2025-05-28, 09:49
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AppleIntelligence
Finns det ngon anledning att prisskillnaden brjade minska pltsligt mellan aktieslagen? Ngon med muskler som kortade B och kpte A? Ngon kampanj? Det r lng vg kvar, B borde vara lgre vrderad n A.

Fler lr vl ha gjort som jag och slt den dyra aktien och kpt den billiga?
Citera
2025-07-13, 22:53
Medlem
_Strebers avatar
Hur gr tankarna infr rapporten Q2 som kommer nu i veckan?
Citera
2025-07-13, 23:55
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Streber
Hur gr tankarna infr rapporten Q2 som kommer nu i veckan?

DNB kte p en rejl rapportsmll vilket drog med sig de flesta nordiska bankaktierna. Det ska bli intressant att se om banksektorn generellt knner av tuffare tider eller om det r vissa affrsomrden som uppvisar minskad aktivitet. DNB r mer inriktade p fretag medan SHB har de strsta intkterna frn privatkunder och boln.
Citera
2025-07-15, 11:32
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
DNB kte p en rejl rapportsmll vilket drog med sig de flesta nordiska bankaktierna. Det ska bli intressant att se om banksektorn generellt knner av tuffare tider eller om det r vissa affrsomrden som uppvisar minskad aktivitet. DNB r mer inriktade p fretag medan SHB har de strsta intkterna frn privatkunder och boln.

Bankerna lr visa normalgod intjning, tuffa tider i banksektorn r det lngt ifrn men vinsterna lr vara lgre nu n under den senaste vinstyran.
Citera
2025-07-15, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Bankerna lr visa normalgod intjning, tuffa tider i banksektorn r det lngt ifrn men vinsterna lr vara lgre nu n under den senaste vinstyran.
Prognosen anger en vinst p 7,5 miljarder, 1 miljard mindre n motsvarande kvartal 2024. Ingen katastrof, men brsen
har ju en tendens att verreagera. Resultatet kan ju ocks pverka Handelsbankens genersa direktavkastning.
Citera
2025-07-15, 14:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vatskebrist
Prognosen anger en vinst p 7,5 miljarder, 1 miljard mindre n motsvarande kvartal 2024. Ingen katastrof, men brsen
har ju en tendens att verreagera. Resultatet kan ju ocks pverka Handelsbankens genersa direktavkastning.

Ja extrautdelningen lr ju minskas eller utebli, den ordinarie utdelningen lr ka.
Citera
2025-07-16, 09:47
Medlem
_Strebers avatar
Med rapport i hand r aktien ner i nrheten av 7% i skrivande stund. Reaktionen knns verdriven, men tyvrr i linje med DNB hromdagen, som en del befarat. Fr egen del finner jag aktien fortsatt kpvrd, men just nu lite billigare n hromdagen.
Citera
2025-07-16, 11:29
Medlem
Jaja, knner kplge nu, och tror att det kan gra min frlust p aktien hittills lite mindre.
Citera
2025-07-16, 11:39
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Med rapport i hand r aktien ner i nrheten av 7% i skrivande stund. Reaktionen knns verdriven, men tyvrr i linje med DNB hromdagen, som en del befarat. Fr egen del finner jag aktien fortsatt kpvrd, men just nu lite billigare n hromdagen.

Kper p mig ngra aktier. Den lr studsa upp igenom inom ngon vecka.
Citera
2025-07-16, 11:40
Medlem
Citat:

Handelsbanken och SEB rapporterar idag och Swedbank och Nordea imorgon. Med lite tur s drar de ner varandra s att vi fr en omotiverat stor nedgng.

Jag kommer kpa svenska banker nda fram till vren 2026. Tror att kurserna kommer peaka nr det vankas stor utdelning igen d, fr bankerna gr fortsatt bra oavsett vad kurserna visar.

Nr valet 2026 nrmar sig s r det lge att lyssna noggrannt p hur pratet om bankskatter och annat gr hos vnstersidan, fr de kommer ha stor pverkan p kurserna.
Citera
2025-07-16, 14:59
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Handelsbanken och SEB rapporterar idag och Swedbank och Nordea imorgon. Med lite tur s drar de ner varandra s att vi fr en omotiverat stor nedgng.

Jag kommer kpa svenska banker nda fram till vren 2026. Tror att kurserna kommer peaka nr det vankas stor utdelning igen d, fr bankerna gr fortsatt bra oavsett vad kurserna visar.

Nr valet 2026 nrmar sig s r det lge att lyssna noggrannt p hur pratet om bankskatter och annat gr hos vnstersidan, fr de kommer ha stor pverkan p kurserna.

Slde av Swedbank och Nordea idag eftersom jag vntar mig samma orimliga reaktion p rapporterna och kan kpa in mig igen imorgon. Synd p courtaget men frhoppningvis sparar man in det s att sga.
Citera
2025-07-16, 16:34
Medlem
SEB snker riktkursen fr Handelsbanken till 140 kronor (145), upprepar kp - BN
https://www.placera.se/telegram/hand...b>-bn-20250716

Antar att det r SHB A.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-07-16 kl. 16:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in