Resultat:
0%
röster
2007-01-14, 23:07
Medlem
SLOBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Här står ord mot ord och någon har rätt.

Jag förstår att ni gate-keepers har till uppgift att försvara NIST i frågan.
Jag är ingen expert så jag överlåter till andra att döma men jag har på känn att NIST har en anledning att ljuga medan den UL har ingen som helst anledning därför lämnar jag ämnet och låter andra finna ut vad som är sant.

Jag tar det långsamt. När "Truthers" rörelsen säger att "UL" sagt något så menar de Kevin Ryan. Kevin Ryan arbetade inte på UL, han arbetade med att som kemist testa vatten åt Environmental Health Laboratories Inc.

Att han inte uttalar sig för UL har han vad jag förstår till och med erkänt själv:

Citat:
Ursprungligen postat av South Bend Tribune
An official from 911Truth.org called Ryan to confirm his authorship. They said Ryan made it clear he is speaking for himself only, not on behalf of his laboratory or the company, but that others at UL were aware of his action.

När Ryans brev blev känt uttalade sig UL officiellt:

Citat:
Ursprungligen postat av South Bend Tribune
UL does not certify structural steel, such as the beams, columns and trusses used in World Trade Center," said Paul M. Baker, the company's spokesman.

så rubriken:
UL Says NO WAY WTC
Steel Could Melt At 2000 F

borde lyda:

A Guy Named Kevin Ryan Says NO WAY WTC
Steel Could Melt At 2000 F

men då vore det ju inte lika imponerande.

Citat:

We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours.

Det här är också fel vad jag förstår. Ryan försöker få det till att ASTM E119 är en certifiering som visar att en stålkomponent klarar att stå emot värme under en viss tid. Men ASTM E119 är vad jag förstår en certifiering av hur brandkydd klarar att skydda hela konstruktioner från eld. Det vill säga, hur lång tid det tar innan, i det här fallet, stålet faktiskt överhuvudtaget utsätts för värme. Det är en jävla skillnad - och certifieringen blir helt meningslös när konstruktionen ändras, till exempel genom att blivi träffad av ett fullastat flygplan och bland annat blivit av med sitt brandskydd.

Cheers,
SLOB
2007-01-14, 23:27
Medlem
A-Band-Ands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majava
Det var en fråga jag ställde, inte ett påhopp mot dig. Uppenbarligen delade admin inte min åsikt, så varför tjata om saken då?

Ett exempel på något jag sa i det inlägget som är felaktigt? Ditt första inlägg är enbart fyllt med påståenden som du inte backar upp med någonting. Då bemöter jag dina argument och givetvis får jag inget svar då.

Precis som allt annat du säger eftersom du aldrig kommer med några källor?

Ja, just det där var en personlig gissning (som dessutom verifierade ditt påstående). DU däremot utmålar hela tiden allt du säger som sanning utan att komma med några belägg för det du säger

Trevligt att du vill Nia mig, men det ska göras med stor bokstav. Resten motbevisar du själv. Det är bara att räkna antalet inlägg du gjort här sen du blev medlem.

Nej! Du har avslöjat min hemlighet! Jag är student och tar studielån, jag jobbar inte! Nu måste jag gömma mig i en sandlåda för resten av mitt liv! Det där med mental rubbning är för lågt för att ens bemötas och med tanke på att du konsekvent vägrar ge något som helst belägg för att du faktiskt ÄR verksam inom byggbranchen ska du verkligen inte dra upp argument som innefattar anonymitet.

Så allt du vet är den absoluta sanningen? Coolt

Det var inte en önskan, det var en förfrågan. Läs om, läs rätt.

Jag är imponerad och fascinerad av ditt engagemang och behov av att bemöta ett helt meningslöst inlägg som jag gjorde, den innehöll ju bara en beskrivning av dig och ditt beteende. Jag tar din envishet att ens försöka bemästra mig som en komplimang
2007-01-14, 23:36
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A-Band-And
Jag är imponerad och fascinerad av ditt engagemang och behov av att bemöta ett helt meningslöst inlägg som jag gjorde, den innehöll ju bara en beskrivning av dig och ditt beteende. Jag tar din envishet att ens försöka bemästra mig som en komplimang

Om någon svarar på något jag säger så svarar jag tillbaka och svarar så gott jag kan på det som frågas om. Något som du uppenbarligen är helt obenägen att göra. Det krävs ingen envishet för att bemästra någon som ständigt blottar sin totala okunskap.
2007-01-14, 23:38
Medlem
Försöksdjurs avatar
ni håller på som ett gäng snorungar^

A-Band jag är fortfarande inte övertygad om att du jobbar i byggnadsbranchen. Kan du styrka/bevisa att du verkligen gör det?
2007-01-14, 23:44
Medlem
Majavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur

A-Band jag är fortfarande inte övertygad om att du jobbar i byggnadsbranchen. Kan du styrka/bevisa att du verkligen gör det?

Instämmer med föregående talare
2007-01-15, 10:19
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Försöksdjur

Det finns sköldpaddor på Galapagos öarna som förmodligen är mer kunniga i byggnadskonstruktion än A-band är.

Men jag skall ge han en sista chans, för är han egen företagare i byggbranschen så kan han dom 4 grundläggande räknesätten, och då torde det inte vara några problem att kunna räkna ut fallhastigheten för tornen.

Han har undvikit detta fram tills nu, så vi får väl se om det finns en vilja att räkna på detta.
Men jag tror inte han är man nog att klara av detta, lika lite som han är kunnig i byggkonstruktioner.

Jag ser också att det finns en tråd om vederlagda bevis om 9/11, där finns det en uträkning redan.

Om ingen hävdar att den är © så klistrar jag in den här.

http://www.iti.northwestern.edu/research/wtc/media/bazantwtcstory.pdf

Då så , A-band, eftersom du har hävdat att något inte stämmer med raset, så bemöt dessa uträkningar.

Men jag tror inte du kan och kommer i stället skriva massa skit om oväsentligheter som inte har med uträkningen att göra.

PS, När jag tittar i tråden om vederlagda bevis när det gäller 9/11 så är det väldigt tomt på inlägg från dom som säger sig ha bevis. Undrar varför? DS
2007-01-15, 10:25
Medlem
ElGigantens avatar
Sten.b

Jag är fortfarande seriöst intresserad om varför du först hävdar att folk ljuger då dom säger att NIST har en rapport om WTC7 och att du senare hävdar att den är debunkad!

Hur går det ihop?

Erkänner du att NIST har en rapport om WTC 7?
2007-01-15, 13:29
Medlem
SLOBs avatar
Le Monde Diplomatiqe publicerar artiklar av Alexander Cockburn på sin nätutgåva. Hans tes är i korthet att USAs vänster grävt sig så djupt ner i det traditionellt högerdominerade konspirationssträsket att den inte längre är tillräckligt uppmärksam på de galenskaper Bushadministrationen faktiskt gör.

Grymt intressant artikel och jag tackar DN för tipset.

Cheers,
SLOB
2007-01-15, 13:50
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Sten.b

Jag är fortfarande seriöst intresserad om varför du först hävdar att folk ljuger då dom säger att NIST har en rapport om WTC7 och att du senare hävdar att den är debunkad!

Hur går det ihop?

Erkänner du att NIST har en rapport om WTC 7?

Sshysssssssssssss Nist vill nog inte att du talar om deras "rapport". Den innehåller så mycket felaktigheter att den drar ner trovärdigheten på hela deras rapport.
Jag har tidigare sagt att jag inte läst hela skiten och tog för givet i.o.m. att dom kommer med en rapport om 7:an senare att dom inte hade gjort ett tidigare försök. Dom håller säkert med mig om att det vore bäst att vi säger att det inte fanns nå'n.
2007-01-15, 14:02
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Sshysssssssssssss Nist vill nog inte att du talar om deras "rapport". Den innehåller så mycket felaktigheter att den drar ner trovärdigheten på hela deras rapport.
Jag har tidigare sagt att jag inte läst hela skiten och tog för givet i.o.m. att dom kommer med en rapport om 7:an senare att dom inte hade gjort ett tidigare försök. Dom håller säkert med mig om att det vore bäst att vi säger att det inte fanns nå'n.

Tidigare har du sagt att den inte existerar.

Tidigare har du kallat folk för lögnare då dom nämnt denna rapport!

Sen kanske länken till rapporten fastställer att det är en "final" rapport som avses.

Du är nog förmodligen den sista på jorden jag kommer att hålla med något om.

Men då har vi fastställt att NIST har en Final rapport om WTC 7. Bra! Men detta är alltså inte en trovärdig rapport enligt dig, men du har inte läst hela men du vet att den är fel.

Vad i rapporten är det som är fel?
2007-01-15, 14:13
Medlem
SLOBs avatar
Citat:

Är du på allvar? I flera poster har du nu tjatat om att NIST utelämnar WTC7 (till och med anklagat mig för att vara en lögnare) och nu visar det sig alltså att du inte hade en aning? Du har inte ens ansträngt dig det lilla för att ta reda på en så enkelt sak?

Truthersrörelsens defintion av att "söka" efter sanningen.
2007-01-15, 14:13
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Tidigare har du sagt att den inte existerar.

Tidigare har du kallat folk för lögnare då dom nämnt denna rapport!

Sen kanske länken till rapporten fastställer att det är en "final" rapport som avses.

Du är nog förmodligen den sista på jorden jag kommer att hålla med något om.

Men då har vi fastställt att NIST har en Final rapport om WTC 7. Bra! Men detta är alltså inte en trovärdig rapport enligt dig, men du har inte läst hela men du vet att den är fel.

Vad i rapporten är det som är fel?

Jag tog upp det tidigare att Nist erkänt att det finns så mycket felaktigheter att dom kommer med en ny.
Om du vill kalla det Final så är du nog rätt ensam om det.

För att ta upp ett av felen är att i rapporten står att elden i bottenvåningen försvagade de bärande pelarna i kärnan medan elden bevisligen inte nådde mer en ett par meter in i bottenhallen o.s.v.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in