2024-04-06, 12:21
Medlem
Raytheons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
r det vad det kostar p SHB?

Oj!

SHB behver modernisera sig. Deras hemsida r heller inte s modern precis.

Men jag har ftt fr mig att det pgr ett visst omvandlingsarbete.

Ja, helt obegripligt att man ska betala en hg avgift bara fr att aktierna existerar.

Citat:
Mer om depkonto

Vad kostar det?

P ett vrde i depn p upp till 600 000 kronor kostar det 0,45 % per r. P vrdet drutver kostar det 0,09% per r.

https://www.handelsbanken.se/sv/priv...ra-vardepapper
Citera
2024-04-06, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Ja, helt obegripligt att man ska betala en hg avgift bara fr att aktierna existerar.

https://www.handelsbanken.se/sv/priv...ra-vardepapper

ISK r andra sidan gratis dr som verallt annars.

Jag gissar, att de som har aktier i dep ofta r passiva gare. Det r lite fonder, Ericsson och Telia... s mjlkar SHB fr att det gr, och fr att det blir en sjukt hg skatt nr innehaven realiseras... ja, inte Telia, men ni frstr vad jag menar??

Lite fult faktiskt..
Citera
2024-04-06, 12:28
Medlem
Raytheons avatar
Citat:

Jag gissar, att de som har aktier i dep ofta r passiva gare. Det r lite fonder, Ericsson och Telia... s mjlkar SHB fr att det gr, och fr att det blir en sjukt hg skatt nr innehaven realiseras... ja, inte Telia, men ni frstr vad jag menar??

Lite fult faktiskt..

Skumt att de inte tar betalt fr ISK.
Citera
2024-04-06, 12:31
Medlem
Citat:

Lite fult faktiskt..
SEB r ju likadant, alla storbanker r ju bedragare... det r vl ingen nyhet direkt?
Senap p det
Citera
2024-04-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raytheon
Skumt att de inte tar betalt fr ISK.

Det kapitalet r ltt att flytta, dr kommer ju ingen skatt vid flytt.

Dep tas reavinstskatten ut...

Jag r glad du hittade det hr, min mor har SHB... jag skall kika dr vad hon har egentligen
Citera
2024-04-06, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutsenap
SEB r ju likadant, alla storbanker r ju bedragare... det r vl ingen nyhet direkt?
Senap p det

De passar p d kapitalet r inlst.
Citera
2024-04-08, 07:52
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Det kapitalet r ltt att flytta, dr kommer ju ingen skatt vid flytt.

Dep tas reavinstskatten ut...

Jag r glad du hittade det hr, min mor har SHB... jag skall kika dr vad hon har egentligen

Nej det gr utmrkt att flytta aktier p AF-kono , "vanlig dep" utan att skatta om man vill byta bank.

Det gr till och med att ge bort dem utan att betala reavinstskatt.
Citera
2024-04-24, 12:45
Moderator
Diagorass avatar
Handelsbanken bommade ver hela linjen och nytilltrdda vd:n Michael Green sger i en kommentar att han sjlvklart inte r njd. SHB rasar 11 procent.

SHB drar med sig hela banksektorn i fallet och bde Swedbank och Nordea backar tydligt.

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/ny...ar/ar-AA1nyKfQ
Citera
2024-04-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Handelsbanken bommade ver hela linjen och nytilltrdda vd:n Michael Green sger i en kommentar att han sjlvklart inte r njd. SHB rasar 11 procent.

SHB drar med sig hela banksektorn i fallet och bde Swedbank och Nordea backar tydligt.

https://www.msn.com/sv-se/ekonomi/ny...ar/ar-AA1nyKfQ
Vilken tur att det nyss var rekordutdelning iaf..
Citera
2024-04-24, 17:35
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitipottan
Vilken tur att det nyss var rekordutdelning iaf..

Ja der var ett surt ras! Bara 4,83% kvar av de senaste 12 mnadernas kursuppgng.
Citera
2024-04-25, 10:18
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustinTrudeau
Inom ngra r kan vi nog ha det priset om trenden fortstter. Banker r antingen superbilliga och det r vrldens kplge eller s r de vrdefllor. Vi vet vad de varit senaste fem ren; vrdefllor. Ingen kan sp framtiden perfekt. Det vi kan frska gra r att bedma uppsidan vs nedsida. Det r svrt att tnka sig en explosiv uppsida. T.ex. att SHB tiodubblas p ngra r. Dremot kan man definitivt tnka sig en rejl nedsida.

Drmed inte sagt att jag skulle slja nu. Verkar som alla bankerna r verslda fr tillfllet s det borde komma en kortsiktig rekyl.
Det var kplge
Citera
2024-04-25, 10:19
Medlem
Luftgevars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luftgevar
Det r inget annat n en vt filt ver hela banksektorn just nu. Det bankerna tvingas gra nr det kommer snnahr skandaler som kommit nu p senaste tiden det r att granska transaktionerna vilket kostar oerhrt mycket pengar och oerhrt mycket tid. Men vljer man att se det positiva frn det hr som investerare s r det att nr det hr r ver s kan bankerna brja fokusera p I:et i sin organisation - allts intkterna.

Jag tror att nr det hr r ver och vi har kontroll - vilket jag tror bankerna har i strre utstrckning idag n vad bde media, investerare och allmnheten tror, d kommer man se enorm uppsida i banksektorn. Fr dom som vgar ta ut blicken lite lngre framt s r det just nu historiskt lga vrderingar och det r ocks historisk lnsamhet i bankerna...man fr inte glmma att den underliggande lnsamheten r fantastisk.

Handelsbanken har fallit kraftigt den senaste tiden p grund av att dom har stngt massvis med kontor men det r ngonting som lngsiktigt kommer ge en strre lnsamhet. Ledningen skulle ju inte ha stngt alla dessa kontor om man hade uppfattningen om att det skulle minska dom totala intkterna. Rent fundamentalt s tycker jag mig se en 40%ig uppsida i Handelsbanken fr tillfllet, och ska vi g till historiska vrderingsmultiplar i bankerna s r det uppemot 60-70% uppsida. Nu sger inte jag att Handelsbanken ska upp med 50-60% men jag frsker belysa att vinsterna, tryggheten och den lga risken i krediterna som vi har i banken bdar fr ett tmligen skert investeringscase i aktien just nu. Fr tillfllet r marknaden irrationell dock och allt som gller r bara risk risk risk...
Analysen fll vl ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in