2018-01-21, 08:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är inte heller mitt problem att du framstår som för trög för att förstå hur man väljer ett perspektiv att utgå från och att det skulle skilja sig på något sätt bara för att man vill ha ett judiskt perspektiv mot säg ett feministiskt.

Ja. Det är för att jag är "trög" jag pressar dig på en definition du inte vill ge.

Med den inställningen kommer ju sådana här gnälltrådar alltid att finnas där det tjatas om godtycke i bedömningar och jag säger en bedömning och du en annan. Sen kommer "admin5" och säger åt mig att hålla käften för att moderatorerna har tolkningsföreträde.

Det är ju inte bara mitt fel att den här diskussionen inte kommer någonstans.

Edit:
"Antisemitiska konspirationsteorier" är ett jävla gummibegrepp precis som att HMF är ett jävla gummibegrepp. Det ger den som äger tolkningsföreträdet möjlighet att flytta runt gränsen för vad som ska anses som "antisemitiska konspirationsteorier". Om du svarar att "sionism är att jämställa med judisk identitetspolitik, och politik är OK i politik", så kan Flashback inte flytta runt gränsen igen och kalla sionism för "antisemitiska konspirationsteorier" igen, och det är därför du kallar mig "trög" istället.

Eftersom gränserna flyttas kan ni inte, eller vill ni inte definiera vad gränserna går idag. För om ni definierar det idag är det nämligen slutflyttat och då har ni gett bort tolkningsföreträdet nästa gång judarna skriker om något och vill flytta gränsen för vad som ska anses som "antisemitism".

Så enkelt är det.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-21 kl. 08:50.
Citera
2018-01-21, 10:31
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Alla trådar har en vinkel och finns det inte en judevinkel så är judensnack OT. Svårare än så är det inte.

Tabu alltså.

Det var bra att få det klargörandet på pränt.
Citera
2018-01-21, 10:33
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tabu alltså.

Det var bra att få det klargörandet på pränt.
Ja, det är alltid "tabu" att skiva inlägg som är OT.
Citera
2018-01-21, 10:46
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ja, det är alltid "tabu" att skiva inlägg som är OT.

Det är tolkningen av OT som upplevs som ett problem.

Det brukar gå till såhär ungefär:

I ett ämne, säg maffian i USA som tänkt exempel, tas också upp judiska maffians roll.

Exempelvis Meyer Lansky,
https://en.wikipedia.org/wiki/Meyer_Lansky
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish-American_organized_crime

Då stryks det ofta men inte alltid eftersom det tolkas av vissa som antisemitiskt för att det då handlar om "judar". Men det handlar om verkligheten vilket inte borde censureras bort eller tänkas bort med ett Tabu.

Ta du en titt på mina raderade inlägg så förstår du kanske vad jag menar.
Senast redigerad av longbow4y 2018-01-21 kl. 10:49.
Citera
2018-01-21, 10:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Det är tolkningen av OT som upplevs som ett problem.

Det brukar gå till såhär ungefär:

I ett ämne, säg maffian i USA som tänkt exempel, ta också upp judiska maffians roll.

Exempelvis Meyer Lansky,
https://en.wikipedia.org/wiki/Meyer_Lansky
https://en.wikipedia.org/wiki/Jewish-American_organized_crime

Då stryks det ofta men inte alltid eftersom det tolkas av vissa som antisemitiskt för att det då handlar om "judar". Men det handlar om verkligheten vilket inte borde censureras bort eller tänkas bort med ett Tabu.

Ta du en titt på mina raderade inlägg så förstår du kanske vad jag menar.
Precis, det är tolkningen som är problemet. Som Jecke är inne på så anser många "judekritiker" att det alltid är OnT, på samma sätt som många feminister anser att genusfrågan alltid är OnT.

Dina raderade inlägg är klockrena OT-inlägg i stort sett hela högen.
Citera
2018-01-21, 10:54
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Idag 10:49
Dina raderade inlägg är klockrena OT-inlägg i stort sett hela högen.

