2016-04-24, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Känner inte till Nordkoreas lagstiftning rörande detta. Mitt ex. avsåg endast gränsbevakningen.

Ja! Kraftfullare åtgärder krävs givetvis.
Fast det har ju inte fungerat hittils. Varför tror du då att det helt plötsligt kommer att börja fungera?
Citera
2016-04-24, 22:22
Medlem
Calogeros avatar
Ganglere2. Om cannabis kan hjälpa en person som lider utav grova insomningsbesvär att sova bättre än vad denne gjort sedan barnsben, varför skall då denna person inte få självmedicinera cannabis för att kunna sova? Du vet, sömn är verkligen oerhört viktigt för att klara av att sköta sitt jobb, sin vardag, ja till och med hela livet. Samtidigt som cannabis är olagligt så kan man få mycket, mycket starkare (och farligare) sömntabletter som stilnoct utskrivet. Stilnoct påminner väldigt mycket om en benzo och är faktiskt klassat som narkotika. Så med andra ord, du får redan knarka idag, så länge det är pappa statens knark. paradoxalt va?
Citera
2016-04-24, 22:24
Medlem
han solos avatar
Citat:
Känner inte till Nordkoreas lagstiftning rörande detta. Mitt ex. avsåg endast gränsbevakningen.

Ja! Kraftfullare åtgärder krävs givetvis.

Lustigkurre där

Skulle du kunna svara på varför du vill låta Sveriges narkotikapolitik fortsätta verka med samma påföljd som de senaste 30 åren?

Det har i alla fall inte hjälpt antalet överdoser, kriminalitet och annat hyss som som de största torskarna sysslar med. Det är värre än någonsin i Sverige.

Politiken behöver, enligt mig, fokusera på vård, snarare än straff, när det handlar om droger.

Känns dumt att göra samma sak om och om igen... Kan jag tycka.

Vill du att folkhälsan ökar, eller minskar? Dina åsikter och ditt resonemang visar tydligt att du vill bestraffa människor, helst döda dom.

Förmodligen äter du foster också. Och visar snoppen för småbarn.

Mer knark åt folket!!
Citera
2016-04-24, 22:26
Medlem
Citat:
Det räcker med att fråga runt bland vanligt folk så syns detta tydligt. Pröva!

Så allt du skrev var alltså rent skitsnack? Eller har du ärligt gått runt och frågat folk på stan vad de anser om droganvändning? Det tvivlar jag sjukt starkt på. Även om du nu skulle gjort det så vad skulle få dig att tro att en drogbrukare skulle svara ärligt till dig?

Det är tydligt att du vrider och vänder på saker för att få det till din fördel. Något du inte kommer tjäna på i längden. Du framstår bara som oseriös och mindre begåvad när du blir påkommen.
Citera
2016-04-24, 22:33
Medlem
Cilangs avatar
Legalisera droger kan man tycka vad man vill om. Men att avkriminalisera eget bruk borde varenda människa som vill leva i ett civiliserat samhälle vilja göra. Det är absurt hur det ser ut i Sverige. Mycket goda nyheter.
Citera
2016-04-24, 22:54
Medlem
Hamstrutss avatar
Citat:
Ett ex. är ju sjukvårdskostnaderna.
Därför att det är olagligt och ska så förbli. Vi behöver verkligen inte fler droger i vårt samhälle.

Vilka sjukvårdskostnader är det du syftar på då?

Ja det är olagligt men inte om jag får som jag och många andra vill framöver.

Drogerna finns redan i samhället, men det finns bättre vägar att gå med politiken för den har inte fungerat. Det är dags för ändring och att såna fördomsfulla slöskallar som slutar snacka skit om något ni inte ens brukar, håll rent framför er egen dörr och låt människor göra som dom vill eller har du någon psykisk sjukdom med kontrollbehov över andra människor?
Citera
2016-04-24, 22:55
Medlem
Avkriminalisering är en tidsfråga. Frågan är bara hur många liv som ska förstöras innan man inser att även testandet av droger sjunker vid avkriminalisering.
Citera
2016-04-24, 23:31
Medlem
PastorAstorFlanells avatar
När fler länder i Europa avkriminaliserar cannabis-bruk kommer Sverige få svårt att hålla kvar vid rådande lagstiftning. Åldersgräns och försäljning på Systembolaget tror jag blir verklighet inom en rätt snar framtid. På så vis får staten in lite skattepengar samtidigt som man håller smugglingen nere. USA:s odlare vill få sälja utomlands och kommer att lobba hårt för att vi i Europa skall följa deras lättnader i lagstiftningen.
Citera
2016-04-24, 23:57
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Nja, en sak jag bara antar, är att narkotikakonventionen kommer skrivas om.
Och det kommer definitivt vara till fördel för de som vill lätta på sina lagar.

Det tror jag att du har rätt i. Däremot lär det väl ändå dröja tills tidigast nästa UNGASS 2019?
Citera
2016-04-25, 00:00
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Nej, människor knarkar inte, människor kan inte knarka om det inte finns knark att få tag på.
Vi ska inte normalisera knark. Vi ska hålla det långt från människor. Det ska vara något som alla vet är farligt. Som idag. De allra flesta är överens om dess farlighet. Fråga soc.folk, poliser, anställda inom hälso och sjukvård, avvänjningskliniker o.likn. Fråga gärna även f.d. knarkare.
Du tror alltså på riktigt på att det narkotikafria samhället är en möjlighet? Bejerot 2.0
Citera
2016-04-25, 00:04
Medlem
Pixm0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Sveriges drogpolitik är bra som den är.

Räcker med de pundare som finns som inte tillför ett skit till samhället.
Är du medveten om landet Portugal och hur utvecklingen har skett där efter deras avkriminalisering? Efter 4 regeringar varav 2 varit från vänster och 2 från höger har INGEN velat gå tillbaka.
Citera
2016-04-25, 00:17
Medlem
serubs avatar
Sorry för dum fråga, men vad har detta för påverkan på Sverige och Sveriges drogpolitik? Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in