera
2014-07-31, 23:30
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Centrumet fylls av människobajs!

Enligt nätttidningen Mitti är Kista centrum fyllt av människobajs. Alla lediga utrymmen och prång sägs vara fyllda av människor som sitter på huk och krystar för fulla muggar. Medborgaren och kistaiten Inger Bagger har tagit på sig att dokumentera och kartlägga förödelsen. "Hennes kamera är fylld av bilder på bajskorvar" kan Mitti berätta.

Vad är det för marodörer som sitter och krystar i Kista centrum? Det talas om hemlösa, men är det verkligen hela sanningen? Den moderate kommungubben Bo Sundin överväger att upprätta bajamajor i anslutning till de centrala delarna av Kista för att komma tillrätta med problemet. Clas Westerlund hos Corvara industri- och skadesanering berättar att gärningsplatsen måste desinfekteras efter att man har torkat bort bajset från gator och torg för att undvika smitta av hepatit och salmonella.

Frågeställning:

Vill du inte beblanda dig med zigenare och annat pack, bör du definitivt inte åka dit.
Att kalla nedskräparna för hemlösa är en skymf mot "riktiga" hemlösa. Äcklen som ägnar sig åt sånt här är frivilligt "hemlösa" för tillfället, då de tjänar mer på att tigga runt i Sverige istället för att vara hemma och ta hand om familj och/eller arbeta.

Ja, det lär ju påverka om otyget fortsätter. Vem fan vill bo i en stor bajamaja? Bortsett från zigenarna då förstås
Citera
2014-08-01, 09:20
Medlem
Codens avatar
Citat:
Frågeställning:

1. Ja

2. Har precis flyttat från Kista efter åtta år och ja, romer svärmar som flugor runt luktenutavbajs i centrumet och blir ständigt fler men jag har aldrig sett en bajshög någonstans.
Förmodligen skiter romerna så undanskymt att en som jag, som bara är INNE i gallerian samt går raka vägen hem till lägenheten sen, aldrig ser skiten (!)

3. Förmodligen inte alls. Kista är stekhett och priserna skjuter uppåt som en rymdfärja precis innan O-ringen ger efter. Fick rekordpris för min slitna lilla etta när jag sålde.
Citera
2014-08-01, 21:02
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coden
1. Ja

2. Har precis flyttat från Kista efter åtta år och ja, romer svärmar som flugor runt luktenutavbajs i centrumet och blir ständigt fler men jag har aldrig sett en bajshög någonstans.
Förmodligen skiter romerna så undanskymt att en som jag, som bara är INNE i gallerian samt går raka vägen hem till lägenheten sen, aldrig ser skiten (!)

3. Förmodligen inte alls. Kista är stekhett och priserna skjuter uppåt som en rymdfärja precis innan O-ringen ger efter. Fick rekordpris för min slitna lilla etta när jag sålde.

Jag är en del i Kista och har aldrig märkt något heller. Men då går jag i regel från T-banan till gallerian och inte runt i området. Antar att de skiter i något hörn någonstans, i någon trappa invid en mur eller buskar etc. Det är ingenting jag har märkt av, men bor man så att man går förbi de ställena är det förstås jävligt otrevligt. Kista känns annars som ett område på väg upp helt klart, dels stiger priserna i området generellt och dels byggs det en hel del nytt inklusive höghuset Kista Tower där lägenheterna kostar en slant. Men det är förstås inte någon boost för områdets rykte, det haltar ju en del redan innan.
Citera
2014-08-02, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag är en del i Kista och har aldrig märkt något heller. Men då går jag i regel från T-banan till gallerian och inte runt i området. Antar att de skiter i något hörn någonstans, i någon trappa invid en mur eller buskar etc. Det är ingenting jag har märkt av, men bor man så att man går förbi de ställena är det förstås jävligt otrevligt. Kista känns annars som ett område på väg upp helt klart, dels stiger priserna i området generellt och dels byggs det en hel del nytt inklusive höghuset Kista Tower där lägenheterna kostar en slant. Men det är förstås inte någon boost för områdets rykte, det haltar ju en del redan innan.

