Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-05, 01:48
  #1
Medlem
(Detta ar mojligtvis en trad for psykologi-forumet, ar osaker)

Det ar ju uppenbart i dessa tider att invandrarfientlighet och flyktingfientlighet ar en grej, speciellt pa detta forum for some reason. Men det jag inte forstar ar HUR och VARFOR sa manga ar invandrarfientliga? Fattar verkligen inte. Fine att stereotyper ar en grej, jag gor det ocksa, det ar sa vara hjarnor ar programmerade att ta in information. MEN, hur kan man se pa en person, dra en generalisering och sedan vara STENSAKER pa att det stammer in!? Hur kan man inte ens ge en medmanniska the benefit of a doubt??? Och nagot som jag definitivt inte forstar ar flyktingfientlighet... hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig? Mammor, pappor, barn, farforaldrar, morforaldrar, lakare, bilmekaniker, programmerare... som tvingas ta sa mycket de hinner fa med sig pa nagra fa sekunder och sedan ta sig tusentals mil till ett frammande stalle for att vara sakra pa att inte vakna upp av en bomb ute pa garden... vad ar det som ar skrammande? Jag vill bara fatta.

Inga svar med generaliseringar utan uppbackning av statistik eller egna erfarenheter, tack.
Citera
2016-04-05, 01:51
  #2
Medlem
BewilderedHulders avatar
Arbeten som flyttar utomlands och människor som flyttar in är en dålig ekvation. Sedan så är det detta med lagstiftning omkring fördomar som endast skyddar vissa utsatta grupper men inte andra. Kan tillägga att den mörkade statistiken kring invandrare och brott så som våldtäkter till exempel fransar mina nerver. Polisens hjälplöshet i de utsatta områdena lika så. Och skulle jag påtala något av detta så är jag naturligtvis rasist. Den värsta FÖRDOMEN!
__________________
Senast redigerad av BewilderedHulder 2016-04-05 kl. 01:59.
Citera
2016-04-05, 02:04
  #3
Medlem
Trashtextats avatar
För att invandrare under mycket, mycket lång tid uppträtt illa?

Att de inte tar ansvar över landet utan efter en egen fristad här senare börjar utnyttja nya flyktingar genom människohandel, ta stora lönedelar, utarma välfärden via illa skötta flyktingförläggningar och hem att sko sig via.

För att de gnäller om allt och inget från småsaker som plåsters färgton utan att själva starta tillverkning/försäljning av produkt eller ens efterfråga varan i butiker medan de vägrar kallas svenskar och vägras kallas invandrare medan de skriker om exkludering och kallar andra för babbar, negrer, zigenare osv.Och för att rasist är deras skällsord i tid och otid så fort det behagar som tack för att dessa bleka typer tagit emot dem.

För att de leker high chaparal över hela landet och bränner bilar och kastar sten på ambulanser som kvällsnöje.

För att de är rasister och förföljer särskilda grupper eller individer de inte tycker om.

Och utnyttjar systemet för att ha barnslavar boendes hos sig och slå ihjäl dem med brödkavel, eller spränga dem i en bilbomb eller passar på att knäppa en flickvän som inte klivit ur tonåren ens, bara för att, i en uppgörelse.


För att de vägrar svenska normer och vägrar ta kulturellt ansvar att sprida dem. Typ småsaker som att vi ger barn lampa, säng, mat och kläder här och slår dem inte med brödkavlar. Eller könsstympar dem. Eller skickar hem dem igen för att soc o rättsväsendet inte ska snoka i deras förehavanden. Eller gifter bort dem mot deras vilja.


Går att skriva många sidor om varför. Med många argument. För att de än ansvarslösa. Respektlösa och humanistiskt olönsamma.
__________________
Senast redigerad av Trashtextat 2016-04-05 kl. 02:07.
Citera
2016-04-05, 02:19
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haxpax
hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig? Mammor, pappor, barn, farforaldrar, morforaldrar, lakare, bilmekaniker, programmerare... som tvingas ta sa mycket de hinner fa med sig pa nagra fa sekunder och sedan ta sig tusentals mil till ett frammande stalle for att vara sakra pa att inte vakna upp av en bomb ute pa garden... vad ar det som ar skrammande? Jag vill bara fatta.