Du var den snabbaste läsaren i historien.
Grattis. Imponerande.

För du for väl inte med osanning nu?
Citera
2018-01-21, 10:57
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Du var den snabbaste läsaren i historien.
Grattis. Imponerande.

För du for väl inte med osanning nu?
Jag gick givetvis inte genom alla inlägg ord för ord och inte alla sidorna heller. Det finns säkerligen inlägg där som har raderats som kunde fått stå kvar. Sånt händer av misstag ibland.
Min titt räckte däremot för att snabbt se att du inte har fått inlägg raderade på grund av någon agenda eller åsikter som du har uttryckt.
Citera
2018-01-21, 10:58
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Läs vad longbow4y skriver om inlägg som tas bort och utgå inte ifrån att alla "predikar" om judetriader. Jag tycker det är märkligt att andra moderatorer som inte modererar i forumen där den tvivelaktiga modereringen förekommer skickas ut till "yttrandefrihetens" försvar.
För protokollets skull så tycks jag behöva förtydliga betydelsen och mitt användande av "tirader" ovan eftersom du missuppfattat det. Det har alltså inte med "triader" att göra:
https://sv.wiktionary.org/wiki/tirad

Och nej, vi har inte "skickats ut" på något sätt. Det är fullt frivilligt. Men jag misstänker att dessa trådar startas för att man önskar sig ett svar, eller hur? Och vi då svarar så blir vi grundlöst kallade för lögnare och dylikt. Och ännu märkligare så blir vi påhoppade och kallas för "utskickade". Om man inte vill ha ett svar så är det ju jävligt dumt att ställa frågan...
Citera
2018-01-21, 10:58
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Jag gick givetvis inte genom alla inlägg ord för ord och inte alla sidorna heller. Det finns säkerligen inlägg där som har raderats som kunde fått stå kvar. Sånt händer av misstag ibland.
Min titt räckte däremot för att snabbt se att du inte har fått inlägg raderade på grund av någon agenda eller åsikter som du har uttryckt.

Jag postade mitt inlägg Idag, 10:46
Du svarade Idag 10:49 . Då hade du både läst, tittat och skrivit ditt svar.

Det inger liksom inget förtroende.....
Citera
2018-01-21, 11:02
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Jag postade mitt inlägg Idag, 10:46
Du svarade Idag 10:49 . Då hade du både läst, tittat och skrivit ditt svar.

Det inger liksom inget förtroende.....
Det finns två anledningar till att jag kunde svara så snabbt: 1) jag både läser och skriver väldigt snabbt samt 2) jag hade redan innan du bad mig ta en titt redan gjort detta.
Citera
2018-01-21, 11:10
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Ja, men vi får inte diskutera "judars politiska inflytande i svensk politik" i Politik, vilket ju torde vara "rätt plats" för att diskutera "politskt inflytande i svensk politik" för då blir kopplingen till judar och sionism att "diskutera judar i grupp".

Politisk maktanalys av aktuella skeenden ska om judar utövar påverkan diskuteras i "konspirationer" som är rätt plats för foliehattande om judar, trots att de politiska skeendena är reella. Judar har en särställning i samhället, och på forumet jämförelsevis mot alla andra grupper.

Och vi diskuterar inte "judar" vi diskuterar judar som påverkar "politik". Och det går inte an.
Om du vill diskutera "judars inflytande i svensk politik" ska du absolut få lov att göra det, det finns ingenting som ska hindra dig.

En tråd med den rubriken och ett fullgott diskussionsunderlag hör hemma i politik-inrikes. Finns ingen sådan tråd är det ok att starta en.
Citera
2018-01-21, 11:10
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Det finns två anledningar till att jag kunde svara så snabbt: 1) jag både läser och skriver väldigt snabbt samt 2) jag hade redan innan du bad mig ta en titt redan gjort detta.

Jag som var helt säker på att riktiga orsaken var alternativet:
”Jag hade redan bestämt mig”

Tänk vad fel man har.

Btw:
hur många raderade inlägg var det?
Jag ser inte det som du vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem