2024-05-14, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chill.Pill
Det är bara codesyss som inte fattar sådant. Han är inte tillräckligt vuxen för att förstå att man kan ha saker att behöva ta ansvar för, snarare än att skylla ifrån sig för att man inte duger åt någon.

Tycker du tänker helt rätt där.

Misstänker att codesys är missnöjd för att denne inte har någon vidare framgång hos kvinnor och med några relationer. Sådant kan skapa mycket frustration, och då är det bekvämare att skylla på dejtingappar eller på kvinnorna.

Generellt sett så är inga dejtingappar/sidor rätt sätt att skaffa riktiga relationer, och tror inte att Bumble kommer göra någon skillnad på detta. Men vi får se.
Citera
2024-05-14, 09:41
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Joakim
Bumble låter nu män få skriva först.

https://www.forbes.com/sites/kimelse...h=2620988e6cad

Sinnessjukt. Man blir så mållös.... Hur fungerar kvinnor? De är ett mysterium. Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har tappat orden. Hade tänkt skaffat denna app när jag såg reklam för den men nu är den ju precis som Tinder...
Citera
2024-05-14, 11:06
Medlem
CC75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Sinnessjukt. Man blir så mållös.... Hur fungerar kvinnor? De är ett mysterium. Jag vet inte vad jag ska skriva. Jag har tappat orden. Hade tänkt skaffat denna app när jag såg reklam för den men nu är den ju precis som Tinder...

Tja... jag tror mycket få män är förvånade över detta. Jag är det definitivt inte.

Citat:
Female users thought making the first move was too much of a burden, so their potential dates can now make the first contact. The change highlights the difficulty in moving away from traditional dating norms.

Detta ligger helt i linje med vad många män anser om kvinnor. Det är lätt att skrika sig till saker men inte lika roligt att få dem och plötsligt behöva ta ansvar. Problemet är att kvinnor behöver inse att om de ska vara öppna och tillgängliga för män som de är intresserade av så innebär det att det att de även lämnar dörren öppen för män som de inte är intresserade av. Vi män kan aldrig veta om intresse finns eller inte finns förrän vi har försökt men många kvinnor har varit tydliga med att "lämna oss ifred".

Kort YT-klipp på 1:15 där en vettig bra kvinna tydligt kommenterar just det kopplat till en annan kvinnas "galla" på oss män.

https://www.youtube.com/watch?v=OFPIFRIpJ-4

Sedan, vi ska absolut ha det i åtanke, det är minoriteten som styr världen idag. Det är extremisterna som hörs och som har ett oproportionellt stort inflytande. Jag tror och upplever att de flesta kvinnor, majoriteten är bra och inte alls efterfrågar Bumble numera före detta unikhet.

Företag som lyckas är de som förstår sina kunder. Whitney Wolf Herd är idealist och inte i linje med sina medsystrar och därmed är Bumble ett misslyckande.

// CC
Citera
2024-05-14, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Tycker du tänker helt rätt där.

Misstänker att codesys är missnöjd för att denne inte har någon vidare framgång hos kvinnor och med några relationer. Sådant kan skapa mycket frustration, och då är det bekvämare att skylla på dejtingappar eller på kvinnorna.

Generellt sett så är inga dejtingappar/sidor rätt sätt att skaffa riktiga relationer, och tror inte att Bumble kommer göra någon skillnad på detta. Men vi får se.
Missnöjd som många ensamma män är. Lite löjligt är det, för jag är ensam med ett barn och kan inte träffa någon - men kan ju inte vare missnöjd med livet för det. Dessutom är det definitivt inte en attraktiv egenskap att gå omkring och vara missnöjd med saker och ting. Ganska kontraproduktivt med andra ord.

Och ja, dejtingappar är fel ställe att träffa en partner via. Du har liksom dödat spänningen genom att ”börja dejta” någon därifrån.
Senast redigerad av Chill.Pill 2024-05-14 kl. 11:29.
Citera
2024-08-17, 22:34
Medlem
IgelBollens avatar
Vissa påstår här att de har ändrat, men följande gäller fortfarande:

"På Bumble är det kvinnorna som sätter tempot genom att ta första steget eller ställa in samtalspunkter för matchningar att svara på. På så sätt bryter vi de förlegade könsnormerna i dejtingvärlden och uppmanar till jämlikhet redan från början."

