Flashback bygger pepparkakshus!
2023-01-25, 01:12
Medlem
hellstreet81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
hur kan man inte hata en drog som amfetamin?

att nånting kan ta en så högt och så långt för att sedan ta en så lågt, det är helt otroligt egentligen..
att nånting kan tända ett ljus som växer sig starkare för att sedan släckas och göra mörkret om möjligt ännu kompaktare..

finns det nåt bättre än när hela kroppen sprakar som om man fått starkström genom sig, nackhåren i det närmaste reser sig och rysningarna avlöser varandra?
finns det nåt värre än när kroppen har gett upp och hjärnan för länge sedan har slutat fungera, när man helst vill dö men inte ens kan somna?

finns det nåt roligare än att sitta med sina vänner och hoppa från ämne till ämne, att komma de nära ännu närmare och få veta saker som man inte hade någon aning om?
finns det nåt tråkigare än när orden har tagit slut, allt intressant man har pratat om har försvunnit och man kan knappt komma ihåg vad man precis sa?

finns det nåt skönare att än knulla som kaniner i timmar med en likasinnad, att timme efter timme pröva saker, platser och ställningar som man i vissa fall knappt fantiserat om?
finns det nåt oskönare än att ligga i sängen, sönderknullad, uttorkad och svettig utan ork att ta sig till duschen med vetskapen om att det aldrig kan bli så här när man är nykter?

hur kan man inte älska en drog som
amfetamin?

Vackert och samtidigt så sant gillar att du berättar det bästa och det sämsta..

Jag har svårt att säga att jag hatar det eller att jag ångra att jag prövade för det har gjort mig till den jag är idag... MEN skulle jag göra samma val igen om vi backar 22 år?
Ja tyvärr tror jag nog det
Citera
2025-12-07, 12:08
Avstängd
BillFuckingMurrays avatar
Jag tycker man ska testa det man är nyfiken på, annars kommer man gå resten av livet och undra hur det är. Amfetamin är en sån grej.

Jag har ingen vidare erfarenhet, snortat det av bra kvalisort (intygat av vän) 3-4 gånger när jag redan hade druckit alk. Man känner sig som stålmannen, blir en sladdertacka utan dess like och kan knappt sluta prata skit. Man kan dricka en 70s whisky utan att känna sig full (vilket är ganska dumt och en dålig bieffekt av drogen). Känner sig onödigt hyper och går väl inte dölja det om man inte har grav ADHD eller dylikt.

ATn var inte särskilt påtagbar sådär "dagen efter" förutom all jävla alk jag hävt i mig, däremot så kände jag mig helt tom inuti och hjärnan fungerade inte på flera dagar, typ en hel vecka. Som en urkramad svamp, torr och trött. Antar att det funkar bäst om man tar lite grann hela tiden. Där kommer jag aldrig vara för det blir ingen fler gång. Sista gången så hörde jag det där otäcka ljudet "inuti huvudet", ungefär som en dragkedja eller som ett A4-papper som rivs itu och hjärnan fryser helt i några sekunder, bäst beskrivet som inuti huvudet, en hörselhallucination som inte är utanför en. En annan vän hade något liknande men beskrev det som att hjärnan bröts sönder med ett hårt knack. Det kanske är ofarligt, def obehagligt iaf.

Så, nu vet jag iallafall hur det var för mig och att jag slipper fundera mer eller ta det igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in