Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-05-08, 10:10
  #49
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Ok, intressant! Källa på det?

Koranen.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Så meningen med artikeln är att kör på med massinvandring! Nu hittade vi ett ställe på jorden där kristna våldtar som bara den. Så kör på och förstör den svenska kulturen. Vem fan bryr sig om invandrare är av den eller den religionen. Inte precis som det blir bättre och man känner sig bättre till mods när nu svenskar snart är i minoritet i sitt eget och enda djävla hemland! Syrianer i Södertälje är kristna säkert långt mer kristna än gemen svensk men det känner sig knappast som svenskar och är inte heller det.

Samma argument som de alltid kör med, svenskar begår brott därför bör vi ta emot brottslingar från andra länder. Det är ju så omoget och felknullat som det kan bli.
Citera
2016-05-08, 11:09
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Andrev Walden skriver om våldtäkter i AB:

"Det händer att män i min inkorg vill prata om våldtäkter och kultur. Och med kultur menar de nästan alltid religion. Och bara en religion".

"Papua Nya Guinea. Den här bergiga staten i västra Stilla havet är plågad av sexuellt våld mot kvinnor. I en omfattande, intervjubaserad FN-studie från 2013 uppgav hela 62 procent av männen från Bougainvilleprovinsen (huvudön) att de hade våldtagit minst en kvinna. Och 69,3 procent av dessa våldtäktsmän uppgav att de hade begått fler än en våldtäkt. Anmärkningsvärt för Papua Nya Guinea är också att en majoritet av våldtäkterna inte sker i nära relationer och att gruppvåldtäkter är vanliga: 14 procent av alla män i studien uppgav att de deltagit i minst en gruppvåldtäkt.

Om religionen är en utlösande faktor är landet en skamfläck för kristendomen, 96 procent av landets 6,7 miljoner invånare identifierar sig som medlemmar av en kristen församling. De flesta är katoliker eller lutheraner men här finns även gott om sjundedagsadventiser, pentekostalister (pingstvänner), protestantiska evangelister, baptiser och så vidare.

Den muslimska befolkningen uppskattas till ungefär 4 000 personer, eller 0,05 procent".


"...den enda riktigt röda tråden mellan de här miljöerna är bristande jämställdhet. Manskult.

Det är också FN:s slutsats. När jämställdheten mellan könen ökar minskar de sexuella övergreppen. Våldtäkter förebyggs helt enkelt bäst med feminism, den radikala idén att kvinnor också är människor. Fullvärdiga människor.

Det är därför den som vill prata om våldtäktskultur men inte prata om feminism saknar trovärdighet".



Walden har många poänger här, enligt mig. Hade Sverige fått ta emot hundratusentals människor från t.ex det kristna Papua Nya Guinea, hade vi då talat om en "kristen våldtäktskultur" om ett antal av dessa män blivit dömda för våldtäkt i Sverige?

OBS! Läs hela artikeln noggrant innan du kommenterar!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle22771867.ab

Har inte läst igenom tråden.
Typisk svensk feministisk propaganda, en klassisk ritual där man pekar finger på andra för att driva sin agenda.

Det han missar totalt är att den Muslimska är den enda i dag där de religiösa ledarna predikar att våldtäkt är direkt eller indirekt OK, i alla fall beträffande kvinnor av fel religionstillhörighet och klädsel.
De gör det i dagens Sverige och världen över, vilken annan gör det?
Om det var det han villa att vi i väst världen skall blunda för…tja jag orkar inte ens kommentera hur dumt det är.

Det finns inget likvärdigt fenomen i dagens värld (inte i den omfattningen) där religion, politik och kultur är så tätt sammanvävt, och med det menar jag…titta på de muslimska/islamska världen och hur dessa länder styrs.

Att människor från andra kulturer oavsett religion har svårt att intrigera sig i andra är egentligen inte så konstigt och uttrycken för det får olika effekter beroende på vars i världen dessa människor landar.

Vi måste tala om Buddhism... som rubrik??
Ok! låt tala om buddhismen och då frågar jag alla här…..vars har buddhister skapat rubriker i VÄSTVÄRLDEN på ett sådant sätt att hen kan känna att detta är störande eller jämförbart med de muslimska i väst.

Om vi tog hit 200 000 buddhister istället för muslimer skulle vi få problem, men problemen skulle vara av en helt annan art än den vi har i dag.
Personligen tar jag hellre hit 300 000 buddister än 50 000 muslimer då jag är helt övertygad om att buddhisterna har betydligt större möjligheter att integreras i det svenska samhället, (de har inga religiöst styrda lagar/traditioner som krockar med vårt samhälle på samma sätt som andra) och jag är (utan att veta med säkerhet) övertygad om att våldtäktsproblemen skulle vara ohyggligt mycket mindre i den grupperingen.

Nej jag ser inte de poänger du vill se med artikeln, i alla fall inte något vi i dagens Svenska samhälle kan lära oss av.
Det är bara menlös trams propaganda.
Citera
2016-05-08, 11:56
  #51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Har inte läst igenom tråden.
Typisk svensk feministisk propaganda, en klassisk ritual där man pekar finger på andra för att driva sin agenda.

Det han missar totalt är att den Muslimska är den enda i dag där de religiösa ledarna predikar att våldtäkt är direkt eller indirekt OK, i alla fall beträffande kvinnor av fel religionstillhörighet och klädsel.
De gör det i dagens Sverige och världen över, vilken annan gör det?
Om det var det han villa att vi i väst världen skall blunda för…tja jag orkar inte ens kommentera hur dumt det är.

Det finns inget likvärdigt fenomen i dagens värld (inte i den omfattningen) där religion, politik och kultur är så tätt sammanvävt, och med det menar jag…titta på de muslimska/islamska världen och hur dessa länder styrs.

Att människor från andra kulturer oavsett religion har svårt att intrigera sig i andra är egentligen inte så konstigt och uttrycken för det får olika effekter beroende på vars i världen dessa människor landar.

Vi måste tala om Buddhism... som rubrik??
Ok! låt tala om buddhismen och då frågar jag alla här…..vars har buddhister skapat rubriker i VÄSTVÄRLDEN på ett sådant sätt att hen kan känna att detta är störande eller jämförbart med de muslimska i väst.

Om vi tog hit 200 000 buddhister istället för muslimer skulle vi få problem, men problemen skulle vara av en helt annan art än den vi har i dag.
Personligen tar jag hellre hit 300 000 buddister än 50 000 muslimer då jag är helt övertygad om att buddhisterna har betydligt större möjligheter att integreras i det svenska samhället, (de har inga religiöst styrda lagar/traditioner som krockar med vårt samhälle på samma sätt som andra) och jag är (utan att veta med säkerhet) övertygad om att våldtäktsproblemen skulle vara ohyggligt mycket mindre i den grupperingen.

Nej jag ser inte de poänger du vill se med artikeln, i alla fall inte något vi i dagens Svenska samhälle kan lära oss av.
Det är bara menlös trams propaganda.

Japp så är det det. Finns liksom inget i bibeln som säger det är ok. Tar du koranen så gifte sig typ den som skrev den med en 8-åring och det finns enligt den läran inget skydd alls för otrogna kvinns. Men ok vill de bara fördumma sig själva och tro bra om islam så ok de får då antingen konvertera för eller skrika bäst de vill för ingen kommer höra dom när du sanningen är på dom.
Citera
2016-05-08, 11:58
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Har inte läst igenom tråden.
Typisk svensk feministisk propaganda, en klassisk ritual där man pekar finger på andra för att driva sin agenda.

Det han missar totalt är att den Muslimska är den enda i dag där de religiösa ledarna predikar att våldtäkt är direkt eller indirekt OK, i alla fall beträffande kvinnor av fel religionstillhörighet och klädsel.
De gör det i dagens Sverige och världen över, vilken annan gör det?
Om det var det han villa att vi i väst världen skall blunda för…tja jag orkar inte ens kommentera hur dumt det är.

Det finns inget likvärdigt fenomen i dagens värld (inte i den omfattningen) där religion, politik och kultur är så tätt sammanvävt, och med det menar jag…titta på de muslimska/islamska världen och hur dessa länder styrs.

Att människor från andra kulturer oavsett religion har svårt att intrigera sig i andra är egentligen inte så konstigt och uttrycken för det får olika effekter beroende på vars i världen dessa människor landar.

Vi måste tala om Buddhism... som rubrik??
Ok! låt tala om buddhismen och då frågar jag alla här…..vars har buddhister skapat rubriker i VÄSTVÄRLDEN på ett sådant sätt att hen kan känna att detta är störande eller jämförbart med de muslimska i väst.

Om vi tog hit 200 000 buddhister istället för muslimer skulle vi få problem, men problemen skulle vara av en helt annan art än den vi har i dag.
Personligen tar jag hellre hit 300 000 buddister än 50 000 muslimer då jag är helt övertygad om att buddhisterna har betydligt större möjligheter att integreras i det svenska samhället, (de har inga religiöst styrda lagar/traditioner som krockar med vårt samhälle på samma sätt som andra) och jag är (utan att veta med säkerhet) övertygad om att våldtäktsproblemen skulle vara ohyggligt mycket mindre i den grupperingen.

Nej jag ser inte de poänger du vill se med artikeln, i alla fall inte något vi i dagens Svenska samhälle kan lära oss av.
Det är bara menlös trams propaganda.

Fast du har ju helt fel.

Artikeln eller "feminism" pekar inte finger "på andra"…utan de pekar finger på alla.
Och av berättigade skäl. Våldtäkter sker bevisligen precis överallt, oavsett religion, sanktionerat vid krig, konflikter och står i vart fall i de 2 största religiösa skrifterna; bibeln och koranen som "korrekt" sätt behandla fiendens kvinnor på (eller slavinnor), står där svart på vitt.

Sen Är inte Islam lika homogent som kristendomen utan mer splittrat så du har inga "muslimska ledare som alla predikar detta, du har några som gör det (IS ex) men dessa är ju fördömda av många andra muslimska samfund, så blir ju som att säga att vad Fred Phelps predikar kring homosexualitet ex. (good hates fags!) ska gälla för svenska kyrkan.
Ni får ju fan sluta någongång dra islam över en enda genomsvart kam. Så tröttsamt onyanserat.

Sen? varför måste Buddismen ha skapat rubriker just i västvärlden för att berättigas kritik för våldtäkt ex?

Västvärlden dras med islamofobi så det stänker om det, syns inte minst på detta forum som flödar av extremt hat mot muslimer/ araber etc. dagarna i ända. Hat föder hat. Sitter man som en liten trångsynt nasse-mupp, IQ-vaniljkex (inte du men väl andra) och hatar dagarna i ända så är man själv lika medskyldig. Det man gör är att man är med att skapa hat och desperation hos bl.a unga muslimska män oftast, som inte ser någon annan möjlighet än att resa till IS ex.
Borde en del tänka på.

Är våldtäkt, kvinnohat, patriarkalt förtryck, våld, makthunger och idioter som ges makt och får följare etc. som är problemen i världen idag, inte religionen islam. Och dessa företeelser finns så gott som överallt. Så hoppa på rätt saker.
__________________
Senast redigerad av Merapi 2016-05-08 kl. 12:05.
Citera
2016-05-08, 12:03
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Japp så är det det. Finns liksom inget i bibeln som säger det är ok. Tar du koranen så gifte sig typ den som skrev den med en 8-åring och det finns enligt den läran inget skydd alls för otrogna kvinns. Men ok vill de bara fördumma sig själva och tro bra om islam så ok de får då antingen konvertera för eller skrika bäst de vill för ingen kommer höra dom när du sanningen är på dom.

Lite "gottigt" från Bibeln:


Bibliska våldtäkter
Fjärde Mosebok 31:7-18 Gud och Moses tillåter våldtäkt av oskulder.
Femte Mosebok 20:10-14 Njut av stöldgodset så som de kvinnor som blir över efter alla män dödats.
Femte Mosebok 22:28-29 En våldtagen kvinna skall gifta sig med mannen.
Femte Mosebok 22:23-24 En våldtagen kvinna skall stenas till döds.
Andra Samuelsboken 12:11-13 Davids hustrur förs bort av gud för att våldtas av en annan man.
Femte Mosebok 21:10-14 Röva bort kvinnor i guds namn och våldta dem.
Domarboken 5:30 De bortrövade kvinnorna delas bland männen.
Tredje Mosebok 21:7-11 Om sexslavar.
Domarboken 21:10-24 Här dödar man och våldtar en hel stad och vill sen ha fler oskulder så man lägger sig i bakhåll för att kidnappa och våldta lite till.
Sakarja 14:1-2 "Se, HERRENS dag kommer! Då skall man dela bytet bland er. Ty jag skall samla alla hednafolk till strid mot Jerusalem. Staden kommer att intas, husen plundras och kvinnorna våldtas. Halva staden skall föras bort i fångenskap. Men återstoden skall inte bli utrotad."

http://humanistbloggen.blogspot.se/2...ch-bibeln.html

Kryllar av våldtäkter och kvinnohat i bibeln.
Citera
2016-05-08, 12:07
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast du har ju helt fel.

Artikeln eller "feminism" pekar inte finger "på andra"…utan de pekar finger på alla.
Och av berättigade skäl. Våldtäkter sker bevisligen precis överallt, oavsett religion, sanktionerat vid krig, konflikter och står i vart fall i de 2 största religiösa skrifterna; bibeln och koranen som "korrekt" sätt behandla fiendens kvinnor på (eller slavinnor), står där svart på vitt.

Sen Är inte Islam lika homogent som kristendomen utan mer splittrat så du har inga "muslimska ledare som alla predikar detta, du har några som gör det (IS ex) men dessa är ju fördömda av många andra muslimska samfund, så blir ju som att säga att vad Fred Phelps predikar kring homosexualitet ex. (good hates fags!) ska gälla för svenska kyrkan.
Ni får ju fan sluta någongång dra islam över en enda genomsvart kam. Så tröttsamt onyanserat.

Sen? varför måste Buddismen ha skapat rubriker just i västvärlden för att berättigas kritik för våldtäkt ex?

Västvärlden dras med islamofobi så det stänker om det, syns inte minst på detta forum som flödar av extremt hat mot muslimer/ araber etc. dagarna i ända. Hat föder hat. Sitter man som en liten trångsynt nasse-mupp, IQ-vaniljkex (inte du men väl andra) och hatar dagarna i ända så är man själv lika medskyldig. Det man gör är att man är med att skapa hat och desperation hos bl.a unga muslimska män oftast, som inte ser någon annan möjlighet är att resa till IS ex.
Borde en del tänka på.

Är våldtäkt, kvinnohat, patriarkalt förtryck, våld, makthunger och idioter som ges makt och får följare etc. som är problemen i världen idag, inte religionen islam. Och dessa företeelser finns så gott som överallt. Hoppa på rätt saker.

Kristendomen är inte homogen. Det är skillnad på Fred Phelps och SvK. Skillnaden mellan fundamentalister som Phelps och muslimska fundamentalister som IS är att Phelps inte dödar någon. Medan IS inte nöjer sig med att fördöma utan de dödar också alla de fördömer. Stor skillnad. Om Phelps drev en stor armé som ägnade sig åt slaveri och folkmord på religiösa minoriteter och som unga svenska kristna män och kvinnor rest till för att ansluta sig så kan jag garantera att svenska samfund hade avkrävts ett avståndstagande.

Kristendomen är världens mest förföljda religion. Så varför hoppar du på kristendomen? Även i Sverige har förföljelsen av kristna gått så långt att de behöver egna asylboenden. I Sverige hade vi till och med en minister som förnekade folkmordet på kristna under första världskriget (Mehmet Kaplan). Men varför skapas inget kristet IS som dödar lika många som jihadismen? Kristna unga män borde vara mer desperata än muslimska unga män.
Citera
2016-05-08, 12:12
  #55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Lite "gottigt" från Bibeln:


Bibliska våldtäkter
Fjärde Mosebok 31:7-18 Gud och Moses tillåter våldtäkt av oskulder.
Femte Mosebok 20:10-14 Njut av stöldgodset så som de kvinnor som blir över efter alla män dödats.
Femte Mosebok 22:28-29 En våldtagen kvinna skall gifta sig med mannen.
Femte Mosebok 22:23-24 En våldtagen kvinna skall stenas till döds.
Andra Samuelsboken 12:11-13 Davids hustrur förs bort av gud för att våldtas av en annan man.
Femte Mosebok 21:10-14 Röva bort kvinnor i guds namn och våldta dem.
Domarboken 5:30 De bortrövade kvinnorna delas bland männen.
Tredje Mosebok 21:7-11 Om sexslavar.
Domarboken 21:10-24 Här dödar man och våldtar en hel stad och vill sen ha fler oskulder så man lägger sig i bakhåll för att kidnappa och våldta lite till.
Sakarja 14:1-2 "Se, HERRENS dag kommer! Då skall man dela bytet bland er. Ty jag skall samla alla hednafolk till strid mot Jerusalem. Staden kommer att intas, husen plundras och kvinnorna våldtas. Halva staden skall föras bort i fångenskap. Men återstoden skall inte bli utrotad."

http://humanistbloggen.blogspot.se/2...ch-bibeln.html

Kryllar av våldtäkter och kvinnohat i bibeln.

Du klagar på att folk kastar skit på islam men ägnar dig själv åt att kasta skit på kristendomen. Din människosyn är vidrig.

Dessutom citerar du Gamla Testamentet. Deras lagar praktiseras ej av kristna som tror på det nya förbundet. Du är inkompetent som sprider kristofobiskt skitsnack.
__________________
Senast redigerad av hardstart 2016-05-08 kl. 12:15.
Citera
2016-05-08, 12:20
  #56
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast du har ju helt fel.

Artikeln eller "feminism" pekar inte finger "på andra"…utan de pekar finger på alla.
Och av berättigade skäl. Våldtäkter sker bevisligen precis överallt, oavsett religion, sanktionerat vid krig, konflikter och står i vart fall i de 2 största religiösa skrifterna; bibeln och koranen som "korrekt" sätt behandla fiendens kvinnor på (eller slavinnor), står där svart på vitt.

Sen Är inte Islam lika homogent som kristendomen utan mer splittrat så du har inga "muslimska ledare som alla predikar detta, du har några som gör det (IS ex) men dessa är ju fördömda av många andra muslimska samfund, så blir ju som att säga att vad Fred Phelps predikar kring homosexualitet ex. (good hates fags!) ska gälla för svenska kyrkan.
Ni får ju fan sluta någongång dra islam över en enda genomsvart kam. Så tröttsamt onyanserat.

Sen? varför måste Buddismen ha skapat rubriker just i västvärlden för att berättigas kritik för våldtäkt ex?

Västvärlden dras med islamofobi så det stänker om det, syns inte minst på detta forum som flödar av extremt hat mot muslimer/ araber etc. dagarna i ända. Hat föder hat. Sitter man som en liten trångsynt nasse-mupp, IQ-vaniljkex (inte du men väl andra) och hatar dagarna i ända så är man själv lika medskyldig. Det man gör är att man är med att skapa hat och desperation hos bl.a unga muslimska män oftast, som inte ser någon annan möjlighet än att resa till IS ex.
Borde en del tänka på.

Är våldtäkt, kvinnohat, patriarkalt förtryck, våld, makthunger och idioter som ges makt och får följare etc. som är problemen i världen idag, inte religionen islam. Och dessa företeelser finns så gott som överallt. Så hoppa på rätt saker.

Skillnaden är att inget även kristen tar saker som skrivit för nära 2000 år sedan som bokstavligt. Det var inte lätt för kvinns på medeltiden typ men man anpassr läran. Koranen kan inte anpassas. Sedan som sagt du tar från gamla det nya är det som gäller. En skillnad då från islam att kristendom anpassas och man kan ta in nytt.
Citera
2016-05-08, 12:26
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardstart
Kristendomen är inte homogen. Det är skillnad på Fred Phelps och SvK. Skillnaden mellan fundamentalister som Phelps och muslimska fundamentalister som IS är att Phelps inte dödar någon. Medan IS inte nöjer sig med att fördöma utan de dödar också alla de fördömer. Stor skillnad. Om Phelps drev en stor armé som ägnade sig åt slaveri och folkmord på religiösa minoriteter och som unga svenska kristna män och kvinnor rest till för att ansluta sig så kan jag garantera att svenska samfund hade avkrävts ett avståndstagande.

Kristendomen är världens mest förföljda religion. Så varför hoppar du på kristendomen? Även i Sverige har förföljelsen av kristna gått så långt att de behöver egna asylboenden. I Sverige hade vi till och med en minister som förnekade folkmordet på kristna under första världskriget (Mehmet Kaplan). Men varför skapas inget kristet IS som dödar lika många som jihadismen? Kristna unga män borde vara mer desperata än muslimska unga män.

Nej inte homogen…men MER homogen än islam. Islam har ex ingen naturlig religiös ledargestalt/ säte som vår påve/ vatikanen ex.
Snarare Phelps kan inte döda någon för då hamnar han i fängelse, sätt Phelpsen med påhejjare i någon form av allvarlig kris utan fungerande statsmakt ex. och det hela rullar igång.
han skulle gladeligen slakta hela San Francisco om han bara kunde.
Han har samma typ av, om du ursäktar, manlig aggressiv härsklystnad i kombination med totalt egoflipp och idioti, samma "nätta" kombinationer som skapar typer som Charles Taylor, Hitler, Amin, Franco och Pot i det oändliga. I en välfungerande demokratisk välfärdstat, som du ser många av i väst ex. så kan dessa inte ta "plats" (eller vi får väl se om Trump lyckas) som de kan i icke lika välfungerande stater. Att IS härjar just nu beror på att dessa områden i världen haft konstant krig, blockader etc så länge.

Fred är beroende av trygghet och reell makt till kvinnor skulle jag säga.
(och innan någon nu går igång på alla cylindrar, jag säger inte att det inte finns lika många härsklystna idioter till kvinnor, det jag säger är att ju mer makt, möjligheter sprids till max antal individer i samhället, desto bättre.
Ju mer kvinnor får makt och möjligheter desto lättare klarar kvinnor och fäder av att skapa trygga rum för sina barn, och trygga rum för barn är nr 1. för att inte skapa idioter manliga såväl som kvinnliga.)
Citera
2016-05-08, 12:30
  #58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Skillnaden är att inget även kristen tar saker som skrivit för nära 2000 år sedan som bokstavligt. Det var inte lätt för kvinns på medeltiden typ men man anpassr läran. Koranen kan inte anpassas. Sedan som sagt du tar från gamla det nya är det som gäller. En skillnad då från islam att kristendom anpassas och man kan ta in nytt.

Fast vi gör ju det på vissa ställen fortfarande, du har gott om bokstavstroende kristna.
Du har också gott om kristna som fortsätter leva efter oskuldskrav och andra liknande dumheter.
Du har ex. en nazistbrun idiot i en granntråd Vedjenånting…som på allvar hävdar att om kvinnor får lov ha sex, så ska han minsann få lov att slakta, mörda, våldta och skära upp småbarn, typ.
Säger inte att han är kristen, men han delar en traditionell och allmänt hållet krav om oskuld hos kvinnor som typ det absolut viktigaste av moral i världen. Vilket är sjukt.

Koranen kan självklart anpassas. Hallå, varför inte?
Du har massor med muslimer som klassar sig själva som troende muslimer men som inte våldtar småbarn till frukost…ok?
Citera
2016-05-08, 12:33
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej inte homogen…men MER homogen än islam. Islam har ex ingen naturlig religiös ledargestalt/ säte som vår påve/ vatikanen ex.
Snarare Phelps kan inte döda någon för då hamnar han i fängelse, sätt Phelpsen med påhejjare i någon form av allvarlig kris utan fungerande statsmakt ex. och det hela rullar igång.
han skulle gladeligen slakta hela San Francisco om han bara kunde.
Han har samma typ av, om du ursäktar, manlig aggressiv härsklystnad i kombination med totalt egoflipp och idioti, samma "nätta" kombinationer som skapar typer som Charles Taylor, Hitler, Amin, Franco och Pot i det oändliga. I en välfungerande demokratisk välfärdstat, som du ser många av i väst ex. så kan dessa inte ta "plats" (eller vi får väl se om Trump lyckas) som de kan i icke lika välfungerande stater. Att IS härjar just nu beror på att dessa områden i världen haft konstant krig, blockader etc så länge.

Fred är beroende av trygghet och reell makt till kvinnor skulle jag säga.
(och innan någon nu går igång på alla cylindrar, jag säger inte att det inte finns lika många härsklystna idioter till kvinnor, det jag säger är att ju mer makt, möjligheter sprids till max antal individer i samhället, desto bättre.
Ju mer kvinnor får makt och möjligheter desto lättare klarar kvinnor och fäder av att skapa trygga rum för sina barn, och trygga rum för barn är nr 1. för att inte skapa idioter manliga såväl som kvinnliga.)

"Vår påve"? Påven är inte ledargestalt för alla kristna.

Kanske han skulle. Och du skulle gladeligen slakta hela Vatikanstaten om du kunde med ditt hat mot kristendom.

Så varför reser inte kristna svenskar till konfliktområden för att begå folkmord och återinföra slaveriet i Guds namn? Om nu kaos är allt som behövs är det ju bara för Phelps och svenska kristna att resa till ett afrikanskt land med konflikter.

Jämför du Franco med IS? Spanien under Franco var ett land många svenskar reste på semester till. Hur många vill semestra hos IS?
Citera
2016-05-08, 12:34
  #60
Medlem
dp
__________________
Senast redigerad av quezen 2016-05-08 kl. 12:37.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback