2016-04-25, 07:23
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ockult
Det är varken svart eller vitt. Droger vars skadeverkningar är minimala bör legaliseras för att minska den kriminalitet och de skattekostnader medföljer en oundviklig hantering av förbudet av drogerna. På rak arm är det svårt att argumentera för andra, i skrivande stund, olagliga drogers legalisering förutom cannabis - en drog som gång på gång (på gång) bevisats vara många gånger lindrigare än alkohol, så om rim och reson skall råda så skall
a) cannabis legaliseras
b) alkohol kriminaliseras
och medan många inte vill ställa upp på någon av dessa så står vi inför ett hycklarens problem, för de som förespråkar ett förbud av t.ex. cannabis, alltmedan alkohol förblir lagligt, bevisar blott sin egen okunskap i sakfrågan.

De som vill se en legalisering av amfetamin, heroin m.fl. bör däremot omyndigförklaras, för att släppa lös liknande droger är inget som en normal tänkande individ hade gjort. De som kan bruka dessa droger utan att fastna är relativt få, och medan en ganska stor del av Sveriges befolkning är normalfungerande alkoholister så är det en helt annan sak att behöva smälla en panna horse eller tjack när suget knackar på dörren.

Väl talat! Undrar hur många generationer som måste dö ut innan detta är gemene mans inställning!

.
Citera
2016-04-25, 07:35
Medlem
Skartaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Tror tvärtom att samhällets syn på drogberoende kommer att hårdna precis som övrigt i samhället, egna egot prioriteras och vem fan kommer i framtiden vilja lägga skattepengar på rehabliterinng av sönderknarkade individer?
Nej tror mer på att det blir hårdare och längre internering För sedan tvingas in i efterkontroller, åker man dit igen skärper man straffet ytterligare.
Till slut den ultimata lösningen. Livstidsinternering utan möjlighet till frigivning samt straffarbete!
Och du tror att kontroller och internering är gratis för staten?
Citera
2016-04-25, 08:40
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Ge upp?
Nej, vi ska inte ge upp kriget mot knarket. Vi ska istället intensifiera det. Det är vi skyldiga knarkets stackars offer.

Nej, många runt om i världen håller med mig. Se på t.ex. Thailand, Ryssland, Iran, Kina, Mexiko m.fl.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Mexiko är ett perfekt exempel på att det är 100% fallerat.
Då knarkkriget skördar 30-50000 döda per år.

Venezuela snittar 25-35000 döda per år.
Hur man ser det som nått bra, är bortom min förmåga att förstå.
Och sen ser vi de som legaliserat cannabis, får en minskning av brott.

Sen länderna du tar upp, kanske på politisk nivå håller med dig.
Men samtliga har stora problem med konsumtion, då man inte har vård i åtanken ens.
Thailand har metaamfetamin.
Ryssland stora problem med opiater/opioider och RC av dessa.
Iran extrema problem med opiater/opioider.
Kina har omfattande droghandel, och RC och tillverkning av dessa är som ett moderland för resten av världen.
Mexiko har våld i drogernas spår, där det är ofantliga summor det handlar om.
Samtliga kan strypas genom en legalisering.
Men du är mer intresserad av förbud än om folks hälsa.
Så ditt hycklande är sorgligt att skåda.

Hehe. Älskar när man får se motståndare göra praktsjälvmål likt detta, i sällan skådad klass

Fetade bara Mexico men de andra länderna är fina rättsstater värda att stå upp för
Citera
2016-04-25, 08:43
Medlem
Motor_666s avatar
Vi ska alltså förbjuda mentolcigaretter och legalisera marijuana?

Fantastiskt!
Citera
2016-04-25, 08:52
Medlem
PeaceOnEarths avatar
Citat:
............................[Ordbajs].

Har du själv provat någon olaglig drog någon gång?

I bet you don´t!

Då är du inte rätt man att sitta här och döma genom saker du inte har en aning om.

Själv provade jag min första drog vid 40+ av den enda anledningen att jag var nyfiken. Har sedan gått igenom de flesta vanliga droger, allt från lätta till tunga, utom heroin eller tunga opiater. Metadon bara.

Jag kan konstatera efter min resa att allt som skolan lärde mig på hela 80-talet är inget annat än en stor jävla lögn. En lögn som jag trodde på i 30 år.