Inga svar med generaliseringar utan uppbackning av statistik eller egna erfarenheter, tack.
Tror det inte är någon här som är rädd för ett gäng iphone-flyktingar. Däremot så är vi såklart trötta på konsekvenserna. Men det är såklart, ni gutmenschen har ju såklart inget konsekvensktänk. Ni lever helt på känslor och tror helt på det media skriver.

Kanske den dagen då din syster blir våldtagen av någon bantu från afrika och tvingas ringa våran värdelösa dialogpolis så kanske du får en kalldusch av verkligheten.
Citera
2016-04-05, 02:22
  #5
Medlem
Lilabanans avatar
"Allt Är invandrarnas fel!!" "Det är klart det var en neger som våldtog henne"

Okej nummer ett TS. Det finns äkta rasister på forumet som har rasism i ryggmärgen. Min halvbror är ett klockrent exempel. Han är ca 40 och flyttade med sin sambo+3 barn från Södertälje för 3 år sen. Varför? Han kände inte att han kunde hålla sina barn trygga i Södertälje. De hade blivit mobbade av invandrare i skolan där och ingen i familjen kände sig trygg.
Även jag själv gick i en väääldigt invandrartät grundskola och det fanns massvis med skötsamma invandrare, och de få svenska som fanns där. Men de värsta var bl a en kille jag aldrig kommer glömma, Hussein från Irak. Ett axplock av de sakerna han gjorde:
-Sparkade in mig i skåpen från inge stans helt oprovocerat när jag snackade med en polare, fick ett hänglås rakt i ryggraden och det gjorde JÄVLIGT ont.
-Tände eld på en papperskorg så hela skolan fick utrymmas.
-Slog en lärare.

Ingen av de få svenskarna gjorde sånt här. Vi hittade på hyss som att kasta pennor på läraren när ryggen var vänd och sen spela oskyldig.

Men allt det där är mindre viktigt. Spetsa ögonen noga nu.
Folk ser vart allt är på väg. Okontrollerad massinvandring där alla proppas in i ghetton. Med andra ord så skapar vi ghetton, fantastiskt för samhället! Eller hur?
Dessa människor håller sig främst med sina egna. Jag är ofta i sthlms förorter o köper div droger av polare och den s.k integrationen går jättebra. Verkligen. Nej, ungarna håller sig i orten, hänger med sina blattepolare och föräldrarna är hemma. Nästa generation av deras avkommor kommer bete sig likadant. För som barn förstår du så tenderar man att ta efter sina föräldrar och familjeförhållanden. Vill lägga till att på 2 muslimska invandrare (1 tjej+1 kille) producerar de i snitt 6-8 barn som kommer bli mer eller mindre likadana. Vi svenskar nöjer oss med 2-3.

Nummer två och det viktigaste: Vi kan inte ta hand om våra egna svenskar eller de invandrare som redan är här innan tusentals fler kommer. Då menar jag framför allt en vettig utbildning och huserum.

Absolut ska vi hjälpa folk som flyr från krig, men just nu har vi mer eller mindre okontrollerad invandring, dvs du kan vara terrorist, dömd våldtäktsmän i ditt hemland eller vad som helst. Kasta bara dina papper och pass så får du en ny chans i Sverige

En fråga avslutar jag med. Varför tror du muslimska länder är mer kaosartade än västerländska? Kan det ha med en viss religion att göra? Inga generaliseringar, bara tänk. Har du t ex läst koranen? Tycker du det är chill att män ska få ha 3 fruar t.ex?

Vi mixar två separata folkslag med sån otroligt annorlunda kultur och historia och det har vi gjort senaste 40 åren. Framför allt de senaste 10. Vad har hänt, ptja Sverige har gått från ett av Europas mest fredliga och idylliska länder till Europas Rape capitol no 1.

Ser man inte att vi kommer ha ett fruktansvärt otryggt samhälle om 20 år nu, med de senaste 40 åren att gå på, ja då är man korkad. Men du ställer ju också en fråga som låter som om det kommer från en liten skolflicka "Men.. Men HUR kan man inte bry sig om folk som flyr från krig?!" Allt är jävligt mycket mer komplicerat än så kompis, ekonomiska flyktingar är inte ens problemet, de är bara lite smarta för de har fattat att Sverige öser bidrag över dig bara du kommer med en snyfthistoria om hur hemskt det var i krigets Syrien. Många flyktingar är inte krig flyktingar för de har inte råd att komma hit. De flesta är ekonomiska flyktingar. Tyvärr är sånt här svårt att visa statistik på men har man varit ute i förorterna o pratat med folk och har invandrarpolare själv, så drar iaf jag slutsatsen när jag ser de flesta sälja droger (inte mig emot men dåligt på samhällsnivå) samtidigt som de plockar bidrag. Hoppas mitt inlägg gav dig ett annat perspektiv.

