2016-03-19, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VHONS
Det är faktiskt helt okej att acceptera att man bara är ett stolpskott som blivit van med windows och har svårt för nya saker

Det roliga är att på ett "vanligt" PC-tangentbord så ligger '+'-tecknet på samma knapp.
Citera
2016-03-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Det roliga är att på ett "vanligt" PC-tangentbord så ligger '+'-tecknet på samma knapp.

Mmm, men då få saker är lika, och då en alltför hastig titt missade den tangenten, så var jag alltför snabb med google och fick där läsa om alla möjliga konstiga tangentkombinationer som jag fastnade i istället för att kolla tangentbordet närmare, "Press Option, Shift and the Equal sign", osv
Citera
2016-03-19, 19:08
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Är PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 månader och hatar skiten mer än jag nånsin hatat någon maskin i hela mitt liv...

Citat:
Tack, jag har just macbooken pga Bootcamp då jag använder ett program i jobbet som bara finns på PC...

Hur kommer det sig att ni har Macbook på jobbet men kör Bootcamp eftersom de program ni använder bara finns till PC? Hade varit helt klart bättre att köpa en bra bärbar dator för eran del.
Citera
2016-03-19, 19:20
Medlem
Citat:
Är PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 månader och hatar skiten mer än jag nånsin hatat någon maskin i hela mitt liv. Kan någon vara vänlig och upplysa mig om svaret som inte går att hitta på Google ens, hur man skriver ett fucking jävla plustecken? Helst en "guide" (heeeelt otroligt att man måste ens söka det enklaste tecknet på världens mest användarvänliga dator, som mac tycker om att se sig självt) som inte antingen hänvisar till tangenter som inte existerar på denna macbook eller ger helt andra resultat.

Tack hemskt mycket för hjälp med detta överprissatta förbannade skräpet.
https://en.wikipedia.org/wiki/Confirmation_bias
Citera
2016-03-19, 19:39
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattoys
Samma knapp som vad?

I övrigt.

@ts: Inget operativsystem är optimalt eller mänskligt. Inte ens OS X, som i tidigare studier varit mer logiskt än andra. Blandar man i ekvationen in parametern ”tidigare vana” kan jag förstå att OS X ter sig helt obegripligt.

Men om du vill, ge OS X en chans. Du kommer troligen att att gilla det och undra varför ditt tidigare OS hade de nackdelar du då var van med.

Citera
2016-03-19, 20:04
Medlem
Visst var det ett töntigt inlägg av mig, Mac har en del sköna grejor. Jag var irriterad och är allmänt inte speciellt impad av macen. Men denna macbook pro 2016 är självklart ingen dålig dator alls. Men jag tycker inte den motsvarar hypen och känns lite grand som en förvuxen iPhone ibland.
Citera
2016-03-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av system
Samma knapp som vad? ...
Motsvarande knapp på ett PC-tangentbord. Knappen omedelbart till höger om där nollan är.
Citera
2016-03-20, 19:15
Medlem
Mac och OSX är himmelriket för en gammal PC användare. Sedan jag kom in i IOS/OSX världen har jag undvikit PC maskiner så mycket som möjligt. Jag har lagt så mycket tid innan på allt annat än att jobba med datorn..... Jag kan faktiskt inte riktigt förstå att inte fler kör mac. Hellre en beg Mac än en ny plast-PC.
Citera
2016-03-21, 08:31
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Visst var det ett töntigt inlägg av mig, Mac har en del sköna grejor. Jag var irriterad och är allmänt inte speciellt impad av macen. Men denna macbook pro 2016 är självklart ingen dålig dator alls. Men jag tycker inte den motsvarar hypen och känns lite grand som en förvuxen iPhone ibland.

Typ mognaste inlägget jag läst på Flashback på länge. Kudos!
Citera
2016-03-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
Mac och OSX är himmelriket för en gammal PC användare. Sedan jag kom in i IOS/OSX världen har jag undvikit PC maskiner så mycket som möjligt. Jag har lagt så mycket tid innan på allt annat än att jobba med datorn..... Jag kan faktiskt inte riktigt förstå att inte fler kör mac. Hellre en beg Mac än en ny plast-PC.

Är du ironisk? Mac är en pc. OSX är bara ett operativsystem.
Citera
2016-03-21, 09:36
Medlem
oldeubois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnvald
Är du ironisk? Mac är en pc. OSX är bara ett operativsystem.
Jag tror att han förmodar att PC = Windows. Så, förmodligen är han ingen klippa på Windows, heler.
Citera
2016-03-23, 05:57
Medlem
Jofs avatar
Ja, jag har också irriterat mig på Mac. Men det är mest för att man måste lära sig massa nytt. Efter att kunnat windows utan och innan.
Bara det att inte ha kolla på allt som finns i datorn. Just nu kan jag inte se var jag har kopior av mina bilder. Vet bara ATT det är kopior. Men kan inte se dom (via gamla Norton Comandor ex v).
Men blir väl mactaliban jag med, börjar märka symtomen. MEN kör med båda systemen för säkerhets skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in