Citat:
Ursprungligen postat av
cannabis-slampa
Jag har aldrig provat amfetamin och har heller inte för avsikt att någonsin testa.
Den här tråden ger mig vatten på min kvarn.
En sak undrar jag dock:
Är tjackisar, under pågående rus, medvetna om att omgivningen tycker att de är tjatiga och jobbiga?
Hur tror en tjackpåverkad person att han uppfattas av omgivningen?
Oftast tänker man inte ens på hur man uppför sig, hur man pratar och vad man gör. Men personligen kan jag berätta att jag kommer på mig själv när jag börjar "spåra ur" så att säga. När jag är speedad har jag en tendens att avbryta (typ överrösta) för att sedan avsluta andra personers meningar - eftersom jag får för mig att jag är så begåvad och överintelligent att jag förstår
allt som sägs i min närhet, fast jag kanske egentligen inte gör det fullt ut. Men det är absolut inget illa menat (som om att jag exempelvis beter mig drygt eller oartigt på något sätt), utan det är en kombination av allt; överstimulering, euforiska och empatiska känslor, ökad puls/hjärtrytm, rastlöshet, mani etc.
Och då kan jag förstå att personer som observerar detta uppfattar mig som exempelvis obehaglig och "jobbig".
Men som sagt, jag har lärt mig att hantera detta nu, men jag kan säga att det är svårt ibland. Många gånger vill man ju bara fucka ur helt enkelt