Det är fel på systemet, inte invandrare.... När fan ska folk fatta den här fundamentala och simpla förklaringen???
__________________
Senast redigerad av Lilabanan 2016-04-05 kl. 02:40.
Citera
2016-04-05, 02:26
  #6
Medlem
Jag är tämligen övertygad om att de allra flesta av oss inte har något emot personerna i sig (så länge vi pratar om de som faktiskt sköter sig och vill integreras i samhället) utan vänder sig mot mängden lycksökare våra politiker lockar hit.
Citera
2016-04-05, 02:31
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Det finns äkta rasister på forumet som har rasism i ryggmärgen. Min halvbror är ett klockrent exempel. Han är ca 40 och flyttade med sin sambo+3 barn från Södertälje för 3 år sen. Varför? Han kände inte att han kunde hålla sina barn trygga i Södertälje. De hade blivit mobbade av invandrare i skolan där och ingen i familjen kände sig trygg.
Haha. Påstår du att din halvbror är rasist för att han lämnade Slöddertälje pga invandrare? Ursäkta, men det är ren och skär logik, människan vill alltid bo tillsammans med sitt folkslag. Jag tror inte du vet vad rasist betyder.
__________________
Senast redigerad av cryst113 2016-04-05 kl. 02:39.
Citera
2016-04-05, 02:42
  #8
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryst113
Haha. Påstår du att din halvbror är rasist för att han lämnade Slöddertälje pga invandrare? Ursäkta, men det är ren och skär logik, människan vill alltid bo tillsammans med sitt folkslag. Jag tror inte du vet vad rasist betyder.

Varför så nedlåtande? Jag vet väl vad rasism är och inte är.
Han är en person som kan säga jävla negerjävel bara han ser en neger. Sån var han innan också men Södertälje gjorde honom mer radikal, och det förstår jag. Där kan vi enas. Men du verkar totalt missuppfattat mitt inlägg lilla du så jag föreslår att du läser om det.
__________________
Senast redigerad av Lilabanan 2016-04-05 kl. 02:51.
Citera
2016-04-05, 02:47
  #9
Medlem
freeworldTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxpax
(Detta ar mojligtvis en trad for psykologi-forumet, ar osaker)

Det ar ju uppenbart i dessa tider att invandrarfientlighet och flyktingfientlighet ar en grej, speciellt pa detta forum for some reason. Men det jag inte forstar ar HUR och VARFOR sa manga ar invandrarfientliga? Fattar verkligen inte. Fine att stereotyper ar en grej, jag gor det ocksa, det ar sa vara hjarnor ar programmerade att ta in information. MEN, hur kan man se pa en person, dra en generalisering och sedan vara STENSAKER pa att det stammer in!? Hur kan man inte ens ge en medmanniska the benefit of a doubt??? Och nagot som jag definitivt inte forstar ar flyktingfientlighet... hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig? Mammor, pappor, barn, farforaldrar, morforaldrar, lakare, bilmekaniker, programmerare... som tvingas ta sa mycket de hinner fa med sig pa nagra fa sekunder och sedan ta sig tusentals mil till ett frammande stalle for att vara sakra pa att inte vakna upp av en bomb ute pa garden... vad ar det som ar skrammande? Jag vill bara fatta.

Inga svar med generaliseringar utan uppbackning av statistik eller egna erfarenheter, tack.

Det är såna som du som driver detta land i fördärvet. Jag tänker dock inte lägga ned alltför mycket tid på att försöka slå ur dig dina naiviteter. Av ditt språk att döma är du antagligen en gymnasieelev fortfarande, jag var också duktigt naiv på den tiden.

Men, för det första, de flesta av dessa flyr inte krig. De flesta beger sig hit efter att ha bott i säkra länder, såsom Turkiet, i ett par år, De vill hit pga vår generösa välfärd. Det är hela orsaken. Andelen "kvotflyktingar" (de som får sin flyktingstatus tilldelad sig av FN, googla begreppet) är ett par få procent av flyktingströmmen.

För det andra så kommer de från kulturer som är ren skit. Islam är skit. Arabisk kultur är skit. Det är inte berikning, det är kulturell degenerering. Den som tror annat är helt enkelt antingen dum i huvudet eller ond. Islam måste kritiseras. Det är en medeltida religion där kvinnor, judar, homosexuella och alla som inte tror på Islam är andra klassens medborgare (i bästa fall). Islam är den framsta anledningen till att det råder krig i MENA-länder från första början. Att ta hit en alltför stor andel människor som bär med sig sådan kass kultur innebär en påfrestning på Sverige. Jag är för att vi ska ta emot flyktingar, tex de kristna som nu förföljs och massmördas av islamister i MENA. Men vi bör göra det på ett sätt som inte utsätter Sverige för alltför stora påfrestningar. Antalet mottagna flyktingar måste vara proportionerligt mot de system vi har för att ta emot dessa.

Det som skett de senaste åren är bara löjligt och det har skett bara för att ett antal politiker gett upp konsekvenstänkandet till förmån för godhetsnarkomani och narcissism. Det tjänar ingen på, allra minst flyktingarna själva. Det finns ingen möjlighet för analfabeter att få ett jobb på den arbetsmarknad vi har i Sverige, en arbetsmarknad som har minst behov av enkla jobb i hela Europa. Eller en bostadsmarknad som det råder en enorm bostadsbrist på, etc. Dessa människor är dömda till att leva på bidrag tills de dör och det innebär att allt färre skattebetalare skall försörja allt fler bidragstagare under mycket lång tid. Det säger sig självt att det är ohållbart. Systemkollapser hotar nu också mycket riktigt i skola, vård och omsorg pga den oansvariga flyktingpolitiken och politikerna har vägrat att ta itu med detta pga att de själva brännmärkt alla som ens antytt att det skulle vara problematiskt för att vara "rasister".

Det är heller inte nödvändigtvis så att man är emot flyktingarna (dvs människorna som sådana) bara för att man vill ha en mer kontrollerad invandring. Jag är själv andra generationens invandrare, mina föräldrar flydde från en diktatur. Men det som sker i dag är bara rent och skärt vansinne (vilket allt fler som tur är inser, TS uppenbarligen ej inkluderad) och gynnar INGEN, varken infödda eller invandrarna. Men framför allt bör vi inse att Islam är den moderna världens främsta och farligaste utmanare i dag. Jag vill leva i ett modernt, sekulärt, land med en demokrati och en rättsstat där kvinnor är fria att leva lika fritt som män, där judar inte behöver vara rädda för att bli sprängda eller mördade, där homosexuella kan leva säkert, där yttrandefriheten inte är hotad av religiösa vanföreställningar, där tolerans och frihet råder. Allt detta är "haram" enligt Islam och religionen Islam är sedan 200 år utsatt för en radikalisering (salafism, wahabbism). Inse detta och inse att det är ett stort problem att i rådande läge, där Islam ligger i krig med Väst (och märk väl att det är Islam som utlyst detta krig) vare sig vi erkänner det eller inte, att ta hit X antal miljoner muslimer till Europa. Kommunister fick inte invandra till USA under Kalla Kriget de heller, av självklar anledning.

Den som tror att "moderata muslimer" inte har något att göra med islamisterna tror också fel. Nej, alla muslimer är naturligtvis inte terrorister. Men majoriteten av världens muslimer har åsikter om sharia, judar, homosexuella, kvinnor som överlappar med terroristernas i väldigt hög grad (källa:Pew Research, se tex https://www.youtube.com/watch?v=g7TAAw3oQvg ). Denna den tysta majoriteten möjliggör därmed framväxten av den våldsamma minoriteten. Det är naturligtvis problematiskt att ta hit stora grupper människor med värderingar som bäst kan beskrivas som medeltida (och nej, dessa värderingar är inte enkla att ändra på, det tar generationer, minst).