Har själv en match där jag väntar, tror dock att det slutar med att jag inte får något svar.
Citera
2024-08-18, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Vissa påstår här att de har ändrat, men följande gäller fortfarande:

"På Bumble är det kvinnorna som sätter tempot genom att ta första steget eller ställa in samtalspunkter för matchningar att svara på. På så sätt bryter vi de förlegade könsnormerna i dejtingvärlden och uppmanar till jämlikhet redan från början."

Har själv en match där jag väntar, tror dock att det slutar med att jag inte får något svar.
Jo det går att skriva till tjejer, eller kärringar är väl vad man i regel får kontakt med. Unga kvinnor är konformistiska miffon.
Citera
2024-08-18, 08:38
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Jo det går att skriva till tjejer, eller kärringar är väl vad man i regel får kontakt med. Unga kvinnor är konformistiska miffon.
Ok, hur gör man? Det står nämligen att jag måsta vänta på att ”xxx behöver ta sitt steg.”
Citera
2024-08-18, 09:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IgelBollen
Ok, hur gör man? Det står nämligen att jag måsta vänta på att ”xxx behöver ta sitt steg.”
Skumt, kan skriva till alla jag matchar med och jag har gratisskiten. Har du skrivit till två redan så kanske du måste ta bort en för att få tillgång till en ny att skriva till. Men jag kan skriva så då är det nåt annat.
Citera
2024-08-18, 09:50
Medlem
IgelBollens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godbitman
Skumt, kan skriva till alla jag matchar med och jag har gratisskiten. Har du skrivit till två redan så kanske du måste ta bort en för att få tillgång till en ny att skriva till. Men jag kan skriva så då är det nåt annat.
Kör också gratis, inga andra konversationer igång. Skumt att det fungerar annorlunda för dig.

Misstänker att personen redan har fått tillräckligt med konversationer att hantera så det lär nog inte bli något med denna.
Citera
2025-01-05, 00:15
Medlem
Genelkurmays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Vad det handlar om är att jämföra hur en snygg man blir behandlad när han beter sig respektlöst och hur jag blir behandlad när jag beter mig respektfullt.

"Martin" har nu fått uppmärksamhet och sexuella inviter av minst en tjej om dagen sedan "Martin" skapade sitt bumble-konto, och då är "Martin" ändå en knarkande socialbidragstagare som skryter över att han mobbar människor, över sitt kriminella förflutna samt hur många brudar han har legat med.
Jag har aldrig fått uppmärksamhet och sexuella inviter från tjejer under hela mitt liv, varken IRL eller på de flertalet dejtingsidor jag varit registrerad på, och då har jag heller aldrig varit respektlös eller överträtt några gränser.

När "Martin" i princip kan beställa avsugningar på samma sätt som man beställer hem mat från foodora så har jag fått höra under hela min uppväxt hur äcklade tjejer blir av bara tanken på att ens kyssa mig.

"Martin" lever på samhället och får kvinnlig affektion serverat på ett silverfat. Jag tvingas äta sömntabletter och antidepressiva för att ens stå ut med ensamheten och löneslaveriet.

När "Martin" berättar att han suttit inne för grov misshandel och kvinnofridskränkning så bemöts han med värme och förståelse. När jag frågar en tjej jag lärt känna under ett halvår om jag får bjuda henne på dejt så bemöts jag såhär: https://ibb.co/gRB8VvX https://ibb.co/0XjT2YL

När brudarna kämpar om "Martins" uppmärksamhet trots att han erkänner att han inte har något självförtroende samt att han inte har några egentliga intressen utöver att tatuera sig själv och köpa märkeskläder och stärka sitt ego så har endast äldre tanter sett ett värde i att jag har etablerat ett arboretum helt på egen hand och lyckats odla arter av träd och buskar som ingen annan i Sverige hitills klarat av: https://www.vetlandaposten.se/2020-0...kt-skogsmuseum

När "Martin" berättar om hur han hösten 2016 gömde sig från lagens långa arm och inte ville ta ansvar över sina handlingar så mobiliserade jag opinion i media mot södra Sveriges största skogsbolag och deras vanskötsel av och moraliska haveri på sågverket som jag då jobbade på:
https://www.landskogsbruk.se/debatt/...r-landsbygden/

Vad detta handlar om är att bevisa för mig själv och andra män i samma situation (för ni övriga vill givetvis inte erkänna hur verkligheten ser ut) att allt snack om att "skönhet sitter på insidan" är självhjälps-kvacksalveri och att "ansvar", "självförtroende", "respektfullhet", "egna intressen", "karaktär", "integritet", "principfasthet" o.s.v. inte i sig självt är några attraktiva egenskaper utan bara tomma plattityder i syfte att driva bort fokus från det enda som betyder något; utseende och primitiv, manlig energi.

