Resultat:
0%
röster
2007-01-15, 14:19
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
För att ta upp ett av felen är att i rapporten står att (...)

Rapporten du alltså inte läst. Är du clärvoyant eller är det The Draco som hjälper dig?
2007-01-15, 14:22
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag tog upp det tidigare att Nist erkänt att det finns så mycket felaktigheter att dom kommer med en ny.
Om du vill kalla det Final så är du nog rätt ensam om det.

För att ta upp ett av felen är att i rapporten står att elden i bottenvåningen försvagade de bärande pelarna i kärnan medan elden bevisligen inte nådde mer en ett par meter in i bottenhallen o.s.v.

Jag läser vad som står om WTC7 rapporten. Läs du också så kanske dina inlägg blir lite mindre felaktiga.

På vilken sida i WTC 7 Collapse Final står det?

Och hur skall du kunna bevisa att elden inte nådde längre än så?
2007-01-15, 14:30
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Jag läser vad som står om WTC7 rapporten. Läs du också så kanske dina inlägg blir lite mindre felaktiga.

På vilken sida i WTC 7 Collapse Final står det?

Och hur skall du kunna bevisa att elden inte nådde längre än så?

Det tog jag upp tidigare på tråden och du får själv besvära dig med att gå tillbaks. Som sagt så tycker jag inte om ringdans.
2007-01-15, 14:31
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
Rapporten du alltså inte läst. Är du clärvoyant eller är det The Draco som hjälper dig?

Jag har läst den nu utan hjälp.
2007-01-15, 14:34
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Jag har läst den nu utan hjälp.

13:50 idag hade du inte läst den.
14:31 har du det.

Förmodligen den snabbaste genomläsning av den tegelstenen någon gjort.
2007-01-15, 14:39
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Det tog jag upp tidigare på tråden och du får själv besvära dig med att gå tillbaks. Som sagt så tycker jag inte om ringdans.

Svårt att hitta den eftersom du inte tidigare refererat till någon sida i NIST rapporten om WTC 7 eftersom enligt dig fram till IDAG den inte existerat!

Då tar vi det igen, var i NIST Final WTC 7 rapporten står det att :
Citat sten.b

i rapporten står att elden i bottenvåningen försvagade de bärande pelarna i kärnan medan elden bevisligen inte nådde mer en ett par meter in i bottenhallen o.s.v.

Jag hittar inte det påståendet i Final WTC 7 report!
2007-01-15, 14:40
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLOB
13:50 idag hade du inte läst den.
14:31 har du det.

Förmodligen den snabbaste genomläsning av den tegelstenen någon gjort.

Jag tror att det finns en missuppfattning närvarande. Jag skrev "Jag har tidigare sagt att jag inte läst hela skiten" och då menar jag hela rapporten men avsnittet om WTC7 läste jag igenom för ett par dar sen när det var på tapeten.
Antingen har du lite svårt att fatta heller också är det en desinfo teknik som ni gatekeepers är kända för.
2007-01-15, 14:48
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Svårt att hitta den eftersom du inte tidigare refererat till någon sida i NIST rapporten om WTC 7 eftersom enligt dig fram till IDAG den inte existerat!

Då tar vi det igen, var i NIST Final WTC 7 rapporten står det att :
Citat sten.b

i rapporten står att elden i bottenvåningen försvagade de bärande pelarna i kärnan medan elden bevisligen inte nådde mer en ett par meter in i bottenhallen o.s.v.

Jag hittar inte det påståendet i Final WTC 7 report!

"The photographic evidence and analyses herein suggest that the major damage to the building caused by WTC1 debris was away from the trusses and columns which are critical to NIST's collapse hypothesis, or that damage to that region was not deep enough to affect those assemblies, and would therefore seem to invalidate that hypothesis unless alternative reasons for failure are considered, such as thermal load alone. Small wonder then that the head of the WTC project for NIST, Dr Shyam Sunder, stated in a March 2006 New York Magazine interview, "But truthfully, I don’t really know. We’ve had trouble getting a handle on building No. 7". Unless NIST can provide some photographic evidence that we haven't yet seen, it would appear that the institute's interpretations of the damage to the south face of WTC7 are at best grossly inaccurate, and at worst, deliberately biased in favor of their hypothesis for the collapse of the building."

http://www.studyof911.com/articles/winstonwtc701/

Det är en fråga om vad man kallar saker och ting.

"The NIST report displays internal columns, trusses, and shows NIST's damage estimates reaching far into the building towards critical structural elements." se skiss på ovanstående länk.
2007-01-15, 14:53
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Jag tror att det finns en missuppfattning närvarande. Jag skrev "Jag har tidigare sagt att jag inte läst hela skiten" och då menar jag hela rapporten men avsnittet om WTC7 läste jag igenom för ett par dar sen när det var på tapeten.
Antingen har du lite svårt att fatta heller också är det en desinfo teknik som ni gatekeepers är kända för.

Vilken av dina karaktärer skall vi lita på?

Detta har du skrivit:

Citat:
Om Nist inte har utelämnat WTC7 i över 5 år så kan väl du tala om på vilken sida den rapporten ligger.
Vi kan ju återkomma om 5 år så får vi se vad dom har lyckats fabricerat.
Som jag skrev så är rapporten om WTC1-2.ans kollapser ofullkomliga eftersom man utelämnar tidsfaktorn.

Citat:
Vad gäller NIST's uppdatering betyder att dom insett att deras tidigare rapport har så mycket hål, när det gäller 7:an, att ingen tänkande människa kan köpa skiten.

Citat:
Jag ser fram emot deras teori om 7:ans fall. Det resulterar i bästa fall i ett gott skratt.

Citat:
FEMAs och NISTs rapporter utelämnar tidsfaktorn och utlämnar WTC7. Självklart har man insett att "pannkaksteorin" är helt ovetenskaplig men något bättre har man inte kommit med.

Citat:
Skriv inte att det finns en rapport om 7:an i Nist's rapport om du vet att det är lögn.

Och du har mage att påstå att det är vårat fel att det föreligger ett missförstånd!

Ta och skärp till dig nu sten.b och visa mig i rapporten om WTC 7 var ditt citat kommer ifrån.

Kan du inte så sållar jag in dig bland dom andra lögnarna här i tråden.
2007-01-15, 14:59
Medlem
ElGigantens avatar
sten.b
Citat sten.b

Vilken sida i NIST rapporten WTC 7 Final report står detta på?

Och vilka bevis har du sten.b för att elden inte nådde längre in än som du beskriver det?
2007-01-15, 15:02
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Vilken av dina karaktärer skall vi lita på?

Detta har du skrivit:

Och du har mage att påstå att det är vårat fel att det föreligger ett missförstånd!

Ta och skärp till dig nu sten.b och visa mig i rapporten om WTC 7 var ditt citat kommer ifrån.

Kan du inte så sållar jag in dig bland dom andra lögnarna här i tråden.

Du kan lite på den karaktären som nu säger att han är trött på att loopa om gamla diskussioner med folk som inte har nå't annat intresse i frågan än att försöka hitta fel hos människor vilket inte tillför dikussionen ett jota.
Att jag lämnar denna diskussion beror inte på brist på argument utan för att jag anser frågan färdigdiskuterad.
2007-01-15, 15:09
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Att jag lämnar denna diskussion beror inte på brist på argument utan för att jag anser frågan färdigdiskuterad.

Nej, du lämnar "denna disksussion" för att du avslöjats som inte bara en lögnare, utan också en lat och slarvig lögnare. Jag kan tänka mig att Pad skulle kalla dig "ollad".

Cheers,
SLOB

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in