OT (Den lögnen har fått mig att börja tvivla på om hur mycket av förintelsen som lärts ut verkligen är sanning. Att mycket är sanning tvivlar jag inte på, men mycket kan också vara dikt och förbannad lögn)

Ber om ursäkt till forumgudarna för att jag matade detta forumtroll)

Citat:
Ursprungligen postat av Motor_666
Vi ska alltså förbjuda mentolcigaretter och legalisera marijuana?

Fantastiskt!

HAHA!
I can see your point there
Citera
2016-04-25, 10:06
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bartold
Fast det har ju inte fungerat hittils. Varför tror du då att det helt plötsligt kommer att börja fungera?

Fungerar onekligen bra. Vill vi att det ska fungera ännu bättre så är det bara att göra på samma sätt fast mer, kraftfullare. Då får man bättre effekt.
Citera
2016-04-25, 10:14
Medlem
Euripidess avatar
Det är FN vi talar om, inget kommer att hända "inom kort" om alls.
Citera
2016-04-25, 10:15
Medlem
Hoppas verkligen detta går igenom. Detta är inget jag säger för att jag vill blaze it, jag håller faktiskt inte ens på med droger. Men jag vet många som håller på med skiten och som med t.ex Portugals narkotikapolitik skulle vara fria från sitt missbruk nu eller tidigare. Dessutom ser jag så många fördelar med cannabis för medicinskt bruk. Förstår inte hur människor, speciellt inte läkare och andra läkemedelsperson kan blunda inför denna stora sanning som kan behandla exempelvis CANCER för att det är "knark". Såg att människor yrkade för att Gabriel ska möta människor som fått hjälp av medicinsk cannabis, bra initiativ.
Citera
2016-04-25, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caca
Tror tvärtom att samhällets syn på drogberoende kommer att hårdna precis som övrigt i samhället, egna egot prioriteras och vem fan kommer i framtiden vilja lägga skattepengar på rehabliterinng av sönderknarkade individer?
Nej tror mer på att det blir hårdare och längre internering För sedan tvingas in i efterkontroller, åker man dit igen skärper man straffet ytterligare.
Till slut den ultimata lösningen. Livstidsinternering utan möjlighet till frigivning samt straffarbete!
Hela grejen med en avkriminalisering är att skattepengarna ska gå till vård för individen istället för juridiska kostnader? Jag tror inte vi går mot hårdare straff, snarare kommer vi stå stilla ett bra tag framöver.
Citera
2016-04-25, 10:18
Medlem
Iselds avatar
Citat:
Fungerar onekligen bra. Vill vi att det ska fungera ännu bättre så är det bara att göra på samma sätt fast mer, kraftfullare. Då får man bättre effekt.

Tycker du att det är bra att kriminella tjänar massor av pengar på droger istället för att staten kan sälja droger av bra kvalitet som sedan kan beskattas och på så vis få återbäring till statskassan?

Du tog tidigare upp att Mexico håller med dig i det du tycker. Om du hade läst hela artikeln i början av denna tråd så hade du kunnat se att Mexico är ett av de länder som KRÄVDE att ha detta möte tidigare pga. den ohållbara situation som råder i landet där folk mördas i mängder varje dag pga. den höga lönsamheten av olagliga substanser (krig mellan karteller som vill styra marknaden) som många människor vill nyttja och ALDRIG kommer att sluta nyttja.

Förstå detta någon gång din tröge fan.

.
Citera
2016-04-25, 10:37
Medlem
sherms avatar
Citat:
Inga "man" ljuger för folket. Våra myndigheter m.fl. upplyser om knarkets farlighet, skadeverkningar, beroendeframkallande, hur s.k. "lätta" droger är en inkörsport till tyngre m.m. Det är bra.
På samma sätt "upplyser" myndigheterna oss medborgare om att massinvandringen är en vinst I själva verket ljuger dom oss systematiskt i ansiktet, det vet du likväl som jag. Att påstå att det inte ljugas friskt om narkotikan är som att säga det inte behövs ålderstester för ensamkommande, eftersom barn aldrig ljuger.
Citera
2016-04-25, 10:55
Medlem
Citat:
Nej det fungerar inte alls onekligen bra. Du har inte tillfört något alls i tråden som fungerar. Jag och dom flesta människorna håller med, vi har ett 50 år långt misslyckande att visa upp för det.

Du slår mig som en människa som forsätter gasa när du kört fast bilen fast egentligen behöver du kanske gå ut och kolla läget, gräva lite för att sedan kunna ta dig vidare.

Sluta tramsa och kom in i matchen!
Senast redigerad av bartold 2016-04-25 kl. 10:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in