2016-03-17, 20:24
Medlem
Blev förvånad över att det inte fanns en tråd om SHB-aktien
I vilket fall så köpte jag 300 st A-aktier idag för 106:- egentligen har jag kommit fram till att fundamentalt värde ligger mellan 99-104:- men kunde inte hålla mig, har inte köpt på väldigt länge på svenska börsen så låg för mycket pengar o skräpa på kontot.
Citera
2016-04-07, 16:12
Medlem
Visst är det köpläge i Handelsbanken just nu?
Citera
2016-04-07, 17:52
Medlem
4nkans avatar
Köpte ett par för 99kr styck, känns som en bra affär på några års sikt.

Men den kan nog bli billigare, 80-90 kr känns inte omöjligt med den här börsen, men då är jag redo att köpa mer.
Citera
2016-04-13, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Visst är det köpläge i Handelsbanken just nu?
Ja billig nu, köpte ett gäng vid 106 men runt 100 är den värd och blir på den nivån jag köper nästa gång.
Citera
2016-04-13, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4nkan
Köpte ett par för 99kr styck, känns som en bra affär på några års sikt.

Men den kan nog bli billigare, 80-90 kr känns inte omöjligt med den här börsen, men då är jag redo att köpa mer.
Grattis, ett bra köp
Citera
2016-06-16, 21:21
Medlem
A-aktien är billigare än B-aktien, brukar väl vara omvänt läge ? Vad köpa ?
Citera
2016-06-16, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rufus0101
A-aktien är billigare än B-aktien, brukar väl vara omvänt läge ? Vad köpa ?
Köp den billigaste.
Citera
2016-06-18, 01:56
Medlem
RagGAnoFs avatar
Va tror ni de senaste blankandet och negativa reporter tar kursen?
Drömkursen min är runt 83, innom några veckor. har en hel del utdelning som ska investeras, älskar när stora "investerare" börjar blanka och småspararna flyr.
Citera
2016-06-18, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
Drömkursen min är runt 83, innom några veckor. har en hel del utdelning som ska investeras, älskar när stora "investerare" börjar blanka och småspararna flyr.

Bankerna är körda. Deras guldår är över för denna gång. Samma sak gäller börsens fastighetsbolag.
Jag gillar också då rädslan för köp är störst och alla har bråttom ut...
Citera
2016-06-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldwel
Bankerna är körda. Deras guldår är över för denna gång. Samma sak gäller börsens fastighetsbolag.
Jag gillar också då rädslan för köp är störst och alla har bråttom ut...
Handelsbanken har aldrig haft någon kris och kommer aldrig att få, köper man den för under 100:- så kommer man skratta hela vägen till banken de närmsta 30 åren.
Citera
2016-06-18, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagGAnoF
83:- hade varit mumma, allt under 100:- är ett fantastiskt bra pris, men självfallet kommer även denna aktie rasa i samband med att börsen rasar så någogon gång kanske man kan få den för 83.
Citera
2016-06-24, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
83:- hade varit mumma, allt under 100:- är ett fantastiskt bra pris, men självfallet kommer även denna aktie rasa i samband med att börsen rasar så någogon gång kanske man kan få den för 83.

Lite tur Sverige har stängt idag. Det kan milda nedgången något på måndag som dock blir kolsvart. Handelsbanken väldigt oviss placering i dagsläget. Över 10% av omsättningen i GB inte bra. 83 blir en enkel match redan innan juni slår om till juli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in