2016-03-28, 12:20
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jelloh
Du missförstår kvinnors motiv att kommunicera. Det är totalt ointressant med slutsatser och vem som har rätt eller vad man som grupp bör jobba mot. Allt handlar om relationer. Att ni liksom bekräftar varandra och har det mysigt. Att överbevisa nån gör det jätte omysigt för den och det är elakt att vara omysig mot nån så den blir ledsen.

Som exempel kunde jag avsluta mitt inlägg med:

Super trådstart bästaste Stig-Britt! /Kjamiz, jelloh

https://www.youtube.com/watch?v=-4EDhdAHrOg
Länken visar problemet, mycket roande.
Citera
2016-03-28, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stig-Britt
Din uppfattning är alltså att man hatar en kvinna om man säger emot henne? Det är ju i sådana fall väldigt talande för varför kvinnor reagerar som de gör; om de tror att man hatar dem för att man pekar ut faktafel m.m.
Fast nu handlar ju inte din tråd om att säga emot kvinnor, utan att spy ur sig osaklig skit som det här:
Citat:
Jag skulle aldrig prata ner en kvinna "i verkligheten" som jag gör här på Flashback. Helt enkelt för att jag inte vågar. Att hävda att kvinnor har lägre IQ irl är ekvivalent med saker som att hävda att Somalier har lägre IQ. Trots att det är sant så blir man bränd rent socialt. Det funkar inte.
Din bild av "fakta" är ju inget annat än att spy ur dig misogyn pseudovetenskap och nedvärdera kvinnor som kön. Det handlar inte om att man inte får säga emot kvinnor överhuvudtaget, utan om att du ger dig in i argumentationer för att predika misogynt trams.
Citera
2016-03-28, 12:42
Medlem
Ställer mig också lite undrande till vilken typ av kvinnor du umgås med, jag har nog aldrig mött någon över 15 med det beteendet.

Men ett tips om du är tvungen att umgås och diskutera med människor som är labila är att presentera klara och tydliga fakta på ett lugnt, vänligt och kontrollerat sätt. För om det ofta händer dig att människor börjar gråta när du diskuterar med dem så är det nog också läge att du tänker över hur du diskuterar.

Gällande att det skulle kunna öka chanserna att få ligga med kvinnan om man ständigt håller med om vad hon säger, så tror jag snarare att det minskar chanserna.

En person som inte står upp för sig själv och sina åsikter upplevs sällan som attraktiv, men detsamma gäller personer som ständigt måste säga emot och tjafsa för tjafsandets skull och för att hävda sig.

Attraktivt enligt mig är däremot en person som står för sina åsikter, men som också kan ändra sin åsikt efter att ha tagit del av fakta eller andras åsikter. Och ibland får man helt enkelt nöja sig med att konstatera att man har olika åsikter.
Citera
2016-03-28, 12:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Därför att många kvinnor tror dem är gudsgåva till mänskligheten och att män endast finns där för att behaga dem med allt de önskar.

Det är ju bara att läsa i denna forumsdel så får man den uppfattningen.
Citera
2016-03-28, 12:50
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Attraktivt enligt mig är däremot en person som står för sina åsikter, men som också kan ändra sin åsikt efter att ha tagit del av fakta eller andras åsikter. Och ibland får man helt enkelt nöja sig med att konstatera att man har olika åsikter.

Tyvärr är det generellt - en person som står upp för sina åsikter - om det är rätt åsikter. Annars är man ju en hatare, odemokrat och mansgris-svin i dagens samhälle.
Senast redigerad av frange 2016-03-28 kl. 13:09.
Citera
2016-03-28, 12:56
Medlem
rankovs avatar
Citat:
Vi kanske gör oss själva en stor otjänst i det?

absolut, brutal ärlighet kan vara väldigt konstruktivt och galenskaper skall bemötas, oavsett kön. den sexuella aspekten spelar självklart stor roll, en attraktiv man kan gå hårdare fram än en oattraktiv, som ofta saknar erfarenhet och mod att tillrättavisa en kvinna. det som missas är ju att man tillrättavisar personen för att man bryr sig om den, inte i syfte att trycka ner eller "hata".
Citera
2016-03-28, 13:00
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Fast nu handlar ju inte din tråd om att säga emot kvinnor, utan att spy ur sig osaklig skit som det här:

Din bild av "fakta" är ju inget annat än att spy ur dig misogyn pseudovetenskap och nedvärdera kvinnor som kön. Det handlar inte om att man inte får säga emot kvinnor överhuvudtaget, utan om att du ger dig in i argumentationer för att predika misogynt trams.

Huruvida kvinnor har lägre IQ eller inte är inte pseudovetenskap, det är statistik och är kvantifierbart. Försök gärna igen.
Citera
2016-03-28, 13:05
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
https://www.youtube.com/watch?v=-4EDhdAHrOg
Länken visar problemet, mycket roande.

Videon beskriver fenomenet med akribi.
Citera
2016-03-28, 13:05
Medlem
Många kvinnor har en snedvriden bild av sig själva p.g.a. feminismen, "Kvinnor kan". Deras självförtroende är baserat på samhällets manipulation och deras självkänsla är låg eftersom de innerst inne förstår att de inte behärskar vissa situationer. När de får kritik kopplas försvaret på och de går till attack och anklagar motståndaren för att hata kvinnor, vara mansgris eller nåt liknande. Många män orkar inte med dessa charader och håller inne med kritiken. Det är bättre en del gånger att hålla käften o låta dem hållas.
Citera
2016-03-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Tyvärr är det generellt - en person som står upp för sina åsikter - om det är rätt åsikter. Annars är man ju en hatare, odemokrat och mansgris-svin i dagens samhälle.
Jag ser det som en attraktiv egenskap att stå för sina åsikter, även om jag tycker att åsikten i sig är oattraktiv. Och där kommer det attraktiva med att acceptera andras åsikter in.

Om jag äter kött och du tycker det är fel att äta kött så kan vi diskutera varför vi tycker som vi tycker. Men när vi konstaterat att den andre står fast vid sin åsikt trots att vi tagit del av den andres åsikter, så är det bara att konstatera att vi tycker olika och släppa diskussionen. Om då den ena tvunget måste fortsätta och trycka på den andra sin åsikt så är det beteendet oattraktivt.
Citera
2016-03-28, 13:16
Medlem
Citat:
Huruvida kvinnor har lägre IQ eller inte är inte pseudovetenskap, det är statistik och är kvantifierbart. Försök gärna igen.
Det är pseudovetenskap, eftersom testet är standardiserat så att män och kvinnor uppnår samma medelvärde, det här har diskuterats till leda på forumet förut, att du håller fast vid ovetenskapliga uppfattningar som motbevisats gång efter annan och sedan kallas för kvinnohatare är faktiskt inte mitt problem.
Citera
2016-03-28, 13:19
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Min poäng är alltså att kvinnor ständigt måste behandlas som barn eller ömtåliga glasfigurer. De klarar ingenting annat. De skriker och väsnas och leker jättestarka, men minsta motstånd så går de sönder. Jag tänker att vi män kanske gör oss en otjänst genom att behandla kvinnor såhär. Det verkar ju som att många kvinnor tycker att man inte ska göra skillnad på könen, så jag tänker att man kanske borde börja tala till kvinnor som man gör med män.

Det här ligger nära någonting som jag tänkt mycket på inne på Flashback. Utifrån vad jag har förstått så är det många kvinnor som blir chockade över hur hårt och "misogynt" språket är här. I själva verket är det ju såhär män ofta pratar när kvinnor inte är i närheten. Vad som händer är att här på ett anonymt forum så skiter männen i om läsare och övriga skribenter är män eller kvinnor och uttrycker sig på precis på samma sätt som de gör irl när enbart män är närvarande. Jag skulle säga att jag upptäcker detta irl hela tiden. Så fort en kvinna kommer in så ändrar männen sitt språk och börjar plötsligt bete sig som att de gick på glas. Pk eller inte. Jag har svårt att förneka det här. Jag ser det hela tiden. Många kvinnor kan lätt få för sig att männen här är misogyna, men det som de ofta inte tänker på är att tonläget kan vara precis lika brutalt mot andra män. Det som dessa kvinnor upplever som misogynt är helt enkelt att de inte är vana vid att bli behandlade på samma sätt som andra män. Det finns ett uttryck som säger något i stil med "för en grupp som är privilegierad kommer det kännas som diskriminering att bli likadant behandlade som alla andra".

De få gånger intressanta samhällsfrågor dyker upp där både män och kvinnor är samlade är min stil att vara saklig och stå på mig, men utan att vara otrevlig eller att köra ner fakta i halsen på folk. Jag har inte sett någon kvinna börja gråta över det. Det som dock nästan alltid händer när diskussionen börjar bli intressant är att någon kvinna plötsligt uttrycker, "nej men det här var jobbigt att prata om, kan vi inte diskutera något trevligare istället", varpå diskussionen ofta glider in på hur någon har målat om sin sommarstuga. Samma kvinnor har ofta inga som helst problem att vädra sina åsikter hur mycket som helst i alla möjliga sammanhang, så länge de får stå oemotsagda. Därmed absolut inte sagt att alla kvinnor håller på såhär, men min erfarenhet (och ja, detta är högst subjektivt och inget jag kan belägga med vetenskaplig empiri), är att det nästan alltid är en kvinna som börjar agera gatekeeper så fort en diskussion börjar bli intressant, och att män blir mycket mer försiktiga med vad de säger och hur de uttrycker sig så fort det finns kvinnor i gruppen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in