Hela Sthlm stiger, och det är inte för att områdena blir allt mer "populära", utan främst då det är stor bostadsbrist vilket ger ringar på vattnet och ökar priserna runt hela staden då folk inte längre bryr sig lika mycket om vart i staden de bor bara de kan hitta ett överkomligt boende.
Så att Kista skulle vara på väg att bli populärt och attraktivt är lite felaktigt om du frågar mig.
Citera
2014-10-26, 01:28
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Hela Sthlm stiger, och det är inte för att områdena blir allt mer "populära", utan främst då det är stor bostadsbrist vilket ger ringar på vattnet och ökar priserna runt hela staden då folk inte längre bryr sig lika mycket om vart i staden de bor bara de kan hitta ett överkomligt boende.
Så att Kista skulle vara på väg att bli populärt och attraktivt är lite felaktigt om du frågar mig.
Tror du att bajset i Kista kommer att sätta stopp för bostadsbubblan? Hipstern kanske kommer till insikt och tar med sig frugan och ungarna till Dalarna för att leva lantliv? Hipstern säger upp sig från jobbet inom media, tar jobb som montör på Volvo (finns Volvo i Dalarna?) och börjar rösta på Sd. Det får vara nog med bajs! Bajs i rulltrappan, bajs i tunnelbanan, bajs på Gröna Lund, bajs i Saluhallen. Det var bajs överallt.

I Dalarna finns det inget bajs i offentliga utrymmen från arten Homo sapiens sapiens. Dalmasen bajsar i porslinet hemma eller på jobbet.

Vad tror ni? Kommer det offentliga svineriet att få människor att fly storstadsmetropolen Stockholm?
Citera
2015-06-24, 18:40
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Hur ser det ut i dag? Har man ställt upp de utlovade bajamajorna i centrala Kista och har man sanerat det värsta från gator och torg?
Citera
2015-06-24, 21:53
Medlem
Citat:
Hur ser det ut i dag? Har man ställt upp de utlovade bajamajorna i centrala Kista och har man sanerat det värsta från gator och torg?
Man har såvitt jag vet kört bort ziggisarna helt och hållet. Har inte sett en enda de senaste gångerna jag varit där.
Citera
2015-06-24, 23:09
Moderator
Oddballs avatar
Citat:

Det hade kanske varit på sin plats med en grundläggande genomgång/kurs i hur man använder en toalett också? Typ att man inte får torka sig med stenar och sen slänga dem i toalettstolen, att man måste fälla upp locket innan man bajsar och lite såna grundläggande saker som kan vara nytt och skrämmande när man kommer från medeltiden.

Kanske kunde de få ett diplom efter genomförd kurs och kanske kunde rentav toalettkursen drivas av Arbetsförmedlingen eftersom skitsaker är något av deras specialitet?
Citera
2015-06-25, 17:35
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rofltraktor
Man har såvitt jag vet kört bort ziggisarna helt och hållet. Har inte sett en enda de senaste gångerna jag varit där.

Gallerian har varit full av dem tidigare. Det har varit många överallt, men i Kista Galleria har det verkligen varit smockat. Antar att det är ett smidigt ställe att hänga på, varmt och skönt, många sittplatser, mycket folk i rörelse. Den gallerian har ju redan tidigare funkat som uppehållsrum för människor i alla åldrar, det är alltid skitmycket folk i själva gallerian men ganska tunt i butikerna. Det är väl foodcourten jag kan tänka mig går bra. Senast jag var där satt ett gäng tiggare i foodcourten och käkade grillad kyckling och baguette de hade köpt på Coop. Så snart de var klara började de gå runt och tigga mellan borden. Men nu är det alltså tomt? Det handlar förstås bara om vilja, Kista Galleria har många ordningsvakter som går omkring, så det handlar väl bara om vilket mandat och uppdrag de har.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in