• 1
  • 2
2016-03-19, 17:31
Medlem
r PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 mnader och hatar skiten mer n jag nnsin hatat ngon maskin i hela mitt liv. Kan ngon vara vnlig och upplysa mig om svaret som inte gr att hitta p Google ens, hur man skriver ett fucking jvla plustecken? Helst en "guide" (heeeelt otroligt att man mste ens ska det enklaste tecknet p vrldens mest anvndarvnliga dator, som mac tycker om att se sig sjlvt) som inte antingen hnvisar till tangenter som inte existerar p denna macbook eller ger helt andra resultat.

Tack hemskt mycket fr hjlp med detta verprissatta frbannade skrpet.
Citera
2016-03-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
r PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 mnader och hatar skiten mer n jag nnsin hatat ngon maskin i hela mitt liv. Kan ngon vara vnlig och upplysa mig om svaret som inte gr att hitta p Google ens, hur man skriver ett fucking jvla plustecken? Helst en "guide" (heeeelt otroligt att man mste ens ska det enklaste tecknet p vrldens mest anvndarvnliga dator, som mac tycker om att se sig sjlvt) som inte antingen hnvisar till tangenter som inte existerar p denna macbook eller ger helt andra resultat.

Har du testat att trycka p tangenten med ett + och ?
Citera
2016-03-19, 17:36
Medlem
Jag trycker p tangenten dr ngonstans uppe till hger och som har ett plustecken p sig. D visas nmnda tecken p skrmen. Och jag har "Svensk Pro" som valt tangentbord.
Citera
2016-03-19, 17:37
Moderator
Rassas avatar
Citat:

r du seris? P raden med siffror p tangentbordet, du vet frn 1 till 0, dr har du plus p tangenten till hger om 0, ihop med frgetecken. Prova den.
Citera
2016-03-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
r du seris? P raden med siffror p tangentbordet, du vet frn 1 till 0, dr har du plus p tangenten till hger om 0, ihop med frgetecken. Prova den.

Ok, var blind, den finns p frgeteckentangenten. Tack fr hjlpen. (Hatar fortfarande mac)
Citera
2016-03-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ok, var blind, den finns p frgeteckentangenten. Tack fr hjlpen. (Hatar fortfarande mac)
Det sger allt om "PC-killar". Hatar Mac fr att de inte hittar plustecknet. Haha. Jag dr.
Citera
2016-03-19, 17:49
Medlem
Nej, inte drfr, vilket framgr av ordet "fortfarande", allts trots att jag hittat knappen ("PC-kille" r tntigt, bara en irriterad frkortning fr en person som r mycket mer van vid PC)
Citera
2016-03-19, 17:50
Medlem
Citat:
Nr du har kommit ver Mac hatet kommer du lska din Mac. Jag tyckte ocks att Mac var skit i brjan.
Nu skulle jag aldrig kpa ngot annat n Mac.
Citera
2016-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsve
Nr du har kommit ver Mac hatet kommer du lska din Mac. Jag tyckte ocks att Mac var skit i brjan.
Nu skulle jag aldrig kpa ngot annat n Mac.

Nja, r hyggligt hemma p macen nu (trots missen med plustangenten) dels iom att man har en iPhone som ju r vldigt lik med sina "swipes" osv, och jag tycker Mac r, frutom dess plattformsdiktatur som den frsker infra genom gemensamt sprk p alla deras produkter, iPhone osv, inriktad p "coola" grejor, snabbknappar till Garageband och andra mode-"leksaker". Och dom nstan 20 papp dom denna kostade hade gett mig en mycket vass PC. Tror att det alltid kommer att knnas som en kra en bil med automatlda hellre n egen vxellda
Citera
2016-03-19, 17:56
Medlem
Citat:
Nej, inte drfr, vilket framgr av ordet "fortfarande", allts trots att jag hittat knappen ("PC-kille" r tntigt, bara en irriterad frkortning fr en person som r mycket mer van vid PC)
Jag frstr det. Det r skillnad p Windows och OS X och det kan ta tid att flytta sig till den rtta sidan. Men du kan ju kra Windows p din Mac under tiden. Det bsta frn bda vrldarna. Antingen via Bootcamp eller via virtualisering som Parallels eller Fusion.
Citera
2016-03-19, 17:56
Medlem
Det r faktiskt helt okej att acceptera att man bara r ett stolpskott som blivit van med windows och har svrt fr nya saker
Citera
2016-03-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Jag frstr det. Det r skillnad p Windows och OS X och det kan ta tid att flytta sig till den rtta sidan. Men du kan ju kra Windows p din Mac under tiden. Det bsta frn bda vrldarna. Antingen via Bootcamp eller via virtualisering som Parallels eller Fusion.

Tack, jag har just macbooken pga Bootcamp d jag anvnder ett program i jobbet som bara finns p PC. Kommer gra partition nn dag nr jag orkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in