Citat:
Ursprungligen postat av
Black.Panther
Hej mr efterklok.
Ja jag är nöjd att jag kan köpa aktiern lite billigare. Att jag kallar SHB för världens bästa företag är mest för att jag vet att det retar gallfeber på såna som dig och det tycker jag är jätte roligt

Men jag gillar deras utdelning och ett bankföretag vill jag ha i min portfölj. Den synen delar t ex industrivärden.
Ingen gallfeber här.

Jag har själv ägt SHB i omgångar, och visst är utdelningen bra, men det händer inte så mycket med aktiekursen och jag skulle nog ranka SHB som nummer fyra av de svenska storbankerna i nuläget. Verksamheten i Norge har varit en hämsko, och storsatsningen på EFN verkar mest kosta pengar utan att ge nåt direkt mervärde till SHB. Särskilt mycket tittare/läsare lockar kanalen inte heller, trots att de gick på offensiven och värvade en rad kända namn i Finans-Sverige. Frågan är hur länge SHB tänker låta detta pågå?
Sånt tycker jag vore intressant att diskutera, och eftersom användaren
cuckservative och du har så väldigt annorlunda syn på SHB och dess aktie så tyckte jag att det vore intressant om du ville utveckla varför du har så stark tilltro på SHB, för annars framstår du bara som ett troll i mängden. De personliga påhoppen kan du gärna lämna därhän, som att jag skulle äga indexfonder

. Nån måtta får det ändå vara.