Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 03:22
  #13
Medlem
Jag förmår inte känna annat än avsmak för "flyktingar". Det måste till något mer än Slatan som bevis på att de berikar oss.
Negativ inverkan ser och hör vi om varje nyhetssändning så hur kan någon känna empati. Empati för våra gamla känner jag däremot mycket starkt, och våra barn. Där verkar inte empatin finnas för jag har aldrig sett några upprop för den gruppen hos våra ökändisar.
Varför känner inte någon av de "goda " något för andra än de invällande muslimska männen?
Citera
2016-04-05, 03:23
  #14
Medlem
freeworldTVs avatar
Notera också att tex Saudiarabien och andra oljerika länder som ligger kring tex Syrien, som har samma kultur och tom etnicitet som dessa flyktingar, vägrat ta emot en enda. Vad beror det på? Hur mycket rasister är inte de i så fall om vi är det för att vi inte tar emot flera miljoner på en gång?

När kritiserade TS Saudiarabien på samma sätt som Sverige senast??
Citera
2016-04-05, 03:33
  #15
Medlem
wasd1234s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan

Det är fel på systemet, inte invandrare.... När fan ska folk fatta den här fundamentala och simpla förklaringen???

Inte sant. Det är fel på BÅDA delarna.
Dom borde ha vett och etikett när dom befinner sig i ett annat land. Sunt förnuft, detta är vad som urskiljer människor och djur. Dessa individer är just det....djur.
Citera
2016-04-05, 03:52
  #16
Medlem
Cataphracts avatar
Sverige är svenskarnas land. Nu är jag lakonisk men mer än så behöver inte sägas.
Citera
2016-04-05, 03:58
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxpax
hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig?

Flytt från krig, invandringsmyten #1.
Menar du att det är krig i Danmark? Tyskland? Varför söker sig folk då vidare till Sverige om inte för att kunna suga ut så mycket bidrag som möjligt? Och varför ska vi acceptera det?
Citera
2016-04-05, 05:24
  #18
Medlem
ze_bandits avatar
Kan det vara så att TS är ett betalt troll måntro?
Citera
2016-04-05, 06:13
  #19
Avstängd
Kontakt112s avatar
För att dom har inget här att göra. Invandrare (från mena) och flyktingar tar bara med sig bråk och annat skit hit. Låt dom klara sig själva som alla andra på jorden.
Citera
2016-04-05, 06:36
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Varför så nedlåtande? Jag vet väl vad rasism är och inte är.
Han är en person som kan säga jävla negerjävel bara han ser en neger. Sån var han innan också men Södertälje gjorde honom mer radikal, och det förstår jag. Där kan vi enas. Men du verkar totalt missuppfattat mitt inlägg lilla du så jag föreslår att du läser om det.

MEN är en invandrare rasist också om han eller hon säger svennejävel så får vederbörande se en svensk?
Citera
2016-04-05, 06:53
  #21
Medlem
JnDs avatar
För att de inte bryr sig inte och visar noll respekt för det land som nu tagit emot dem... och då blir det bara kaos...
Citera
2016-04-05, 07:05
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxpax
(Detta ar mojligtvis en trad for psykologi-forumet, ar osaker)

Det ar ju uppenbart i dessa tider att invandrarfientlighet och flyktingfientlighet ar en grej, speciellt pa detta forum for some reason. Men det jag inte forstar ar HUR och VARFOR sa manga ar invandrarfientliga? Fattar verkligen inte. Fine att stereotyper ar en grej, jag gor det ocksa, det ar sa vara hjarnor ar programmerade att ta in information. MEN, hur kan man se pa en person, dra en generalisering och sedan vara STENSAKER pa att det stammer in!? Hur kan man inte ens ge en medmanniska the benefit of a doubt??? Och nagot som jag definitivt inte forstar ar flyktingfientlighet... hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig? Mammor, pappor, barn, farforaldrar, morforaldrar, lakare, bilmekaniker, programmerare... som tvingas ta sa mycket de hinner fa med sig pa nagra fa sekunder och sedan ta sig tusentals mil till ett frammande stalle for att vara sakra pa att inte vakna upp av en bomb ute pa garden... vad ar det som ar skrammande? Jag vill bara fatta.

Inga svar med generaliseringar utan uppbackning av statistik eller egna erfarenheter, tack.

Om du inte vill ha generaliseringar kan ju DU börja med att leverara fakta, statistik och referenser. Jag påstår att det inte existerar någon invandring som berikar i någon form. Och precis som du behöver jag inte leverera referenser och bevis, ok?
Citera
2016-04-05, 07:12
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan

Det är fel på systemet, inte invandrare.... När fan ska folk fatta den här fundamentala och simpla förklaringen???


Fel. Det är fel på båda två sakerna. Vi har till största delen inga krigsflyktingar alls som de själva påstår sig vara utan de är fuskande ekonomiska flyktingar. Ergo lögnare. Fuskare med dokument men påstår sig vara utan, vidriga lögnare och ett system som accepterar detta.
Citera
2016-04-05, 07:19
  #24
Medlem
Ja vad finns det egentligen att säga? Fler våldtäkter, bilbränder och våldsbrott. Bara att välja och vraka. För att dra en parallell till Chris Rocks stand up-rutin så är det egentligen "blattarna" jag ogillar, inte invandrarna. Men det finns en gräns för hur mycket tråkigheter man kan läsa i media innan alla börjar dras över samma kam. Sen börjar de ändlösa reportagen om "flyktingarna" att bli lite tröttsamt, vi fattar, de är ledsna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback