• 1
  • 2
2016-03-19, 17:31
Medlem
Är PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 månader och hatar skiten mer än jag nånsin hatat någon maskin i hela mitt liv. Kan någon vara vänlig och upplysa mig om svaret som inte går att hitta på Google ens, hur man skriver ett fucking jävla plustecken? Helst en "guide" (heeeelt otroligt att man måste ens söka det enklaste tecknet på världens mest användarvänliga dator, som mac tycker om att se sig självt) som inte antingen hänvisar till tangenter som inte existerar på denna macbook eller ger helt andra resultat.

Tack hemskt mycket för hjälp med detta överprissatta förbannade skräpet.
Citera
2016-03-19, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Är PC-kille som pga jobbet nu har haft macbook pro 2016 i 2 månader och hatar skiten mer än jag nånsin hatat någon maskin i hela mitt liv. Kan någon vara vänlig och upplysa mig om svaret som inte går att hitta på Google ens, hur man skriver ett fucking jävla plustecken? Helst en "guide" (heeeelt otroligt att man måste ens söka det enklaste tecknet på världens mest användarvänliga dator, som mac tycker om att se sig självt) som inte antingen hänvisar till tangenter som inte existerar på denna macbook eller ger helt andra resultat.

Har du testat att trycka på tangenten med ett + och ?
Citera
2016-03-19, 17:36
Medlem
Jag trycker på tangenten där någonstans uppe till höger och som har ett plustecken på sig. Då visas nämnda tecken på skärmen. Och jag har "Svensk Pro" som valt tangentbord.
Citera
2016-03-19, 17:37
Moderator
Rassas avatar
Citat:

Är du seriös? På raden med siffror på tangentbordet, du vet från 1 till 0, där har du plus på tangenten till höger om 0, ihop med frågetecken. Prova den.
Citera
2016-03-19, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Är du seriös? På raden med siffror på tangentbordet, du vet från 1 till 0, där har du plus på tangenten till höger om 0, ihop med frågetecken. Prova den.

Ok, var blind, den finns på frågeteckentangenten. Tack för hjälpen. (Hatar fortfarande mac)
Citera
2016-03-19, 17:48
Medlem
Citat:
Ok, var blind, den finns på frågeteckentangenten. Tack för hjälpen. (Hatar fortfarande mac)
Det säger allt om "PC-killar". Hatar Mac för att de inte hittar plustecknet. Haha. Jag dör.
Citera
2016-03-19, 17:49
Medlem
Nej, inte därför, vilket framgår av ordet "fortfarande", alltså trots att jag hittat knappen ("PC-kille" är töntigt, bara en irriterad förkortning för en person som är mycket mer van vid PC)
Citera
2016-03-19, 17:50
Medlem
Citat:
När du har kommit över Mac hatet kommer du älska din Mac. Jag tyckte också att Mac var skit i början.
Nu skulle jag aldrig köpa något annat än Mac.
Citera
2016-03-19, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matsve
När du har kommit över Mac hatet kommer du älska din Mac. Jag tyckte också att Mac var skit i början.
Nu skulle jag aldrig köpa något annat än Mac.

Nja, är hyggligt hemma på macen nu (trots missen med plustangenten) dels iom att man har en iPhone som ju är väldigt lik med sina "swipes" osv, och jag tycker Mac är, förutom dess plattformsdiktatur som den försöker införa genom gemensamt språk på alla deras produkter, iPhone osv, inriktad på "coola" grejor, snabbknappar till Garageband och andra mode-"leksaker". Och dom nästan 20 papp dom denna kostade hade gett mig en mycket vass PC. Tror att det alltid kommer att kännas som en köra en bil med automatlåda hellre än egen växellåda
Citera
2016-03-19, 17:56
Medlem
Citat:
Nej, inte därför, vilket framgår av ordet "fortfarande", alltså trots att jag hittat knappen ("PC-kille" är töntigt, bara en irriterad förkortning för en person som är mycket mer van vid PC)
Jag förstår det. Det är skillnad på Windows och OS X och det kan ta tid att flytta sig till den rätta sidan. Men du kan ju köra Windows på din Mac under tiden. Det bästa från båda världarna. Antingen via Bootcamp eller via virtualisering som Parallels eller Fusion.
Citera
2016-03-19, 17:56
Medlem
Det är faktiskt helt okej att acceptera att man bara är ett stolpskott som blivit van med windows och har svårt för nya saker
Citera
2016-03-19, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoreDump
Jag förstår det. Det är skillnad på Windows och OS X och det kan ta tid att flytta sig till den rätta sidan. Men du kan ju köra Windows på din Mac under tiden. Det bästa från båda världarna. Antingen via Bootcamp eller via virtualisering som Parallels eller Fusion.

Tack, jag har just macbooken pga Bootcamp då jag använder ett program i jobbet som bara finns på PC. Kommer göra partition nån dag när jag orkar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in