2017-02-21, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lva
Nej, hon är körd nu. Varenda stiftelse ,styrelse mm kommer få en skitflod av bibliska propotioner om de tar in henne. Hon har gjort bort sig i alla läger de som sg henne som folklig tidigare ser diorväskor och bostadsrätter för 10 millar nu.

Fast hon har ju gjort bort sig non-stop (ref till cholklad även fall det var toblerone) och ändå fått förnyat förtroende.

Måna Stahlin är ju ordboksdefinitionen av ett genomruttet etablissemang. Hennes hela väsen verkligen äcklar mig då hon skiter på svenska folket om och om igen utan någon som helst självinsikt.
Citera
2017-02-21, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Alltså, jag vill, som så många andra i tråden och på nätet i allmänhet, se henne bakom lås och bom. Hennes fifflardagar är över! Hit men inte längre!
Men om hon nu får nån slags "slap on the wrist" och säg 30 000 i böter istället, så, tja, borde det inte vara ett bra tillfälle att gå "man ur huse"? För att markera ordentligt?

Jag vill INTE att hon ska komma undan med en skitsumma i böter!

Svar nej. Du skämtar kanske men man vet aldrig här på Flashback det finns en del sjuka typer även om de inte är i majoritet. Jag hoppas också att hon åker i fängelse men lynchmobbar är alltid fel.
Om de inte är en prydlig liten demonstration du menar.
Citera
2017-02-21, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Löfven och andra har att fundera över.
Låter man det hela pysa ut mjukt så är risken överhängande att ytterligare ett större antal hederliga och trogna Sossar slår näven i bordet och lägger sin röst på Åkesson i ren protest.

Sätter han bedragerskan i finkan så ser det inte heller så bra ut. Och listan på andra politiska fifflare är lång. Risken är att det kan bli OK att skicka politiker till fängelse när de begår brott är överhängande.

Så det hela slutar med böter och villkorligt.
samt att hon får betala av sin skatteskuld (om hon kan)

Du kan mycket väl ha rätt. Systemet är ruttet och Mona är inte ensam, hon är ju en produkt av ett sjukt system. En fifflande feminist-ikon, kan en sådan sättas dit?

När hon utnämndes till partiledare undrade jag om det gjordes för att hon var lätt att styra. Vår svenska politiska elit och kanske den amerikanska ambassaden ville ha en outbildad babblare och hennes karaktär brydde man sig inte om, den passade i gänget.

Det är inget fel på kassörskor från Botkyrka, men det jobbet är ett av få riktiga jobb Sahlinskan har haft, annars är hon en politisk broiler med en broilers förstånd. Hon är en påfågel, som pga ett olyckligt fall i kycklingstadiet råkade ramla och slå sig i sitt lilla huvud. Minns Perssons ord.

En hög politiker behöver få sitt huvud omskapat vid universitetet, eftersom vår värld är mycket komplex. Det behövs också moral, men det är ju inte längre ett krav i vår tid.

Gammelsossarna kan mycket väl säga ifrån om Mona får specialbehandling. De muttrade när Anja Lundby Wedin var i blåsväder och fick sitta kvar. Folk på golvet som jag hade kontakt med i min yrkesroll och redan då var det SD som gällde för många.

Fallet Sahlin visar att juridik och politik har beröringspunkter. Jag vågar inte säga att just den här åklagaren är politiskt styrd, vi får se, men jag vet att riksåklagaren, justitieombudsmannen och justitiekanslern styrs av regeringen. Vi har politiskt styrda jurister och domstolarna är inte fristående, som jag anser att de ska vara.

Det finns en annan intressant aspekt och den är utrikespolitisk. Fallet Mona studeras i många huvudstäder. Hur fungerar Sverige egentligen? Sverige, som ibland mycket naivt kritiserar andra länder? Vi är under luppen. Se Trump och brittiska medier t.ex.
Citera
2017-02-21, 19:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Butter200
Svar nej. Du skämtar kanske men man vet aldrig här på Flashback det finns en del sjuka typer även om de inte är i majoritet. Jag hoppas också att hon åker i fängelse men lynchmobbar är alltid fel.
Om de inte är en prydlig liten demonstration du menar.
Det var en prydlig liten demonstration jag naivt menade.

Citat:
Ursprungligen postat av gurkelurkan
Jag tror hon är solochvårad av livräddaren. Han stoppade inte in ballen utan baktanke och belöning. Syns lång väg att det inte är någon kärleksfull och gosig individ. Hon får väl åka hem till Bosse och sätta ett system på hästar. Det är väl sånt exmaken sysslar med i sin etta?
Jag tror samma som du.
Folk har i allmänhet vittnat, till mig, att den där Labbe är en person som ser på andra människor precis som Måna gör. Hur kan de gynnas bäst, vem kan de sko sig på osv.
Skulle inte förvåna mig det minsta om han valt fruar pga deras bankkonton...
Finns säkerligen en god anledning att det bara var hans fd fru som stod på hans förrförra hus.

Låt oss hoppas att den nya tanten och han har skrivit äktenskapsförord annars blir hon nog nästa att bli sänkt.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2017-02-21 kl. 19:15.
Citera
2017-02-21, 19:10
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Löfven och andra har att fundera över.
Låter man det hela pysa ut mjukt så är risken överhängande att ytterligare ett större antal hederliga och trogna Sossar slår näven i bordet och lägger sin röst på Åkesson i ren protest.

Sätter han bedragerskan i finkan så ser det inte heller så bra ut. Och listan på andra politiska fifflare är lång. Risken är att det kan bli OK att skicka politiker till fängelse när de begår brott är överhängande.

Så det hela slutar med böter och villkorligt.
samt att hon får betala av sin skatteskuld (om hon kan)

Nja, det blir ju kanske inte ens en rättegång. Så villkorligt är ju uteslutet. Då återstår böter, via ett strafföreläggande.

Och Löfven kan inte sätta någon i finkan, sånt sköter domstolarna...
Citera
2017-02-21, 19:20
Medlem
Norrlands.gulds avatar
Så hur mkt kommer hora muslim att få betala i böter?
Citera
2017-02-21, 19:22
Medlem
Dessutom får hon svältlön på ca. 55.000 i månaden fram till 65 års ålder. Räcker inte ens till livvaktens lön.
Citera
2017-02-21, 19:50
Medlem
Smegmas avatar
Jag blir bara så jävla besviken och ångestfylld när man läser detta. Hur kan en offentlig fladderfitttttta som detta nästan gå fri när hon har misskött sig och solochvårat på VÅR bekostnad i över 20 år?

Och så skatjävlen få pension till råga på allt!?

Detta INAVLADE SVERIGE!!!
Citera
2017-02-21, 19:53
Medlem
henki420s avatar
Jag har en otrevlig känsla att så fort det här lagt sig kommer hon att dyka upp i alla möjliga TV-soffor. Hon kanske t om får en egen show.

Jag såg just den nya matlagningsserien Martha and Snoop, med Martha Stewart och Snoop Dogg. Alla hade dömt ut henne sedan hon hamnade i fängelse.
Citera
2017-02-21, 21:15
Medlem
EbolaTillAllas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Du kan mycket väl ha rätt. Systemet är ruttet och Mona är inte ensam, hon är ju en produkt av ett sjukt system. En fifflande feminist-ikon, kan en sådan sättas dit?

När hon utnämndes till partiledare undrade jag om det gjordes för att hon var lätt att styra. Vår svenska politiska elit och kanske den amerikanska ambassaden ville ha en outbildad babblare och hennes karaktär brydde man sig inte om, den passade i gänget.

Det är inget fel på kassörskor från Botkyrka, men det jobbet är ett av få riktiga jobb Sahlinskan har haft, annars är hon en politisk broiler med en broilers förstånd. Hon är en påfågel, som pga ett olyckligt fall i kycklingstadiet råkade ramla och slå sig i sitt lilla huvud. Minns Perssons ord.

En hög politiker behöver få sitt huvud omskapat vid universitetet, eftersom vår värld är mycket komplex. Det behövs också moral, men det är ju inte längre ett krav i vår tid.

Gammelsossarna kan mycket väl säga ifrån om Mona får specialbehandling. De muttrade när Anja Lundby Wedin var i blåsväder och fick sitta kvar. Folk på golvet som jag hade kontakt med i min yrkesroll och redan då var det SD som gällde för många.

Fallet Sahlin visar att juridik och politik har beröringspunkter. Jag vågar inte säga att just den här åklagaren är politiskt styrd, vi får se, men jag vet att riksåklagaren, justitieombudsmannen och justitiekanslern styrs av regeringen. Vi har politiskt styrda jurister och domstolarna är inte fristående, som jag anser att de ska vara.

Det finns en annan intressant aspekt och den är utrikespolitisk. Fallet Mona studeras i många huvudstäder. Hur fungerar Sverige egentligen? Sverige, som ibland mycket naivt kritiserar andra länder? Vi är under luppen. Se Trump och brittiska medier t.ex.

Ja, jag tycker det faktum att en så uppenbarligen svagbegåvad person inte var så långt ifrån att bli Sveriges statsminister är ett betydligt större problem än fifflandet.

Något har gått oerhört snett inom socialdemokratin de senaste decennierna. Det har blivit något slags ö-råd där B-laget går ihop i en dumskallarnas sammansvärjning och röstar ut de största hoten först.
Citera
2017-02-21, 21:38
Medlem
Harald99s avatar
Min bild av Ingvar Carlsson är att han tillhör den gamla stammen av sossar, dvs hyvens hederligt folk som vill göra rätt för sig.
Men han får ta på sig skulden för att ha lyft fram Sahlin som sin efterträdare i mitten av 90-talet. En position som hon i backspegeln naturligtvis aldrig skulle ha varit i närheten av.
Efter "Toblerone-skandalen" så borde man i alla fall internt inom S ha sett till att hon aldrig kom så nära maktens topp igen.
Jag kan bara spekulera i att krisen efter valförlusten 2006 och Perssons avgång ledde till en ledarkris och inre strider inom partiet, som gav Sahlin ytterligare en chans att ta sig fram?

Vi får hoppas att den snabba avslutningsprocessen av detta juridiska ärenden (som hennes erkännande nu bidrar till) blir det sista vi hör om Mona Sahlin i svensk politik.

Att hon sedan lyfter miljoner i statsrådspension fram till 65 år är mer av ett systemfel än något som egentligen kan lastas Sahlin.
Citera
2017-02-21, 21:42
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps
Jag klagade inte på media.Gjorde endast ett konstaterande.

Förlåt! Jag skriver dåligt. Jag menar att det är Mona sätter igång att klaga på media, när de rapporterar grejer hon inte gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in