Citat:
Ursprungligen postat av
BigFatCone
Det är inte heller mitt problem att du framstår som för trög för att förstå hur man väljer ett perspektiv att utgå från och att det skulle skilja sig på något sätt bara för att man vill ha ett judiskt perspektiv mot säg ett feministiskt.
Ja. Det är för att jag är "trög" jag pressar dig på en definition du inte vill ge.
Med den inställningen kommer ju sådana här gnälltrådar alltid att finnas där det tjatas om godtycke i bedömningar och jag säger en bedömning och du en annan. Sen kommer "admin5" och säger åt mig att hålla käften för att moderatorerna har tolkningsföreträde.
Det är ju inte bara mitt fel att den här diskussionen inte kommer någonstans.
Edit:
"Antisemitiska konspirationsteorier" är ett jävla gummibegrepp precis som att HMF är ett jävla gummibegrepp. Det ger den som äger tolkningsföreträdet möjlighet att flytta runt gränsen för vad som ska anses som "antisemitiska konspirationsteorier". Om du svarar att "sionism är att jämställa med judisk identitetspolitik, och politik är OK i politik", så kan Flashback inte flytta runt gränsen igen och kalla sionism för "antisemitiska konspirationsteorier" igen, och det är därför du kallar mig "trög" istället.
Eftersom gränserna flyttas kan ni inte, eller vill ni inte definiera vad gränserna går idag. För om ni definierar det idag är det nämligen slutflyttat och då har ni gett bort tolkningsföreträdet nästa gång judarna skriker om något och vill flytta gränsen för vad som ska anses som "antisemitism".
Så enkelt är det.