När "Martin" ges oändlig tillgång till närhet och intimitet tvingas vi som drog nitlotten i det genetiska lotteriet att leva i ensamhet och lida av den fysiska, mentala och själsliga stagnation som ett liv av otillfredsställda begär och obefintlig bekräftelse från det motsatta könet innebär.
Detta verkar vara intressant. Har du smakproverna att skicka via PM, även om det är tre år sedan?
Citera
2025-01-05, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantbruk
Vad det handlar om är att jämföra hur en snygg man blir behandlad när han beter sig respektlöst och hur jag blir behandlad när jag beter mig respektfullt.

"Martin" har nu fått uppmärksamhet och sexuella inviter av minst en tjej om dagen sedan "Martin" skapade sitt bumble-konto, och då är "Martin" ändå en knarkande socialbidragstagare som skryter över att han mobbar människor, över sitt kriminella förflutna samt hur många brudar han har legat med.
Jag har aldrig fått uppmärksamhet och sexuella inviter från tjejer under hela mitt liv, varken IRL eller på de flertalet dejtingsidor jag varit registrerad på, och då har jag heller aldrig varit respektlös eller överträtt några gränser.

När "Martin" i princip kan beställa avsugningar på samma sätt som man beställer hem mat från foodora så har jag fått höra under hela min uppväxt hur äcklade tjejer blir av bara tanken på att ens kyssa mig.

"Martin" lever på samhället och får kvinnlig affektion serverat på ett silverfat. Jag tvingas äta sömntabletter och antidepressiva för att ens stå ut med ensamheten och löneslaveriet.

När "Martin" berättar att han suttit inne för grov misshandel och kvinnofridskränkning så bemöts han med värme och förståelse. När jag frågar en tjej jag lärt känna under ett halvår om jag får bjuda henne på dejt så bemöts jag såhär: https://ibb.co/gRB8VvX https://ibb.co/0XjT2YL

När brudarna kämpar om "Martins" uppmärksamhet trots att han erkänner att han inte har något självförtroende samt att han inte har några egentliga intressen utöver att tatuera sig själv och köpa märkeskläder och stärka sitt ego så har endast äldre tanter sett ett värde i att jag har etablerat ett arboretum helt på egen hand och lyckats odla arter av träd och buskar som ingen annan i Sverige hitills klarat av: https://www.vetlandaposten.se/2020-0...kt-skogsmuseum

När "Martin" berättar om hur han hösten 2016 gömde sig från lagens långa arm och inte ville ta ansvar över sina handlingar så mobiliserade jag opinion i media mot södra Sveriges största skogsbolag och deras vanskötsel av och moraliska haveri på sågverket som jag då jobbade på:
https://www.landskogsbruk.se/debatt/...r-landsbygden/

Vad detta handlar om är att bevisa för mig själv och andra män i samma situation (för ni övriga vill givetvis inte erkänna hur verkligheten ser ut) att allt snack om att "skönhet sitter på insidan" är självhjälps-kvacksalveri och att "ansvar", "självförtroende", "respektfullhet", "egna intressen", "karaktär", "integritet", "principfasthet" o.s.v. inte i sig självt är några attraktiva egenskaper utan bara tomma plattityder i syfte att driva bort fokus från det enda som betyder något; utseende och primitiv, manlig energi.

När "Martin" ges oändlig tillgång till närhet och intimitet tvingas vi som drog nitlotten i det genetiska lotteriet att leva i ensamhet och lida av den fysiska, mentala och själsliga stagnation som ett liv av otillfredsställda begär och obefintlig bekräftelse från det motsatta könet innebär.

Ouch, den där gjorde ont att läsa.

"Olämplig fråga"...

Vilket jävla sätt att svara på en dejtförfrågan. Du skulle bett slynan dra åt helvete istället för att vara artig tillbaka när hon förnedrar dig så. Det är självklart ok att tacka nej till en dejt men man behöver fan inte förnedra personen som frågar och kalla det "olämpligt". Varför i helvete är det olämpligt att fråga någon om en dejt för?

Nej du skulle sagt det är inte alls en olämplig fråga fuck you pissluder så hade du åtminstone inte längre varit en mesig nice guy i hennes huvud för all framtid.
Citera
2025-05-30, 15:33
Moderator
pbos avatar
Relationer och samlevnad --> Nätdejting
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem