Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Panther
Hej mr efterklok.
Ja jag r njd att jag kan kpa aktiern lite billigare. Att jag kallar SHB fr vrldens bsta fretag r mest fr att jag vet att det retar gallfeber p sna som dig och det tycker jag r jtte roligt

Men jag gillar deras utdelning och ett bankfretag vill jag ha i min portflj. Den synen delar t ex industrivrden.
Ingen gallfeber hr.

Jag har sjlv gt SHB i omgngar, och visst r utdelningen bra, men det hnder inte s mycket med aktiekursen och jag skulle nog ranka SHB som nummer fyra av de svenska storbankerna i nulget. Verksamheten i Norge har varit en hmsko, och storsatsningen p EFN verkar mest kosta pengar utan att ge nt direkt mervrde till SHB. Srskilt mycket tittare/lsare lockar kanalen inte heller, trots att de gick p offensiven och vrvade en rad knda namn i Finans-Sverige. Frgan r hur lnge SHB tnker lta detta pg?
Snt tycker jag vore intressant att diskutera, och eftersom anvndaren
cuckservative och du har s vldigt annorlunda syn p SHB och dess aktie s tyckte jag att det vore intressant om du ville utveckla varfr du har s stark tilltro p SHB, fr annars framstr du bara som ett troll i mngden. De personliga phoppen kan du grna lmna drhn, som att jag skulle ga indexfonder

. Nn mtta fr det nd vara.