Så jag skulle helt enkelt skippa attityden som TS har om att folk som är kritiska till invandringen är det pga de "inte fattar" eller har för lite empati eller liknande. Det är snarare TS som bör ta till sig att världen inte är så svart och vit som dennes känslor gör gällande och som TS (och många andra) verkar tro. Att tänka rationellt och nyanserat kring detta och att ta fakta i beaktning är heller inte "rasism" som många till vänster försökt göra gällande mycket länge nu. Tvärtom.
__________________
Senast redigerad av freeworldTV 2016-04-05 kl. 03:12.
Citera
2016-04-05, 03:03
  #10
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haxpax
(Detta ar mojligtvis en trad for psykologi-forumet, ar osaker)

Det ar ju uppenbart i dessa tider att invandrarfientlighet och flyktingfientlighet ar en grej, speciellt pa detta forum for some reason. Men det jag inte forstar ar HUR och VARFOR sa manga ar invandrarfientliga? Fattar verkligen inte. Fine att stereotyper ar en grej, jag gor det ocksa, det ar sa vara hjarnor ar programmerade att ta in information. MEN, hur kan man se pa en person, dra en generalisering och sedan vara STENSAKER pa att det stammer in!? Hur kan man inte ens ge en medmanniska the benefit of a doubt??? Och nagot som jag definitivt inte forstar ar flyktingfientlighet... hur kan man vara livradd for manniskor som har flytt fran krig? Mammor, pappor, barn, farforaldrar, morforaldrar, lakare, bilmekaniker, programmerare... som tvingas ta sa mycket de hinner fa med sig pa nagra fa sekunder och sedan ta sig tusentals mil till ett frammande stalle for att vara sakra pa att inte vakna upp av en bomb ute pa garden... vad ar det som ar skrammande? Jag vill bara fatta.

Inga svar med generaliseringar utan uppbackning av statistik eller egna erfarenheter, tack.

Tvivlar starkt på att någon här är "livrädd" för invandrare.

Däremot är det ett samhällsekonomiskt problem när landet tar in stora mängder oanställbara från icke-krigsdrabbade länder som helt enkelt vill ha ett bättre liv. Så långt är det hela jämförbart med andra folkvandringar, t.ex. utvandringen till Amerika under 1800-talet. Problemet uppstår när det hela bygger på bidragsförsörjning snarare än självförsörjning.

Kort sagt; jag tvivlar på att någon, varken inom Sverigedemokraterna eller ens Flashback med undantag av någon handfull faktiska rasister, skulle ha något emot att ta in ett antal tusen högutbildade och entreprenörssugna Indier, Kineser eller vad fan som helst. Det viktiga är att de bidrar till samhället snarare än går rakt in i livslångt bidragsberoende.

Förstår du skillnaden? Det är inte hudfärgen det hänger på; det är försörjningsbördan, med allt som hör till.
Citera
2016-04-05, 03:17
  #11
Medlem
Jag bryr mig inte om all din emogoja, jag koncentrerar mig å din lögn att de är tvungna att åka tusentals mil för att inte få en bomb på gården.

Jag väntar ännu på en intervju med en flykting som inte flyr militärtjänst eller kan gå 10-tals mil för att hamna i säkerhet. Kanske det inte är bra ekonomiskt och välfärdsmässigt för dessa? Är det ditt argument? Vad tror du händer här när banksters åker dit nästa runda? Får svenska pensionärer det bättre? Är Sverige ett Imperium med massor av folkslag eller är det svenskar och samer som har rätt att besitta marken?

Jag är inte livrädd alls förutom för kalkylerna som visar tragedi. Fem miljarder till Malmö i glesbygdsstöd. Lägg ihop det med Botkyrkas och Södertäljes så får dessa mer glesbygdsstöd än hela Norrland! I Sverige står vi i kö. Så de ska därmed om inte alla ska få få vänta på sin tur, inte sant? 9 år i Södertäljes sämre områden...mums...

Sen tar man hit folk och är miljöpartist, en idiot fattar ju att jag drar mindre energi och inte behöver isolera och bygga tak för massor av snö på många andra ställen, och så vidare. Finns en anledning att vi bor spritt och att vi är få!
Citera
2016-04-05, 03:17
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Varför så nedlåtande? Jag vet väl vad rasism är och inte är.
Han är en person som kan säga jävla negerjävel bara han ser en neger. Sån var han innan också men Södertälje gjorde honom mer radikal, och det förstår jag. Där kan vi enas. Men du verkar totalt missuppfattat mitt inlägg lilla du så jag föreslår att du läser om det.
Vad skulle jag ha missuppfattat? Jag har inte påstått att du är för invandringen som vi ser idag eller så. Sen är det inte rasistiskt att kalla någon för jävla negerjävel, möjligen hatiskt. Rasism är att se sin ras stå ÖVER någon annans.

Samtidigt inte så konstigt att bli hatiskt heller med tanke på hur många "flyktingar" vi har tagit in. Enda lösningen blir nog att skicka hem varenda en.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback