Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Här står ord mot ord och någon har rätt.
Jag förstår att ni gate-keepers har till uppgift att försvara NIST i frågan.
Jag är ingen expert så jag överlåter till andra att döma men jag har på känn att NIST har en anledning att ljuga medan den UL har ingen som helst anledning därför lämnar jag ämnet och låter andra finna ut vad som är sant.
Jag förstår att ni gate-keepers har till uppgift att försvara NIST i frågan.
Jag är ingen expert så jag överlåter till andra att döma men jag har på känn att NIST har en anledning att ljuga medan den UL har ingen som helst anledning därför lämnar jag ämnet och låter andra finna ut vad som är sant.
Jag tar det långsamt. När "Truthers" rörelsen säger att "UL" sagt något så menar de Kevin Ryan. Kevin Ryan arbetade inte på UL, han arbetade med att som kemist testa vatten åt Environmental Health Laboratories Inc.
Att han inte uttalar sig för UL har han vad jag förstår till och med erkänt själv:
Citat:
Ursprungligen postat av South Bend Tribune
An official from 911Truth.org called Ryan to confirm his authorship. They said Ryan made it clear he is speaking for himself only, not on behalf of his laboratory or the company, but that others at UL were aware of his action.
När Ryans brev blev känt uttalade sig UL officiellt:
Citat:
Ursprungligen postat av South Bend Tribune
UL does not certify structural steel, such as the beams, columns and trusses used in World Trade Center," said Paul M. Baker, the company's spokesman.
så rubriken:
UL Says NO WAY WTC
Steel Could Melt At 2000 F
borde lyda:
A Guy Named Kevin Ryan Says NO WAY WTC
Steel Could Melt At 2000 F
men då vore det ju inte lika imponerande.
Citat:
We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours.
Ursprungligen postat av sten.b
We know that the steel components were certified to ASTM E119. The time temperature curves for this standard require the samples to be exposed to temperatures around 2000F for several hours.
Det här är också fel vad jag förstår. Ryan försöker få det till att ASTM E119 är en certifiering som visar att en stålkomponent klarar att stå emot värme under en viss tid. Men ASTM E119 är vad jag förstår en certifiering av hur brandkydd klarar att skydda hela konstruktioner från eld. Det vill säga, hur lång tid det tar innan, i det här fallet, stålet faktiskt överhuvudtaget utsätts för värme. Det är en jävla skillnad - och certifieringen blir helt meningslös när konstruktionen ändras, till exempel genom att blivi träffad av ett fullastat flygplan och bland annat blivit av med sitt brandskydd.
Cheers,
SLOB